Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
29 Nisan 2009 Çarşamba - 00:00

"Mesleki Yeterlilik Belgesi Alanlar Aranır Hale Geldi"

 Mesleki Yeterlilik Belgesi Alanlar Aranır Hale Geldi

SRC Belgelerinin gönderilme süreleri ile ilgili şikâyetler alıyor musunuz?

Gazi Üniversitesi ile işbirliği içinde yürütülen SRC Belgelerinin verilmesinde başvuru süresinin bitimine yakın bir yığılma yaşandı. Her uzatma öncesi böyle bir yığılma oluyor. Son birkaç gün öncesinde 250.000’e yakın bir başvuru aldık. Bunların kayıt işlemleri uzun sürdü. Çünkü posta ile başvuru yapanların sayısı bir hayli fazlaydı; onların bilgisayara kayıt işlemleri uzun zaman aldı. Vatandaşa yansıyan bir tıkanma olmadı; biz fazla mesaiye kalarak bu sorunu hal ettik.

SRC Belgeleri ile ilgili yapılan yönetmelik değişikliklerinden bahseder misiniz?

Mesleki yeterlilik belgeleri ile ilgili yönetmelikte iki temel değişiklik yaptık. Mesleki yeterlilik belgesi denetlemeleri zaten 1 Aralık 2008 tarihinde başladı. Gerek vatandaşlardan, gerek iş kapasitesinden kaynaklanan bazı sebepler nedeniyle bütün kartları teslim edemedik. Kiminin adresi yoktu; kiminin belge eksiği vardı. Onları teslim edememiştik. Vatandaşlarımız, artık Bölge Müdürlüklerimizden de belgelerini alabilmekteler.

 “Kanunda mesleki yeterlilik belgelerini ibraz etme zorunluluğu yok; yönetmelik “ibraz etmeleri zorunludur” diyor. Biz kartı ibraz etme zorunluluğunu kaldırdık; sahip olma şartı getirdik. Bu belgeye hak kazanması yeterli.”

Hedef kitlemizdeki insanlar seyahat halinde olduğu için, biz yönlendirmeye çalışsak da ulaşamadıklarımız oluyor. Bize müracaat edip de, çeşitli nedenlerle elinde kart olmayanlar olabilir diye düşündük. Kanunda mesleki yeterlilik belgelerini ibraz etme zorunluluğu yok; yönetmelik “ibraz etmeleri zorunludur” diyor. Biz kartı ibraz etme zorunluluğunu kaldırdık; sahip olma şartı getirdik. Bu belgeye hak kazanması yeterli. Denetimde görevli arkadaşlarımız bizim veri tabanımıza ulaşıyorlar; böylece denetimleri gerçekleştiriyoruz. Emniyet şu an için denetimlerle ilgili kendi düzenlemelerini yeterli hale getiriyor. Emniyet gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra, T.C. numarası ile girerek belgesi olup olmadığını görebilecek. Bu sayede sahte belgeyi de anında görüp yakalama imkânımız olacak.

Orta düzey ve üst düzey yöneticilerde belge aranma şartını Temmuz’a kadar öteledik. Önceliği biz şoförlere veriyoruz. Yöneticiler denetimi daha çok bizim personelimiz tarafından belge üzerinden, ya da iş yeri üzerinden oluyor. Dolayısıyla oradaki denetimlerde kontrolü tamamen elimizde bulundurabiliriz. Bir kişi R1 Belgesi alıyorsa üst düzey yöneticilik belgesine sahip birisini istihdam etmek zorunda zaten. Orada da bir tıkanıklık yaşanırsa yetki belgelerinin iptal edilme olasılığı vardı; onu biraz öteledik. 25 Şubat 2006 tarihi itibariyle üç yıl tecrübeli olanlar artık istedikleri zaman başvurabilirler. Denetim devam ederken onlara başvuru imkanı tanıdık ve bir son tarih koymadık.

“Şoförlerin psikoteknik değerlendirme raporu almaları zorunlu; ama Danıştay’ın bir kararı ile Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin bazı maddeleri iptal edildi. Bunlardan biri de ihtarlar. Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre ihtar veremiyoruz. Dolayısıyla Psikoteknik değerlendirme raporu bulundurmayana uygulayacağımız bir müeyyide yok.”

Psikoteknik uygulamaları konusunda neler söyleyeceksiniz?

Şoförlerin psikoteknik değerlendirme raporu almaları zorunlu; ama Danıştay’ın bir kararı ile Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin bazı maddeleri iptal edildi. Bunlardan biri de ihtarlar. Karayolu Taşıma Yönetmeliği’ne göre ihtar veremiyoruz. Dolayısıyla psikoteknik değerlendirme raporu bulundurmayana uygulayacağımız bir müeyyide yok. Şu an temyiz sürecinin tamamlanmasını bekliyoruz. Danıştay’ın da verdiği kararları göz önünde bulundurarak yeniden kaldığımız yerden devam etmeyi planlıyoruz.  Raporu veren kurumların yetkisini Sağlık Bakanlığı takip ediyor.

 “Mesleki yeterlilik eğitim yönetmeliği ile ilgili çalışmalarımız var. Mesleki yeterlilik eğitimleri şimdiye kadar sorunsuz yürüdü. Ancak bu biraz da karşılıklı olarak hem bizim, hem sektörün iyi niyeti ile bu noktaya kadar geldi.”

Mesleki yeterlilik belgelerine ilişkin önümüzdeki dönemde neler gündeme gelebilir?

Mesleki yeterlilik eğitim yönetmeliği ile ilgili çalışmalarımız var. Mesleki yeterlilik eğitimleri şimdiye kadar sorunsuz yürüdü. Ancak bu biraz da karşılıklı olarak hem bizim, hem sektörün iyi niyeti ile bu noktaya kadar geldi. İdari yaptırımlarımızda bazı orantısızlıklar olduğuna inanıyorum. Yetki belgesi alıp da, gereği gibi faaliyette bulunmayanlar var.

Müfredat programının gözden geçirilmesine ve Bakanlık tarafından kaynak materyal hazırlanmasına ihtiyaç var.  Soru bankalarının geliştirilmesine ihtiyaç var. Yapılan tüm yönetmelik değişiklikleriyle uygulamaya giren çalışmaların trafik kaza oranlarında ciddi bir azalma sonucu doğurduğunu görüyoruz.

“Mesleki yeterlilik belgesi sahibi olanlar aranır olmaya başladı. Onların sigortasız çalıştırılma imkanı kalktı ortadan. İşe alımlarda mesleki yeterlilik belgesi olan tercih ediliyor.”

Mesleki yeterlilik belgesinin sonuçlarını almaya başladı mı şoförler?

Mesleki yeterlilik belgesi sahibi olanlar aranır olmaya başladı. Onların sigortasız çalıştırılma imkanı kalktı ortadan. İşe alımlarda mesleki yeterlilik belgesi olan tercih ediliyor.

 
Neoplan Farkı
 
TCDD Krizin Etkilerini Hafifletiyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
haberler
truck
şoför
türkiye
dikkat
lkw
news
kamyonum
src