Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
9 Ekim 2017 Pazartesi - 11:46

Bakan Arslan: Karayolu Taşımacılığında Bürokrasi Azalacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Karayolu Taşıma Yönetmeliğinde düzenleme yapılacağını belirterek, "Belge düzenlemelerinde bürokrasiyi azaltıyoruz ve bu süreçlerde notere gitme şartlarını ortadan kaldırıyoruz." dedi.

Bakan Arslan: Karayolu Taşımacılığında Bürokrasi Azalacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, AA muhabirine, Karayolu Taşıma Yönetmeliği Taslağı'na ilişkin açıklamalarda bulundu. 

Karayolu taşımacılığının disipline edilmesi, sektörde yer alanların belli mevzuatlara uygun hareket etmesi ve atıl kapasite oluşmaması için önemli yasal düzenlemeler yapıldığını  ifade eden Arslan, Karayolu Taşıma Yönetmeliğinde birtakım kolaylıklar sağlayacak çalışma başlattıklarını dile getirdi. Söz konusu düzenlemeyle belge verme şartlarını hafiflettiklerini ifade eden Arslan, şunları kaydetti: "Belge ücretlerinde yüzde 50’ye yakın indirim sağlamış olacağız bu çok önemli. Belge iptalini gerektiren 13 husus vardı bunları sadeleştirip üçe düşürüyoruz. Yine belge düzenlemelerinde bürokrasiyi azaltıyoruz ve ayrıca bu süreçlerde notere gitme şartlarını ortadan kaldırıyoruz. Kişi e-devlet üzerinden işlemini yapıyorsa, otomatik olarak sorumluluğunu alıyorsa onu ayrıca notere göndermeye, memurun karşısına getirmeye gerek yok. E-devlet üzerinden de çok daha fazla hizmet alarak, kişilerin bulunduğu yerde internet üzerinden işlem yapabilmelerini sağlayacak çok önemli bir çalışma yapıyoruz."

Yönetmelik çalışmasıyla sektörün rahatlayacağının altını çizen Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bence biz bu yönetmelik çalışmasıyla sektörü epeyce rahatlatacağız ama bir şartla, sektördeki disiplini elden bırakmadan, atıl kapasite oluşturmadan. Muhatapların hayatını, işlemlerini kolaylaştıracak, ücretlerini düşürecek çok daha önemlisi e-devlet uygulamasıyla ilgili ülke olarak çok önemli mesafe kat ettik. Bu sektörün de e-devlet uygulamalarından daha fazla yararlanmasını sağlayacak bir düzenleme yapmış olacağız, bunu bir yasal altyapıya kavuşturmuş olacağız."

Yeni Yönetmelik Neler Getiriyor

Taşımacılıkta 37 Belge Sayısı 13’e İniyor!

Karayolu Taşıma Yönetmeliği Taslağı’nda öne çıkan düzenlemeler:

• B1 ve B2 belgeleri B olarak, D1 ve D2 belgeleri D olarak birleşiyor. D4 belgeleri tekrar Y oluyor.

• C uluslararası taşıma, P dağıtım işletmeciliği ve iliçi taşımacılıkla ilgili tüm belgeler kalktı. 

• Tüm acentelik belgeleri F olarak ve tüm ticari olmayan taşıma belgeleri G olarak birleşti.

Taslakta yetki belgesi türlerinde yapılan düzenlemeler en önemli değişiklikler olarak öne çıkıyor.

Ticari Yolcu Taşımacılığı

• A1 yurtiçi ve A2 uluslararası otomobille yolcu taşıma belgeleri kalktı. Yerine yurtiçinde kamuya hizmet edecek, uluslararasında tarifesiz taşımacılık yapabilecek en az 5 özmallı A otomobille yolcu taşıma belgesi geldi.

• Uluslararası ve yurtiçi tüm yolcu taşımalarını yapabilecek yeni B belgesi için asgari 200 özmal otobüs koltuğu ve 100 bin TL işletme sermayesi aranacak.

• Tüm yurtiçi yolcu taşımalarını yapabilen D belgeleri için asgari 150 özmal otobüs koltuğu ve 100 bin TL işletme sermayesi isteniyor.

• B belgelerinde her iki özmal taşıt başına bir; D belgelerinde her özmal taşıt başına üç sözleşmeli taşıt kaydedilebilecek.

• B ve D yetki belgelerine özmal otobüs sayısının yarısı kadar özmal otomobil kaydedilebilecek.

• Tarifeli taşımalarda, B’lerde en az 25, D’lerde en az 20 koltuklu taşıtlar kullanılabilecek. Bunlardan küçük taşıtlar ile otomobiller sadece tarifesiz taşımalarda kullanılacak.

• İliçi ve kısa mesafe illerarası taşıma yapabilen D4 belgeleri yerine eski Y belgelerine dönülüyor.

• F1 yurtiçi yolcu taşıma acenteliği belgesi kalktı.

Ticari Yük Taşımacılığı

• C2 ve C3 uluslararası ve yurtiçi ticari taşıma belgeleri kalktı.

