2. El’de MAN TopUsed olarak şu an 6 lokasyonda müşterilerine hizmet verdiklerini söyleyen MAN TopUsed 2 .El Satış Grup Müdürü Aydın Yumrukçal, 2. El’de kurumsal markalara duyulan güven ve talebin her geçen gün arttığına dikkat çekti.
MAN’da bayi ve ana firma olarak 2. El yapılanması nasıldır?
MAN TopUsed, MAN Truck & Bus AG'nin 2. El araç markasıdır. 30'dan fazla ülkedeki MAN TopUsed merkezlerimizde kamyon, otobüs tüm marka ve modellerin 2. El ticari araçların alım ve satış işlemlerini gerçekleştirmekteyiz. Satışa sunulan araçlar ve araçlara ait özellikler MAN TopUsed organizasyonuna dâhil olan tüm ülkelerde ortak olarak görüntülenebilmekte ve satışa sunulmaktadır. Her ne kadar Türkiye 2. El pazarına kapalı dahi olsa bizler MAN TopUsed organizasyonunun bu ağı sayesinde araçlarımızı başka pazarlara da satma imkânını bulabilmekteyiz.
Müşterilerimize, uzatılmış araç garantileri, özel finansman çözümleri, uygun onarım ve bakım sözleşmeleri ile araç modifikasyonları gibi kişiye özel hizmetler sunup istediği araca sahip olmalarını sağlıyoruz.
Müşteri İçin Daha Güvenilir Araçlar
Türkiye genelindeki 2. El yapılanmanız hakkında bilgi verir misiniz? Kaç lokasyonda yapılanma mevcuttur? Bu konudaki ileriye yönelik plan nedir? Şu anda ihtiyaca cevap verecek bir yeterlilikte midir?
Halen Ankara ve İstanbul Asya yakasında iki merkez lokasyonumuza ilave İstanbul İkitelli, Ankara Kayaş, İzmir ve Konya ilave satış noktalarımız ile toplam 6 lokasyonda müşterilerimize hizmet vermekteyiz. Gelecek yıl içerisinde 8 ve daha sonraki yıllarda 10 lokasyona ulaşma hedefimiz mevcuttur. İlgili lokasyonları sadece MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş.’ye ait kendi şubelerimiz ile değil bayilerimizin faaliyet gösterdiği lokasyonlar ile de entegre etmekteyiz. Bu şekilde hem bayilerimizin sıfır araç satışlarına destek olurken, diğer taraftan araçlarımızın teknik inspeksiyon ve bakımlarını yetkili servislerimizde yaptırarak müşterilerimize daha güvenilir araçlar sunmaktayız.
Hangi tür araçlar için 2. El çalışmanız vardır?
Her türden ve her marka araç almaktayız. Üstyapısı araç fiyatından yüksek olmadığı müddetçe damper, treyler, mikser vs. üstyapılı araçları da alabilmekteyiz.
2. El yapılanması; altyapı, eleman ve diğer donanım olarak nasıl olmaktadır?
Hali hazırda 6 lokasyonumuzda 2. El Satış Müdürü “Cüneyt Ergün” yönetiminde 8 kamyon ve 3 otobüs olmak üzere toplam 11 satış elemanımız mevcuttur. Bu satış kadromuza 9 kişilik ilave bir teknisyen ve Back Office kadrosu ile de destek vermekteyiz.
“Her türlü takas ve alt takas imkanımız mevcuttur”
2. El ’de takas ve finansal olanaklarınız nelerdir?
2. El alımlarda günün koşullarına göre her türlü takas ve alt takas imkanımız mevcuttur. İş ortağımız VDF ile müşterilerimize 8 yıllık araçlara kadar € ve TL bazlı uygun kredi imkanları sunabilmekteyiz.
Uzman ve Bağımsız Kuruluşlardan Ekspertiz Raporu
Ekspertiz hizmeti var mıdır, nasıl işlemektedir? Garanti koşullarınız nelerdir?
Biraz önce de ifade ettiğim gibi ekspertiz hizmetimizi ya kendi şubelerimizde ya da yetkili servislerimizde vermekteyiz. Buna ilaveten serbest veya takas araç alımlarında araçların teknik ekspertiz ve raporlaması konusunda uzman ve bağımsız bir kuruluşa (halen TÜV SÜD ile çalışmaktayız) yaptırmakta ve bu raporları müşterilerimiz ile paylaşmaktayız. Bu sayede alım ve satım işlemlerini gerçekleştirdiğimiz araçlara ait ileride doğabilecek muhtemel yanlış yorumların ve anlaşmazlıkların önüne geçmeye çalışmaktayız.
