GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Korona Virüs Salgın Sürecinin Madeni Yağ Sektörüne Etkisi
Korona Virüs Salgın Sürecinin Madeni Yağ Sektörüne Etkisi
Habur ve Gürbulak Sınır Kapıları Açıldı
Habur ve Gürbulak Sınır Kapıları Açıldı
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
21 Mart 2011 Pazartesi - 09:38

ASGARİ KAPASİTE ŞARTININ KAYBEDİLMESİ NEDİR?

ASGARİ KAPASİTE ŞARTININ KAYBEDİLMESİ NEDİR? TAŞITLAR ÖZMAL VEYA SÖZLEŞMELİ OLARAK NASIL KULLANILIR? KISA UNVAN YAZDIRMA ZORUNLULUĞU NEDİR?

Kamyonum Dergisi Taşımacıları bilgilendirmeye devam ediyor. Her sayımızda olduğu gibi bu sayımızda da taşımacılarımızı ilgilendiren mevcut yasa ve yönetmeliklere ilişkin konularda bilgilenmelerine katkı sağlamaya devam ediyoruz. Bu sayımızda Karayolu Taşıma Yönetmeliğinde yer alan üç önemli konuya yer veriyoruz. İşte sizin için seçtiğimiz konular ve detayları…

Asgari Kapasite Şartının Kaybedilmesi Nedir?

Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 23. Maddesi Asgari kapasite şartının kaybedilmesi ve buna ilişkin kuralları içerir. Bu maddeye göre yetki belgesi sahiplerinin; yetki belgesi alındıktan sonra taşıt belgelerinde kayıtlı taşıtlarının kazaya uğraması, yanması, müsadere edilmesi, hurdaya ayrılması veya başka bir mücbir sebepten dolayı iş göremez duruma gelmesi halinde, bu durumu değişikliğin meydana geldiği tarihten itibaren 60 gün içinde Bakanlığa bildirmeleri gerekiyor.

Belirtilen nedenlerle veya yönetmelik hükümlerine aykırılıktan dolayı yapılan re’sen düşümler sonucu, yönetmelikteki asgari kapasitenin altına düşülmesi halinde; kapasite altına düşüldüğü tarihten itibaren, 90 gün öngörülen asgari kapasiteyi tamamlayacak şekilde ilgili işlemleri sonuçlandırarak yeterli sayıda taşıt, taşıt belgelerine kayıt ettirilebilir.

Öngörülen asgari kapasitenin altına düşecek şekilde taşıt satışı yapılması halinde bu hususun satış tarihinden itibaren 30 gün içinde Bakanlığa bildirilmesi gerekir. 60 gün içinde de öngörülen asgari kapasiteyi tamamlayacak şekilde işlemler sonuçlandırılarak yeterli sayıda taşıt, taşıt belgelerine kayıt ettirilir.

Her takvim yılının başında taşıtların yaşları nedeniyle asgari kapasite şartının kaybedilmesi halinde ise 90 gün içinde bu öngörülen asgari kapasiteyi tamamlayacak şekilde ilgili işlemler sonuçlandırılarak yeterli sayıda taşıt, taşıt belgelerine kayıt ettirilebilir. Asgari kapasiteyi kaybedecek şekilde taşıt düşümü yapılamaz.

Taşıtlar Özmal Veya Sözleşmeli Olarak Nasıl Kullanılır?

Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 25. Maddesi taşımalarda kullanılacak taşıtların özmal veya sözleşmeli olarak kullanılmasına ilişkin kuralları belirlemektedir. Bu maddeye göre yolcu taşımalarında; A1, A2, B3, D3 ve D4 yetki belgesi sahipleri yalnız özmal taşıtları taşıt belgelerine kaydettirerek kullanabilirken B1 ve B2 yetki belgesi sahipleri özmal taşıtları ile sahibi oldukları özmal taşıt sayısını geçmemek üzere ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş sözleşmeli taşıtları taşıt belgelerine kaydettirerek kullanabilirler. D1 ve D2 yetki belgesi sahipleri özmal taşıtları ile sahibi oldukları özmal taşıt sayısının iki katını geçmemek üzere ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş sözleşmeli taşıtları taşıt belgelerine kaydettirerek kullanabilirler.

Eşya ve kargo taşımalarında; C1, C3, K ve P türü yetki belgesi sahipleri yalnız özmal taşıtları taşıt belgelerine kaydettirerek kullanabilirken C2, L2 ve M3 yetki belgesi sahipleri özmal taşıtları ile sahibi oldukları özmal taşıt sayısını geçmemek üzere ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş sözleşmeli taşıtları taşıt belgelerine kaydettirerek kullanabilirler. L1 yetki belgesi sahipleri özmal taşıtları ile sahibi oldukları özmal taşıt sayısının 50 katını geçmemek üzere ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş sözleşmeli taşıtları taşıt belgelerine kaydettirerek kullanabilirler. M1, M2 ve N türü yetki belgesi sahipleri ise özmal taşıtları ile sahibi oldukları özmal taşıt sayısının 10 katını geçmemek üzere ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş sözleşmeli taşıtları taşıt belgelerine kaydettirerek kullanabilirler. C2 ve L2 yetki belgeleri için sözleşmeli taşıt kullanım oranı hesabında kamyonetler dikkate alınmaz.

10/6/1985 tarihli ve 3226 sayılı Finansal Kiralama Kanunu kapsamında sağlanan taşıtlar, bu Yönetmelikte belirtilen esaslar çerçevesinde sözleşmeli ticari taşıt olarak değerlendirilir. Bu yolla temin edilen taşıtların, finansal kiralama sözleşmesinin bitim tarihinden itibaren yetki belgesi sahibinin adına kayıt ve tescil edilmesi şarttır. Bunun sağlanamaması veya finansal kiralama sözleşmesinin bitim tarihinin uzatılmaması halinde bu taşıt veya taşıtlar yetki belgesi sahibinin taşıt belgesinden re’sen düşülür.

Kısa Unvan Yazdırma Zorunluluğu Nedir?

Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 28. Maddesi taşıtlara kısa unvan yazdırma zorunluluğu konusundaki hususları belirtmektedir. Buna göre A, B, C, D, L, M, N ve P türü yetki belgesi sahipleri, kısa unvanlarını faaliyetlerinde kullanacakları dört veya daha fazla tekerlekli olan taşıtlarının en az bir yerine görülebilecek şekilde yazdırmak zorundadırlar. Unvan veya kısa unvanlarda kullanılacak sıfatların yetki belgesinin kapsamına uygun olması şarttır. Aynı madde ile Yetki belgesi sahiplerinin birden fazla kısa unvan kullanamayacakları belirtilmiştir.

 
EN ÖNEMLİ KAZANIM: BİLİNÇLİ SEKTÖR
 
35 KENT LF İÇİN İMZALAR ATILDI
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
bus
dikkat
Kamyon
türkiye
treyler
src
kamyoncu
fahrer
truck