GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MERCEDES
Düzce Belediyesi Sanayicilere  41 Bin Maske Dağıttı
Düzce Belediyesi Sanayicilere 41 Bin Maske Dağıttı
Dörtler Taşımacılık  Ali Zehir, Filosuna  Renault Trucks T Çekicisini Ekledi
Dörtler Taşımacılık Ali Zehir, Filosuna Renault Trucks T Çekicisini Ekledi
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
20 Şubat 2020 Perşembe - 15:59

Cokoon Yapıştırma Teknolojisi ile Üretilen İlk Lastikler Yola Çıkıyor

Teknoloji şirketi ve premium lastik üreticisi Continental ile lastik, inşaat güçlendirme ve kompozit teknolojileri pazarının global oyuncusu Kordsa, bugün yeni sürdürülebilir yapıştırma teknolojisiyle 250.000 binek otomobil lastiğinin seri üretiminin 2019'da başladığını açıkladı. İki güçlü ortak 2017'den beri bu yeni çevre dostu yapıştırma teknolojisi üzerinde çalışıyor.

Cokoon Yapıştırma Teknolojisi ile Üretilen İlk Lastikler Yola Çıkıyor

Bu yeni teknoloji, resorsinol ve formaldehit kullanılmadan kauçuk esaslı bileşiklerle tekstil güçlendirme malzemelerinin yapıştırılmasını sağlıyor. Tekstil güçlendirme malzemeleri, lastik üretimi ile hortumlar ve konveyör bantlar gibi mekanik kauçuk ürünlerin üretiminde yaygın olarak kullanılıyor.

Mart 2019'da bir açık inovasyon teknolojisi olarak ilk kez duyurulmasının ardından Cokoon sektörde büyük ilgi gördü. 40’ın üzerinde firma (lastik üreticileri, lastik bezi üreticileri ve tekstil tedarikçileri) malzemeyi test etmek istediğini ve lisans havuzuna katılmayı düşündüğünü belirtti. Şu ana kadar bu firmalardan yaklaşık 20 tanesi ürün numunesi aldı. Kordsa ve Continental bu yeşil teknolojinin daha da geliştirilmesine katkıda bulunmak üzere ilgilenen herkesi havuza katılmaya ve ücretsiz lisans almaya davet ediyor. Lisans havuzu bağımsız hukuk firması AdvInno tarafından yönetiliyor. 

Continental Lastikleri Malzeme ve Süreç Geliştirme ve Sanayileşme Başkan Yardımcısı Dr. Andreas Topp konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Numune süreci oldukça başarılıydı ve başvurular beklentilerimizin üzerinde gerçekleşti. Sektörden gelen bu olumlu geri bildirimler, bizi Cokoon teknolojisinin lastiklerimize entegrasyonu ile devam etmeye ve 2019'da ilk lastiklerin seri üretimine geçmeye teşvik etti. 2020 ve sonrasında lastik üretimimizde Cokoon teknolojisinin kullanımını genişletmek öncelik verdiğimiz konular arasında.”

Kordsa Global Teknoloji Direktörü Devrim Özaydın, Cokoon teknolojisi ile neyi amaçladıklarını açıklayarak, “Cokoon ile tekstil ve kauçuk yapıştırmak için çevre dostu bir endüstri standardı yaratmak istiyoruz. Bu nedenle, tüm ilgili tarafları havuza katılmaya, ücretsiz lisans almaya, bu yeni açık teknolojinin geliştirilmesine katkıda bulunmaya ve Cokoon'u seri üretimlerinde kullanmaya davet ediyoruz” dedi.

Resorsinol ve formaldehit içermeyen çevre dostu yapıştırma teknolojisi

Cokoon, tüm diğer lastik üreticilerine ve tedarikçilerine açık kaynak bir çözüm olarak sunulan yeni bir yapıştırma teknolojisinin markası. Ar-Ge ortakları Continental ve Kordsa, geliştirme veya lisans ücretlerinden feragat ederek, lisans havuzuna katılan ücretsiz lisans sahiplerinin bu teknolojinin daha da geliştirilmesi için patentlerini bu lisans havuzu aracılığıyla diğer ortaklara ücretsiz olarak sunmalarını bekliyorlar. İlgilenen şirketler numune talep edebilirler.

Cokoon’dan önce, tekstil güçlendirme malzemelerinin etrafındaki kauçuk matrisine yapıştırılabilmesi için resorsinol ve formaldehit kimyasalları yerine kullanılabilecek bir alternatif yoktu. Resorsinol ve formaldehidin daha çevre dostu bir alternatifle değiştirilmesi, sadece sürdürülebilir tedarik zinciri için değil, aynı zamanda kord bezi üreticileri için de avantaj sunuyor. Lastik fabrikalarındaki çalışanların ve son kullanıcıların, vulkanizasyon sürecinde kimyasal olarak değişen bu iki maddeden zarar görmediklerinin altını çizmekte de fayda var. Cokoon teknolojisi ile tekstil ürünlerinin kauçuğa yapışması artık bu iki kimyasal olmadan mümkün ve teknik ekipmanlarda da hiçbir değişiklik yapmaya gerek kalmıyor. 

 
''Otomobildeki Dönüşüm Yan Sanayideki Rekabeti Artırıyor''
 
BP’den Müşterilerini Düşünen Proje: Doğru Yakıt Sistemi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hankook Lastikleri 2019'un Global Mali Finansal Sonuçlarını Açıkladı
Hankook Lastikleri, 2019 yılında 6,89 trilyon KRW'luk satış hacmi ve 542,9 ...
Pirelli, Yeni Lastik Geliştirme Simülatörü ile Teslim Sürelerini Yüzde 30 Azaltıyor
Pirelli, Formula 1 ve motor sporlarından elde ettiği deneyimi şimdi yollara ...
Hankook ve Schmitz Cargobull Stratejik İşbirliğini 2022’ye Kadar Uzatıyor!
Lastik üreticisi Hankook, Avrupa’nın öncü ticari araç treyleri üreticisiyle ...
 
PIRELLI Türkiye'de Fabrika Müdürlüğü Görevine Atilla Gidergi Atandı
Premium lastik segmentinin lideri Pirelli Türkiye’de M. Atilla Gidergi, ...
KAMAZ-Master Ekibi, Goodyear Lastikleriyle 2020 Dakar Rallisi’nde Zirvede Yer Aldı
Son derece zorlu geçen 2020 Dakar Rallisi, KAMAZ-master ekibinin zirvede ...
CDP, Pirelli’nin İklim Değişikliği ile Mücadelede Liderliğini Teyit Etti
Pirelli & C. S.p.A.’nın iklim değişikliğiyle mücadelede dünya lideri olduğu ...
 
Prometeon’dan Ağır Vasıtalar İçin Önemli Hatırlatma!
Pirelli marka premium endüstriyel ve ticari lastiklerin lisanslı üreticisi ...
Hankook Lastikleri Avrupa’nın Yeni Başkanı Sanghoon Lee Oldu
Hankook Lastikleri Avrupa, önümüzdeki on yıl için kendini yeniden konumlandırırken, ...
Prometeon’dan En Zorlu Koşullar için TQ:01 Lastikleri
Pirelli marka premium endüstriyel ve ticari lastiklerin lisanslı üreticisi ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
MAN, KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MAN TURKİYE
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
haberler
news
treyler
lkw
bus
sondakika
kamyonum
kamyoncu
dikkat