GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Yurt Dışında Mahsur Kalan Sürücüler Sayısal Takograf Kart Teminini  Uzaktan Başvuru Yöntemi ile Gerçekleştirebilecek
Yurt Dışında Mahsur Kalan Sürücüler Sayısal Takograf Kart Teminini Uzaktan Başvuru Yöntemi ile Gerçekleştirebilecek
Van Büyükşehir Belediyesi İlaçlama Çalışmalarına Hız Verdi
Van Büyükşehir Belediyesi İlaçlama Çalışmalarına Hız Verdi
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
18 Temmuz 2019 Perşembe - 10:22

'LNG Teknolojisinin Öncülüğünü Yapıyoruz'

“Dünya doğal gaza yöneliyor, peki Türkiye’de son durum nedir?” diyerek başlattığımız Alternatif Yakıt Teknolojileri Dosyası’nın üçüncü bölümünde Türkiye’nin önemli enerji şirketlerinden Shell&Turcas ile görüştük. Shell&Turcas dünya çapında gerçekleştirdiği LNG çalışmalarını Türkiye’ye taşıyarak küresel anlamda önemli bir pazar olan Türkiye’ye yatırımlarına devam ediyor.

 LNG Teknolojisinin Öncülüğünü Yapıyoruz

Shell&Turcas Türkiye’de ilk defa karayolu taşımacılığında alternatif yakıt olarak kamyonlarda LNG kullanımına ilişkin yeni bir dönem açarak Shell LNG İstasyon Ağı Projesi’ni başlattı.

“2018 yılının haziran ayında ilk ‘Shell LNG Dolum Sistemi’ni İsmet Yılmaz Lojistik’in Dilovası’ndaki lojistik operasyon merkezinde kurduk. Shell’in araç üreticisi firmalarla dünyada ve ülke bazında yaptığı iş ortaklıklarının güzel bir sonucu olarak, IVECO ile birlikte fabrika üretim LNG kamyonunu ilk defa Türkiye’ye getirdik.” diyen Shell&Turcas Filo Çözümleri Direktörü Mehmet Ünal ile gerçekleştirdiğimiz röportajımızın detaylarını sizlere sunuyoruz.

“LNG‘li Kamyonlara, Ülkeler Bazında Teşvikler ile Birlikte Talep de Artmaya Başladı”

LNG’nin dünyadaki kullanım oranı nedir? Türkiye’deki kullanımı ne durumda? Yaygınlıklarını ve kullanıldıkları sektörleri değerlendirebilir misiniz?

Taşımacılık sektörü toplam küresel sera gazı emisyonlarının yüzde 23’ünü oluşturuyor. Sera gazının azaltılması yönündeki çalışmaların neticesi olarak, taşımacılıkta sıvılaştırılmış doğalgaz kullanımının Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) tarafından 2022 yılına kadar yüzde 14’e ulaşmasını öngörülüyor. Ulaşım sektörünün yüzde 50’sini oluşturan ve yakıt olarak elektrikle karşılanamayacak sektörlerden deniz taşımacılığında ve ağır vasıtalarda Sıvılaştırılmış Doğal Gaz (LNG) kullanımıyla sera gazı emisyonlarının büyük ölçüde azaltılabileceğini düşünüyoruz.
2018 yılı mayıs ayı itibariyle Avrupa Komisyonu’nun, iklim değişikliğinin önlenmesine yönelik olarak karayolu taşımacılığında ağır vasıtalarda karbon salımı, bugünkü oranlara göre 2025 yılında yüzde 15, 2030’da ise yüzde 30 azaltılması hedefi bulunuyor. AB Komisyonu’nun bu yöndeki çalışması sonrasında, bu hedefi gerçekleştirmek için uygun olan ve seri üretimi yapılabilen LNG‘li kamyonlara, ülkeler bazında teşvikler ile birlikte talep de artmaya başlamıştır. 2019 yılında şu anda Avrupa’da 202 olan LNG istasyon sayısı ve 5.000 üzerinde LNG ile çalışan kamyon sayısının hızla artarak 2030 yılında 300.000 kamyona ulaşması beklenmektedir. LNG’nin olumlu çevresel etkileri ve daha ekonomik olması nedeniyle karayolu taşımacılığında dünyada en hızlı ilerlediği pazar ise Çin’dir. Çin’de geçen yıl 70.000 adet LNG’li kamyon satışı yapılmış olup, toplamda 400.000’in üzerinde kamyon ve 2.000 ‘den fazla LNG ikmal istasyonu bulunmaktadır.

“LNG’nin Ağır Vasıtalarda Kullanılması Bir Gereklilik”

Türkiye’de LNG’nin yaygınlaştırılması konusunda bugüne kadar hangi çalışmalar yapıldı, halen neler yapılıyor ve neler yapılması planlanıyor?

