Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum, iveco, özgözde, daily, s-way, eurocargo
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
koçaslanlar, koçaslanlarotomotiv,
Karaismailoğlu, 'Rize İyidere Lojistik Limanı, Çevresel Açıdan En Doğru Yaklaşımlarla İnşa Ediliyor'
Karaismailoğlu, "Rize İyidere Lojistik Limanı, Çevresel Açıdan En Doğru Yaklaşımlarla İnşa Ediliyor"
Balıkesir DKMP İl Şube Müdürlüğü Kamyonet Kiralayacak
Balıkesir DKMP İl Şube Müdürlüğü Kamyonet Kiralayacak
English
Kögel Telematics Adopted As Standard Equipment: Smart Trailer Deployment Now Even Easier

Kögel Telematics Adopted As Standard Equipment: Smart Trailer Deployment Now Even Easier

1 2 3 4 5 6
kamyonumpazar, truckmarket, alışveriş, kamyonumdergisi
29 Nisan 2021 Perşembe - 15:16

Hidrojen Bazlı Yakıt Hücresinde Daimler Truck AG ve Volvo Group’tan 'Cellcentric' Girişimi

Daimler Truck AG CEO’su Martin Daum ve Volvo Group CEO’su Martin Lundstedt, “cellcentric” projesinin başlangıcını düzenledikleri özel bir dijital etkinlikte birlikte duyurdu. Cellcentric, yakıt hücresi sistemleri geliştirecek, üretecek ve pazarlayacak. Firmanın odak noktası uzun yol kamyonlarında hidrojen bazlı yakıt hücresi kullanımı olsa da sistemler farklı alanlarda da uygulanabilecek.

Hidrojen Bazlı Yakıt Hücresinde Daimler Truck AG ve Volvo Group’tan  Cellcentric  Girişimi

Avrupa Yeşil Anlaşması’nın bir parçası olarak 2050 yılına kadar Avrupa’da CO2 nötr ve sürdürülebilir ulaşım için hareket eden cellcentric, hem Daimler Truck AG hem de Volvo Grup’un onlarca yıllık bilgi birikimi ve geliştirme çalışmalarından yararlanıyor.

Daimler Truck AG ve Volvo Group’un bakış açısına göre; tamamen elektrikli ve hidrojen bazlı yakıt hücreli kamyonlar, kullanım şekline bağlı olarak birbirini tamamlıyor. Yük ne kadar hafif ve mesafe ne kadar kısa olursa, batarya daha sık kullanılacak. Yük ne kadar ağır ve mesafe ne kadar uzunsa, yakıt hücresi daha fazla devreye girecek.

Daimler Truck AG İcra Kurulu Başkanı ve Daimler AG İcra Kurulu Üyesi Martin Daum yaptığı değerlendirmede, “Hidrojen bazlı yakıt hücresi tahrikli elektrikli kamyonlar, geleceğin sıfır CO2 emisyonlu taşımacılığı için kilit bir teknoloji olacak. Tamamen batarya elektrikli motorlarla birlikte, müşterilerimize yerel uygulamalara bağlı olarak en iyi CO2 nötr alternatifleri sunacağız. Bu elbette, sadece batarya elektrikli kamyonlarla mümkün olmayacaktır. Ortağımız Volvo Group ile birlikte yürüttüğümüz yakıt hücresi ortak girişimimiz cellcentric ile, teknolojinin geliştirilmesi ve seri üretime geçmesi için emin adımlarla ilerliyoruz. Gerekli hidrojen altyapısı olarak, yeşil hidrojen uzun vadede tek mantıklı yol olarak öne çıkıyor.” dedi.

Yeni iş birliğini değerlendiren Volvo Group CEO’su Martin Lundstedt ise, “Paris Anlaşması’nın hedeflerine en geç 2050 yılına kadar ulaşmak ve böylece CO2 nötr hale gelmek hepimizin önceliği. Hidrojen bazlı yakıt hücresi teknolojisinin, CO2 nötr hedefine ulaşmada önemli bir rol oynayacağına inanıyoruz. Bu, sadece makinelerin ve araçların elektrikliye geçişinden çok daha fazlasını bünyesinde barındırıyor. Gerekli teknoloji ve altyapıyı geliştirmek için kamu ve özel sektör oyuncuları arasında daha kapsamlı bir iş birliğine ihtiyaç var. Bu nedenle, dünya genelindeki siyasi otoriteleri, hükümetleri ve karar mekanizmalarını hidrojen bazlı yakıt hücresi teknolojisini başarıya ulaştırmak için birlikte hareket etmeye çağırıyoruz. Cellcentric gibi ortaklıklar, karayolu yük taşımacılığını karbon-nötr hale getirmek için stratejik öneme sahip.” şeklinde konuştu.

2030’a kadar hedef, Avrupa’da 1.000 hidrojen dolum istasyonu

Daimler Truck AG ve Volvo Group’un da içerisinde yer aldığı Avrupa’nın büyük kamyon üreticileri, 2025 yılına kadar ağır ticari araçlar için yaklaşık 300 yüksek performanslı hidrojen dolum istasyonu ve en geç 2030 yılına kadar Avrupa’da yaklaşık 1.000 hidrojen dolum istasyonu inşa edilmesini talep ediyor. Cellcentric ortak girişimi, karayolu yük taşımacılığının karbon-nötr olması açısından çok büyük öneme sahip olan uzun mesafeli elektrikli kamyonlarda hidrojeni çevreci enerji kaynağı olarak kullanmayı hedefliyor.

