Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
21 Ocak 2008 Pazartesi - 00:00

Ağır Ticari Araç Üreticilerinden Sektör Değerlendirmesi:

Ağır Ticari Araç Üreticilerinden Sektör Değerlendirmesi:

Yeni bir yıla daha girdik. Ülkemiz açısından özellikle siyasi bakımdan oldukça hareketli bir yıldı 2007. Bu nedenle Türkiye’deki birçok sektör bu hareketlilikten etkilendi ve durgun bir yıl geçirdi. Ağır ticari araç sektörü de bundan nasibini aldı. Üretici firmalardan Mercedes, Ford Otosan, Volvo, BMC’den 2007 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2008 yılına yönelik ön görülerini aldık.

   

Mercedes-Benz Türk

Mercedes-Benz Türk A.Ş. Kamyon Pazarlama ve Satış Müdürü Bahadır Özbayır, “2007 yılında oluşan satış rakamlarına göre 6 ton ve üstü kamyon pazarının kapanacağı satış rakamı 34 bin adet olarak tahmin ediliyor” dedi. Ayrıca Özbayır, bu rakamların geçen sene satış adedinden yüzde 19 düşük olduğunu belirtti. Özbayır, Mercedes-Benz Türk A.Ş. olarak ise 2007 sonunda toplam satışların çekicide 12 bin adede, ağır inşaat kamyonlarında 4 bin 500 adede ulaşmasını beklediklerini dile getirdi.

“2008 yılındaki hedefimiz ise yine 10 bin adedin üzerinde bir satışla pazar payımızı ve açık ara liderliğimizi muhafaza etmek olacaktır.”

Bahadır Özbayır, “2007 yılında Mercedes-Benz Türk kamyonda yeni bir rekora koşuyor” dedi. Özbayır, “Geçen yılı yüzde 24,3 pazar payı ile lider kapatan şirketimiz bu yıl kasım sonu itibariyle pazar payını yüzde 30,1’e çıkararak pazar liderliğini açık ara ile devam ettiriyor.  En yakın rakibimizle aramızdaki pazar payı farkı yüzde 17 ‘ye ulaşmış durumda. Segment bazında bakıldığında pazar payları ağır inşaat kamyonlarında yüzde 75, çekicide yüzde 37, 9–21 ton hafif kamyonda yüzde 27, 6x2 nakliyede yüzde 23, 8x2 nakliyede yüzde 20 ile rekor seviyelerde. Yılsonu itibariyle yurt içinde 10 bin adedin üzerinde bir satışla yüzde 30 mertebesinde bir pazar payı bekliyoruz. 2008 yılındaki hedefimiz ise yine 10 bin adedin üzerinde bir satışla pazar payımızı ve açık ara liderliğimizi muhafaza etmek olacaktır” dedi.

Ford Otosan

Ford Otosan Pazarlama Müdürü Aykut Özüner, 2007 yılını değerlendirdi.

“2007 yılını, zayıf başlayan, ancak yılın 2 yarısında hareketlenmesini beklediğimiz bir sene olarak kurgulamıştık. Bu bağlamda, 2007 yılı beklediğimiz çerçevede gerçekleşti. Temmuz ayı içerisinde yapılmış olan Genel Seçim sonuçlarının piyasalarda yarattığı olumlu havanın devam etmesiyle, otomotiv sektöründe güçlü geçen 2 ayın ardından gelen Eylül ayı, ay boyunca süren Ramazan’ın etkisiyle ile göreceli durgun yaşandı. Ancak Ekim ve Kasım aylarında Pazar yüksek seyrederek beklenen seviyesine ulaştı. Kasım sonu itibariyle 526 bin 598 adet toplam araç satılırken, bu adedin 230 bin 880’i toplam ticari, 23 bin 053 adedi ise 16 ton üzeri ağır ticari araç olarak gerçekleşti.

Bu sonuç ile 2007 yılı Kasım sonu toplam satışları 2006 yılı Kasım sonunda yüzde 9,9 oranında daralmış oldu. Ticari araç pazarında ise yüzde 10,5 daralma yaşandı. Ticari araç pazarındaki daralmanın en büyük kısmı, yüzde 16,9 ile ağır ticari araç pazarından gelmektedir. Otomotiv endüstrisinin Aralık ayında daha fazla ivme kazanacağını öngörüyoruz. Beklentimiz; 2007 yılını toplamda 620 binlik bir sektör büyüklüğü ile kapatarak toplam pazarın yüzde 40-45’ini ticari araç, yüzde 6,3’nü ise ağır ticari araç pazarının oluşturacağı yönündedir.

Ağır Ticari araç pazarında 2006 yılında başlayan taşıma kapasitesi yüksek araçlara doğru olan trend 2007 yılında devam etti. Dolayısıyla 40 tonluk çekici pazarında artış yaşandı, aynı oranda da 25 tonluk 6x2 nakliye kamyonları segmentinde daralma yaşandığı görüldü. Bu trendin 2007 yılında da devam edeceğini düşünüyoruz.

