Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
3 Ekim 2022 Pazartesi - 10:21

Continental’den Sürdürülebilir Toplu Taşıma İçin 3 Yeni Lastik Çözümü

Teknoloji şirketi ve premium lastik üreticisi Continental, Hannover'de düzenlenen 2022 IAA Taşımacılık Fuarı’nda kısa ve uzun mesafelerde yolcu ve yük taşımacılığının sürdürülebilirliğini iyileştiren yenilikçi lastik çözümlerini tanıttı.

Continental’den Sürdürülebilir Toplu Taşıma İçin 3 Yeni Lastik Çözümü

EfficientPro Gen 3+, Conti Urban konsept lastiği ve dizel kamyonları hibritleştiren yeni treyler için üretilen özel prototip lastik olmak üzere bu üç yeni lastiğin de ortak noktası verimlilik odaklı tasarımları. Yakında test aşamasına geçecek olan Conti Urban konsept lastikte kullanılan yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş ham maddelerin payı yüzde 50 civarındayken sadece bir kaplamadan sonra bu rakam yüzde 90’ın üzerine çıkıyor. 

Continental, şehir içi yolcu ve yük taşımacılığı alanında daha fazla sürdürülebilirliğin gerekli olduğuna inanıyor. Özellikle şehir içi yolcu ve yük taşımacılığına olan talebin devam etmesi nedeniyle trafiğe çıkan elektrikli şehir içi otobüs sayısı da her geçen gün artıyor. Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği’ne (ACEA) göre, Avrupa Birliği’nde yeni trafiğe çıkan elektrikli otobüs sayısı 2021 yılında ciddi anlamda artarak pazar payını yüzde 10,6'ya yükseldi. Aynı dönemde, elektrikli otobüsler Avrupa Birliği’nde yeni otobüs tescillerinin yüzde 30'undan fazlasını oluşturuyordu. Pazar araştırmalarına göre, 2021- 2025 arasında elektrikli otobüs kullanımında yıllık yüzde 35'e varan büyüme oranları bekleniyor.

Daha sürdürülebilir toplu taşıma için tasarlanan Conti Urban Şehir içi elektrikli otobüs ve kargo araçları için tasarlanan Continental’in sürdürülebilir konsept lastiği Conti Urban, 2022 IAA Taşımacılık Fuarı’nda dünya prömiyerini kutladı. Karayolu için onaylanmış olan bu konsept lastiği, yaklaşık yüzde 50 civarında yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş ham madde içeriyor. Kullanılan tüm malzemeler yakın gelecekte seri üretimde de kullanılabilir. Conti Urban lastiğinin sırtı; kolza yağı, pirinç kabuğu küllerinden elde edilen silika ve Continental ve Alman uluslararası işbirliği kurumu (GIZ) ortak projesiyle tedarik edilen doğal kauçuk gibi, yüzde 68 oranında yenilenebilir malzemeler içeriyor. Lastik kaplandığında, yani karkas yepyeni bir sırta sahip olduğunda, yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş ham maddelerin payı yüzde 90'ın üzerine çıkıyor. 2050 yılına kadar lastik ürünlerini yüzde 100 sürdürülebilir malzemelerden üretmeyi taahhüt eden Continental, tüm tedarik zincirlerinde tam bir iklim nötrlüğü sağlamayı hedefliyor.

