Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
7 Haziran 2023 Çarşamba - 12:10

Elektrikli Araç Üretiminde Maliyetin Yüzde 30’unu Oluşturan Bataryada Hatasız Montaj Kritik

Türkiye'de elektrikli araç üretimi hızla gelişirken üretimde dijitalleşme ve transformasyon sektörün en önemli konu başlıkları haline geldi. Sürecin en kritik aşamalarından biri olan batarya montajının, üretim maliyeti ve verimliliği açısından çok önemli olduğuna dikkat çekti.

Elektrikli Araç Üretiminde Maliyetin Yüzde 30’unu Oluşturan Bataryada Hatasız Montaj Kritik

Atlas Copco Endüstriyel Teknik Türkiye Otomotiv Bölümü Pazarlama Müdürü Anıl Saygılı, “Elektrikli aracın üretim maliyetinin yüzde 30’unu batarya oluşturuyor. Montajı son derece hassas çünkü bataryada yapılacak bir hata çok büyük maddi kayıplara neden oluyor. Hatasız montajlama için sürecin operatör tarafından dijital olarak adım adım kontrol edilebilmesi çok önemli” dedi.

Endüstriye; yüksek kaliteli endüstriyel elektrikli aletler, kalite güvence ürünleri, montaj çözümlerinin yanı sıra yazılım hizmetleri sunan Atlas Copco Endüstriyel Teknik; elektrikli araç batarya montajını öncelikli odak noktası olarak belirlerken bu alanda otomotiv üreticilerine kompleks projelerde destek veriyor. Montaj proseslerinde sundukları üst düzey teknoloji ile elektrikli araç üretimde dijitalizasyon ve transformasyon sağlamayı hedeflediklerini belirten Atlas Copco Endüstriyel Teknik Türkiye Otomotiv Bölümü Pazarlama Müdürü Anıl Saygılı; “Elektrikli araç batarya montajı son derece kritik bir proses. Bir aracın üretim maliyetinin yüzde 30’unu batarya oluşturuyor. Bu nedenle bataryada yapılacak bir hata çok büyük maddi kayba sebep oluyor” dedi.

Atlas Copco olarak bu konunun önemini yıllar önce fark ettiklerinin altını çizen Saygılı, tüm adımlarla ilgili stratejik satın almalar gerçekleştirdiklerini ve böylece bütünleşik bir know-how ile batarya montajının tüm aşamalarında uzmanlaştıklarını belirtti.

“Otomotiv sektörünün yüzde 70’i dijital üretime geçti”

Üretim süreçlerinde dijitalleşmenin çok önemli olduğuna ve otomotiv sektöründeki üreticilerin yüzde 70’inin dijital üretime geçtiğini söyleyen Saygılı, operatörlerin kontrol etmesi gereken çok sayıda ürün olmasından dolayı özellikle binek araç üretiminde dijital dönüşümün çok hızlı gerçekleştiğini sözlerine ekledi. Dijitalleşmenin verimliliği de artırdığının altını çizen Anıl Saygılı, “Üretimde yine trendlerden biri ‘no papers factory’ olarak bilinen kağıt kullanılmayan fabrikalar. Bu ancak dijitalizasyon ile mümkün olabilecek bir süreç. Fabrikalarda çok fazla kağıt kullanılıyor. Bu sisteme geçen fabrikalarda; kağıt üzerinde ölçüm yapma, doğrulama, yapılan bu ölçümleri bilgisayara geçirme, kontrol etme gibi bir çok süreç ortadan kalkıyor. Bu hem sürdürülebilirlik hem de zaman yönetimi açısından çok önemli bir konu ve verimliliğin artmasında çok etkili” açıklamasında bulundu.  

“Tensor IxB serisi ile montaj sürecinde harcanan enerji maliyetini azaltıyor”

Üretimde sürdürülebilirlik ve verimli enerji kullanımının Atlas Copco için birincil öncelik olduğuna değinen Saygılı, enerji tasarrufu sağlayan yeni ürünleriyle müşterilerinin zamanla değişen beklentilerine çok hızlı cevap verdiklerini ifade etti. Sektörün en önemli ihtiyacının üretimde enerji maliyetinin azaltılması olduğuna dikkat çekerek, endüstri 4.0 bakış açısından hareketle bir Akıllı Fabrika projesi olarak ürettikleri ve montaj prosesinde devrim yaratacağına inandıkları Tensor IxB alet serisini tanıttı.