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığımızın son dönemde gerçekleştirdiği LNG yatırımları ve EPDK’nın da LNG’nin karayolu taşımacılığında kullanılabilmesi konusunda sektörün ihtiyacı olan tüm mevzuatı tamamlaması ile Türkiye bu pazarın gelişmesine hazır durumdadır. Bununla birlikte, hali hazırda Marmara Ereğli Botaş ve Ege Gaz Aliağa kara terminalleri, 10 LNG toptan satış şirketi, LNG dolum istasyonları için ekipman üretimi yapabilecek yerli firmalarla birlikte, pazarın gelişimi için rekabetçi bir tedarikçi piyasası da bulunmaktadır. Avrupa’da önemli bir yere sahip olan lojistik sektörümüzün Avrupa ile rekabetçi konumunu sürdürülebilir olarak geliştirebilmesi için de ülkemizde mevcut altyapımızla LNG’nin ağır vasıtalarda kullanılması bir gereklilik olarak ortaya çıkmaktadır. LNG’nin düşük ithal girdi maliyeti ile cari açığın azalmasına katkı sağlayacak olması da Türkiye ekonomisinin gelişmesini önemli ölçüde destekleyecektir. 

“Kamyonlarda LNG Kullanımına İlişkin Yeni Bir Dönem Başlattık”

Shell LNG İstasyon Ağı Projesi’nin detaylarından bahseder misiniz? Ne zaman başladı? Projenin amacı nedir? Bugüne kadar kaç lojistik firmasıyla iş birliğinde bulunuldu ve lojistik firmalarının geri bildirimleri ne yönde oldu?

Shell son yıllarda “daha düşük karbonlu bir gelecek” için karbon salınımı düşük olan doğal gaza geçiş konusunda çok önemli adımlar attı ve yenilenebilir enerjiler alanında da yatırımlarını hızla artırıyor. 50 yıldan bu yana dünyada Sıvılaştırılmış Doğal Gaz (LNG) teknolojisinin öncülüğünü yapıyoruz.

Dünya çapında gerçekleştirdiğimiz LNG çalışmalarımızı küresel önemli bir pazar olarak gördüğümüz Türkiye’ye taşıdık. Shell&Turcas olarak Türkiye’de ilk defa karayolu taşımacılığında alternatif yakıt olarak kamyonlarda LNG kullanımına ilişkin yeni bir dönem başlattık. Lojistik sektörünün uluslararası piyasalarda rekabetçi konumunu devam ettirebilmesi için geleceğin yakıtı olan LNG’yi Türkiye’de müşterilerimize sunduk. 

“IVECO ile Birlikte Fabrika Üretim LNG Kamyonunu İlk Defa Türkiye’ye Getirdik”

2018 yılının haziran ayında ilk “Shell LNG Dolum Sistemi”ni İsmet Yılmaz Lojistik’in Dilovası’ndaki lojistik operasyon merkezinde kurduk. Shell’in araç üreticisi firmalarla dünyada ve ülke bazında yaptığı iş ortaklıklarının güzel bir sonucu olarak, IVECO ile birlikte fabrika üretim LNG kamyonunu ilk defa Türkiye’ye getirdik.

Bu süreçte 4 lojistik firmasına IVECO LNG çekicimizi de deneme imkanı sağladık. Önümüzdeki dönemde “Shell LNG Dolum Sistemi” ile birlikte fabrika üretimi ve de dönüştürülmüş LNG’li kamyonları diğer lojistik firmaların kullanımına da sunacağız. Genç ve dinamik nüfusu ve de büyüyen ekonomisiyle Türkiye, Shell için öncelikli ülkeler arasında yer alıyor.

Avrupa’da şu anda 12 olan LNG istasyon sayımızı da önümüzdeki 3 yılda 40’a çıkarmayı planlıyoruz.

“Lojistik Sektöründe Yıllık 4 Milyar TL Tasarruf Sağlanacağını Öngörmekteyiz”

Türkiye jeopolitik ve ticari konumu nedeniyle lojistik anlamda dünyada önemli bir yere sahip. Taşımacılık sektöründe LNG kullanımının avantajları neler? Bunun Türk ekonomisine yansıması ne olur?

Ülkemizde ve dünyada daha fazla ve daha temiz enerji talebi hızla artıyor. Bu talebin farklı enerji kaynakları ile karşılanması gerekli. Bu çerçevede LNG, artık birçok ülkede lojistik sektörü için bir alternatif olarak sunulmaya başlıyor. İthalat bedeli motorine göre daha düşük olan LNG, karayolu taşımacılığında yakıt olarak kullanıldığında dizele göre yüzde 35’e varan tasarruf sağlayacak ve aynı zamanda cari açığa olumlu etki edecek.  Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de uzun mesafe yük taşımacılığındaki kamyon parkının yüzde 10’unun önümüzdeki 10 yıl içinde LNG’yi yakıt olarak kullanması durumunda, yıllık yaklaşık 3 milyon ton  doğal gaz tüketimi olacağını ve de bunun sonucunda da lojistik sektöründe yıllık 4 milyar TL tasarruf sağlanacağını öngörmekteyiz. 

