Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
28 Ekim 2015 Çarşamba - 12:01

'Elektrikli Otomobillerde Oyuna Erken Girmemiz Lazım'

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Habertürk Tv'de Gazete Habertürk yazarı Abdurrahman Yıldırım'ın gündeme dair sorularını yanıtladı.

 Elektrikli Otomobillerde Oyuna Erken Girmemiz Lazım

"YERLİ OTOMOBİLDE MÜDAHALECİ BİR POLİTİKA İZLEDİK"
* Devlet olarak yerli otomobilde müdahaleci bir politika izledik. Platform gibi bazı hakları satın aldık.
* 25 dönüşüm programından birisi de kamunun alım gücünü kullanarak yerli üretimi teşvik etmek. Biz yerli otomobilde bunu yaptık.
* Elektrikli otomobillerde oyuna erken girmemiz lazım.
* Vergilendirmede elektrikli otomobillere Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) getirmedik.
* Gaziantep yerli otomobile öncülük edebilir.
* Üretim için biraz cesaret ve teşvik gerekiyor.
* Kamuya alınacak bütün otomobilleri yerli otomobil olabilir. Teşvik için kamu olarak bunu yapabiliriz.
* Kamunun alım gücü sınırlı ama başlangıç olarak her türlü desteği veriririz.
* Elektrikli araçlarda vergileri sıfıra çekebiliriz.
* Elektrikli otomobil teknolojisini dünyaya satmak istiyoruz.
Satılan otomobillernn yüzde 78'i ithal olduğu için 
Yüzde 95, doğalgazda yüzde 98 civarında ithal ettiğimiz için vergilendiriyoruz

"GAYRİMENKUL VERGİLENDİRMESİNDE CİDDİ REFORMLAR YAPILACAK"
* Piyasa değeri ile tapu değeri arasındaki fark burada önem arz ediyor. Belediyelerin emlak vergi değeri dışında bir standart yok.
* Satışın piyasa değeri üzerinden olması ve onun üzerinden değerlendirilmesi lazım.
* Emlak Vergi Değeri tamamen belediyeler tarafından belirlenen bir vergi. Belediyeler arasında çok değişklik gösteriyor. Bu alanın bir an önce reforma ihtiyacı var.
* Piyasa değer bin lira olabilir ama Emlak Vergi Değeri 10 lira olduğu için onun üzerinden vergilendiriyorsunuz.
* Herhangi bir gayrimenkulu 5 yıl elinizde tutup sattığınızda vergisi yok. Bunun değişmesi gerekiyor. Gelir vergisi reform tasarısı ile bu düzelecek. 
* İnşaat sektörü iddia edildiği gibi Türkiye'de lokomotif sektörü değil. Türkiye ekonomisi içindeki payı Polonya'dakinden düşük örneğin.
* İnşaat sektörünün geleceği parlak, desteklenecek de, endişeye gerek yok ancak Türkiye'de tasarrufların sanayiye yönelmesi lazım. Kaynakların sanayiye aktarılması için gerekenler yapılacak.
* Değerlemeye ilişkin model çalışması henüz bitmedi rakam veremem ama sonuçta birçok gayrimenkul alım satımı piyasa değeri üzerinden yapılmıyor. Ancak rakamın büyük olduğunu söyleyebilirim. 

"TASARRUFUN ATIL BİR ARSADA DEĞİL SERMAYE PİYASASINDA DEĞERLENDİRİLMESİ GEREK"
* Sermaye piyasalarının derinleştirilmesi gerekiyor. İstanbul'un finans merkezi haline gelmesi gerekiyor. Bu çok önemli bir konu.
* Fon yönetimine ciddi teşvikler getirdik. Kalıcı kurumsal fonların gelişmesinin önünü açtık. Sermaye piyasası için gereken düzenlemeleri yaptık.
* Çok tüketiyor az tasarruf yapıyoruz. Daha çok tasarruf ve daha çok yatırım ile kalıcı zenginliğe ulaşırsınız.
* Tasarrufları istihdamı artırarak artıracağız. Önümüzdeki dönemde daha çok kişi çalışacak.
* Var olan tasarrufların sermaye piyasasına yönlendirilmesi lazım. İnşaat sektörüne karşı bir tutum değil benim söylediğim. Bizim vatandaşımızın parasını atıl bir arsada tutması yanlış. O tasarrufların sermaye piyasasında olması, hem vatandaşa daha iyi bir getiri ile dönmesi hem de orada yatırım olarak değerlendirilmesi bizim derdimiz.