Tensor IxB’yi bugünün ve geleceğin taleplerine ideal bir çözüm şeklinde geliştirdiklerini belirten Saygılı, Tensor IxB’nin sunduğu faydaları şöyle aktardı: “Alet serimiz, üretim sistemine, herhangi bir ara kontrol ünitesine gerek duymaksızın, gerçek zamanlı entegrasyon göstererek hızlıca bütünsel süreç kontrolü sağlıyor. Aksesuarları bağımsız kontrol edebilme, sıkma programlarını yönetebilme, yüksek kalitede bağlantı kurma, veri alışverişi yapabilme gibi yetkinlikleri sayesinde üretim hattındaki ayarlamaları ve yeniden dengelemeleri kolayca yapabiliyor. Bu şekilde sıkıcıların yarattığı enerji maliyeti çok azalıyor. Tensor IxB ile 2,5 kat daha hızlı istasyon kurulumu, % 50 daha hızlı yeniden dengeleme süresi, % 30 daha hızlı sıkmaya ulaşıyoruz.”

“Türkiye’deki elektrikli araç üreticileri ile batarya montajı deneyimlerimizi paylaşıyoruz”

Elektrikli araç üretiminde batarya montajının çok kapsamlı bir prosesi olduğunu belirten Saygılı, “Batarya montajı araç üretimindeki en önemli adımlardan biri çünkü batarya yanlış monte edildiğinde direkt olarak hurdaya ayrılıyor. Bu montajının 10 farklı prosesi var ve Atlas Copco Endüstriyel Teknik olarak tüm prosesleri yapabilen dünyadaki tek firmayız. Ülkemizde elektrikli araç üretimi yeni ama Atlas Copco’nun dünyadaki bu deneyimi buradaki süreci çok iyi yönetebilmemizi sağlıyor. Şu an Türkiye’de elektrikli araç üretimine başlayan üreticileri ile batarya montajı konusunda üstün deneyimlerimizi paylaşıyoruz” cümleleriyle konunun önemini aktardı.

 
DFDS Akdeniz İş Birimi, 5. Yılında Operasyonlarına Güç Katıyor
 
Borusan Otomotiv Motorsport GT4 Avrupa Serisi 2. Ayak Yarışlarını Tamamladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
8. Ekonomi ve Lojistik Zirvesi
Ekonomi dünyası, kamu ve lojistik sektöründen güçlü bir katılımın sağlandığı ...
Birleşik Krallık, Ağır Vasıta Kullanım Vergisini Yeniden Başlatacak
Birleşik Krallık’ta, otoyolda seyreden 12.000 kg'ın üzerinde ağırlığı ...
UTİKAD Yönetim Kurulu Afet Bölgesi Değerlendirmesini Mersin’de Yaptı
UTİKAD Heyeti, 2 Haziran 2023 tarihinde Akdeniz Bölgesi Çalışma Grubu ...
 
KCS Dış Ticaret, Automechanika İstanbul'da
Koçaslanlar Holding kuruluşu olan ve tescillenmiş kendi markası olan PAKCS ...
Anadolu Isuzu, Yenilikçi ve Çevreci Araçlarını UITP Zirvesi’nde Sergiledi
Anadolu Isuzu, yenilikçi ve çevreci modelleri ile ticari otomotiv sektörünün ...
Ford Trucks ve CMB.TECH, Çift Yakıtlı Hidrojen Kamyonlarına Dönüşüm İçin İş Birliğini Duyurdu
Ford Trucks ve CMB.TECH, devrim niteliğindeki hidrojen teknolojisini kullanarak ...
 
Totalenergies, Dünya Devi SANY İş Makineleri İçin Menemen’de Madeni Yağ Üretimi Yapacak
Türkiye’de 30 yılı aşkın süredir madeni yağ sektöründe faaliyet gösteren ...
Motorine Büyük Zam Yolda
Motorine 7 Haziran Çarşamba gününden itibaren geçerli olmak üzere 1,42 ...
Hidromek Sektöründe Bir Kez Daha Dünyanın En Büyükleri Arasında!
HİDROMEK global ölçekteki başarılarına bir yenisini daha ekledi. Dünyanın ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumşofördikkatKamyontrucktreylertürkiyesrckamyoncu