CO2 nötr kamyonlar şu an için geleneksel araçlardan çok daha pahalı. Bu nedenle hem talebi hem de karlılığı teşvik eden yasal bir düzenlemeye ihtiyaç duyuluyor. Daimler Truck AG ve Volvo Group, CO2 nötr teknolojiler için teşviklerin yanında CO2 ve enerji türüne dayalı bir vergi sistemini savunuyor. Emisyon tabanlı ticaret sistemi de bir diğer seçenek.

Yakıt hücresi sistemlerinin ve yakıt hücreli kamyonların seri üretime geçmesi hedefleniyor

Şu anda büyük ölçekli üretim için planlar üzerinde çalışan cellcentric, 2022 yılında bir üretim noktası açıklamayı planlıyor. Seri üretime giden yolda önemli bir adım olarak, Stuttgart yakınlarında yer alan Esslingen’de ön üretim hazırlıkları sürerken eşzamanlı devam eden prototip üretimi de hızlandırıldı.

Daimler Kamyon AG ve Volvo Group, yaklaşık üç yıl içinde yakıt hücreli kamyonların müşteri testlerine başlamak ve bu on yılın ikinci yarısında seri üretime geçmek istiyor. Araçla ilgili tüm faaliyetleri birbirinden bağımsız olarak yürüten Daimler Truck AG ve Volvo Group, bu noktada rakip olmaya devam ediyor. Bu süreç, tüm araç ve ürün portföyüyle yakıt hücrelerinin araçlara entegrasyonu için de geçerli.

Yakıt hücresi sistemleri için ortak girişim

Daimler Kamyon AG ve Volvo Group, 1 Mart 2021 tarihinde cellcentric ortak girişimini kurdu. Volvo Group bu amaçla, nakit ve borçsuz olarak mevcut Daimler Kamyon Fuel Cell GmbH & Co. KG’nin yüzde 50 hissesini yaklaşık 0,6 milyar Euro karşılığında satın aldı. Daimler Truck AG ve Volvo Group, Kasım 2020’de ortak girişimi kurmak için bağlayıcı bir anlaşma imzalamıştı. Aynı yılın Nisan ayında ise bağlayıcı olmayan bir ön anlaşma imzalanmıştı.

Cellcentric için Nabern, Stuttgart ve Burnaby’de (Kanada) bulunan ekiplerde 300’ün üzerinde uzman çalışıyor. Bugüne kadar yaklaşık 700 bireysel patent verildi. Bu patentler, şirketin teknolojik gelişimdeki öncü konumunun altını çiziyor.

 
Kamil Koç 10 adet Mercedes-Benz Tourismo 16 2+1 Aracı Filosuna Ekledi
 
2021 Yılının İlk Yarısı İçin Alınan Transit Belgesi Sayısı 14.500’e Ulaşmış Olacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Aras Kargo’nun Operasyon Genel Müdür Yardımcılığı Görevine Cem Oğuz Atandı
Aras Kargo Operasyon Genel Müdür Yardımcısı atanan Cem Oğuz, “Sektördeki ...
Motul, Hibrit Araçlara Özel Üretilmiş Motul Hybrid Serisi’ni Geliştirdi
Yüksek performanslı ve güvenilir motor yağları üreticisi Motul, dünya ...
TAİD’in Yeni Başkanı, Ömer Bursalıoğlu Oldu
Ağır Ticari Araçlar Derneği’nin (TAİD) 15’inci Genel Kurul Toplantısı’nda ...
 
IVECO Yeni Off-Road Kamyonu T-WAY’i Tanıttı
IVECO, ağır ürün yelpazesinin efsanevi kamyonu TRAKKER’ın yerini dolduracak ...
Schengen Vize Başvurularında Dikkat Edilmesi Gerekenler!
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Schengen vize başvurularında ...
Kimya Sektöründeki Lojistik Sorunları Ele Alındı
Kimya sektörünün çatı kuruluşu İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri ...
 
Volvo Trucks, Karayolu Taşımacılığında Elektrikli Araçlara Geçişini Hızlandırıyor
2022’nin ikinci yarısında ağır hizmet tipi tamamen elektrikli 3 yeni aracın ...
UND Heyeti Sofya Büyükelçisi Aylin Sekizkök ile Batı Sınır Kapısındaki Gelişmeleri Görüştü
UND Heyeti, 21.04.2021 tarihinde Sofya Büyükelçisi Sayın Aylin Sekizkök’ü ...
İtalya'ya Girişlerde Yeni Koronavirüs Önlemleri
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), son 14 gün içerisinde ekte yer ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Teknik Bilgi ve Donanım, Yeterli Mevzuat, Eğitimli İnsan
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Lojistik Köyler ve Demiryolu Taşımacılığı
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Lojistikte Yapılması Gerekenlerin Önemi Artıyor
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Türkiye’de Tersine Lojistik Uygulama Girişimleri
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Bir Gün Ülkemizde Yabancı Kamyoncular da Olabilir mi?
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
türkiye
kamyonum
news
fahrer
sondakika
src
treyler
şoför
Kamyon