Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
29 Temmuz 2019 Pazartesi - 09:26

Ford Otosan Mühendislerinden Bir İlk!

Güçlü Ar-Ge geleneğiyle motor ve arka akstan sonra araçtaki en önemli diğer aktarma organı olan şanzımanı Eskişehir İnönü Fabrikası’nda üretmeye hazırlanan Ford Otosan, üreteceği yerli şanzımanları test etmek için Ford Otosan mühendislerinin emekleriyle geliştirip kurduğu şanzıman test odalarını devreye aldı.

Ford Otosan Mühendislerinden Bir İlk!

Kendi test sistemleri, kontrol ve otomasyon yazılımlarını yapabilecek bir mühendislik gücüne eriştiklerini vurgulayan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Motor ve arka aksın yanı sıra en önemli aktarma organı olan şanzımanı Eskişehir’deki fabrikamızda üretmek için gerçekleştirdiğimiz yatırımın ardından şimdi de mühendislerimizin geliştirdiği yerli test merkezi ile Türkiye’nin ilk ağır ticari şanzıman üretimi için önemli bir hamle yaptık” dedi.

Türkiye otomotiv sektörünün öncü şirketi Ford Otosan, geçtiğimiz yıl Türkiye’de bir ilke imza atarak 49,5 milyon avro yatırımla çalışmalarına başladığı yerli şanzıman üretimi için önemli bir gelişme daha kaydettiğini duyurdu.

Ford Otosan mühendislerinin yaklaşık 2 yıldır üzerinde çalıştıkları yerli şanzımanı Eskişehir’de ürettiği kamyonlarda kullanmayı hedefleyen şirket, devreye aldığı yeni test odaları ile milli kaynakların ülke içinde kalmasına katkıda bulunacak. Ford Otosan mühendislerinin tamamen kurum içi imkanlarla tasarladığı şanzıman test merkezleri önemli bir maliyet avantajı sağlamasının yanı sıra şirketin global arenadaki rekabet gücünü de artıracak.

Yenigün: “Türk otomotiv sanayi için kilometre taşı niteliğinde bir gelişme”

Yerli şanzıman üretiminin otomotiv sanayisi için kilometre taşı niteliğinde bir gelişme olduğunu vurgulayan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, şunları kaydetti:

“Ford Otosan olarak, geçtiğimiz yılın başında 49,5 milyon avro yatırımla ilk yerli ağır ticari şanzımanı üretmek için çalışmalara başlamıştık. Ürettiğimiz şanzımanları 2021 yılından itibaren kamyonlarımızda kullanmayı planlıyoruz. Ancak, üretim sürecinden önce şanzımanlar, dünya çapında rekabet edebilmeleri, dayanıklılığını, kalitesini ve teknolojisini kanıtlaması için binlerce saat süren testlerden geçiriliyor. Ford Otosan mühendislerimizin geliştirdiği şanzıman test odaları ile hem ciddi bir maliyet avantajı sağladık, hem de milli kaynakların ülkemiz içinde kalmasına ön ayak olduk. Uluslararası tüm standartları karşılayan test merkezlerimizde 3000 saatin üzerindeki testleri tamamladık. Oldukça başarılı sonuçlar elde ettik.”

Ford Otosan’ın bugün Türkiye'nin en büyük otomotiv şirketi olmasını 1961 yılında başlayan Ar-Ge çalışmalarına borçlu olduğunu vurgulayan Yenigün, “Türkiye’nin sıfırdan motor ve araç geliştirebilen ve üretilebilen tek otomotiv şirketi olarak, bugün Ar-Ge yetkinliğimiz, uzun yıllara dayanan bilgi birikimimiz ve geliştirdiğimiz motor teknolojileri ile otomotiv sektöründe dünya çapında rekabet edebilecek güce ulaştık. İnovasyonun başarıya giden yolda önemli bir itici güç olduğu bilinciyle, yurt dışına teknoloji lisansı veren ilk Türk otomotiv şirketi olarak, sektörümüzün patent liderliğini de elimizde bulunduruyoruz. Tasarımdan itibaren proje süreçlerinin içinde olmak, dış kaynak bağımlılığını tamamen ortadan kaldırarak bizleri ortaya çıkardığımız ürünün tam anlamıyla sahibi olma noktasına getirdi. Sahip olduğumuz mühendislik bilgi birikimi çok önemli boyutlara ulaştı” dedi.

Türk mühendisleri tasarladı ve geliştirdi, şimdi patenti alınacak

Ford Otosan, Türk mühendisler tarafından tasarlanan ve geliştirilen test merkezleri için dünyada ilk olma özelliğine sahip bir konsept de geliştirdi. Şirket geliştirdiği şanzıman test konsepti ve yazılımları dahil gerekli patentleri almak için çalışmalarını sürdürüyor. Test odalarında kullanılan tüm yazılımlar ve mekanik dizayn Ford Otosan mühendisliğinin bir eseri olarak öne çıkıyor. Eskişehir’de toplam 3 adet şanzıman test odasını devreye alan Ford Otosan’ın kontrol ve yazılım kısmı açık kaynak kodlu olup sürekli geliştirilebilir nitelikte olmasıyla dikkat çekiyor.

 
Anadolu Isuzu'nun Madeni Yağ Tercihi Castrol
 
Fiat'ın 6 Milyonuncu Aracı Banttan İndi!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Anadolu Isuzu'nun Madeni Yağ Tercihi Castrol
Ticari araç sektörünün önde gelen markalarından Anadolu Isuzu, Türkiye’nin ...
Bilgi Teknolojileri Araştırmasının Sonuçları Açıklandı!
Türk otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD tarafından ...
Körfez Ulaştırma Demiryolu Filosunu Genişletiyor
İki yıl önce TCDD’nin ana hatlarını kullanma lisansı vermesiyle demiryolu ...
 
TNB’den TREDER üyelerine ARTES eğitimi
Treylerlerin araç tescil işlemleri daha hızlı ve güvenli yapılmasını sağlamak ...
TAYSAD,Bilgi Teknolojileri Araştırmasının Sonuçlarını Açıkladı!
Türk otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD tarafından ...
Her Kızımız Bir Yıldız Projesi 15. Yılında
Mercedes-Benz Türk, her yıl 5 ilden 25 Yıldız Kızı bir hafta misafir ettiği ...
 
ROTA, Mercedes Denetimlerini Başarı İle Geçti
ROTA markalı ürünleri üreten NSK Group fabrikası, Mercedes firmasının ...
Özel Yazılımlı Program Sayesinde Sürdürülebilirlik Artıyor
Yüksek kaliteye sahip ve dayanıklı ekipmanlar sunan CHEP, iş modelini ...
Avrupa Otomotiv Pazarı Haziran Ayı Sonunda %1,9 Azaldı!
AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomotiv pazarı 2019 Ocak-Haziran ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyoncu
dikkat
truck
kamyonum
bus
Kamyon
lkw
haberler
sondakika