Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa

mars, mars lojistik,
18 Ocak 2019 Cuma - 11:36

''Irak Gümrüğü’nde Araçla Beraber Bizi de XRay Cihazından Geçiriyorlar''

“Sektörün ve şoförün derdi bitmiyor” diyerek başlattığımız ve sektörün tüm oyuncularının sesi olduğumuz dosyamızda, sorunları yerinde görmek için ikinci durağımız Güneydoğu ve Habur Sınır Kapısı oluyor. Trakya ve Kapıkule Sınır Kapısı’ndaki çalışmalarımızın yankıları ve geri bildirimleri, bizleri Habur Sınır Kapısı’na yönlendiriyor. Kamyonum olarak yine düşüyoruz yollara…

Irak Gümrüğü’nde Araçla Beraber Bizi de XRay Cihazından Geçiriyorlar

Sınır kapılarının her birinin kendine özgü sorunları var ama ortak sorun bitmek bilmeyen araç kuyrukları… Habur Sınır Kapısı’nda da şoför arkadaşlar aynı soruna dikkat çekiyor. Diğer kapılardan farklı olarak, buradaki kuyrukların oluşma sebebinin, Irak Gümrüğü’nde bulunan X-ray cihazının olduğunu öğreniyoruz. Görüştüğümüz tüm şoförler, Irak Gümrüğü’nün araçla beraber kendilerinin de X-ray cihazına girmesini zorunlu kıldığını belirtiyor. Kuyrukta kaybettikleri zaman bir yana X-ray cihazı sebebiyle sağlık sorunları yaşadıklarını da anlatıyorlar.

Asıl Kuyruk Tır Parkında…

Habur Sınır Kapısı’na ulaştığımızda Gümrüğün önünde kuyruğun olmaması dikkatimizi çekiyor. Yetkililer ve şoförlerle konuşunca anlıyoruz ki asıl kuyruk tır parkında… Gümrükten geçişler parti parti sırayla yapılıyor. İlk olarak Irak Erbil’e taşımacılık yapan bir şoför arkadaşımız ile konuşmaya başlıyoruz. Bandırma’dan yola çıktığını söyleyen şoförümüz, taşıma ücretleri ile ilgili çok sıkıntı yaşadıklarını söylüyor. Kazandıkları paranın da sadece masrafa gittiğini belirtiyor. Şu an burada kuyruğun görece az olmasının nedenini de işlerin az olmasına bağlıyor. Eskisi gibi yoğun iş olsa, kapıdaki kuyruk da artardı diyor.

“X-Ray Uygulaması Sadece Türk Menşeli Araçlara”

Mardin’den tekstil taşıması yapan başka bir şoförümüzle konuşmaya devam ediyoruz. Yaklaşık bir yıldır bu güzergahta çalıştığını söyleyen şoförümüz, en büyük sıkıntısını şu sözlerle belirtiyor: “Irak Gümrüğü’nde bizleri de araçla beraber X–ray cihazından geçiriyorlar. Buna bizi mecbur kılıyorlar ve bunu sadece Türk menşeli araçlara uyguluyor. Diğer araçlarda bu uygulama yok!” Araçların akışında da sorun olduğunu söyleyen şoförümüz “Çok fazla kontrol noktasından geçiyoruz, bu durum bizim güvenliğimizi sağlamak için ancak çok vakit kaybı yaşıyoruz. Şu an siz peronları boş görüyorsunuz ama arkadaki parkta bekleyen çok araç var, asıl sıra arka tarafta.” diyor.

“X-Ray Cihazı Bizlere Sağlık Sorunları da Yaşatıyor”

Bizler de kuyruğun oluşmaya başladığı arkalara doğru ilerliyoruz. Karaman’dan yola çıkan bir şoför arkadaşımıza uzatıyoruz mikrofonumuzu. “Nasıl gidiyor işler” dememizle beraber başlıyor anlatmaya… “İşler elbette ki hiç iyi değil! O kadar çok sıkıntımız var ki, bir röportajla anlatıp bitiremeyiz. Habur için konuşacak olursam bizim Gümrük’te değil ama karşı tarafın Gümrüğü’nde çok sıkıntı yaşıyoruz. En önemli sorun da, karşı taraftaki X-ray cihazı. Bizim işlerimizi o kadar çok aksatıyor ki en çok o cihaz nedeniyle bekliyoruz. Üstelik X-ray cihazı bizlere sağlık sorunları da yaşatıyor, çok fazla baş ağrısı çekiyoruz.”

Arkalara doğru ilerlemeye devam ediyoruz. Orada bekleyen araçlar da sıraya girmeye başlıyor. Sıradaki araçların gelmesini beklerken dikkatimizi yerlerdeki çöpler çekiyor. Uzun zamandır buranın temizlenmediği o kadar belli ki, yol kenarlarında çöp yığınlarının oluşmaya başladığını görüyoruz.

“Yük Bulabiliyoruz Ancak Nakliye Ücretleri Çok Düşük!”

Konya’dan Irak Zaho’ya bisküvi taşıyan Hasan Ayman ile devam ediyoruz röportajımıza. Geçtiği güzargahta sıkıntı olmadığını söyleyen Ayman, işler için aynı şeyi söyleyemiyor. Ayman “Yük bulabiliyoruz ancak nakliye ücretleri o kadar düşük ki! Maliyetimiz çok fazla olduğu için nakliye ücretleri bu maliyetlerin yanında çok düşük kalıyor. Karşı tarafa geçince otoban parası veriyoruz, kantar parası veriyoruz. Şu an burada kuyruğun oluşma sebebi de karşı taraftaki X-ray cihazı. Bize çok fazla vakit kaybettiriyor.”

Şırnak’tan yola çıkan Mehmet Ali Ay ise sebze taşımacılığı yapıyor. İşlerin iyi olduğunu belirten şoförümüz, kiraların ise çok düşük olduğundan yakınıyor. Mehmet Ali Ay da Irak Gümrüğü’ndeki X-ray cihazı nedeniyle kapıda uzun kuyruklar oluştuğunu ve bölgeyle ilgili en büyük sorunun X-ray olduğunu söylüyor.

Delphi Technologies Ticari Araçların Geleceğine Yön Verecek!