Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
23 Ekim 2015 Cuma - 17:28

Araçların Yüzde 22’sinin Lastik Hava Basıncı Tehlike Durumunda!

Michelin’in 2004 yılından bu yana sürdürdüğü “Lastikte Doğru Hava Basıncı” etkinlikleri, 2015 yılında günlük araç katılım ortalamasını bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 10 artırarak 217 araca ulaştı.

Araçların Yüzde 22’sinin Lastik Hava Basıncı Tehlike Durumunda!

Aktiviteler sonunda toplamda 3 bin 33 araçta kontrol gerçekleştirilirken, lastiklerin yüzde 22’sinin tehlikeli boyuttaki hava basıncı ile yola çıktığı tespit edildi. 2014 yılında gerçekleşen etkinliklerde elde edilen sonuçlara göre tehlikeli araç oranının yüzde 7 düşerken sürücülerin bilinç oranının yükseldiği gözlemlendi. 2014 yılında tehlikeli oranda düşük hava basıncına sahip araçların oranı yüzde 29 olarak belirlenmişti.
 
6 ilde 7 farklı noktada kontroller yapıldı
7 farklı noktada gerçekleştirilen aktiviteler, 1 ay boyunca sürdü. İstanbul 5M Beylikdüzü Migros AVM’de başlatılan etkinlikler ardından Meydan AVM Ümraniye, Bolu Highway Outlet, Samsun Yeşilyurt AVM, Trabzon AVM, Ankara AnkaMall AVM, Eskişehir Neoplus AVM’de gerçekleştirildi.
Etkinlik kapsamında hava basıncı ölçülen lastiklerin yüzde 22’sinin tehlike boyutunda olduğu ortaya çıktı. 6 ilde toplam 7 farklı noktada gerçekleştirilen aktivitelerde en yüksek katılım Samsun Yeşilyurt AVM’de sağlandı.
 
11 yılda toplam 34 bin 656 araca ulaşıldı
2004 yılından beri sürdürülen etkinliklerin toplamında ise 34 bin 656 araca ulaşılarak hava basıncı kontrolleri yapıldı. Aktivite alanına davet edilen sürücüler, araçlarından inmeden ölçüm alanına alınarak, 2 dakika gibi kısa bir sürede araçlarının her 4 lastiği de eş zamanlı olarak ölçülerek hava basınçları ayarlandı. Katılımcılara ayrıca araç kokusu ve anahtarlık gibi küçük promosyon hediyeleri dağıtıldı.
 
Yıllara göre karşılaştırma

Yıl İncelenen araç sayısı Düşük hava basıncı
2015 3033 22 %
2014 3556 29 %
2013 3255 37%
2012 4206 32%
2011 4556 30%
2010 3880 43%
 
Doğru hava basıncı neden önemli?
Lastik basıncının doğru seviyede olması güvenlik, uzun ömür ve yakıt tasarrufu açısından büyük önem taşıyor. Lastik basıncının gerektiğinden daha düşük veya daha yüksek olması aracın yol tutuşunu, lastiğin performansını ve dayanıklılığını olumsuz yönde etkilerken, bu durum ciddi kazalara yol açabiliyor. Düşük basınç, lastiğin yola tutunmasını zorlaştırırken sürücüye araç hakimiyeti sağlaması konusunda sorunlar yaşatabiliyor. Düşük hava basınçlı olarak kullanılan lastikler:
  • Yol tutuş kabiliyetini azaltır.
  • Direksiyon hâkimiyetinde tutarsızlığa neden olur.
  • Islak zeminde fren mesafesini uzatır
  • Aşırı ısınacağından patlama riski artar
Tüm bunlar da trafik kazalarının meydana gelmesi riskini artırır.
 
Düşük hava basıncı neden tehlikeli?
Lastiklerde düşük hava basıncı, lastiğin aşırı esneyerek ısınmasına ve bununla birlikte temas yüzeyinin bozularak yol tutuşunun azalmasına neden oluyor. Düşük basınçlı lastikler, ıslak zeminde ise lastiğin yolla temasını yitirmesi sebebiyle daha ciddi sorunlara yol açıyor. Araç kontrolünün kaybedilmesine ve kazalara yol açan düşük hava basınçlı lastikler yollar için büyük tehlike yaratıyor.

 
Anadolu Bilişim ve Anadolu Isuzu, Akıllı Otopark Uygulamasını Hayata Geçirdi
 
Brisa, Sürdürülebilir Tedarik Zinciri İçin İş Ortaklarıyla El Ele Veriyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Anadolu Bilişim ve Anadolu Isuzu, Akıllı Otopark Uygulamasını Hayata Geçirdi
Müşterilerine rekabet üstünlüğü kazandırma vizyonuyla kurumsal çözümler ...
Kalp-Damar Hastalıkları Tedavisinde Umut Veren Gelişmeler Var!
Uzun yol şoförleri sağlıklarına dikkat etmeliler. Ancak ne mümkün! Ne ...
Hankook'un Yeni Kış Lastiği Deseni, Auto Bild Tarafından “Eco-Meister 2015” Olarak Ödüllendirildi
Hankook'un en yeni kış lastiği i*cept RS², ilk sınavını başarıyla geçmiş bulunuyor.
 
Euromaster, Gücünü Geleceğe Taşıyor!
Euromaster, bu yıl üçüncüsü düzenlenen Ulusal Euromaster Franchise Toplantısı ...
Doğuş Otomotiv’den Osmanlı, Pers ve Roma’dan örneklerle İnsan Kaynakları Eğitimi
Doğuş Otomotiv’in, yetkili satıcılarına yönelik düzenlediği “Tarihten ...
Goodyear ve MAN işbirliği güçleniyor!
Goodyear, MAN’ın Avrupa çapındaki “MAN ProfiDrive® Sürücü Eğitim Programı”nın ...
 
Yandex.Navigasyon Artık Ücretli Yolları ve Feribotları Da Bildiriyor
Trafik durumuna göre belirlediği rotalarla kullanıcılarını gitmek istediği ...
İnci Akü Ödüle Doymuyor
İnci GS Yuasa’nın öncü markalarından İnci Akü, sektördeki dijital başarılarını ...
Avrupalı Eskişehir’e Avrupa Standartlarında Yerli Elektrikli Otobüsler Bozankaya’dan
Tüm dünyada elektrikli ulaşım önem kazanırken Türkiye’de elektrikli otobüs ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
news
kamyonum
haberler
lkw
türkiye
src
truck
Kamyon
treyler