2007 yılıyla ilgili olarak; kendi iş planımızı sektöre yönelik beklentilerimize paralel olarak kuruladığımız ve ilk üççeyrek beklediğimiz doğrultuda gerçekleştiği için Kasım sonu itibariyle Ford olarak planlarımızdan bir sapma yaşamadık. Özetle, 2007 yılının pazar liderliğimizi sürdürdüğümüz üst üste 6. sene olacağı inancındayız.    

Ağır ticari araç pazarında ise 2007 lider olduğumuz nakliye kamyonları segmentinde liderliğimizi sürdürdük. İnşaat kamyonlarında olan başarımızı da devam ettirdik. 2007 yılının son ayında devreye giren tamamen Türk Mühendislerin eseri olan 350 PS’lik yenilenen çekicimiz ve nakliye kamyonlarımız ile 2008’de pazar payımızı daha ilerilere taşımayı hedefliyoruz.” 

Volvo

Volvo Kamyon Türkiye Genel Müdürü Henrik Appelhom, 2007 yılı ticari araç sektörünü ve Volvo Kamyon’un 2007 yılı faaliyetlerini değerlendirdi.

“2006 yılı 12 ton üzeri toplam pazar 39 bin adet olarak gerçekleşti. 2007 ilk altı ayı itibariyle, Haziran sonunda pazar 17 bin 532 adet olarak sonlandı. 2006’da ithal markalarda 9 bin 332 adet olan satışların yüzde 27’si kamyon, yüzde 73 ‘ü çekiciydi. 2006 Haziran ayı sonunda ithal markalar 3 bin 658 adet satış gerçekleşti. Yüzde 20’si kamyon ve yüzde 80’i çekiciydi. Kamyon pazarı geçen yıla göre yüzde 15 geriledi. Yurtiçi üretim yüzde 13 oranında düştü. Pazarın ise 35 bin 500 adet civarında kapanacağı öngörülüyordu.

2006’nın ilk yarısında uluslararası para piyasalarındaki olumsuz gelişmeler ve Merkez Bankası tarafından uygulanan yüksek faiz politikası nedeniyle 2007’de iç pazarın daralacağı öngörülmüştü. Nitekim de pazarda bir daralma söz konusu oldu. Ancak bu küçülme endişe duyulacak şekilde gerçekleşmedi. Seçimlerin olası etkilerinin beklentisiyle bu yıl talep ertelenmesi yaşandı. Yılbaşından itibaren yüzde 30’larda olan daralma, seçimler sonrası satışlardaki düzelmeler ile yüzde 15 geriledi.  Bu daralmanın sene sonunda yüzde 12’lere kadar gerileyeceği düşünülüyordu. Ertelenen talep ile 2008’de ise pazarın yüzde 10 civarında büyümesi bekleniyor.

Genel olarak talepler çekiciye yöneliyor. Ticari araç pazarında en hızlı küçülmenin 25 ton 6x2 ile 32 ton 8x2 segmentlerinde gerçekleştiği ve talebin çekicilere kaydığı görülüyor. Bunun nedenlerini Karayolları Kanunu’nun nakliye şirketleri için minimum istiap haddini 25 ton olarak belirlemesi ve YTL’nin değer kazanması olarak değerlendiriyoruz. Bu nedenle çekici pazarında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8 büyüme görüldü.

İnşaat, nakliye ve lojistik sektörlerindeki hareketlilik ise 2008 beklentilerimize Volvo Kamyon olarak ışık tutuyor. İnşaat firmalarını proje sayılarını arttırıyor. Yetkililerin yaptıkları açıklamalara göre geçtiğimiz yıl yaklaşık yüzde 20 büyüyen inşaat sektörünün, bu ivmeyi uzun bir dönem sürdürmesi bekleniyor. Volvo Kamyon hem Avrupa hem de Türkiye’de dikkatini inşaat sektöründeki varlığını büyümeye yöneltti. İnşaat taşımacılığı için Volvo Kamyon ürün gamı, en az sektörün kendisi kadar geniş. Volvo FM, ağır inşaat işleri için en uzmanlaşmış modeldir. Bu model ve yapılan iyileştirme çalışmaları ile Volvo Kamyon müşterilerinin her tür gereksinimini verimli şekilde karşılıyor ve müşteri kİ¢rlılığına katkıda bulunuyor. Volvo’nun akıllı I-Shift vites sistemi inşaat operasyonlarını da karşılayabilecek biçimde geliştirilmiştir.

