Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
9 Mart 2022 Çarşamba - 17:55

Dünya Asya’ya Türkiye Üzerinden Açılacak

Artan akaryakıt fiyatları ve Rusya-Ukrayna savaşının lojistik sektörüne etkisi üzerine mikrofonumuzu bugün İMS Lojistik Genel Müdürü Mustafa İmrak’a uzattık. Akaryakıta gelen zamlardan dolayı nakliyecilerin zararda olduklarına değinen İmrak, Amerika ve Avrupa’nın Rusya’ya uyguladığı ambargoların, Türkiye’nin Asya’ya yapılan taşımalarda bir transit geçiş merkezi olmasına destek sağlayacağına ve taleplerin de şimdiden artmaya başladığına değindi.

Dünya Asya’ya Türkiye Üzerinden Açılacak

“Nereden bakarsak bakalım nakliyeciler olarak zarar yaşıyoruz”

Euro IV ve Euro V araçlar kullanılırken gittikleri destinasyonlardan Irak, Gürcistan, Azerbaycan’da daha uygun fiyatlı yakıt alabildiklerini ancak araçların Euro VI’ya dönmesiyle beraber sadece Türkiye’den yakıt aldıklarını belirten İmrak; “Akaryakıt fiyatlarındaki artış global bir hal alınca nerede olursa olsun yakıt anlamında ciddi bir sıkıntı yaşamaya başladık. Evet, Türkiye’de ciddi anlamda bir artış söz konusu ama global olarak da bir artış söz konusu olduğu için vermiş olduğumuz nakliye navlunlarında artık dengeyi sağlayamıyoruz. Navlunlarda artışı müşteriler kabul etmiyor. Ancak bizim açımızdan baktığınız zaman ise aracımız için yük anlaşması yapmamızın üzerinden 5 gün geçmeden, araç henüz yüklenmeden yakıt zammı alıyoruz. Dolayısıyla aracımız daha yola çıkmadan zaten biz almış olduğumuz navlunda en az 100-200 Euro zarara girmiş oluyoruz.  Şu an nereden bakarsak bakalım biz nakliyeci olarak zarar ediyoruz.” dedi.

“Nakliye sektörü zamlara hazırlıksız yakalandı, kimsenin B planı yok”

Önceleri akaryakıt firmalarından belli oranlarda indirimler alabildiklerini ancak son zamanda gelen zamlarla beraber, akaryakıt firmalarının da bu indirimi vermeye yanaşmadıklarını belirten Mustafa İmrak şöyle devam etti; “Dolayısıyla nakliye sektörü bu zamlara o kadar hazırlıksız yakalandı ki şu an ne yapacağını kimse bilemiyor. İnanıyorum ki şu an kimsenin bir B ya da C planı yok.”

“Nakliyeciye sağlanan esneklik enflasyona da büyük bir katkı sağlayacaktır”

Özellikle C2 belgeli ya da K1 belgeli firmalara gereken esnekliğin sağlanması gerektiğine değinen İmsan Lojistik Genel Müdürü “Nakliyede artan maliyetler şu anda gıda veya diğer ürünlerdeki artışın sebeplerinden en önemlisidir. Çünkü her şey tüketiciye nakliye ile ulaşıyor, nakliye en büyük kalem. Bugün siz ne kadar gıda ya da başka ürünlerin fiyatlarını kontrol altında tutmaya çalışsanız, fiyatlarını düşürmeye çalışsanız da, eğer nakliyeciyi desteklemezseniz bu enflasyonun önü alamazsınız. Bu sadece Türkiye’de geçerli değil, global bir hal almış durumda zaten. Devletimiz KDV ve ÖTV’de bizlere gerekli esnekliği sağlarsa enflasyona da çok büyük katkı sağlayacaktır” şeklinde sözlerine devam etti.

Akaryakıt zamlarında nakliyeciye sağlanacak olan desteğin sonucunu tüm toplumu etkileyeceğini belirten İmrak ekledi “İMS Lojistik olarak UTİKAD, İMSAN Group olarak da UND üyesiyiz.  UND bu konuya en çok değinen derneklerden bir tanesi zaten. Hem aktif olarak sahada hem de masa başında girişimleri var ancak bu tek başına UTİKAD ya da UND’nin yapabileceği bir şey değil. Biz tabi ki sektördeki temsilcilerimiz olarak bunlara ses çıkaracağız ama bugün sadece nakliyecinin ya da sektördeki temsilcilerin değil; toplumun da buna duyarlı olması gerektiğine inanıyorum. Nakliyeciye verilecek olan uygun akaryakıt ya da sağlanacak olan KDV/ÖTV indirimleri sadece nakliyeciyi etkileyen bir durum değil.”

“Dünya Asya’ya Türkiye üzerinden açılacak”

Rusya-Ukrayna arasında yaşanan savaşa değinen İmrak; “Savaşlar her zaman kötüdür, şu an ciddi anlamda insani dramlar ve sıkıntılar yaşanıyor. Hiçbirimiz hiçbir coğrafyada kan ve gözyaşının olmasını asla istemeyiz, mazlum kadın ve çocukların veya toplumun bundan etkilenmesini asla arzu etmeyiz. Bu nerede olursa olsun; Suriye, Irak, Ukrayna; din dil ırk fark etmeksizin herkesin savaşa karşı durması gerekir. Biz de bu noktada duruşumuzla “Savaşa Hayır” diyoruz.” dedi.