2. El’de Sıfır Araç Garantisi
Yapılan ekspertiz sonrası araçlar elden geçirilerek bazı 2. El araçlarımız da sıfır araçlarımızda olduğu gibi komple garantili ve bakım paketli satışa sunulmaktadır
Tampondan Tampona Bakım Paketi
2. El aracın sizin yapılanmanızdan temin edilmesi sonucunda müşteriye sağlanmış olan avantajlar nelerdir?
2. El araç alan müşterilerin en büyük soru işaretlerinden biri aracın geçmiş kullanımlarına ait bilgilerdeki belirsizlik ve aracın belirli bir süre garantisine duyulan ihtiyaçtır. Biz müşterimizin bu ihtiyacını 2. El araçlarımıza da uyguladığımız tampondan tampona bakım paketi ile (periyodik bakım, uzatılmış garanti, aşınan parça dahil) gidermek amacındayız. Keza geri alım garantili satılan MAN marka araçlara müşterimizin talebine göre geri alım garantisini karşılıklı mutabakat ile uzatabilmekte veya yeniden geri alım garantili satışa sunabilmekteyiz. Böylelikle daha geniş bir yelpazede müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilmekteyiz. Tampondan tampona bakım paketli satışa sunduğumuz araçlara yol yardım hizmeti gibi ek hizmetler de dahil olmaktadır.
Uzun Vadeli Güven İlişkisi
Müşteriye uygun araç seçimi ve en uygun aracın tespiti konusunda destek hizmeti ve benzeri uygulamalar var mıdır?
MAN TopUsed ve Türkiye standartlarını da kapsayan geniş ve yüksek bir kriter yapımız bulunuyor. Aslında MAN TopUsed olarak rakiplerimizden ayrıştığımız önemli noktalardan biri olan bu gelişmiş kriter yapımız, pazar içerisindeki hareketliliğimizi de yönlendiriyor. Araç alımı 2. El satış sürecinin en önemli kısımlarından birini oluşturuyor. Alınan aracın hangi müşteri profiline, hangi bölgeye ve hangi şartlarda satabileceğimizi önceden tespit etmek, satış esnasında da müşteriyi bu kriterlere göre yönlendirmek müşteri ile kurduğumuz uzun vadeye dayalı güven ilişkisinin en temel yapı taşlarından birini oluşturmaktadır.
“Kurumsal markalara duyulan güven ve talep her geçen gün daha da artmakta”
2. El aracın kurumsal bir markadan temin edilmemesi durumunda karşılaşılabilecek riskler ve problemler nelerdir?
2. Elde kurumsal bir yapı içerisinde dürüst, şeffaf ve güvene dayalı ticari faaliyet göstermek pazarın en çok ihtiyacı olan unsurlardan biridir. Biz bu güveni sağlarken müşterimizin beklenti ve ihtiyaçlarını ön planda tutmaktayız. Bu bağlamda kurumsal markalara duyulan güven ve talep her geçen gün daha da artmakta ve sektörde faaliyet gösteren diğer marka temsilcilerini de kendi 2. El organizasyonlarını kurmaya zorlamaktadır.
“Türkiye 2. El’de Dünya ve Avrupa’nın en büyük pazarlarından biri durumunda”
2. El Pazar değerlendirmeniz ve geleceğe ilişkin görüşleriniz nelerdir?
Maalesef elimizde net istatistiki veriler yok, ancak Türkiye 2. El kamyon pazarının yıllık yaklaşık 80.000 adetlerde olduğunu tahmin etmekteyiz. Bu adetler ile ülkemiz Dünya ve Avrupa’nın en büyük pazarlarından biri durumunda. Toplam pazarın kurumsal yapıda işlem görme oranının ancak son yıllarda iki haneli rakamlara çıktığını düşünürsek önümüzde daha çok yapmamız gereken iş var gibi duruyor.
“Zorunlu Trafik Sigortası sektörü olumsuz etkiliyor”
2. El konusundaki mevzuat ve devletin diğer uygulamalarını yeterli buluyor musunuz? Eksikler nelerdir?
2. El araç alım satımları ile ilgili son yıllarda yapılan olumlu uygulama değişikliklerine rağmen yasa koyucunun daha yapması gereken bir dizi uygulama olduğunu düşünmekteyiz. Örneğin teşhirimizde olan araçlara zorunlu trafik sigortası yaptırmak durumundayız. İlgili bu trafik sigortası 1 yıldan daha az süreli olamamaktadır. Bu uygulama araç üzerine çok büyük bir maliyet getirmekte ve sektör hareketliliğini engellemektedir. Ya daha kısa sigorta yaptırabilme imkanı sağlanmalı ya da daha genel kapsamlı bir sigorta ile sektör oyuncuları rahatlatılmalıdır.
“Alternatif yakıt ve satış noktaları yaygınlaşacak”
Otomotiv sektörünün geleceğinde önemli rol oynayacak olan elektrikli ve hybrid araçlar ile doğal gaz ve LNG gibi yakıtların 2. El pazarına da yansımalarını zaman içerisinde hep beraber göreceğiz. Elbette bu çerçevede araçların bu alternatif yakıtlar ile kat edebilecekleri menzil ve ilgili yakıtların satış noktalarının yaygınlaştırılması en önemli unsurlardan biri olacaktır. Alternatif yakıt ve satış noktalarının yaygınlaşması mevcut araçlarda da dönüşümü destekleyen unsurlardan biri olacaktır.