Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
22 Ağustos 2023 Salı - 16:25

1,454,59 Milyar Dolarlık Dev Adım; Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı 2030'a Kadar Yüzde 9,66 Büyüyecek

Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı’nın, gelecek yıllara dair yüzde 9,66'lık etkileyici bir Bileşik Yıllık Büyüme Oranı (CAGR) ile 2030 yılına kadar 1,454,59 milyar ABD Doları seviyesine ulaşması bekleniyor. Günümüzdeki mevcut durumda pazar büyüklüğü ise 695,22 milyar ABD Dolar olarak tahmin ediliyor.

1,454,59 Milyar Dolarlık Dev Adım; Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı 2030 a Kadar Yüzde 9,66 Büyüyecek

Dünya genelinde lojistik sektörü küresel ticaretin dinamikleriyle birlikte sürekli olarak dönüşüyor. Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı da bu dönüşümden etkilenerek, sektörün geleceğini belirlemede hayati bir rol oynuyor. Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı, gelecek yıllara dair oldukça heyecan verici bir büyüme öngörüsüne sahip. Araştırma ve Pazar Analizi uzmanlarına göre, 2030 yılına kadar %9,66'luk etkileyici bir Bileşik Yıllık Büyüme Oranı (CAGR) ile 1.454,59 milyar ABD Doları seviyelerine ulaşması bekleniyor. Şu anki mevcut durumda ise pazar büyüklüğü 695,22 milyar ABD Doları olarak tahmin ediliyor.

Bu büyüme trendi, önemli faktörlerden etkilenebiliyor. Research and Markets’in son araştırma raporu COVID-19 pandemisinin, Rusya-Ukrayna çatışmasının ve özellikle yüksek enflasyonun Pazar üzerindeki kümülatif etkisini detaylı bir şekilde ele alıyor diyerek Üçüncü Parti Lojistik (3PL) sektöründeki değişim hakkında değerlendirmelerde bulunan Navlungo Kurucu Ortağı ve CMO’su Ceren TunaPazarın 2023 yılında 761,67 milyar ABD Doları seviyelerine ulaşması bekleniyor. Biz Navlungo olarak, bu dinamik ve değişken koşullar içerisinde en iyi hizmeti misyonumuzu, esneklik, hızlı adaptasyon ve güçlü tedarik zincir yönetimi ile sürdürüyoruz” dedi.

Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı'nın geleceği, ekonomik durumun ticaret hacmiyle ilişkisi, teknolojik gelişmelerin verimliliği artırması, sürdürülebilirlik vurgusunun yeşil lojistiği desteklemesi gibi temel faktörlerle şekilleniyor. Bunun yanı sıra, yükselen e-ticaretin hızlı dağıtım talebini artırması, jeopolitik durumun lojistik ağları etkilemesi ve müşteri beklentilerinin özelleştirilmiş çözümler talep etmesi de pazarın yönünü belirliyor. 

Lojistik şirketlerinin iş ve maliyet optimizasyonu için Üçüncü Parti Lojistik yani 3PL diye isimlendirdiği ve acenteleri tek bir tedarik zincirinde birleştiren sektör, küresel sosyoekonomik gelişmeler, savaşlar, salgınlar ve enflasyon gibi finansal değişikliklerden etkileniyor. Bu etkiler bazı temel değişikliklerle ihracat sektörünü etkiliyor. Bunlar sırasıyla;

  • Tedarik zinciri kesintileri
  • Talep değişiklikleri
  • Tedarik zinciri yapılarının yeniden şekillenmesi
  • Hız-güvenlik önceliklerinin artması
  • E-ticaret ve dijitalleşmenin yükselmesi
  • Sürdürülebilirlik vurgusunun güçlenmesi
  • Düzenlemelerin değişmesi
  • Finansal faktörlerin değişmesi

Lojistik firmaların bu karmaşık faktörleri yöneterek esnek stratejiler geliştirme ve değişen koşullara uyum sağlama becerisi bu noktada devreye giriyor diyen Tuna, sektörün son 3 yılda yaşadığı dönüşümün temel faktörlerini şöyle açıkladı:

3PL Sektöründe Öne Çıkan Son 3 Yılda Yaşanan 3 Önemli Gelişme

 

COVID-19: COVID-19 pandemisi, Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı'nı tedarik zinciri aksamaları, depolama zorlukları, taşımacılık engelleri, hızlanan e-ticaret, dijital dönüşüm, fiyat baskıları, esneklik vurgusu ve inovasyon çağrısı gibi çeşitli şekillerde etkiledi. Üçüncü Parti Lojistik hizmet sağlayıcıları, talep dalgalanmalarına uyum sağlama, dijital çözümleri benimseme ve hızla değişen koşullara adapte olma yeteneklerini geliştirmek zorunda kaldı.

Rusya-Ukrayna Çatışması: Rusya-Ukrayna çatışması, Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı'nda belirli bölgelerde taşıma güzergahlarını etkilemiş, uluslararası ticareti sınırlayarak taşıma maliyetlerini artırmış ve güvenlik önlemlerini sıkılaştırmıştır. Operasyonel planlamalar ve iş hacimleri gözden geçirilmiş, siyasi gerginliğin neden olduğu riskler yönetilmeye çalışılmıştır.

Yüksek Enflasyon: Yüksek enflasyon, Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı'nda maliyetlerin artmasına ve operasyonların karmaşıklaşmasına yol açarak üçüncü parti lojistik sağlayıcılarının marjlarını zorluyor. Tedarik zinciri yönetimi, stok tahmini ve planlama gibi alanlarda zorluklar da ortaya çıktı. Bu durum, operasyonel esneklik ve maliyet yönetimi stratejilerini önemli hale getirdi. 

 
Schmitz Cargobull and RIO Enter Into Cooperation to Improve Data Exchange Between Trailer and Truck
 
Hakkari'de Otomobil ile Kamyonet Kafa Kafaya Çarpıştı; 2 Ölü, 2 Yaralı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Panama Kanalı'nda 200 Gemi Mahsur! Kriz Küresel Ticareti Yavaşlatacak...
Panama Kanalı, kuraklık nedeniyle su seviyesinin düşmesiyle zor günler ...
Macaristan'da Geçiş Ücreti Oranları 1 Ekim İtibarı ile Artıyor!
Macaristan'da geçiş ücreti oranları 1 Ekim 2023'ten itibaren yüzde 17,6 oranında artacak.
GlobelinkÜnimar, Milkrun Taşımacılık ile Nakliye Verimliliği ve Maliyet Optimizasyonunu Destekliyor
Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki uygulamalar iş dünyasındaki kurumsal ...
 
Abdullah Cansu, Firmalar En Fazla ABD, İsrail, Kuzey Afrika Ve Orta Doğu’daki Limanlardan Özel Fiyat Talep Ediyor
Uluslararası taşımacılık işlemlerinin tek bir platform üzerinden yönetilmesini ...
Mersin Serbest Bölgesi’nin İkinci Kapısı Yük Araçlarına Hizmet Vermek Üzere Açıldı!
UND'nin açıklamasına istinaden  Mersin Serbest Bölgesi’nin doğu sınırında ...
"Yeşil Mutabakat, Türk İhracatçıları Çevre Dostu Lojistik Partnerlerine Yönlendiriyor"
Türkiye'nin ihracatından yüzde 40'ı aşkın pay alan ve ilk sırada konumlanan ...
 
2026 Yılı İçin Belirlenen 40 Milyar Dolarlık Hizmet İhracatı Hedefi İçin UND ve HİB Bir Araya Geldi
Hizmet İhracatçıları Birliği Genel Sekreteri Dr. Fatih Özer ve Genel Sekreter ...
DHL Group İkinci Çeyrekte 1,7 Milyar Euro Faaliyet Krı Elde Etti
DHL Group, 2023'ün ikinci çeyreğinde ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. ...
İsa Korkmaz, "E-Ticaretin GSYİH'den Aldığı Payın Düzenli Artışı Lojistik Firmaları İçin Büyük Bir Fırsat''
Türkiye, ulusal ve uluslararası düzeyde etkileyici bir yükseliş trendi ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförsondakikafahrerkamyoncuKamyonnewslkw haberler türkiye