GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
Kamyon ve Ekskavatör Kiralanacak
Kamyon ve Ekskavatör Kiralanacak
İtalya'ya Havayoluyla Yolculuk Yapmayı Planlayan Sürücülerin Uyması Gereken Yükümlülükler
İtalya'ya Havayoluyla Yolculuk Yapmayı Planlayan Sürücülerin Uyması Gereken Yükümlülükler
What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
18 Temmuz 2008 Cuma - 00:00

“Bence Daf; Gerisi Laf…”

“Bence Daf; Gerisi Laf…”

Rahmi Şoför Diyor ki; “Bence Daf; Gerisi Laf…”

Nihat Şoför Diyor ki; “Böyle Bir Araçla Günde 700–800 km Yol Yaparım”

Bu sayıda deneme sürüşünü gerçekleştirdiğimiz aracımız Yeni MX motorlu DAF CF85. Rahmi ve Nihat şoförle otobanda gerçekleştirdiğimiz deneme sürüşümüz araçla ilgili önemli ipuçlarına ulaşmamıza yardımcı oluyor.  İlk olarak bize Nihat şoför eşlik ediyor. 20 yıldır şoför olan Nihat Öz uluslararası yollarda çok direksiyon sallamış ve her marka aracı kullanmış.

“Elle kumandalı motor freni koyması da Daf’ın düşündüğü bir diğer önemli ayrıntı. Bu özellik uzun yollarda hİ¢kimiyeti arttırır ve yorgunluk hissini azaltır.”

Bir şoför araçta ilk önce nelere dikkat eder diye sorduğumuz Nihat şoför şu yanıtı veriyor; “Bir şoförün araçta dikkat edeceği şey aracın yorgun olmaması. Sonrasında ise aracın bakımlı ve karayollarına uygun olması geliyor. Servis hizmetlerine de dikkat ediyoruz tabi ki. Araçlar özellikle uluslararası taşımacılıkta kullanıldığı için bakımlarına dikkat etmek şart.”

Şoförümüz aracın teknik özelliklerini ise şöyle anlatıyor; “Bu araçlar teknolojinin getirdiği imkİ¢nlarla donatılmış. Fren tertibatları ABS, ASR ve EDS gibi teknolojik kolaylıklara uygun olarak donatılmış. Kullanımının rahat olması yorgunluğu daha da azaltıyor. Ayrıca aracımız çok konforlu. Şoför için her şey düşünülmüş. Böyle bir araçla günde 700–800 km yol yaparım.

Elle kumandalı motor freni koyması da Daf’ın düşündüğü bir diğer önemli ayrıntı. Bu özellik uzun yollarda hakimiyeti arttırır ve yorgunluk hissini azaltır.

Viteslerde geçişler rahat. Göstergeler şoförün rahatça görebileceği şekilde tasarlanmış. Daf araçları diğer araçlara nazaran yakıt konusunda da ekonomik.  Akaryakıt konusunda Türkiye şartlarında zorluk çektiğimiz için ekonomik olarak avantajlı araçları tercih ediyoruz. Daf bunların başında geliyor. Dönüşlerde oldukça rahat;  90 derece dönebilme özelliğine sahip. Yol tutuşu ve kabin rahatlığı var.

Bir şoförün normalde 13 saat çalışma koşulu var. Türkiye’de buna pek uyulmuyor. Aracımızda takografa uyulması için 88 km’ye kadar hız sınırlaması konulmuş. Takograf düşünülmüş.”

“Ayrıca uluslararası taşımacılık da yapıyoruz. Bazı ülkelerde sıcaklıklar 40–45 dereceyi buluyor. Klimasız bir araçta yapılan yolculuk şoförü çok zorlar.”

Ancak Nihat şoför araçta gördüğü eksiklikleri Daf yetkililerine bizim aracılığımızla söylemeyi de ihmal etmiyor; “Eksik bulduğum tarafları ise kliması ve reterdarı yok.  Reterdar dediğimiz şey iniş rampalarında frene dokunmadan aracın motor bakımından da rahatlıkla inmesi demek. Reterdar arabanın fren teşkilatında canıdır. Ayrıca Türkiye’de iklim şartları sıcak. Ayrıca uluslararası taşımacılık da yapıyoruz. Bazı ülkelerde sıcaklıklar 40–45 dereceyi buluyor. Klimasız bir araçta yapılan yolculuk şoförü çok zorlar. Bu araçta klimanın olmaması önemli bir eksiklik.”

Aracımızın teknik özelliklerine gelince, DAF CF85’e gelin daha yakından bakalım;

CF serisinin en son modellerinden biri olan DAF CF85 12,9 litrelik PACCAR MX motora sahip. Bu motor yüksek verim, güvenlik ve rahatlığı bir arada sağlıyor. Araç ergonomi, iç mekİ¢n, malzemeler, kullanılan renkler, mekİ¢nın işlevsel kullanımı ve bütün olarak kalitesi ile sektördeki iddiasını kanıtlıyor.

