Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
25 Şubat 2011 Cuma - 17:47

Akdeniz Bölgesi’ nin marka tercihi...

Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden dolayı tercih edildiklerini araştırdığımız “Bölgesel Marka Alışkanlıkları” dosyamıza Akdeniz Bölgesi ile devam ediyoruz.

Akdeniz Bölgesi’ nin marka tercihi...

ALIŞKANLIKLARDA “BMC”, KALİTESİYLE “MERCEDES”
 
Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden dolayı tercih edildiklerini araştırdığımız “Bölgesel Marka Alışkanlıkları” dosyamıza Akdeniz Bölgesi ile devam ediyoruz.
 
Akdeniz Bölgesi’ ndeki yurtiçi ve yurtdışı taşımacılarımızın hangi özelliklerinden dolayı hangi marka araçları tercih ettiklerini sizler için araştırdık. Tarımsal faaliyetlerin yoğun olduğu bölgede, taşınan yükler de bu nedenle ağırlıklı olarak sebze ve meyveden oluşuyor. Dokuz ilimizin bulunduğu bölgede tarımsal faaliyetlerin yanı sıra sanayi ve ticarette önemli ekonomik faaliyetler. Ayrıca her ne kadar belirli illerle sınırlı olsa da turizm bölge için büyük bir ekonomik kaynak. Tek sınır bağlantısı Hatay üzerinden Suriye ile olmasına karşın bölgede yer alan Mersin ve İskenderun Limanları sayesinde yurtdışı taşımacılık son derece gelişmiş.  
 
YURTİÇİ TAŞIMACININ GÖZDESİ, ALIŞKANLIK YAPAN KAMYON “BMC”
 
Bölgede yer alan dokuz ilimizdeki yurtiçi nakliyecilerimizden araştırmamıza katılanlar ile yaptığımız görüşmelerde; marka tercihlerini belirleyen temel faktörün diğer bölgelerdeki yurtiçi nakliyecilerimizinkilerle paralellik gösterdiğini tespit ettik. Bu bağlamda Akdeniz Bölgesi’ ndeki nakliyecilerimizin marka tercihlerini belirleyen en önemli etkenin alışkanlıklar olduğunu ortaya çıktı.  Bunun yanı sıra servis olanakları ve fiyat konusunda da seçici davranan nakliyecilerimiz için en önemli ikinci etken ise kalite anlayışı. Bu doğrultuda, neden o markayı tercih ettiğini sorduğumuz yurtiçi nakliyecilerden ağırlıklı olarak, “alışkanlıklar” cevabını aldık. Yurtiçi nakliyecilik yapan taşımacıların diğer tercih nedenleri ise kalite, fiyat ve yakıt tasarrufu olduğu görüldü. Bu kapsamda Akdeniz Bölgesi’ ndeki yurtiçi taşıyıcıların en çok tercih ettiği marka, alışkanlık yaratarak yerini sağlamlaştıran BMC oldu. Alışkanlık yaratmasının dışında BMC’ nin diğer tercih edilme nedenlerinin ise fiyat ve yakıt tasarrufu olduğu ortaya çıktı. Açıkça BMC’ nin kendileri için bir alışkanlık olduğunu belirten kullanıcılar, BMC’ nin servis hizmetleri ve oturmuş bayii yapısıyla bölgede yerinin sağlam olduğunu ifade ettiler.
 
Akdeniz Bölgesi’ deki yurtiçi taşımacıların en çok tercih ettiği ikinci marka ise kalitesiyle Mercedes oldu. Araştırmamıza kapsamında Mercedes’ i tercih etme nedenlerini sorduğumuz kullanıcıların, sorumuza cevapları ağırlıklı olarak kalitesi ve marka özellikleri oldu. Kalitesi ve sağlamlığı ile bölgede tercih edilen Mercedes için kullanıcılar, 2. el seçeneklerinin fazla olmasının da bir başka büyük avantaj olduğunu belirttiler. Yurtiçi taşımacıların sebze ve meyve ağırlıklı yükler taşıdığı bölgede taşımacıların tercih ettiği diğer markalar ise sırasıyla; FORD, SCANIA, VOLVO ve IVECO oldu. Bu markaların tercih edilme nedenleri olarak aldığımız cevaplar çoğunlukla fiyat avantajı ve kalite oldu.
 
