Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
5 Ağustos 2022 Cuma - 09:53

Demiryollarını Hadi Bana Anlatın!

Demir yolu taşımacılığı; yük taşımalarında, sağladığı avantajlar ile dünya genelinde çok önemli bir taşıma modu iken, devletin yatırım programlarında ve bütçe planlarında altı çizilir iken, uluslararası taşımalarda bağlantı noktaları ve direk hatlar olarak taşıma pazılının olmazsa olmaz bir parçası iken nasıl oluyor da bu TCDD A. Ş. hala her yıl büyük oranlarda zarar ediyor?

Demiryollarını Hadi Bana Anlatın!

Zararın sebebi kapasite eksikliği mi, yoksa kötü yönetim mi, yoksa beklenmeyen düzeyde artan talebe cevap verebilme becerisindeki yetersizlik mi?

Yıllar öncesinden beridir özel firmaların “Tren İşletmeciliği” statüsü ile yük taşımaları yapmasına olanak sağlayan mevzuatların yürürlüğe girmesine rağmen bu konuda istekli firma sayısı beklendiği kadar olamadı. Bir iki firmanın soyunduğu bu girişimin önündeki en büyük engel lokomotif ve vagon maliyetlerindeki yükseklik oldu. Bu konuya çözüm olarak da TCDD A. Ş.’nin söz konusu firmalara bu araçları kiralaması yoluna gidildi. Tabii TCDD A. Ş.’nin kendi verdiği yük taşıma hizmetine ek olarak. Ancak altyapıya ilişkin sıkıntılar ve talebe uygun yeterli oranda vagon ve lokomotif sağlanamaması beklenen performansa ulaşmayı engelledi. Ben söylenenlerin yalancısıyım! Doğru yanlış düzeltirsiniz.

Yük taşımalarında en büyük sıkıntılardan biri söylediğim gibi vagon yetersizliği… Ziyaret ettiğim ilgili birimdeki bir üst düzey yönetici beyefendi, makamına gelip koltuğa oturduğum andan kalkana kadar sürdürdüğü fırçalama faaliyeti esnasında- ki benim kendilerine muhalif ve kötü niyetli bir kimse olduğumu sandığını sanıyorum.- bu konuya verdiği cevap şu oldu; “ Siz bir vagonun ne kadar zamanda, nasıl üretildiğini biliyor musunuz?”. Evet tabii bilmediğim için sizi ziyaret ettim diyemedim korkudan… Korkudan şeyi de soramadım; TÜDEMSAŞ vagon üretip ihraç ediyor ya, bunu da artıracak ya, önce bizim ihtiyacımıza cevap mahiyetinde üretilmiş vagonlar TCDD A.Ş.’nin taşıma potansiyeline eklense olmaz mı?

Sonra yine aynı değerli beyefendiye lojistik firmalarının yaşadıkları işletme sıkıntılarını, uzun zaman dilimlerinde bekletildikleri şikâyetini ve bu nedenle demiryolunu taşımalarında kullanmak istemediklerini ifade ettiğimde şu cevabı aldım; “ Ben başı sıkışınca bana gelene hizmet vermek yerine uzun yıllardır bizimle taşıma yapan 200 firmaya tabii ki öncelik veririm. İşte bu nedenle bizi karalıyorlar.” Olur mu olur!

Valla ben bilmem, bilen bilmeyene anlatsın. Birilerinin dediği gibi bu değerli ve çok önemli kuruluşun pek de başarılı bir çizgide görülmeyen durumu; özelleştirme sürecinin beklenen bir devamı ve sonucu mu? Olmaz değil mi? Denizyolları, sonra demiryolları ve kara yolları yabancıların eline geçmiş bir ülke gelecekten ne bekler düşünmek dahi istemiyorum!

Ancak benim gerçekten anlayamadığım bazı durumlar var gözlemlediğim. Mantığımın kavrayamadığı, çözmekte zorlandığım ve hatta çözemediğim durumlar. Nasıl oluyor bu işler; kim planlıyor, kim uyguluyor? Planlayanın uygulamadan uygulayanın plandan haberi var mı? İşler bir bütünsellik içinde yürüyor mu? Yoksa herkeste bir korku mu var; aman yanlış bir şey demeyim, yanlış bir şey yapmayım, bunu görmeyim deyip susuyor mu?  Korku herkesi sardı mı yoksa. Bakın ben nasıl korkuyorum artık!

Özetle benim merakımı cezbeden konulardan biri bu demiryolları meselesi. Firmalarla konuşmaya devam edeceğim. Konuştuklarımı da sizlere aktaracağım. Bilgileri çoğaltacağım. Tabii ki yanıldıklarım olabilir. Tabii ki eksiklerim olabilir. Yapacak bir şey yok! Birileri gerekirse düzeltir. Gerekirse cevap verir. Kimsenin sesi çıkmıyorsa demek ki doğru yoldayım.

Bu seferlik bu kadar.

 

 

 

 

 

 

 
Brent Petrolün Varil Fiyatı 94,53 Dolar
 
UND, Kapıkule ve Hamzabeyli Sınır Kapılarında Son Durumu Görüştü
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Brent Petrolün Varil Fiyatı 94,53 Dolar
Brent petrolün varili uluslararası piyasalarda 94,53 dolardan işlem görüyor.
İngiltere İç Sınır Tesisleri Geçici Olarak Kapalı Olacak
UND, İngiltere Gelir ve Gümrük İdaresi’nin (HMRC) bildirdiği üzere, 16 ...
Aksoy Otomotiv’in Yeni İlanları İçin Kamyonumpazar.com’a Tıkla!
Aksoy Otomotiv'in güncel ilanlarını nereden takip edeceğini arıyorsan, ...
 
Şahbay Otomotiv'in En Güncel İlanları Kamyonumpazar'da!
Şahbay Otomotiv'in en güncel ilanları için başka yer arama! Kamyonumpzar.com'u ...
İlanlar İçinde Kaybolma Kamyonumpazar’a Tıkla Kolayca Alışverişe Başla!
İlanlar içinde kaybolma kamyonumpazar.com'a tıkla alışverişe başla.
Kazakistan Nakliye ve Lojistik Çözümlerinde Şah Lojistik
Uluslararası lojistik sektöründe faaliyetlerine aralıksız bir şekilde ...
 
DHL Express Türkiye Üst Yönetimine Yeni Atama
DHL Express Türkiye Üst Yönetimine Yeni AtamaDHL Express Türkiye’de geçtiğimiz ...
Katalonya Sürüş Kısıtlamaları Ne Zaman?
UND, Katalonya’da, 7,5 ton üzeri araçların 80 km/s hızı geçmelerinin yasaklandığını ...
HİB, Yük Taşımacılığı ve Lojistik Hizmetleri Sektörü Strateji Çalıştayı Düzenleyecek
UND, Hizmet İhracatçıları Birliği tarafından yük taşımacılığı ve lojistik ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
treyler
news
sondakika
kamyoncu
bus
haberler
türkiye
lkw
dikkat