GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MERCEDES
Düzce Belediyesi Sanayicilere  41 Bin Maske Dağıttı
Düzce Belediyesi Sanayicilere 41 Bin Maske Dağıttı
Dörtler Taşımacılık  Ali Zehir, Filosuna  Renault Trucks T Çekicisini Ekledi
Dörtler Taşımacılık Ali Zehir, Filosuna Renault Trucks T Çekicisini Ekledi
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
17 Ekim 2018 Çarşamba - 12:36

"Türkiye Otomotiv Pazarı, Potansiyelinin Gerisinde"

ODD Yönetim Kurulu Başkanı E. Ali Bilaloğlu ve ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce’nin katıldığı toplantıda, otomotiv sektörünün genel bir değerlendirmesi yapılırken, 2019 yılına ilişkin beklentiler de paylaşıldı.

 Türkiye Otomotiv Pazarı, Potansiyelinin Gerisinde

Dernek faaliyetlerimizi toplantılarla paylaşacağız

Yeni Yönetim Kurulu olarak, önceki yönetimlerin başarılı çalışmalarına yenilerini eklemeyi, gelecek yönetim kurullarına da otomotiv sektörünü daha ileri götürmeleri için gereken alt yapıyı sağlamayı hedefleyerek yola çıktıklarını söyleyen ODD Yönetim Kurulu Başkanı E. Ali Bilaloğlu, dernek çalışmalarını aktarmak ve sektörün beklentilerini paylaşmak amacıyla toplantılar yapmayı hedeflediklerini söyledi.

30 yılda, sektörle birlikte önemli bir yol aldık

ODD’nin 1987 yılında 5 üye ile faaliyete geçtiğini hatırlatan Bilaloğlu “O dönem, pazar sadece üretim demekti ve yaklaşık 140 bin adetlerdeydi. 30 sene sonra bugüne geldiğimizde ODD olarak 47 uluslararası otomotiv markasını temsil eden 30 üye firmaya ulaştık. Toplam pazar 9 aylık dönemde 480 bin adete ulaşırken, üretim 1 milyon 167 bin adet ve 9 aylık ihracat rakamları 972 bin adete ulaştı.” dedi.

ODD olarak misyonumuz pazar rakamlarını hızlı ve şeffaf olarak paylaşmak

ODD’nin otomotiv sektöründe faaliyet gösteren temsil yeteneği en büyük ve önemli çatı kuruluşlarının başında geldiğini ifade eden Bilaloğlu şunları söyledi: “Misyonumuz, otomotiv sektöründe faaliyet gösteren satış ve servis mercilerinden bağımsız olarak tüm markaların temsilcisi olmak ve bu alandaki tüm paydaşları kapsamak; dolayısıyla tüm paydaşlar ve karar alıcıların maksimum faydada buluşmasını sağlamak. Bu noktada en önemli konulardan biri de sektör adına paylaşılan rakamların şeffaf, kanun ve mevzuatlara uygun olması; tüm paydaşlar ve karar alıcılar tarafında objektif, hızlı ve ölçülebilir elde edilmesini sağlamak. Mühendislerin de dediği gibi ölçemediğin hiçbir rakamı iyileştiremezsin. ODD olarak, verilerle sektörün nabzını tutmaktayız. Bu verileri, güncel tutarak, hızlı ve en etkili şekilde ilgili tüm paydaşlarla paylaşmak suretiyle sektörün gelişimine de katkı sağlamaya yönelik hizmet sunuyoruz.”