Ulaştırma ve lojistik sektörünün dünya ekonomilerindeki payı millİ® gelirlerinin ortalama yüzde 10’unu teşkil etmektedir. Yapılan açıklamalara göre yüzde Türkiye, ihracatının değer olarak yüzde 40’ından fazlasını, toplam ithalatın da değer olarak yüzde 23’ünü taşıyan uluslararası karayolu nakliye sektörü, 300 bin kişiye istihdam sağlamaktadır. Türkiye’de ulaştırma sektörü içinde karayolu eşya taşımacılığı hızlı bir gelişme ve büyüme kaydederek dünya pazarındaki diğer ülkeler ile rekabet edebilecek duruma gelmiştir. Bu anlamda aslında uzun mesafe taşımacılığı için Türkiye iyi bir pazardır. Bizim FH serimiz ise uzun yol taşımacılığında pazarda ayrıcalıklı bir konuma sahip. Volvo FH, müşterilerimizin karlılığını arttırmaya yönelik pek çok özelliğe sahip benzersiz bir araç. Çok daha konforlu ve verimliliği arttırılması için çeşitli iyileştirmeler ile sunuluyor. Volvo FH çok daha yüksek güce ve çok daha iyi sürüş özelliklerine sahip.

Geçtiğimiz yıla oranla satışlarımızı bu yıl yüzde 30 arttırmayı hedefliyoruz.

2007 yılının ilk 6 ayında toplamda 421 adet Volvo satıldı. Satışların 351 adedi çekici, 70 adedi kamyon olarak gerçekleşmiştir. Bir önceki yılın satış rakamlarına bakıldığında ilk 6 aylık sürede yüzde 35’lik bir artış gerçekleştirdiğimiz görülebilir. Seçimlerden sonraki iyileşmeyi de düşünürseniz 2007 sonuna kadar satış adetlerimizin ortalama bin civarında olmasını bekliyoruz. 2008 yılı için satış hedefimiz şöyle: geçtiğimiz yıla oranla satışlarımızı yüzde 30 arttırmayı hedefliyoruz. Türkiye’deki satış sonrası hizmetleri için kapsamlı yatırımlar yapmaktayız. Satış sonrası servislerimizin sayısını arttıracağız. 2008 yılında % 100 sermaye ile Türkiye’de Volvo’ya ait ilk satış sonrası servisini İstanbul’da açacağız. Aynı zamanda Volvo müşterilerimizin araçlarını sürekli olarak çalışır durumda tutma ve onların en iyi çözüm ortağı olma hedeflerini doğrultusunda ‘Volvo Kamyon Yardım’ filosunu güçlendiriyoruz. Volvo Kamyon, tam donanımlı araçlar ve uzman ekibi ile tüm Türkiye’de yolda problem yaşayan müşterilerine 7/ 24 yardıma hazır.”

BMC

BMC İstanbul Bölge Müdürü Erdal Eroğlu, 2008 yılında ticari araç pazarlarında bir daralma beklemediğini belirtti. Eroğlu, 2004 sonlarında piyasaya sundukları sınaİ® mülkiyeti tamamen kendisine ait olan Megastar serisinin hafif ticari araç grubunda 2023 yılı satış hedeflerini de açıkladı. Buna göre Eroğlu, 2023 yılına kadar Megastar’daki toplam satış hedeflerinin 150 bin adet olduğunu bildirdi.


İstanbul Bölge Müdürü Eroğlu, 2008 yılına ilişkin ihracat değerlendirmesinde BMC’nin üretilen araçlarının yüzde 15’inin ihraç edildiğini ve yurt dışında toplam 19 adet bayisi bulunduğunu vurguladı. Bunların 8 adedinin Avrupa’da olduğunu; yine İngiltere’ de de 1 ofisi bulunan BMC’nin orada kendi departmanıyla çalıştığını söyleyen Eroğlu, ayrıca İran, Malezya ve Pakistan’da da BMC lisansıyla araçların üretildiğini sözlerine ekledi

BMC’nin 2008 yılı ihracat hedefi 200 milyon dolar

Erdal Eroğlu, BMC’nin yurtdışında yerleşik çeşitli imalatçı firmalarla ürün, pazarlama ve ortak tedarik konularında stratejik işbirliği çalışmalarını sürdürdüğünü ve 2008 yılı ihracat hedefinin 200 milyon dolar olduğunu ifade etti. Eroğlu, BMC’nin yapacağı yeni yatırımlarla da önümüzdeki yıllar içerisinde kapasitesini 2’ye veya 3’e katlayacağını dile getirdi.

Bölge Müdürü Eroğlu, ayrıca müşteri beklentilerini yerine getirme ve pazara yön verme çabaları sonucunda yapılan araştırma geliştirme faaliyetlerini; BMC’nin yeni ürünler kazandırmanın yanı sıra bir de birincilik sağladığını söyledi. Eroğlu, bir araştırmaya göre BMC’nin yaklaşık 57 milyon YTL’lik 2006 yılı Ar-Ge harcamasıyla, Ar-Ge harcamalarına en fazla kaynak ayıran otomotiv sanayi kuruluşu olduğuna dikkat çekti.

  

 
Castrol'den Yeni Filozof
 
''Kronikleşmiş Sorunların Üzerine Gidilmelidir''
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
bus
dikkat
Kamyon
sondakika
lkw
truck
treyler
news