• K1 ve K3 yurtiçi yük-eşya taşıma belgeleri K belgesi olarak değişti.

• L1 yurtiçi lojistik belgesi kalktı. L2 uluslararası ve yurtiçi lojistik belgesi L olarak değişti.

• M1 iliçi, M2 yurtiçi kargo taşıma belgeleri kalktı. M3 uluslararası ve yurtiçi kargo belgesi M koduyla tarifeli taşıma yapacak. 

• N1 iliçi nakliyat ambarı belgesi kalktı. N2 yurtiçi nakliyat ambarı ve L1 yurtiçi lojistik belgeleri yerine ortak P yurtiçi lojistik ve ambar işletmeciliği belgesi geldi.

• R1 yurtiçi taşıma organizatörlüğü belgesi kalktı. R2 yerine uluslararası ve yurtiçi eşya taşıma organizatörlüğü belgesi R geldi.

• H1 yurtiçi eşya komisyonculuğu belgesi kalktı. H2 uluslararası ve yurtiçi eşya taşıma komisyonculuğu belgesi H oldu. 

• G1 yurtiçi eşya, G3 yurtiçi kargo acentelik belgeleri kalktı. 

Ortak Konulu Belgeler

• F2 yolcu, G2 yük-eşya ve G4 kargo acentelik belgeleri yerine F uluslararası ve yurtiçi yolcu, eşya ve kargo acentelik belgesi geldi.

• Ticari olmayan B3 uluslararası yolcu, D3 yurtiçi yolcu, C1 uluslararası yük-eşya ve K2 yurtiçi yük-eşya taşıma belgeleri yerine asgari bir özmal taşıtlı G ticari olmayan taşıma belgesi geldi.

• Büyükşehirlerde T1 ve diğer yerlerde T2 olan yolcu terminal belgeleri ile T3 yük-eşya terminali belgesi T terminal belgesi olarak birleşti.

Karayolu Taşıma Yönetmeliği Taslağında öne çıkanlar:

YETKİ BELGESİ ALMANIN VE YENİLEMENİN ÖZEL ŞARTLARI 

MADDE 14 – (1) A yetki belgesi: Asgari kapasiteyi sağlayacak en az 5 adet otomobile sahip olmaları ile 40 bin Türk Lirası sermaye veya işletme sermayesine sahip olmaları şarttır. 

(2) B yetki belgesi: En az, toplam 200 adet koltukluk asgari kapasiteye sahip olmaları ile 100 bin Türk Lirası sermaye veya işletme sermayesine sahip olmaları şarttır. 

(4) F yetki belgesi:  En az, 20 bin Türk Lirası sermaye veya işletme sermayesine sahip olmaları şarttır. 

Yolcu taşımacılığı alanında acentelik yapacaklar en fazla 10, eşya veya kargo taşımacılığı alanında acentelik yapacaklar ise en fazla 2 adet taşımacıyla sözleşme yapabilirler. Ancak, sözleşme yapılacak taşımacıların, H, G, R ve T yetki belgesi dışındaki bir yetki belgesine sahip olması gerekmektedir. 

(5) G yetki belgesi: En az, 1 birim taşıt ile asgari kapasiteye sahip olmaları şarttır. 

(6) H yetki belgesi: En az, 30 bin Türk Lirası sermaye veya işletme sermayesi ile bu işe elverişli bağımsız bir büronun kullanım hakkına sahip olmaları şarttır. 

(7) K yetki belgesi: Gerçek kişilerin en az, 1 birim taşıt ve 25 tonluk asgari kapasiteye sahip olmaları şarttır. 

(8) L yetki belgesi: En az, 6 birim taşıt ve 200 tonluk asgari kapasiteye sahip olmaları ile 300 bin Türk Lirası sermaye veya işletme sermayesine sahip olmaları şarttır. 

(9) M yetki belgesi: En az, 30 birim taşıt ile asgari kapasiteye sahip olmaları ve 250 bin Türk Lirası sermaye veya işletme sermayesine sahip olmaları şarttır. 

(10) P yetki belgesi: En az, 3 birim taşıt ve 75 tonluk asgari kapasiteye sahip olmaları ile 75 bin Türk Lirası sermaye veya işletme sermayesine sahip olmaları şarttır. 

(11) R yetki belgesi: En az, 300 bin Türk Lirası sermaye veya işletme sermayesine sahip olmaları şarttır. 

(12) T yetki belgesi: En az 300 bin Türk Lirası sermaye veya işletme sermayesine sahip olmaları şarttır. 

Bu Yönetmelik kapsamında şehirlerarası, yurtiçi ve uluslararası alanda faaliyet gösteren yetki belgesi sahipleri, bu Yönetmelikte belirtilen terminal şartlarını haiz olmak kaydıyla kendine mahsus özel terminaller inşa edebilir veya bu durumda olan terminalleri kiralayarak terminal işletmeciliği yetki belgesi almak suretiyle işletebilirler. 