“Otomotiv sektörü ekonominin bir yansımasıdır"

Otomotiv sektöründeki büyüme ve küçülme trendlerinin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ekonominin ve büyümenin bir yansıması olduğunu söyleyen Bilaloğlu, “2018 yılına baktığımızda, ilk 3 ay pozitif başlayan bir ekonominin ve büyümenin bir sonucu olarak sektörde yüzde 2,17 artış gerçekleşti. Ancak döviz kurlarındaki ve faizlerde meydana gelen volatilite ve artış sonucu ikinci çeyrekte yüzde 20’lik, üçüncü çeyrekte ise yüzde 51’lik daralma gerçekleşti. Seneye de bu görünümün devam edeceğini varsayıyoruz. Yeni Ekonomi Programında da belirtildiği üzere 2019 yılı Türkiye ekonomisinin dengeleneceği bir geçiş yılı olacak. Otomotiv sektörü de Türkiye’nin lokomotif sektörü olarak aynı şekilde etkilenecektir. Türkiye olarak güçlü ekonomimiz,  sağlam yönetimimiz ile bu süreci en kısa sürede ve en az hasarla atlatacağımıza inancımız tamdır. Özellikle açıklanan programlardan YEP ve Enflasyonla Topyekün Mücadele Programlarını çok önemsiyoruz.  Bu konuda otomotiv sektörü olarak üzerimize düşen görevleri yerine getireceğiz.” diye konuştu.

Erce: “Kurumsal anlamda yenilik sürecini başlattık”

Toplantıda söz alan ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce ise, derneğin kurumsal kimliğinde yenilenme sürecini başlattıklarını söyledi. Teknolojideki gelişmelere, özellikle otomotiv sektöründe faaliyet gösteren firmaların çok hızlı adapte olduğunu, bu gelişmelerin kurum kültürlerine, üretimden, pazarlamaya, satışa ve satış sonrası hizmetlere kadar tüm iş yapış süreçlerine dahil edildiğini belirten Hayri Erce, “Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin yaptığı çalışmalar ve geliştirmeler ile daha da güçlü bir yapıya kavuşması, sektörü temsil yeteneğini de artırarak, üyelerine de katkı sağlayacaktır. Bugün burada kurumsal kimliğimizin geliştirilmesinin önemli bir adımı olarak yeni ODD logosunu da sizlere tanıtacağız” dedi.

Verinin Özüne ulaşmak artık çok daha kolay: Magma Data

ODD’nin en önemli sorumluluklarından birinin de gerek üyelerine gerekse otomotiv sektöründeki paydaşlara, bilgiyi zamanında ve en doğru haliyle sunmak olduğunu söyleyen Hayri Erce, “Dernek olarak üstlendiğimiz bu misyon, dünyada veri büyüklüklerinin ve değerinin geldiği noktada çok daha önem arz eder oldu. ODD, 15 yıldır sektörel veri çalışmalarını bir veri tabanı üzerinden yürütmekteydi. Hazırlık ve altyapı çalışmalarının ardından teknolojinin getirdiği yeniliklerden faydalanarak daha kapsamlı bir veri tabanı alt yapısına geçtik. Böylesi dinamik ve sürekli gelişen bir sektörde, bilgiyi güncel ve değerlendirilebilir kılmak adına ODD Veri Tabanı’nı da yeniledik. Bu denli büyük bir verinin, hızlı ve işlenebilir bir şekilde üyelerimize sunulması amacıyla çalışmalarımızı tamamlayıp, markalaştırma süreci ile MAGMA DATA ismini verdiğimiz yeni veri tabanımızı hayata geçirdik. ‘VERİNİN ÖZÜNE ULAŞ’ sloganıyla birleştirdiğimiz Magma Data artık çok daha kapsamlı bir veriye kaynak oluşturacak.” şeklinde bilgi verdi.

“Hassas bir süreçten geçiyoruz”

Otomotiv pazarına dair verileri de aktaran Erce, “Satış adetleri bakımından 2017 sonu itibarıyla dünya genelinde 18, AB ülkeleri arasında da 6’ıncı sırada olan bir pazara sahibiz. Üretim bakımında da dünya genelinde 14 ve AB ülkeleri arasında 5’inci sıradayız. Ancak bugün Ali Bey’in de belirttiği gibi, 1 milyon adetlere ve son yıllarda sürdürülebilir bir piyasa seviyesine ulaşan otomotiv pazarı bu yıl ciddi bir daralma yaşıyor. Geride bıraktığımız 9 aya baktığımızda, 480 bin adetlik satışla, bir önceki yılın aynı döneminde gerçekleşen 647 bin adetlik satışa oranla yüzde 26 oranında bir daralma görülüyor. Öyle sanıyoruz ki, yıl sonunda 600 bin adetler seviyesinde bir pazar gerçekleşecek.” dedi.

