GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
GEFCO Türkiye’den Polonya’ya Yapılan Tıbbi Ekipman Nakliyesine Destek
GEFCO Türkiye’den Polonya’ya Yapılan Tıbbi Ekipman Nakliyesine Destek
Uşak Belediyesi  Kahvehaneleri Dezenfekte Etti
Uşak Belediyesi Kahvehaneleri Dezenfekte Etti
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
23 Mart 2020 Pazartesi - 14:52

AB Türkiye Tedarik Zincirinin Kopmaması İçin; Schengen Şoför Vizeleri 6 Ay Uzatılmalıdır

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), AB - Türkiye tedarik zincirinin kopmaması için; “schengen şoför vizeleri 6 ay uzatılmalıdır” çağrısında bulundu.

AB  Türkiye Tedarik Zincirinin Kopmaması İçin; Schengen Şoför Vizeleri 6 Ay Uzatılmalıdır

UND Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener: Dünya genelinde yaşanan coronavirus sebebiyle bugün Avrupa’da taşıma süreleri Avrupa’da uygulanan kontrolleri sebebiyle uzamış ve birçok şoförümüzün vizesi veya kalış süresi bugün tamamlanmış durumdadır.Türkiye’deki birçok Schengen ülkesi konsolosluk kapatmış olması sebebiyle, birçok aracımız bugün Avrupa’ya taşıma yapamaz hale gelmiştir. Şoförlerimiz bugün her türlü riske rağmen AB topraklarına taşıma yapmak isteseler de vize engeli ile karşılarında bir duvar gibidir.

Bugün Avrupa’da ülkeler şehirlerarası ulaşımı kısıtlayıp hatta sokağa çıkmayı dahi yasaklamasına rağmen yük taşımacılığını bu kısıtlamaların dışında tutmaktadır. Hatta bu ülkeler tedarik zincirinin kopmaması için hafta sonu sürüş yasaklarını kaldırıp soförler için sürüş dinlenme kurallarını bile esnetmiş durumda.

Uluslararası taşımacılar olarak bizler şoförlerimizin fedakârlıkları ile her koşulda bu taşımayı sürdürmeye kararlıyız. Çünkü başka şekilde gıda ve ilaç hammaddesi gibi bu süreçte kritik öneme sahip malların ihtiyaç sahiplerine ulaşması imkânsız hale gelecektir.

Birçok şoförümüz sınır geçişlerindeki sağlık kontrollerinin uzaması ve uzun bekleme süreleri yüzünden AB topraklarındaki kalış sürelerini doldurmuş mücbir sebeple kural ihlali yapmış. Schengen idaresi bu ihlaller için mücbir sebebi dikkate alarak ceza yazmamalıdır. Ayrıca birçok şoförümüzün de vizesi tamamlanmıştır. Yurda dönüp vize almak isteyenler de kapısı kapalı konsolosluk vize bölümleriyle karşılaşmaktadır.

Oysa AB Komisyonu geçtiğimiz hafta yayınladığı eşya ve temel hizmetlere erişim kılavuzu”nda “kamyon sürücülerinin sınırlar arasındaki faaliyetlerin sürekliliğinin sağlanmasının ve kontrol önlemlerinin tedarik zincirine, kamu yararına yönelik temel hizmetlere, ülke ekonomilerine ve bir bütün olarak AB ekonomisine ciddi bir aksama getirmemesi gerektiğinin altını çizmiştir.

Fatih Şener,

AB ülkelerine çağrımız;

“Son 1 ay içerisinde tamamlanmış şoför vizeleri de dâhil olmak üzere mevcut şoför vizelerinin otomatik olarak 6 ay süre ile uzatılmasıdır. Türkiye-AB tedarik süreci için bunun yapılması elzemdir.” Dışişleri Bakanlığımızı da bu konuda girişimde bulunmaya davet ediyoruz” diye ekledi.

ŞOFÖR VİZESİ İLE İLGİLİ YAŞANAN ZORLUKLAR

Schengen vize uygulaması 6 aylık vize ile AB topraklarında en fazla 90 gün kalabilmeye izin veriyor. Bu süre AB’nin kurulduğu günden bugüne coğrafi olarak 4 kat büyüdüğü de düşünüldüğünde turistler için yeterli olan bu süre profesyonel şoförler için önemli bir sorun teşkil ediyor. Elinde geçerli vizesi olan şoförler kalış süreleri kalmadığı için bir sonraki vize tarihine kadar evlerinde oturuyor.

TÜRKİYE’DE VİZE İŞLEMLERİNİ  DURDURAN/SINIRLANDIRAN KONSOLOSLUKLAR

Almanya, Avusturya, Çekya, Fransa, Hollanda, İtalya, İspanya, İsviçre, Macaristan, Norveç, Polonya, Portekiz, Slovenya, Slovakya

 

 

 

 
Keçiören Belediyesi ‘Alo 60 Yaş Üstü Destek Hattı’ İle Hizmet Veriyor
 
Tehlikeli Madde Taşınmasına Yönelik Eğitimler İptal Edildi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Keçiören Belediyesi ‘Alo 60 Yaş Üstü Destek Hattı’ İle Hizmet Veriyor
Keçiören Belediye Başkanı Turgut Altınok, “Bir milyona yakın nüfusu bulunan ...
Kısa Çalışma Ödeneği Başvuruları Başladı
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, Kısa Çalışma ...
Kalecik Belediyesi 60 Yaş Üstü Vatandaşlara Gıda Desteği Sağlıyor
Kalecik Belediyesi 60 yaş üstü vatandaşlara destek çalışması başlattı.Kalecik ...
 
ZF Friedrichshafen AG, Açık Üretim Platformuna Katılıyor
ZF Friedrichshafen AG, 2019 yılında BMW Group ve Microsoft tarafından ...
Odun Yüklü Kamyon Devrildi
Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde, odun yüklü kamyon devrildi. Sürücü trafik ...
Mamak Belediyesi 65 Yaş Üstü Vatandaşlara Yardım Eli Uzattı
Mamak Belediyesi, Koronavirüs önlemleri nedeniyle evlerinden dışarı çıkamayan ...
 
Ankara Büyükşehir Belediyesinden Sağlık Kabini Uygulaması
Ankara Büyükşehir Belediyesi, Koronavirüs salgını önlemleri kapsamında ...
Bazı Gıda Ürünlerinin Kazakistan'dan Taşınması Geçici Olarak Yasaklandı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND),15 Nisan 2020 tarihine kadar bazı ...
Irak'a Gidecek Tır ve Kamyonların Geçişine İzin Verilmiyor
Korona virüsü önlemleri çerçevesinde geçişlerin durma noktasına geldiği ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
türkiye
src
sondakika
fahrer
kamyoncu
haberler
news
truck
Kamyon