(13) Y yetki belgesi: Asgari en az, 1 adet otobüse sahip olmaları ve 5 bin Türk Lirası sermaye veya işletme sermayesine sahip olmaları şarttır. Y yetki belgesi için sermaye şartı aranmaz. 

TAŞITLARIN ÖZMAL VEYA SÖZLEŞMELİ OLARAK KULLANILMASI 

MADDE 25 - a) A, K ve Y yetki belgeleri: Yalnız özmal taşıtlar kaydedilebilir.

 b) B yetki belgesi: Özmal taşıt sayısının yarısını geçmemek üzere ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş sözleşmeli taşıtlar kaydedilebilir. Özmal otomobil sayısı, özmal otobüs sayısının yarısından fazla olamaz. 

c) D yetki belgesi:  Özmal taşıt sayısının 3 katını geçmemek üzere ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş sözleşmeli taşıtlar kaydedilebilir.  Özmal otomobil sayısı, özmal otobüs sayısının yarısından fazla olamaz. 

ç) G yetki belgesi: 1) Eşya taşımaya mahsus özmal taşıt sayısının 10 katını geçmemek üzere, 21/11/2012 tarihli ve 6361 sayılı Finansal Kiralama, Faktoring ve Finansman Şirketleri Kanunu kapsamında yetki belgesi sahibinin doğrudan kiracı olarak tarafı olduğu bir finansal kiralama sözleşmesi yoluyla temin edilen sözleşmeli taşıtlar kaydedilebilir. 

d) L yetki belgesi: Özmal taşıt sayısının yarısını geçmemek üzere ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş sözleşmeli taşıtlar kaydedilebilir. Sözleşmeli kamyonet ilave edilemez.

e) M yetki belgesi: Özmal taşıt sayısının 5 katını geçmemek üzere ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş sözleşmeli taşıtlar kaydedilebilir.

f) P yetki belgesi: Özmal taşıt sayısının 10 katını geçmemek üzere ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş sözleşmeli taşıtlar kaydedilebilir. 

G yetki belgesi eki taşıt belgesine ilave edilen sözleşmeli taşıtlar, uluslararası taşımacılık faaliyetlerinde kullanılamaz. 

Birden fazla sahibi bulunan taşıtlar, yetki belgeleri eki taşıt belgelerine özmal taşıt olarak kaydedilmez. Bu durumdaki taşıtlar bu Yönetmelikte belirtilen esaslar çerçevesinde yetki belgeleri eki taşıt belgelerine sözleşmeli taşıt olarak kaydedilebilir.

Sözleşmeli taşıt kullanım oranı hesabında; 

a) M türü yetki belgesi eki taşıt belgesinde kayıtlı her özmal taşıt, 

b) G, L ve P yetki belgesi eki taşıt belgesinde kayıtlı her özmal taşıta karşılık, aynı cinsten taşıt/taşıtlar, 

c) B ve D yetki belgesi eki taşıt belgesinde kayıtlı her özmal otomobil, küçük otobüs (minibüs) ve otobüs için, aynı cinsten otomobil, küçük otobüs (minibüs) ve otobüs cinsi taşıt/taşıtlar, dikkate alınır.

 

 
10 Reçetenin 3'ünde Antibiyotik Var
 
Ford Trucks, Avrupa Pazarında Atağa Geçti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
10 Reçetenin 3'ünde Antibiyotik Var
Türkiye’de herhangi bir hastalıkla hastaneye başvuran 10 bireyden 3’ünün ...
Meteoroloji'den 3 İl İçin Kuvvetli Yağış Uyarısı
Meteoroloji, Giresun, Trabzon ve Rize için şiddetli yağış uyarısı yaptı.
Prometeon,19 İlde 33 Kooperatifte Etkinlik Düzenledi
Prometeon, Türkiye çapında 19 ilde 33 kooperatifte etkinlikler düzenledi. ...
 
Otomotiv İhracatı Eylülde Yüzde 11 Arttı
Otomotiv sektörünün eylül ayı ihracatı geçen yılın aynı dönemine kıyasla ...
Soğuk Zincir Taşımacılığını Güvenli Hale Getiriyor
Araç takip sistemlerinde lider marka Trio Mobil’in Yönetim Kurulu Başkanı ...
Meteoroloji'den 5 İl İçin Şiddetli Yağış Uyarısı
Meteoroloji, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Çanakkale ve Antalya için şiddetli ...
 
Markamız Değer Kazandı, Satışlarımız Arttı
Temsa Genel Müdürlüğü görevinden ayrılan Dinçer Çelik, veda mesajı yayınladı
EPDK, 9 Akaryakıt Şirketine Ceza Kesti
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunca (EPDK), 9 akaryakıt şirketine toplam ...
Almanya İle Bozulan İlişkiler Otomotiv Sektörünü Etkiliyor
Otomotiv yan sanayicileri, Almanya ile bozulan ilişkilerin sektörü etkilemeye ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyonum
kamyoncu
lkw
türkiye
Kamyon
fahrer
truck
treyler
news