Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
30 Mart 2022 Çarşamba - 15:58

Çin-Avrupa Demiryolu Hatları Tedarik Zincirinin Son Sorunu Oldu

Otomobil ve elektronik üreticileri, Rusya üzerinden tren taşımacılığı yapmaktan kaçınmaya çalışıyor. Daha fazla konteyner, zaten sıkışık olan limanları tehdit ediyor.

Çin-Avrupa Demiryolu Hatları Tedarik Zincirinin Son Sorunu Oldu

Batı Avrupa'yı Rusya üzerinden Doğu Çin'e bağlayan demiryolu ile iletilecek bir milyondan fazla konteyner şimdi yeni yollar bulmak zorunda. Maliyetlerin artması ve küresel tedarik zinciri kaosunun daha da kötüleşmesi tehdidi ise gitgide büyüyor.

Moskova'nın Ukrayna'daki savaşı şiddetlenirken, otomobil parçaları, arabalar, dizüstü bilgisayarlar ve akıllı telefonlar taşıyan ihracatçılar ve lojistik firmaları artık Rusya'dan veya muharebe bölgesinden geçen kara yollarından kaçınmaya çalışıyor. Yaptırımlardan kaynaklanan güvenlik riskleri, ödeme engelleri ve Avrupa'daki müşterilerin Rus demiryolu kullanan ürünleri boykot edebileceğine dair endişeler artıyor.

Avrupa'nın en büyük nakliye şirketlerinden biri olan Kuehne + Nagel International AG, Çin'den Avrupa'ya demiryolu kargosu kabul etmiyor. Lojistik endüstrisi için Chicago merkezli bir bilgi sağlayıcı olan FourKites Inc.'in Genel Müdürü Glenn Koepke, bazı şirketlerin deniz yoluna çoktan geçiş yaptığını söylüyor.

Yaşanan son hadiseler en büyük limanlarda büyük tıkanıklıklara yol açarken zaten pandeminin neden olduğu insan gücü kıtlığı sebebiyle küresel tedarik zincirleri üzerinde daha fazla baskı oluşuyor.

Bain & Co'nun tahminlerine göre, geçen yıl trenler, Çin ile Avrupa arasında yaklaşık 75 milyar dolar değerinde mal taşıyan yaklaşık 1,46 milyon konteyneri veya iki taraf arasındaki toplam ticaretin yaklaşık yüzde 4'ünü taşımıştı. People's Daily tarafından yayınlanan resmi Securities Times'ın bu hafta bildirdiğine göre ise, Mart ayından itibaren Dalian limanından Avrupa'ya giden trenlerin ihracat hacmi "büyük ölçüde azaldı".

Çevrimiçi bir lojistik platformu olan Freightos'un araştırma başkanı Judah Levine, bazı nakliye hatlarının da Rusya'ya kargo göndermeyi reddettiğini ve gemileri, zaten boğulmuş olan Avrupa limanlarına yönlendirdiğini söylüyor. Demiryolundan ek hacim kaymasının liman operasyonlarını daha da yavaşlatabileceğini bildiriyor.

Asya mallarını Avrupa'ya demiryoluyla göndermek yaklaşık iki hafta alırken, gemiyle bu süre daha da uzuyor sürüyor. Ancak tabi ki gemiler hala en ucuz yöntem.

 

 

kaynak: bloomberg

 
Adıyaman Nakliye ve Lojistik Hizmetleri
 
OSD’nin Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Eroldu Seçildi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Japonya, Firmalardan Rus Doğalgazını Ruble Olarak Ödememelerini İsteyecek
Aksiyon, Rusya'nın 'düşmanca' ülkelerin enerji ödemelerini euro yerine ...
IEA: Yaptırımlar Rusya'da Petrol Üretimini Nisanda Günlük 3 Milyon Varil Azaltabilir
Uluslararası Enerji Ajansı (IEA), Rusya'nın Ukrayna'ya saldırısı sonrası ...
IRU, Karayolu Taşımacılığında Ekonomik Krizi Önlemek İçin Akaryakıt Fiyatlarına Acil Müdahale Bekliyor
IRU, daha geniş bir ekonomik krizin önüne geçmek için, yakıt fiyatlarının ...
 
'Orlivka Kapı'da 100-150 Araç Bekliyor!!'
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, Ukrayna- Romanya ...
Saim Aşçı; Rusya-Ukrayna Savaşı Hammadde Krizini Derinleştirecek!
Geçtiğimiz yıl 50'inci yaşını kutlayan ve 200'den fazla premium yedek ...
Rusya'dan Petrol İhracatı Tamamen Kesilirse Petrol Fiyatları 130 Dolara Çıkabilir
ABD'nin ve Avrupa ülkelerinin Rusya'ya karşı açıkladığı ekonomik yaptırımlar ...
 
DB Schenker Emisyonsuz Taşımacılık Yapıyor
DB Schenker 2.500 tondan fazla biyoyakıt satın aldı.
Pilot Proje: Benetton, Gruber Logistics Ve Port of Trieste Elektronik Konşimentoları Test Ediyor
Nakliye şirketi Gruber Logistics, Türkiye - İtalya - Türkiye güzergahında ...
Dev Şişme Yelkenler Nakliyeyi Daha Çevreci Hale Getirebilir
Yelkenli tekneler, eski Mısırlıların rüzgar ve küreklerle çalışan ahşap ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikasrckamyoncubusdikkatfahrernewstürkiyeKamyon