Rusya ve Ukrayna’nın hem turizm hem de ticaret anlamında Türkiye için son derece önemli iki ülke olduğuna da değinen İmrak; daha uzlaştırıcı bir tutum içerisinde bulunmamızın ülkemiz için doğru bir hareket olduğuna vurgu yaptı. Yaşanan savaşın Türkiye ve lojistik sektörü üzerindeki etkisini de değerlendiren İmrak sözlerine şöyle devam etti; “Uzun vadede özellikle Avrupa’nın ve Amerika’nın Rusya’ya uygulamış olduğu ambargolarla beraber belli destinasyonlar üzerindeki nakliyeler Türkiye üzerine dönecektir. Aslında bunun pozitif anlamda Türkiye’ye bir katkısı olacak. Önümüzdeki süreçte şunu göreceğiz; Asya’ya açılan yüklerin tümü Mersin Liman ya da İstanbul Pendik Ro-Ro’larıyla Türkiye aktarmalı olarak Asya’ya açılacak. Yani Azerbaycan Hazar güzergahını kullanarak Asya’ya Türkiye üzeri gideceğiz. Çünkü biliyorsunuz Polonya ve diğer noktalarda şu anda ciddi anlamda sıkıntılar var. Dolayısıyla baktığımız zaman Rusya’ya uygulanan ambargolar ya da etkilerin Türkiye ve nakliyemiz açısından olumlu dönüşlerini göreceğimize inanıyorum. Türkiye tamamen bir transit ülke halini alacak. Şu anda da özellikle Kazakistan, Özbekistan ve Türkmenistan destinasyonları için çok yoğun talepler alıyoruz.”

“Türkiye ticaretin merkezi olacak, gerekli altyapıyı şimdiden oluşturmak lazım”

Rusya ile Türkiye arasında bir RO-RO hattının kurulması gerektiğine de değinen İmrak aynı zamanda şunları ekledi; “Bugün herkes Rusya ile ilişkilerini askıya alırken, ticaretini keserken biz ilişkilerimizi korumak durumundayız. Çünkü Türkiye’nin en büyük hem ticaret kalemlerinden hem turizm kalemlerinden biri olan Rusya’dır. Dolayısıyla biz ilişkilerimizi bozamayız, bu ilişkileri dengede tutmak zorundayız. Bu bir gerçektir ve kabul etmek gerekir. Önümüzdeki günlerde eğer ticaretin merkezi Türkiye olacaksa bunun teknik altyapısı olarak RO-RO hattı kurulması, başka güzergah noktalarındaki iyileştirmeler, sınır kapılarındaki iyileştirmeler gibi birçok konuda resmi makamlarca gerekli adımların şimdiden atılması gerektiğine inanıyorum. Çünkü hem nakliyecinin işini kolaylaştırarak hem de oluşabilecek ekstra maliyetleri bertaraf ederek, nakliyecinin daha hızlı hareket etmesini sağlamak gerek.”

Son olarak sözlerine lojistik camiası olarak her zaman ne gerekiyorsa onu yapmaya hazır olduklarını belirten Mustafa İmrak sözlerini şöyle bitirdi; “Hepimizin görüşleri bellidir ve amacımız şudur; ülkemizin hem savaşın yaratmış olduğu hem de pandeminin yaratmış olduğu global krizde minimum etkilenerek ya da hiç etkilenmeden çıkmasıdır. Hepimizin gayreti budur. Bizler aynı zamanda birer hizmet ihracatçısıyız. Yani ülkemize döviz girdisi sağlayan önemli bir sektörün mensuplarıyız, ülkemiz ekonomisine olumlu anlamda katkı sağlayan bir sektörün temsilcileriyiz. Dolayısıyla bu noktada bizim sırtımıza yüklenen misyonun da farkındayız ve gerekli mücadeleyi tüm meslektaşlarımla her zaman veriyoruz.”

 

Kamyonum Dergisi/ Öykü İmset

 

 
Brand News
 
IVECO Entered 2022 Even Stronger. Whatever the Driver Wants, in these Vehicles..
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Çobantur Boltas 2022’de İnsan Kaynağıyla Büyüyecek
Türkiye’nin köklü lojistik markalarından Çobantur Boltas, yenilikçi İnsan ...
UTİKAD İle WİLAT Arasında İyi Niyet Ve İş Birliği Protokolü İmzalandı
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, ...
TŞOF Başkanı Apaydın Şoför Esnafına Özel Ticari Akaryakıt Verilmesini Talep Etti
Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, ...
 
Otomotiv Sektörü Şubatta 2,5 Milyar Dolarlık İhracat Yaptı
Türkiye'nin otomotiv endüstrisinin şubat ayı ihracatının 2,5 milyar dolar ...
Ford Otosan, ‘Biyometrik İmza’ Uygulaması İle İki Yılda 300 Ağacı Kurtardı
Türk otomotiv sanayinin öncü şirketi Ford Otosan, çevreye verdiği önem ...
Sınırları Aşan Kadınların İlham Verici Hikayeleri Aras Kargo Kadın Çalışanlarıyla Buluştu
Türkiye’nin öncü ve yenilikçi kargo şirketi Aras Kargo’nun kadın çalışanları ...
 
Mazottaki Fiyat Artışları Navluna Yansırsa, İki Liralık Ekmek Dört Lira Olacaktır
Akaryakıtta ÖTV ve KDV kaldırılabilir mi?
Mercedes-Benz Türk’ten Kadınların İş Hayatına Aktif Katılımı İçin Önemli Çalışmalar
Mercedes-Benz Türk, işe alımdan kariyer fırsatlarına kadar her alanda ...
KADIN
Ne çok laf söylenir kadın için… Ne şiirler yazılır… Ne ağıtlar yakılır… Ne şarkılar ne türküler…
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkatkamyonumsrckamyoncutreyler haberler türkiyeşoförnews