GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Yurt Dışında Mahsur Kalan Sürücüler Sayısal Takograf Kart Teminini  Uzaktan Başvuru Yöntemi ile Gerçekleştirebilecek
Yurt Dışında Mahsur Kalan Sürücüler Sayısal Takograf Kart Teminini Uzaktan Başvuru Yöntemi ile Gerçekleştirebilecek
Van Büyükşehir Belediyesi İlaçlama Çalışmalarına Hız Verdi
Van Büyükşehir Belediyesi İlaçlama Çalışmalarına Hız Verdi
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
3 Nisan 2019 Çarşamba - 11:16

“Ekonomiye ve Yerli Otoya Odaklanalım”

Türkiye’de ikinci el otomotiv sektörünün çatı kuruluşu Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED) Başkanı Aydın Erkoç, yerel seçimlerin ardından artık ülkece ekonomiye odaklanma zamanı geldiğini belirtti. Erkoç, 'Yerli Otomobil' projesi kapsamındaki çalışmaların büyük önem taşıdığını ve milli ekonomiye yeni bir ivme ve canlılık getireceğini bildirdi.

“Ekonomiye ve Yerli Otoya Odaklanalım”

MASFED’in yanı sıra Başkent Otomobilciler Derneği (BOD) ve Ankara’da kurulu Avrupa ve Ortadoğu’nun en büyük otomotiv ticaret ve yaşam merkezi OTONOMİ’nin de Yönetim Kurulu Başkanı olan Aydın Erkoç, yaptığı açıklamada; “Ülke olarak aylardır kilitlendiğimiz 31 Mart yerel seçimleri, bir iki üzücü münferit olay dışında demokrasilerde olması gerektiği gibi geçmiş, millet olarak demokratik olgunluğumuzu teyit etmiştir” değerlendirmesinde bulundu. Erkoç, “Seçimleri gerçekleştirdik, yerel yöneticilerimizi seçtik. Öncelikle yeni seçilen yöneticilerimizi tebrik ediyor, başarılar diliyorum. Şimdi milletçe ekonomiye odaklanma ve çalışma zamanı. İnanıyorum ki her vatandaş, her kurum, kuruluş şimdi elini taşın altına koyacak, ekonomimizi düzlüğe çıkarmak için canla başla çalışacaktır” dedi.

“Yerli Otomobil Milli Dava”

Aydın Erkoç, dış saldırılar ve eksi büyüme sürecinde hükümet tarafından milli ekonomiyi canlandırmaya yönelik etkili önlemler alınmakta olduğunu belirtirken, “yerli otomobil” için yapılan çalışmaların da bu açıdan büyük önem taşıdığını vurguladı. Bunun bir “milli dava” olduğunu belirten Erkoç, projenin, domino etkisiyle birçok sektörde ve genel olarak ekonomide ciddi canlanma, kalkınma ivmesi ve büyüme dinamizmi sağlayacağını, ciddi bir itici güç olacağını ifade etti.

“Göreve Hazırız”

Yerli otomobil konusunun “milli dava” olduğunu ifade eden Erkoç, şunları kaydetti: “Sayın Cumhurbaşkanımızın direktifleriyle Türkiye kendi otomobilini tasarlamak ve üretmek için yola çıkmış bulunuyor. İkinci el otomotiv sektörü olarak Sayın Cumhurbaşkanımızın özel önem verdiği yerli otomobil projesini büyük bir heyecanla destekliyoruz. Sayın Cumhurbaşkanımız geçtiğimiz günlerde yerli otomobil konusundaki çalışmaların hızından yakınarak, bir aksama varsa sözleşmeleri gözden geçireceklerini, gerekirse bunun için yabancılarla görüşebileceklerini söyledi. Yerli otomobil konusundaki çalışmaların bize göre de hızlandırılması gerekiyor. Ülke genelinde motorlu araç alım satımı ile iştigal eden yaklaşık 70 bin kişilik bir kitleyi temsil eden MASFED olarak biz de elimizi taşın altına koymaya hazırız. Bu yerli ve milli bir meseledir. Bu milli davada MASFED, BOD ve OTONOMİ olarak verilecek her türlü göreve talibiz. Buradan Sayın Cumhurbaşkanımız başta ilgililere seslenmek ve bu işin üstesinden gelecek istek, inanç ve gereken diğer imkanlara sahip olduğumuzu da iletmek isterim. Biz bu işi de başaracak güce ve imkana sahibiz.”

Yerli Otomobil Neden Önemli?