“Babadan oğula geçen bir gelenek”
 
BMC’ nin Akdeniz Bölgesi’ nde yurtiçi taşımacıların ilk tercihi olmasının nedenlerini BMC Adana Bayii Yusuf Baykal Grup Yönetim Kurulu Üyesi Harun Abdullah Baysal’ a sorduk. BMC’ nin kamyon ve çekici bölümünde akla ilk gelen markalardan biri olduğunu belirten Baysal; kullanıma yatkınlığı, servis ağının genişliği ve ucuz olan yedek parçasının her yerde bulunabilmesi gibi özellikleriyle BMC alışkanlığının babadan oğula geçen bir gelenek halini aldığını söyledi. Halkın BMC markasını benimsemesinin nedenlerini sorduğumuz Baysal: “Tamamen yerli malı olması, teknolojiyi takip ederek tüketicilerin cebini yakmadan her kesime, her mesleğe uygun araç üretmesinden kaynaklanıyor” cevabını verdi. BMC’ nin Akdeniz Bölgesi ve Çukurova’ da diğer markalardan biraz daha fazla ilgi gördüğünü belirten Baysal; “Araçların Çukurova iklimine ve coğrafi yapısına uygunluğunun yanı sıra mevcut bayilerin saha çalışmaları, hem hafif ticari hem de kamyon ve çekici grubunda BMC’ yi başarılı kılan temel faktörlerdir.” dedi.
 
KALİTE SEMBOLÜ “MERCEDES” YURTDIŞI TAŞIMACILARIN İLK TERCİHİ
 
Gelişmiş sanayi ve turizm faaliyetlerinin yanı sıra seracılık faaliyetleri ile yılın 12 ayı sebze meyve ihracatının yapılabildiği Akdeniz Bölgesi’ nde yurtdışına taşımacılık yapan nakliyecilerimizin ağırlıklı yükünü de bu bağlamda tarımsal ürünler oluşturuyor. Bölgede ticari faaliyetlerin Adana ve çevresinde yoğunlaştığı görülürken, orman ürünleri konusunda önemli bir yere sahip olan Karaman, ihracatta ilk sıralarda yer alıyor.
 
Yurtdışına nakliye gerçekleştiren kullanıcılarımızın en çok dikkat ettiği unsurların başında uzun yolculuklar sırasında araçlarında herhangi bir arıza ile karşılaşmama isteğine bağlı olarak sağlamlık ve kalite geliyor. Akdeniz Bölgesi’ nde yaptığımız Bölgesel Marka Tercihi araştırmamız sırasında yurtdışı nakliyecilerden en çok duyduğumuz cevap “Kalite” ve “Sağlamlık” oldu. Bu noktada kalitesi ve markasıyla yurtdışı nakliyecinin en çok tercih ettiği marka Mercedes olarak belirlendi. Mercedes’ i tercih eden kullanıcıların diğer tercih sebepleri ise yakıt tasarrufu, yedek parçaya ulaşmadaki kolaylık ve 2. el avantajları oldu. Kaliteye önem veren kullanıcıların ikinci tercihleri ise bu özelliklerinin yanı sıra yakıt tasarrufu avantajı da sağlayan VOLVO ve SCANIA marka araçlar oldu. Akdeniz Bölgesi’ ndeki yurtdışı taşımacılık yapan nakliyecilerin diğer tercihi ise yakıt tasarrufu avantajı ile Renault Trucks oldu. Diğer tercihler sırasıyla MAN, DAF-TIRSAN, FORD, BMC ve IVECO şeklinde oldu.
 
BMC Hakkında
1964 yılında kurulan BMC ilk üretimini 1966 yılı sonbaharında gerçekleştirir. 1975’ te ilk dizel motor üretimini gerçekleştiren BMC, 1976’ da kendi bünyesinde ülkenin ilk otomotiv dökümhanesini kurar. Aynı yıl İzmir Bölgesi’ nin ilk Çıraklık Eğitim Merkezi yine BMC bünyesinde açılır. 1986 yılında turbo motorlu araçlar Fatih serisi’ nin üretimine başlandı. Bundan on yıl sonra 1996’ da sınai ve ticari mülkiyeti bir Türk firmasına ait ülkemizde üretilen ilk kamyon “Profesyonel” in imalatına başlar. 2004 yılında yine tamamen BMC’ ye ait olan ilk yeni yerli hafif ticari araç ailesi “Megastar” ların seri üretimine başlanır. 2007 yılında çevreye duyarlı doğalgazlı otobüs üretimine başlayan BMC, 2008 yılında yerli üretim ilk tam alçak tabanlı Procity serisi solo ve körüklü otobüs üretimine geçilir. 2009 yılında savunma sanayi alanındaki yatırımlarının sonucu olarak ilk yerli üretim tekerlekli zırhlı araç üretimi gerçekleştirilir. BMC 1989 yılında, Türkiye’ nin en büyük holdinglerinden biri olan Çukurova Holding bünyesine dahil oldu. Halen endüstri, inşaat, iletişim ve bilişim teknolojileri, medya, nakliye ve hizmet, finansal hizmetler sektörlerindeki 141 şirketi, 32.700 personeli ile Türkiye’ nin en büyük holdinglerinden biri olan Çukurova Holding bünyesinde faaliyet göstermeye devam eden BMC; ürün tasarım, geliştirme ve mühendislik çalışmalarını dışa bağımlı olmadan sürdürüyor.
Dünya’ nın güvendiği teknoloji
 