“Birçok Uluslararası Şirket LNG’li Kamyonların Kullanılmasını Lojistik Firmalarından Talep Etmeye Başladı”

Türkiye’de lojistik sektörü LNG konusunda yeterince bilgiye sahip mi? LNG kullanımını ülkemizde artırmak için neler yapılabilir? Sizin bu konuda başka projeleriniz bulunuyor mu?

Shell olarak Türkiye’de ilk defa LNG ile çalışan kamyonları lojistik firmalarımızın kullanımına sunmamızdaki ana amacımız; Avrupa’daki rekabetçi konumlarını devam ettirebilmeleri için bu alanda tecrübe sahibi olmalarına destek olmaktır. Bununla birlikte Avrupa’da da LNG’li kamyonları filolarında denemeye başlayan lojistik firmalarımızda bulunmaktadır. Sadece lojistik firmaları ile kalmayıp, Türkiye’de lojistik firmalarının önemli müşterileri olan birçok uluslararası şirket ise sürdürülebilirlik politikalarına uyumlu olarak karbon salınımını azaltmak üzere LNG’li kamyonların kullanılmasını lojistik firmalarından talep etmeye başlamışlardır.

LNG kullanımının artması konusunda daha rekabetçi bir piyasa koşulunun oluşması için fazla kamyon üreticisinin LNG ile çalışan kamyonları piyasaya sunmasını önemsiyoruz. Özellikle bu alanda çalışmalar yapmaktayız.

“Küresel LNG Talebi Geçen Yıl 319 Milyon Tona Ulaştı”

Alternatif yakıt kullanımının geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Önümüzdeki günlerde dünyayı nasıl bir yakıt kullanımı bekliyor? Shell olarak alternatif yakıtlara ne kadarlık yatırım yapıyorsunuz?

Dünyada her geçen gün temiz enerjiye ve dolayısıyla LNG’ye olan talep artıyor. "Shell 2019 Küresel LNG Görünümü Raporu"na göre,  küresel LNG talebi geçen yıl 319 milyon tona ulaştı. Küresel LNG talebindeki artışta Asya'daki tüketim etkili oldu.  Küresel LNG talebinin yıl sonunda 354 milyon tona ulaşması, 2020 itibarıyla ise 384 milyon tona yükselmesi öngörülüyor. "Shell 2019 Küresel LNG Görünümü Raporu"na göre 2035 yılına kadar enerji talebinin yüzde 40’lık kısmı doğalgaz ile karşılanacak.  Shell olarak 50 yıldan bu yana dünyada Sıvılaştırılmış Doğal Gaz (LNG) teknolojisinin öncülüğünü yapıyoruz. Bu alandaki 50 yıllık bilgi birikimimizi ve uzmanlığımızı, nakliye sektörüne ve filo sahiplerine LNG'yi maliyet açısından rekabetçi ve temiz bir yakıt seçeneği olarak sunmak için kullanıyoruz. Shell, yeni yakıtlara yönelik araştırma ve geliştirme faaliyetlerine küresel çapta her yıl 1 milyar dolarlık yatırım yapıyor.

 
THE FIRST LNG TRUCK CONVERTED BY OMNİTEK IN TURKEY
 
Romanya Yine Karsan’ı Seçti!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Menzil Kapasitesi İle Rakipsiz!
“2017 Yılının En Düşük Karbonlu Kamyonu” IVECO Stralis NP 460 kara yolu ...
''Türkiye’de LNG Dönüşümlü İlk Araç Bizim Tarafımızdan Yapıldı''
Daha önceki sayılarımızda başlatmış olduğumuz Alternatif Yakıt Teknolojileri ...
"Shell&Turcas, LNG’de Öncü ve Güvendiğimiz Bir Firma"
Kamyonum Dergisi olarak yakından takip ettiğimiz alternatif yakıt teknolojileri ...
 
Doç. Dr. Onur Dikmenli Sektöre Dair Yazılarıyla Artık Kamyonum Dergisinde!
Doç. Dr. Onur Dikmenli sektöre dair bilgilerini artık Kamyonum Dergisinde ...
TAKOGRAFLA İLGİLİ SON GELİŞMELER
Türkiye'nin Lider Uluslararası Otomotiv Endüstrisi Fuarı Automechanika ...
Lojistik Sektörü Yıllık 5 Milyar TL Tasarruf Sağlayacak
Alternatif Yakıt Teknolojileri Dosyamızın ikinci bölümünde, sektörün önemli ...
 
Adblue Hakkında Bilinmesi Gerekenler!
Türkiye’de Adblue üretimini ilk kez gerçekleştiren ve şu anda pazar lideri ...
Sayısal Takograf Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Karayolunda 3,5 ton ve daha fazla eşya ve dokuz ve daha fazla yolcu taşıyan ...
Adnan Ağaçlı İle Görüştük
Kamyonum Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, Ağaçlı Grup Yönetim Kurulu ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyoncu
Kamyon
türkiye
şoför
kamyonum
dikkat
treyler
haberler
bus