Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
20 Mart 2024 Çarşamba - 10:05

Daimler Truck ve Linde’nin Geliştirdiği sLH2 Teknolojisiyle, Hidrojen Yakıt Dolumunda Yeni Bir Çağ Başlıyor!

Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi olan ve geleceğin karbon nötr ulaşımını şekillendirecek projelere imza atan Daimler Truck, Linde Engineering ile birlikte geliştirdikleri yeni sLH2 soğutulmuş sıvı hidrojen yakıt dolumu teknolojisini tanıttı. Bu teknoloji, gaz hidrojene kıyasla daha yüksek depolama yoğunluğu, daha uzun menzil, daha hızlı yakıt dolumu, daha düşük maliyet ve daha yüksek enerji verimliliği gibi avantajlar sunuyor.

Daimler Truck ve Linde’nin Geliştirdiği sLH2 Teknolojisiyle, Hidrojen Yakıt Dolumunda Yeni Bir Çağ Başlıyor!

Mercedes-Benz Türk’ün çatı şirketi Daimler Truck ve Linde Engineering, ulaşımda karbon nötr hedefi doğrultusunda geliştirdikleri yeni sLH2 soğutulmuş sıvı hidrojen yakıt dolumu teknolojisiyle, yeni bir dönemin kapılarını açıyor. Yeni soğutulmuş sıvı hidrojen yakıt dolumu teknolojisi (sLH2) ile 1000 kilometre veya üzeri bir menzile sahip 80 kg sıvı hidrojen taşıyan 40 tonluk bir ağır hizmet kamyonunun yakıt dolumu, yaklaşık 10 ile 15 dakika sürüyor. Bu teknoloji aynı zamanda hidrojen yakıt istasyonu için gerekli yatırım maliyetini 2 ile 3 kat arasında ve işletim maliyetlerini de 5 ile 6 kat arasında düşürüyor.

Yeni sLH2 teknolojisinde, sıvı hidrojen basıncını hafif oranda yükseltmek amacıyla yenilikçi bir sLH2 pompası kullanılıyor. Bu yöntem sayesinde hidrojen, soğutulmuş sıvı hidrojene (sLH2) dönüştürülüyor. Hidrojen bu durumda yakıt dolum sürecini son derece kolay ve güvenilir bir hale getirirken, aynı zamanda dolum sırasındaki enerji kayıplarının asgariye indirilmesini sağlıyor. Yakıt istasyonu ile araç arasında herhangi bir veri iletimi gerektirmeyen yeni teknoloji, süreci oldukça basit bir hale getiriyor. İlk halka açık sLH2 yakıt istasyonu Almanya’da Wörth am Rhein şehrinde hizmet vermeye başladı. 2024 yılının ikinci yarısından itibaren Mercedes-Benz GenH2 kamyonları da ilk deneme seferlerini gerçekleştirecek. 

Daimler Truck ve Linde Engineering, sLH2 teknolojisini ağır hizmet kamyonları için önde gelen hidrojen yakıt dolum teknolojisi haline getirmeyi hedefliyor. Bu teknoloji açık bir ISO süreciyle standart hale getirilerek tüm ilgili taraflara sunuluyor. Daimler Truck ve Linde Engineering diğer orijinal ekipman üreticilerine, altyapı şirketlerine ve diğer ilgili kuruluşlara yeni sıvı hidrojen standardını uygulamaya koyma ve böylece dönüşüm sürecinde yaygın bir küresel pazar oluşturma çağrısında bulunuyor.

 
Bilsa Saves From Serious Defect!
 
Genç Lojistikçilerin Yarışması Başlıyor! Son Başvuru Tarihi 15 Nisan
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TRP, Satış Sonrası Parçalarda Sektör Lideri Olarak 30. Yılını Kutluyor
PACCAR Parts'ın tüm kamyon, römork ve otobüs marka ve modellerine yönelik ...
Iveco Group 2028’e Kadar Olan Yeni Stratejik Planını Detaylı Olarak Beyan Etti
Iveco Group, 14 Mart’ta İtalya'nın Torino kentinde düzenlenen Şirketin ...
Wielton Türkiye’nin Yetkili Satıcı ve Servis Ağı Oluşturuldu
Doğuş Otomotiv distribütörlüğünde faaliyetlerine başlayan Polonya merkezli ...
 
Ford Trucks, Iveco ile Kabin Geliştirme Konusunda Potansiyel Sinerjileri İncelemek Üzere Niyet Mektubu İmzaladı
Ford Trucks ve Iveco, ağır ticari araçlar için yeni bir kabin geliştirme ...
Ford Otosan’dan Kentsel Mobiliteyi Dönüştürecek Global Proje
Sürdürülebilir ulaşım için ekosistem paydaşlarıyla birlikte kapsayıcı, ...
Scania’da Görev Değişikliği
Doğuş Otomotiv distribütörlüğünde Türkiye faaliyetlerini sürdüren Scania, ...
 
Mercedes-Benz Türk, Yıldız Kızlarının Başarısını Pakodemy ile Destekliyor
Mercedes-Benz Türk, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile birlikte sürdürdüğü ...
Komatsu’nun Teknoloji Harikası Akıllı Dozeriyle Verimli Bir Gelecek İnşa Ediliyor!
İş makinalarının yeni çağında ayrıcalıklı hizmetler sunmasıyla dikkat ...
TEMSA, Satış Sonrası Hizmetleriyle ‘Her Yolda’ Müşterisinin Yanında
Satış sonrası hizmetler ağını genişleten TEMSA, 2023 yılında Türkiye ile ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Kalkınma Yolu
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkatfahrersondakikasrckamyonumtrucktreylerbusnews