Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
NEKO
4 Eylül 2024 Çarşamba - 10:44

"Üretimde Son Yılların Rekorunu Kırdık"

Coşkunlar Karoser Firma Yetkilisi Ahmet Coşkun, Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan’ın sorularını yanıtladığı röportajda Türkiye’nin treyler üretiminde dünyada bir numara olacağına inandığını söylerken, kendi hedeflerinin de Türkiye’de ilk 3 arasında yer almak olduğunu belirtti.

 Üretimde Son Yılların Rekorunu Kırdık

Son iki senedir ciddi yatırımlarla hem fabrikalarını hem imalat bantlarını genişlettiklerini dile getiren Coşkun, 14 farklı sektörde hizmet vermekte olan Coşkun Şirketler Grubu’nu da okuyucularımız için anlattı.

“14 Sektörde Faaliyet Gösteriyoruz”

Sözlerine kuruluşlarından bu yana geçen süreç ve verdikleri hizmetlerden bahsederek başlayan Coşkun şunları söyledi; “Biz 1969 yılında kurulmuş bir firmayız. İlk faaliyet gösterdiğimiz firmamız Coşkunlar Karoser. Bunun haricinde Bims fabrikalarımız, akaryakıt istasyonlarımız, dinlenme tesisimiz, alışveriş merkezimiz ve lastik bayiliklerimiz dahil olmak üzere 14 sektörde faaliyet gösteriyoruz.”

2021 yılına kadar devam ettirdikleri üst yapı üretimlerini bırakıp, 2022 yılında fabrikalarını tamamen treyler üretimine çevirdiklerini söyleyen Coşkun ürün yelpazeleriyle ilgili bilgiler verdi; “Şu an için 13.60 dorse, 8.60 dorse, havuz ve akordeon dorse üretimimiz var. Talep üzerine üretim yapıyoruz. 5-6 ürün üzerinde ürün yelpazemiz var. Hemen hemen herkese hitap etmeye çalışıyoruz.”

“Her Zaman Yenilikçi Olmalıyız”

Teknolojik gelişmelerin ürünlerine entegre edilmesi konusunda da yoğun bir çalışma gösterdiklerini ifade eden Coşkun, “Rakiplerimizin ne yaptığını çok iyi biliyor ve takip edebiliyoruz. Onlar da aynı şekilde bizi analiz edebiliyorlar. Bir başkasında olan bir özellik sizde olmazsa bu sizi sektörde geriye düşürüyor. O nedenle her zaman yenilikçi olmaya devam etmek zorundayız. Bilinçli müşterinin reklamı da çok değerli, tek bir ağızdan çıkacak bir kötü reklam sizi 10-0 geriye atabiliyor, bunlarla karşılaşmamak adına sektöre ayak uydurmak durumundayız.” dedi.

“Altı Adet Robotumuz Var”

Fabrikalarında robotik üretime geçtiklerini ifade eden Coşkun bunun avantajlarından şöyle bahsetti; “Şu an fabrikamızda altı adet robotumuz var. Bu bize çok avantaj sağlıyor. Örneğin; önceleri bir set kapak sistemini insan gücüyle iki günde çıkartırken şimdi 10 set kapağı yaklaşık altı saatte çıkaracak potansiyele sahibiz. Aynı zamanda bu sistem 20 kişiyi saf dışı bıraktı. Bu geçişle birlikte işçiliğimiz daha temiz, kaynak mukavemetimiz daha kaliteli, hata oranımız en aza düştü ve fire dediğimiz şey ortadan kalktı. Robotun işçiliğinin diğer kollara da etkisi oluyor, diğer iş kollarındaki yükleri de azaltıyor. Yani artıları çok fazla. Ayrıca bir robot günlük 4-5 saat çalışarak kendini bir yılda amorti ediyor.”