Tümü yeni kapı panelleri, şık döşemeleri, gösterge paneli ve gömülü kumandaları, ön göğüs ve yatak kompartımanına kadar DAF CF 85 her detayda şoförü düşünmüş bir araç.

DAF'ın kanıtlanmış tasarım felsefesiyle sürücüler, gelişmiş güvenlik, konfor ve sürüş becerilerinden yararlanıyorlar. Yeni aynalar daha geniş bir görüş sağlarken; alt ızgaradaki kedi gözü lambaları ve yenilenen çelik tampon yeni CF'ye daha da çağdaş tasarım yaratan ayrı bir dokunuş veriyor. Konfor, güvenlik ve çalışma verimi yeni DAF CF85 tasarımının merkezini oluşturuyor. Yenilenen kabin iki farklı seçenekle sunuluyor: Sleeper Cab ve Space Cab.

DAF CF85 Sleeper Cab’de, 202 cm uzunlukta, 73 cm genişlikte ve 12 cm kalınlıkta yükseltilmiş yatak konumunun yanı sıra, isteğe bağlı buzdolabı ve opsiyonel yatak altı depolama yeri sunuluyor.

DAF CF85  Space Cab modelinde yüksek yatak, standardından iki metreden daha uzun. Ayrıca 70 cm genişlikte ikinci bir yatak isteğe bağlı olarak yerleştirilebiliyor.

Tüm kabin çeşitleri geniş bir iç alanı küçük dış boyutlarla birleştiriyor ve kolay erişilen, yüksek görüş kabiliyeti ve ergonomik çalışma ortamı sağlıyor.

Kontrol panelindeki üç DIN yuvası sadece ses sisteminin değil, seyir veya kamera sistemi ekranı, ya da araçtaki bilgisayarın da kolay monte edilmesini sağlıyor. Direksiyondaki kumandalarda ahizesiz telefon bağlantısı için önceden döşenmiş tellerin bulunduğu panele monte isteğe bağlı cep telefonu yuvası da mevcut.

DAF CF85, Eindhoven’da DAF Trucks tarafından geliştirilen ve üretilen yeni 12,9 litrelik PACCAR MX motoru ile donatıldı. Motor 200 kW - 1.500 rpm ile 325 kW - 2.100 rpm arasında geniş bir aralığa sahip devir aralığı ile sunuluyor.

Altı silindirli sıralı motor, mükemmel performans ve esnekliği istenen yakıt tüketimi ile birleştiriyor. Güvenilirlik ve sağlamlık, 1,6 milyon kilometre tasarım ömrü için geliştirilen MX motorun gelişiminin perde arkasındaki diğer önemli unsurlardan. Bakım periyotları uzatılarak bakım ve işletme maliyetleri düşürüldü.

Silindir bloklarında ve silindir kapaklarında kullanılan üstün kaliteli Kompakt Grafit Demir, yüksek işlevsellik ve güvenilirlik sağlıyor.

 Rahmi Öztürk ise 1980 yılından beri şoförlük yapıyor. Ve aracımızı otobanda bir de Rahmi şoförle deniyoruz. 

Rahmi şoföre aracı nasıl bulduğunu soruyoruz. Bakın bize neler diyor; “Motor ve donanımlar açısından Daf’ın ürettiği en son motor. Yol tutuşunun muazzam oluşu, seyir halinde şoförün rahat etmesi nedeniyle rahatlıkla uzun yol kat edilebilir. Reterdarın ve klimanın olmaması bu aracın eksik özelliği. Ama Daf reterdarı ve klimayı opsiyon olarak düşünmüş. Reterdarın olmaması balatanın ömrünü azaltır. Reterdarsız bir araç ağır tonaj yüklüyse uzun yol inişlerinde hem balatayı hem de lastiklerin ömrünü azaltır.

Teknolojik özellikleriyle aracın her durumunu dijital ekrandan görebilirsiniz. Şoförün yol tutuşuyla geri manevralarda aracı çok rahatça seyrettirebilirsin. Daf’ın vuruşmaları sağ taraftan olduğu için Daf bu ürününde sağ tarafa ayna koyarak bunu engellemeye çalışmış.  Daf’ın servis hizmetlerinden de memnunuz. Servis ağı geniş. Kısaca bence Daf; gerisi laf…” diyor.

İki şoförümüze de hayatın rampalı yollarında kolay ve rahat bir yolculuk diliyoruz. Ve teşekkür ederek ayrılıyoruz yanlarından. Yolunuz açık olsun Rahmi ve Nihat şoför…

 
Takograf Konusunda Söz Ulaştırma Yetkililerinde
 
Yaz Aylarında Motor Bakımını İhmal Etmeyin!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
UMUT… GÜVEN… İNANÇ…
  YAZARLAR
Emre ELDENER
TÜRK LOJİSTİK FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ ÖNGÖRÜYORUZ
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
src
kamyonum
Kamyon
fahrer
news
lkw
bus
dikkat