BÜYÜME NASIL ARTACAK?
* Son üç dört yıl büyüme eskisi kadar güçlü değil. Ancak son üç yıldır Türkiye bütün küresel şokların merkezinde. Ortadoğu'daki kaos bizi aşağı çekti. Avrupa şimdi toparlanıyor ancak en büyük ticaret ortağımız olarak oradaki sıkıntılar bizi aşağı çekti. Nitekim Rusya'daki ekonomik kriz de Türkiye'nin büyümesini aşağı çekti. Gelelim içeriye. Türkiye, Gezi ile başlayan bir provokasyon ile karşı karşıya kaldı. Gezi Türkiye'nin risk primini yükseltti. Gezi benzeri olay Mısır'da başladı ve başarılı oldu darbe oldu. Yüzde 3 büyüme; Çin ve Hindistan hariç; benzerleri ile karşılaştırıldığında Türkiye için iyi bir rakamdır. Büyüme uzun vadede vasat ancak dünyaya göre iyi. 
* İstihdamdaki artış sadece büyüme ile ilgili değil. Verimlilik düşük ama verimlilik artışını sağlayacak çok ciddi bir reform gündemimiz var. 
* 1. nesil reformları yaptık, Türkiye sınıf atladı. Şimdi ikinci nesil reformları yaparak verimliliği artırıp Türkiye'yi tekrar yüzde 5 büyüme patikasına oturtmayı başarabiliriz. 
* Sadece ekonomi değil şeffaflaşma, yargı reformu, yeni Anayasa gibi alanlar da yatırımın yönünü belirliyor. Bunların hepsi yapısal reform programına dahil. Avrupa Birliği ile çok daha derinlemesine çok daha geniş yeni bir gümrük birliği anlaşması yapacağız. Avrupa ile vizeler kalkacak. 

ÇÖZÜM SÜRECİ
* Avrupa Birliği bizim için hala ilham kaynağı. AB hala bu ülkenin sorunlarının ilacı. Tek bayrağı, tek para birimi var. Avrupa uzun vadede Avrupa Birleşik Devletleri'ne dönüşecek belki de. Orada bunlar olurken Ortadoğu'da neden yeni sınırlar konuşulsun. 
* Çözüm irademiz çok güçlü şekilde devam ediyor. Ancak terör örgütünün derdi Kürtlerin kalkınması, hakkı hukuku değil. Daha çok silah biriktirip daha çok şiddete, şantaja başvurdular. İşte o zaman şu noktaya geldik, 'çözüm süreci yanlış mı'ydı. Hayır, yanlış olan neydi; 'terör örgütünün çözüm sürecisi istismar etmesi'. Hak arayışı silahla değil parlamentodadır. Çözümün enstrümanı asla şiddet olmamalı. HDP sırtını terör örgütüne dayamasa sorun yok zaten. Sabah akşam barış barış demekle barış olmuyor. Şiddetle aralarına samimi şekilde mesafe koymaları gerekiyor çünkü biz çözüm sürecinde samimiyiz.
* Terörle mücadelede hak ve hukukun dışına çıkmayacağız. Ama şiddete asla tolerans olmaz. Devletin verdiği imkanlarla orada hendek kazıyor, vatandaşın seyahat hakkını engelliyor. Sandığa bile milli iradenin tam olarak yansıyıp yansımadığı konusunda soru işaretleri var.
* Pazar günü sandıkta yapılacak tercih 90'lara dönüş ile 2020'lere gidiş arasında bir tercih olacak.

Kaynak:http://www.haberturk.com/ekonomi

 
Kadın Sürücüler
 
Isuzu.com.tr’ye Bir Ödül de Altın Örümcek’ten
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kadın Sürücüler
KADIN SÜRÜCÜLER
Brisa’nın Veri Tabanı Dönüşüm Projesine Büyük Ödül
Kurumsal kaynak planlamada veri tabanı dönüşüm projesine başlayan Türkiye ...
İtfaiyenin Emektarına ABD Teklifi
Polatlı’da 56 yıldır yangınlara müdahale eden International marka itfaiye ...
 
Otomotivde Üretim Yüzde 17 Arttı
Otomotiv Sanayi Derneğinin (OSD) raporuna göre, ocak-eylül döneminde toplam ...
Treyler Nedir?
Treyler , motorlu bir taşıt tarafından çekilen ve taşıyacağı yükün özelliklerine ...
Ceren Nakliyat Treylerin 'Has'ını Seçti
İstanbul Ceren Nakliyat firmasının ilk 5 frigorifik treyler teslimatı ...
 
Orkun Saruhanoğlu DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü olarak atandı
2001 yılından beri DHL bünyesinde çeşitli görevlerde yer alan Orkun Saruhanoğlu, ...
Avrupa ve Türkiye Araç Pazarı Değerlendirmesi
Otomotiv Sanayii Derneği tarafından hazırlanan '2015 Eylül dönemi Avrupa ...
İran, Türkiye İçin Önemli Bir Potansiyel
Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD), ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
türkiye
src
bus
Kamyon
sondakika
fahrer
kamyonum
treyler
lkw