“Rusya Türkiye’yi Daha Çok Tercih Ediyor”

“Üretimde Son Yılların Rekorunu Kırdık”

Global markaların temiz ve detaylı bir üretim yaptığından ancak ihracat anlamında örneğin Rusya gibi bazı ülkelerin taleplerini karşılamakta zorluklar yaşadıklarından bahseden Coşkun sözlerine şöyle devam etti; “Örneğin Rusya’nın talepleri karşılanamıyor. Çünkü bu dorseler tonaja gelmiyorlar. Bizim ürettiğimiz dorseler ise çok daha dayanıklı. Ayrıca Türkiye tarafında parça sıkıntısı da çekilmiyor. Şu an biz ihracat olarak sadece Rusya’ya çalışıyoruz. Rusya bizi bu yüzden talep ediyor. Ambargo ülkesi, para sıkıntısı çekiyorlar. Firma ismi vermeyeyim Alman bir firma parça getirirken yedek parça problemi yaşıyor ama Türkiye’de böyle bir durum yok. Zaten haftalık sevkiyatlarımız devam ettiği için yedek parçada da anlık bir katkı sağlayabiliyoruz. Globalde Rusya bizi daha çok tercih ediyor. Global markalardan da iyi olduğumuz konusunda iddialıyım; Türkiye olarak bizde de çok iyi markalar var. Biz bu markaların içinde miyiz? İçine girmek için mücadele ediyoruz. Firma olarak treyler konusunda çok geç kaldık ama kendimizi hızlı bir şekilde adapte etme çabasındayız. Çok şükür çok çok iyi bir konumdayız şu an. Hatta kendi bünyemizde Coşkunlar Karoser olarak üretimde son yılların rekorunu kırdık.”

Rusya’da bayilik ile çalıştıklarını ifade eden Coşkun; “Bir firma ile üç yıllık bir anlaşma sağlayarak, kendilerine bayilik verdik. Üç yıl boyunca Coşkunlar Karoser olarak orada bizim adımıza satış yapacaklar.” dedi.

“Bu Sene İhracata Yoğunlaşıyoruz”

İç ve dış pazar karşılaştırması yapan Coşkun bunu şöyle açıkladı; “Geçen sene oranlar yüzde 60 iç pazar, yüzde 40 dış pazar şeklindeydi. Ancak bu sene iç pazar genel olarak neredeyse duraklama noktasına geldi. O nedenle bu sene ihracata daha da yoğunlaşmaya çalışıyoruz.”

“Müşterimiz Bizim Dorsemizin Pişmanlığını Yaşamasın Diye Çalışıyoruz”

Müşterinin kendini her daim garantiye almak istediğini dile getiren Coşkun buna ilişkin; “Bunu yıllardır yaşıyoruz, bir müşteri bir yerden malı alıyor ama satan bir daha onun yüzüne bakmıyor. Müşteri ise aldığı malın desteğinin devam etmesini istiyor. Biz ise bugün firmamıza 2013 model bir dorsemiz geldiğinde bile o dorsenin yedek parçasını hala elimizde tutuyoruz. Müşterimizi üzmemeye, mağdur etmemeye çalışıyoruz. Müşterimiz bizim dorsemizin pişmanlığını yaşamasın diye çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Birçok Sektöre Hizmet Vermenin Bize Çok Avantajı Oluyor”

Farklı sektörlerde hizmet vermelerinin birçok avantajı olduğunu söyleyen Coşkun şunları ekledi; “Mesela lastik alımlarında daha uygun aldığımız için, rakiplerimize göre doğal olarak daha iyi bir fiyat performansı yakalıyoruz. Araç muayene istasyonumuz var. Yönetmeliğe uygun bir şekilde üretim yapıyoruz, böylelikle müşterimiz muayeneye girdiğinde muayeneden kalmıyor. Takip ettiğimiz yönetmeliğe uygun üretim yapıyoruz. Yönetmelikler hakkında günlük bilgi alıyoruz, neler değişti hepsine hakimiz. Boyayı daha uygun fiyata alabilmek adına bayilik statüsünde boya firmasıyla çalışıyoruz. Yani 2. ya da 3. kişilerle değil de direkt ana firmayla muhatap oluyoruz. Müşteri x firmasında muhatap bile bulamazken biz fabrika olarak müşteriye birçok garanti verebiliyoruz. Yani birçok sektöre hizmet vermenin bize çok avantajı oluyor.”