BMC, bilgi birikimini, ileri teknolojisini ve sektörel deneyimini savunma sanayinde de kullanmakta, başta Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) olmak üzere, dünya ordularının araç ihtiyacını karşılıyor. Savunma Sanayi ürünlerinin kalitesini ISO 9000 Kalite Sistem Belgesi ve AQAP 2110 Endüstriyel Kalite Güvence Belgesi ile tescil ettiren BMC; NATO Standartlarında üretim yapıyor. Firma bu açıdan "NATO Gizli" Gizlilik Dereceli Tesis Güvenlik Belgesi, "Milli Gizli" Gizlilik Dereceli Tesis Güvenlik Belgesi ve T.C. Milli Savunma Bakanlığı tarafından verilen "Kuruluş/Üretim İzin Belgesi" gibi önemli belgelere sahip.
 
Dünyanın ve ülkemizin değişen ve gelişen koşullarına uyumlu olarak ileri teknolojiye sahip, kaliteli, dayanıklı, güvenilir, ekonomik, üstün performanslı ve doğal çevreye saygılı ürünler üretmeyi amaçlayan BMC; şasisi, gövdesi, motoru ve aksları dahil bir aracı oluşturan tüm aksamın üretimi için gerekli olan mühendislik bilgisine ve teknolojiye kendi bünyesinde yer veriyor.
 
Müşteri Hizmetleri
 
Müşterilerine sunduğu hizmetlerle de ön plana çıkan BMC; sektörde ilk defa uygulanan filo yönetimi sistemi ile dikkat çekiyor. Çözüm ortağı Mobiliz firmaları tarafından geliştirilen bir modül ile BMC müşterileri, filolarındaki araçları uzaktan kontrol edebiliyorlar. “BMC Filo Yönetim Sistemi” olarak müşterilere sunulan bu sistem ile filodaki araçların anlık kontrolü ve görüntülenmesi sağlanıyor. Araç planlamasına imkan veren sistem sayesinde etkin ve verimli filo yönetimi ile işletme giderleri düşürülüyor, firmanın rekabet gücü ve karlılığı artıyor.

Araştırmamız sonucunda Akdeniz Bölgesi’ nde yurtiçi nakliyecilerin en çok tercih ettiği araç olan BMC Akdeniz Bölgesi’ nde bulunan dokuz yetkili bayii ve servisiyle müşterilerine hizmet ediyor. Antalya, Adana, Osmaniye, Mersin, İskenderun ve Burdur’ da bulunan bayii ve servisleri ile geniş bir ağ üzerinden müşterilerine ulaşıyor.
 
Yurtdışına da hizmet veren BMC, 72 ülkeye ihracat yapıyor. İngiltere, İspanya, İsviçre, İtalya, Rusya Federasyonu, Azerbaycan, Bosna Hersek, Macaristan, Gürcistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Tanzanya, Kenya bu ülkelerden bazıları. Ayrıca BMC, Üretim Lisansı verdiği 10 ülkede ise araçlarının üretimine lisans altında imkan veriyor.
 
 
BMC’ nin Kapasitesi
 
• Personel sayısı: 3500
• Ana Fabrika (Pınarbaşı): 200.000 m²
• Otobüs Fabrikası (Doğanlar): 40.000 m²
• Yıllık üretim kapasitesi: 21.500 araç, 22.000 motor
• Bugüne değin toplam üretimi: 250.000 araç, 300.000 motor
 
 
MERCEDES HAKKINDA
 
1897 yılında Fransa' nın Nice kentinde yaşayan Avusturyalı tüccar ve Avusturya Nice Başkonsolosu Emil Jellinek, Daimler fabrikasını ziyaret ederek bir otomobil satın alır. Daha sonra Jellinek 1899' da 23 beygir gücünde motorla donatılmış bir Daimler yarış otomobiline büyük kızı Mercedes ' in adını vererek bu araçla Nice' de bir yarışa katılır ve birinci olur. Bu başarıdan sonra Jellinek, Daimler fabrikasına 36 otomobil sipariş verir ve bu araçların "Mercedes" adını taşımalarını şart koşar. 100 yıldan fazla bir süredir Mercedes, dünyanın en yenilikçi otomotiv markası olmuştur. Daimler Motor Şirketi (DMG) 22 Aralık 1900 tarihinde ilk Mercedes otomobilini teslim ettiği zaman bu, 20. yüzyılın sonuna doğru Daimler Chrysler AG' nin kurulmasına giden bir gelişmenin başlangıcıydı. Emil Jelinek' in elde ettiği satış başarısı üzerine Daimler, 1901 yılından itibaren ürettiği araçları "Mercedes" olarak adlandırmaya karar verir. Kelime olarak İspanyolcada "Mars gezegeni" anlamına gelen Mercedes, lütuf ve zarafet anlamına da gelmektedir. 23 Haziran 1902 tarihinde Mercedes marka adı olarak tescil edilir. 26 Eylül 1902 tarihinden itibaren de kanunlarca koruma altına alınır. Daimler şirketi ve Karl Benz' in sahibi olduğu şirket 1926' da birleşme kararı aldıklarında Mercedes-Benz markası doğmuş olur. Daimler' in ortağı olan Emil Jellinek' in kızı Mercedes ve Karl Benz' in soy isminden türeyen bir isimdir. Mercedes amblemindeki üçayaklı yıldız Mercedes’ in kara, su ve havadaki gücünü ifade eder. Mercedes amblemi, dünyada en çok tanınan marka olmanın yanı sıra en çok çalınan figür olarak da ilk sırayı alıyor.
 