Treylerler için elektrikli çeker aks lastiği

Continental, 2022 IAA Taşımacılık Fuarı’nda özel bir treylerin elektrikli çeker aksı için bir lastik prototipini de görücüye çıkardı. Fuarda elektrikli yarı römork konseptini tanıtan Trailer Dynamics'in özel geliştirme ortağı olan Continental, yeni prototipiyle yepyeni bir lastik segmentini de temsil ediyor. Bu prototipin son derece sağlam sırt profili, çekiş gücünü artıran derin kılcal kanalları sayesinde lastik ömrü boyunca yüksek performans sağlıyor. Ayrıca özel sırt hamuru, çekiş ve kilometre performansı arasında iyi bir denge kuruyor. Conti EcoPlus HT3 + deseninden esinlenen ve kara yolu onayı alınmış olan bu prototip, halen Trailer Dynamics ile iş birliği içinde test aşamasında. Seri üretimin 2025 yılında başlaması planlanıyor. Trailer Dynamics'ten eMega Liner elektrikli çeker aksı, içten yanmalı motorlu semi treyler çekiciyi anında hibrit bir araca dönüştürüyor; böylece elektrikli treylerin dizel tüketimini ve karbondioksit emisyonlarını üretici verilerine göre en az yüzde 20 oranında azaltıyor.

 

Conti EfficientPro Gen 3+: Yakıt maliyetini yıllık 300 bin euro azaltıyor

Conti EfficientPro Gen 3+, Continental'in kamyon orijinal ekipman pazarında bilinen uzun mesafe lastiğinin yeni ve güncellenmiş modeli olarak öne çıkıyor. Daha fazla geliştirmenin odak noktasını ise yuvarlanma direncini ve buna bağlı olarak yakıt tüketimi ile karbondioksit emisyonlarını en aza indirmek oluşturuyor. Araç enerji tüketimini hesaplamak için standart bir yöntem olan kurum içi VECTO hesaplamaları, her biri yılda ortalama 120 bin kilometre yol kat eden 500 araçtan oluşan orta büyüklükte bir filoda Conti EfficientPro Gen3+ lastiğinin 465 metrik tona kadar karbondioksit emisyonundan tasarruf sağlayabileceğini ve selefine kıyasla yakıt maliyetlerini yıllık yaklaşık 300 bin euro azaltabileceğini ortaya koydu.

 

 
Gbor Szabados from Hungary Wins International DAF Driver Challenge 2022
 
Rusya'nın Son Kozu Sıfır Km Fiyatlarını Yüzde 20 Artırabilir!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Pırellı, S&P Global Sürdürülebilirlik Değerlendirmesinde Pek Çok Kategoride En Yüksek Puanları Elde Etti
Pirelli, S&P Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesindeki sonuçlarını ...
Maxion İnci Jant Grubu’ndan 2 Stratejik Yatırım Haberi
Maxion İnci Jant Grubu, seri üretime geçecek yeni ve 2. sac kamyon jantı ...
Goodyear, Yüzde 63’ü Sürdürülebilir Malzemeden Üretilmiş Konsept Lastiğini Sektörün Beğenisine Sundu
Goodyear'ın yüzde 63 sürdürülebilir malzemeden üretilmiş kamyon konsept ...
 
AKO Grup Atık Lastikleri Geri Kazanıyor
Ömrünü Tamamlamış Lastik (ÖTL) Geri Dönüşüm Tesisini hayata geçiren AKO ...
Michelin Türkiye Genel Müdürü Yann Guelorget Oldu
Michelin Türkiye Genel Müdürlüğü görevine Yann Guelorget atandı. 24 yıldır ...
Continental’den 5. Nesil Lastikler..Yeni Conti Hybrid Lastik Serisi Şehirlerarası Yollarda İpi Göğüslemeye Hazır!
Teknoloji şirketi ve premium lastik üreticisi Continental, şehirlerarası ...
 
Pagani’nin Tüm Ürün Yelpazesinde Pirelli Lastikleri Kullanılıyor
Pagani’nin en yeni hiper otomobili de dahil tüm ürün yelpazesinde özel ...
Continental Üç Kıtadan Bayilerini İstanbul’da Ağırladı
Teknoloji şirketi ve premium lastik üreticisi Continental, Türkiye, Kuzey ...
Michelin Yüzde 100 Sürdürülebilir Lastikler İçin İlk Adımı Attı
Sürdürülebilir mobilite lideri MICHELIN, plastik ve tekstil polimerlerinin ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerşoförkamyoncutürkiye haberler kamyonumsondakikanewslkw