“Denetimleri Artırarak Merdiven Altı Üreticileri Oyundan Çıkarmak Gerekiyor”

Türkiye’de denetlemeleri yeterli görmediğini ifade eden Coşkun bunları şöyle açıkladı; “Türkiye’de şu an herkes küçük bir odada da olsa bir karoser veya bir treyler imalatı yapabiliyor. Bu ciddi bir sorun. Bilinçli-bilinçsiz herkes üretim yapıyor. Ben 54 yılın tecrübesiyle üretim yaparken, bir başkası almış eline kaynağı üretime başlıyor. Nasıl üreteceğini bilmiyor, sadece gördüğünü üretiyor. Hem müşteriler bu konuda mağdur oluyor hem de bunlar ciddi anlamda kazalara sebep oluyor. Gerekli kurumlar bunlara denetim yapmadığı için bizler de etkileniyoruz. Bu denetimleri artırarak merdiven altı üreticileri oyundan çıkarmak gerekiyor. Hem müşteri zor durumda kalıyor hem de biz bu firmalarla rekabet etmek zorunda kalıyoruz. Sektörde çok hile var; bunlar bizi üzüyor ve yoruyor. Bunlara umuyoruz bir çözüm gelir.”

“Treyler Üretiminde Türkiye, Dünyada Bir Numara Olacak”

“Hedefimiz İlk 3’e Girmek!”

Sektöre ve firmalarına ilişkin gelecek öngörülerini paylaşarak sözlerini sonlandıran Coşkun şunları söyledi; “Türkiye’nin sektörde daha da iyi yerlere geleceğini düşünüyorum. Biz karoser ve treyler imalatında bugün olmasa yarın dünya birincisi olacağız! Bugün otomobilde Almanlar nasıl dünya birincisiyse bizim de Türkiye olarak dorse imalatında dünya birincisi olacağımızı düşünüyorum. Kendi içimizde de hedeflerimiz var; Türkiye’de ilk 3’e girme hayalim var. Treylerde geç kaldık ama rakiplerimize ‘Biz buradayız!’ da dedik. Özellikle iki senedir çok ciddi bir yatırımla hem fabrikamızı hem imalat bandımızı genişlettik. İlerleyen süreçte daha da iyi olacağız.”

 

 
Küresel Lojistikte Alternatifler ve Yeni Koridorlar
 
Türkiye’de Tek, Dünyada 3. Firmayız
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Küresel Lojistikte Alternatifler ve Yeni Koridorlar
Özellikle pandemiyle birlikte küresel ticaretin kalbini lojistik sektörünün ...
Treyler Soğutma Sistemleri: Taşımacılıkta Soğuk Zincirin Güvencesi
Türkiye’de lojistik ve taşımacılık sektörü, özellikle gıda ve ilaç gibi ...
Çin'in Türkiye İlgisi Artıyor mu?
Son yıllarda Çin’in Türkiye’deki varlığı giderek daha belirgin hale geliyor. ...
 
E-Ticaret ve Lojistiğin 15 Büyük Firması
En iyi lojistik hizmet sağlayıcılar, işletmelerin satın alma sonrası müşteri ...
Şoförümüzün Yurtdışında Sıkıntısı Bitmiyor
Türk kamyon şoförleri, uluslararası taşımacılık faaliyetlerinde önemli ...
Filo Takip Sistemleri: Lojistikte Verimlilik ve Güvenlik İçin Anahtar Teknoloji
Filo takip sistemleri, günümüzde lojistik ve taşımacılık sektörlerinde ...
 
Kamyon Kazalarının Nedenleri Neler?
Kamyonlar, Türkiye’nin ticaret yollarında taşımacılığın bel kemiğini oluştururken, ...
Ağır Vasıtalarda CNG ve LPG Kullanımı: Sektörün Dönüşümü
Elektrik ve hibrid araçlar ile sonrasında hidrojen yakıtlı araçlar derken ...
Nükte Trailer Sektöre İmza Atıyor, Global Bir Aktör Olmaya Hazırlanıyor
Nükte Trailer 2024 yılının Mayıs ayında 18 bin metrekarelik fabrikasında ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
buskamyonumlkwşofördikkatfahrersondakikakamyoncutreyler