Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
16 Mayıs 2019 Perşembe - 18:01

ALTERNATİF’LE DEVAM!

Doğayı korumak adına dünya üzerinde mutabık kalınmış olan tedbirlerin, uluslararası mevzuatlarla ülkelere yaygınlaştırılması ihtiyacı ve bilincin bireysel düzeye indirgenmesini gerektirecek hassasiyette olması konu hakkında her düzey ve platformda çok çalışmayı gerektiriyor.

ALTERNATİF’LE DEVAM!

Avrupa Birliği Müktesebatı çevre ve enerji politikalarını oluştururken iklim değişikliğine en büyük negatif etkinin ağır taşıma kamyonlarından geldiğinin altını çiziyor. Ve hedefe karayolu taşımacılığında karbon salınım miktarını, 2025 yılında 2019 yılına göre %15, 2030 yılında ise yine 2019 yılına göre %30 azaltmayı koyuyor.

Avrupa Birliği ile sınırlandırılamayacak kadar önemli olan bu konu, özellikle Uzak Doğu ülkelerinde daha da hızlı bir biçimde yaygınlaşıyor. Çin’deki rakamlara baktığımızda çok hızlı bir biçimde LNG kullanımının arttığını ve alt yapının bu doğrultuda geliştirildiğini görüyoruz.

Bizde de yavaş yavaş konu, ilgili taraflarca gündeme taşınmaya başlandı. Geçen sayıda yoğun bir şekilde işlemeye başladığımız alternatif yakıtlar ve teknolojileri konusuyla bundan böyle sayfalarımızda daha fazla karşılaşacaksınız.

Devletimizin de konuya ilişkin hazırlık ve çalışmaları önemli düzeyde. İlgili bakanlıklar, kurum, kuruluş ve STK’ların çalışmaları ve görüşlerine bildiğiniz gibi geniş bir şekilde yer vermekteyiz.

Bu sayıda da TSE yetkililerinin Kamyonum’a özel açıklamalarının yanı sıra “Sıvılaştırılmış ve Sıkıştırılmış Doğal Gazcılar Derneği” ile yapılmış bir röportaj da sayfalarımızda yer almakta.

İlgili haberlerde firmaların alternatif yakıtlara geçişinde uymaları gereken kurallar ve mevzuatlar ile sektörün gelişimine ilişkin rakamsal veriler de yer alıyor.

Özellikle TSE tarafından yetkilendirilmiş firma bilgileri ve diğer şartları iyi araştırmak; bu doğrultuda hareket etmek çok önemli. Bu konuda TSE’nin açıklamasına bir daha bakmak faydalı olabilir;

-LPG/CNG dönüşümü tadilatı yapan işyerlerinin TSE’den TS 12664-1 standardı kapsamında Hizmet Yeterlilik Belgesi sahibi olması da zorunludur. Güncel TS 12664-1 Hizmet Yeterlilik Belgesi sahibi firmalar https://basvuruportal.tse.org.tr/Genel/FirmaArama.aspx web adresinden sorgulanabilmektedir. Buradan sorgulama yapıldığında bugün itibarı ile 847 adet firma olduğu gözükmektedir. Firma detay bilgilerine de buradan ulaşılabilmektedir.

-TSE tarafından trafik tescil birimlerine gönderilen yazıda yine yukarıda belirtilen web sorgulama ekranında yetkisi gözükmeyen firmaların trafik tescil işlemlerinin yapılmaması gerektiği bildirilmiştir. Buna rağmen, tescil birimleri şüphelendikleri bir durum söz konusu olduğunda bu hususu Enstitümüze iletmekte ve belgenin geçerliliği ile ilgili ayrıca teyit alabilmektedirler.

Tüm bu içerikte altı çizilecek konu; ilgili kurallara ve devletin belirlediği prosedürlere hassasiyetle uymak; dizel aracın dönüştürülmesi ile LNG ya da CNG teknolojisine geçiş yaparken yetkilendirilmiş firmalardan hizmet almak ve garantisi tescillenmiş ürünlerle dönüşümü gerçekleştirmek. Daha önceki yazımda da altını çizdiğim gibi bu yolda tabiri caizse “kaş yapayım derken göz çıkarmak” da var!

Temel amacı doğayı dizel yakıtların kötü etkilerinden koruyarak gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak olan bu alternatif çözüm; ekonomik açıdan da önemli bir konfor ve rahatlığı beraberinde getiriyor.

Yukarıda da bahsettiğim gibi konu bundan sonra da gündemimizde olmaya devam edecek. Ve sizlerle bu tür araçları daha çok buluşturacağız.

Bir sonraki sayıya kadar hoşça kalın…

Yeni sayımızı okumak için tıklayınız!

http://www.kamyonum.com.tr/dergi.asp?t=1&sayi=165

 
Türkiye'de İlk Kez Açılıyor!
 
Uluslararası Finalde Koçaslanlar
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Otomotiv Sanayisinin 40 Yılı Bir Kitapta
Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD), otomotiv endüstrisinin ...
Tataristan Cumhurbaşkanı Türkiye'de Hangi Fabrikayı Ziyaret Etti?
Rusya Federasyonu Tataristan Özerk Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Sn. Rustam ...
Renault 36. Kez Cannes Film Festivali’nin Resmi Ortağı
Renault, 1983 yılından bu yana desteklediği Cannes Film Festivali ile ...
 
Mitsubishi L200 Crawler ile Kaçış Planın Hazır!
Mitsubishi L200 Crawler, güçlü 4x4 bir araç kullanmanın yanı sıra, şehirden ...
Denizyolu Taşımacılığı Şah Global Lojistik ile Daha Güvenli
Uluslararası taşımacılık faaliyetlerine uzun yıllar önce karayolu taşımacılığı ...
‘Dostluk Maçı’
Engelsiz otobüsleriyle engellilerin yaşamını kolaylaştıran TEMSA, sosyal ...
 
GO Runners En Yeni ve En Özel Üyesi İçin Koştu
İpragaz çatısı altında ‘İyilik peşinde koşan’ GO Runners takımı, şimdi ...
Türkiye Yerli eSIM Teknolojisine Geçiyor
Yeni nesil otomobillerde acil durumlarda otomatik olarak 112’ye bağlanan ...
"İnşaat Sektörü için Strateji Belgesi Hazırlanmasını Talep Etmekteyiz"
Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB), inşaat ve bununla bağlantılı imalat ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Ötekileştirme
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
bus
kamyoncu
fahrer
şoför
sondakika
kamyonum
treyler
truck
türkiye