Türkiye Otomotiv Pazarı, Potansiyelinin Gerisinde

Otomobil sahipliği oranları, yaşlı araç parkı ve iç pazarın potansiyeline dair de veriler aktaran Erce, “Ancak aslında Türkiye, önemli bir iç pazar potansiyeline sahip. Dünyadaki otomobil sahipliği oranlarına baktığımızda bunu daha net görebiliyoruz. Türkiye’de kişi başına düşen otomobil sahipliği 199 adetle, Batı Avrupa ortalamalarının çok altında.

Aynı şekilde araç yaşına göre baktığımızda; binek otomobilde araç parkında yer alan 20 yaş üstündeki araç sayısının yaklaşık 4,3 milyon adet olduğunu, 16-19 yaş arasında araç sayısının ise yaklaşık 1,5 milyon adet olduğunu, yani bir başka değişle yaklaşık yüzde 34’ünün 16 yaş ve üstü olduğunu görüyoruz” dedi.

Otomotiv İç Pazarının Desteklenmesi ve Ekosisteminin Korunması Çok Önemli

Otomotiv Ekosisteminin korunması gerektiğine dikkat çeken Erce, şunları söyledi: “Son yıllarda yaratılan iç pazar, ana ve yan sanayinin başardığı üretim ve ihracat, bunların da ötesinde tüm sektörün ana oyuncuları ve bağlı sektörleriyle yarattığı istihdam ülkemiz için çok kıymetli. Otomotiv, peşinden birçok sektörü sürüklüyor olmasıyla da önemli bir konumda. Ülkemizin lokomotif sektörlerinden otomotivin ihtiyacı teşvik programlarının yanı sıra iç pazarı yeniden 1 milyon seviyelerine taşıyacak politikaların geliştirilmesi, güven ortamı ve istikrarın sürdürülebilir kılınmasıdır. Önümüzdeki dönemde de otomotiv ekosisteminin korunarak geliştirilmesi, küresel otomotiv arenasında sektörümüzün rekabet gücünün devamlılığı ve desteklenmesi adına çok önemli.”

 
''Shaping tomorrow’s transportation Together''
 
ADL Improves Visibility With Cameras in Place of Mirrors
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Otomotivin Kaptan Köşkündeki Kadın Oranı Sadece Yüzde Sekiz
İstanbul’da toplanan Dünya Otomotiv Konferansı WAC 2018’in ikinci gününde ...
Renault, Paris Otomobil Fuarı’nda İki Dünya Prömiyeri Gerçekleştirdi
Renault, premium ve paylaşımlı robot araç modeli konsept EZ-ULTIMO’nun ...
Maserati Ghibli'ye Almanya'dan Tasarım Ödülü!
Maserati’nin üst orta sınıftaki sedanı Ghibli, "auto motor und sport" ...
 
Dünyanın En Büyük Otomotiv İttifakı Bir Rekora İmza Attı
Dünyanın en büyük otomotiv ittifakı olan Renault-Nissan-Mitsubishi, son ...
"2021'de Türkiye'deki Satışlarımızın Yarısından Fazlası Hibrit Olacak"
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar ...
Toyota Camry 14 Yıl Sonra Avrupa’ya Dönüyor
Premium segmentte en çok tercih edilen sedan model olan Toyota Camry, ...
 
Otonom Sürüşe En Hazır Ülke Hollanda
KPMG dünyanın otonom araçlara ne kadar hazır olduğunu araştırdı. Hazırlanan ...
Toyota'dan Elektrikli Araçta Yeni Hamle
Hibrit teknolojisinin öncüsü Toyota, 10 yeni elektrikli motora sahip otomobilini ...
Bakan Özlü'den Otomotivcilere Çağrı
İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından düzenlenen “Otomotiv Çalıştayı”nda ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
MAN, KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MAN TURKİYE
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
Kamyon
türkiye
şoför
treyler
news
lkw
fahrer
haberler
dikkat