Mercedes-Benz Türk
 
1967 yılında Daimler-Benz AG’ nin % 36 ortaklığı ile Otomarsan ünvanı ile İstanbul' da kurulan Mercedes-Benz Türk, 0 302 tipi otobüslerin üretimine, 1968 yılında başlanır. Üretime başladıktan sadece iki yıl sonra, 1970’ te ihracata başlayan şirket, 1984 yılında Mercedes-Benz Türkiye Genel Mümessili olur. 1986 yılında ise Türkiye' nin büyüme potansiyeline paralel olarak Aksaray’ da kamyon fabrikası üretime geçerken, Kasım 1990' a şirketin ticari ünvanı Mercedes-Benz Türk A.Ş. olarak değişir.

620 Milyon Euro’ yu aşan yatırım hacmiyle Mercedes-Benz Türk A.Ş. Türkiye’nin en büyük yabancı sermaye yatırımlarından biri haline gelir. Ülke çapındaki üretim, bayi ve satış sonrası hizmetler ağında binlerce kişi istihdam edilir. Daimler AG’ nin Mercedes-Benz Türk sermayesinde % 67’ lik payı var.
 
Araştırmamız sonucunda Akdeniz Bölgesi’ nde yurtdışı nakliyecilerin en çok tercih ettiği araç olan Mercedes, Akdeniz Bölgesi’ nde bulunan altı yetkili bayii ve servisiyle müşterilerine hizmet ediyor. Antalya, Adana, Mersin ve Hatay’ da bulunan bayii ve servisleri ile müşterilerine ulaşarak kaliteli hizmet vermeye çalışıyor.
 
Mercedes’ in Kapasitesi
 
• Personel sayısı: 4000
• Ana Fabrika (Aksaray): 518.117 m²
• Otobüs Fabrikası (Hoşdere): 360.000 m²
• Yıllık üretim kapasitesi: 12.300 Kamyon, 4000 Otobüs

*Akdeniz Bölgesi’ nde yapmış olduğumuz Bölgesel Marka Tercihleri Araştırması kapsamında bölgede bulunan dokuz ilin tamamından 26 Kooperatif ve 108 Uluslararası Nakliye Firması ile görüşülmüştür.

 
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nin marka tercihi...
 
KAÇAK MAZOT KULLANDIM MOTORU YEDİM!!!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
MAN Türkiye’den Ankara’ya Dev Yatırım
MAN Türkiye A.Ş, Yenileme ve Modernizasyon Yatırımları kapsamında 15 milyon ...
ÜLKE ÇAPINDA BÖLÜNMÜŞ YOL HAMLESİ
Bakan Yıldırım, İzmir Çevre Yolu Otokent bağlantısının açılışında yaptığı ...
KAMYONETLER DE HURDA İNDİRİMİNDEN FAYDALANACAK
Hurda indiriminden faydalanacak olanların kapsamı genişletilerek hurda ...
 
BİLGİLENDİRME ADANA’DA DEVAM ETTİ
Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü tarafından ilgili ...
LOJİSTİK SEKTÖRÜNE BÜYÜK KATKI
Ankara Lojistik Üssü ve Atılım Üniversitesi işbirliği ile hayata geçirilen ...
Yedi Gümrük Müdürlüğüne Yeni Atama
Devlet Bakanı Hayati Yazıcı, takibini elden yaparak İstanbul, Ankara, ...
 
MAZOT PİYASADAN KALKIYOR
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) yaptığı yeni düzenlemeyle ...
2010 BİR 'DÜZELME YILI' OLDU
Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD) Yönetim Kurulu Başkanı Bahadır Özbayır, ...
ABS İptali-İlavesi, Araçta ''Ağır Kusur'' Sayılacak
  Araç muayenesinde, Anti Blokaj Sistemli (ABS) üretilmiş araçların ABS'sinin ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikakamyoncudikkatsrcşoförtruckbustreylerkamyonum