Türkiye’de otomotivin inşaatla birlikte ekonominin lokomotifi olduğunu belirten Erkoç, “Türk otomotiv sektörü 50 yılı aşan birikimiyle; tasarımı, lisansı, teknolojisi ile Türkiye’nin tamamen kendine ait yerli-milli otomobilini yapacak bilgi birikimine, mühendis, teknisyen, işçi kadrosuna sahiptir” dedi. Bu konudaki çalışmalara başından beri destek verdiklerini belirten Erkoç, otomotivde dışa bağımlılığın azaltılması ve yerli otomobilin özendirilmesinin önemine işaret etti. Erkoç, “Ülke olarak kendi otomobilimizi bir an önce yapmalıyız, yerli otomobili özendirmeliyiz. En kısa zamanda yollarımızda görmek istiyoruz, bunun heyecanını duyuyoruz. Kendi otomobilimizi üretmek ve ihracatını da yapmak ülkemiz ekonomisine büyük katkılar sağlayacaktır” diye konuştu.

"Gerekli Kapasiteye Fazlasıyla Sahibiz"

Türkiye’de 1960’larda başlayan otomotiv sektörünün son yıllarda hızlı bir gelişim gösterdiğini belirten Erkoç, sektörün ciddi bir teknolojik birikim, üretim kapasitesi ve önemli bir pazar büyüklüğüne eriştiğini belirtti. Erkoç, Ocak 2019 itibariyle ülkede 12 milyon 437 bin 250’si otomobil olmak üzere toplam 22 milyon 922 bin 164 motorlu kara taşıtı bulunduğunu ve Türkiye kara yollarında dünyanın bilinen tüm otomobil markalarının trafiğe çıktığına işaret etti. Bu araçların da önemli bir bölümünün Türk mühendisi ve işçisinin beyin ve kol gücü ile bizzat Türkiye’de üretildiğini ve ihracat yapıldığını belirten Erkoç,  “Otomotiv teknolojisinde dünya ile yarışacak güçteyiz. Mühendisi, tasarımcısı, teknisyeni, işçisiyle bu alanda iyi yetişmiş bir işgücüne sahibiz” dedi.

Yıllık Üretim 1 Milyon 550 Bin 150 Adet

Otomotiv sektörünün yıllık üretiminin 2018 itibariyle 1 milyon 550 bin 150 adede ulaştığını, bunun da 1 milyon 26 bin 461’inin otomobil olduğunu belirten Erkoç, “Sektörün sıfır araçlarda yıllık satış adedi 1 milyon dolayında. İkinci el pazar 5,4 milyonu otomobil olmak üzere toplam 7,7 milyon adede ulaştı. Otomotiv, Türkiye’mizin ihracat şampiyonu. Artık, kendi yerli otomobilimizi yapmamızın zamanı gelmiştir. Bunu yapacak kapasite ve güce fazlasıyla sahibiz” diye kaydetti.

 

 
Kordsa'dan Dolar Bazında Yüzde 10-15'lik Büyüme
 
İkinci El Araçlara Ekspertiz Zorunluluğu Getirildi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"Yerli Batarya Yönetim Sistemi Sağlayabiliriz"
Ecoplas ile Eatron, hibrit ve elektrikli araçlara batarya teknolojileri ...
'Motorun Yerini Pil Alacak'
TREDER'in BASF'yi ziyaretinde söz alan BASF Türk Genel Müdürü Rami Atikoğlu, ...
Petroleum Istanbul’da Tamamen Elektrikli Jaguar I-PACE
Jaguar’ın, Avrupa’da Yılın Otomobili seçilen tamamen elektrikli ilk SUV’u ...
 
A.C.E Awards’tan BMW’ye Bir Ödül Daha
Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW, Türkiye’nin ilk ve ...
Otomotiv Sektörünün Kalbi İstanbul'da Atacak
Otomotiv endüstrisi, 13. Uluslararası “Automechanika Istanbul” fuarı için ...
Clio, Cenevre’de En İyi Otomobil Seçildi
Yeni Clio, Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya prömiyerinin gerçekleştirilmesinin ...
 
Yılın En İyi Cabrio Otomobili
Ferrari Portofino, İspanya’nın prestijli yayınları Automovil, Autopista, ...
Avrupa Otomobil Pazarı Yüzde 2,9 Azaldı
Yılın ilk iki ayında Avrupa otomobil pazarı %2,9 azaldı. 2019 Şubat ayı ...
Avrupa'da Satılan Her 100 Toyota'dan 60'ı Hibrit
Toyota, CO2 emisyon oranını 2018 yılında 99,9 g/km’ye indirmeyi başardı. Bu ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
türkiye
Kamyon
lkw
src
şoför
truck
treyler
dikkat
sondakika