Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum, iveco, özgözde, daily, s-way, eurocargo
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
koçaslanlar, koçaslanlarotomotiv,
Karaismailoğlu, 'Rize İyidere Lojistik Limanı, Çevresel Açıdan En Doğru Yaklaşımlarla İnşa Ediliyor'
Karaismailoğlu, "Rize İyidere Lojistik Limanı, Çevresel Açıdan En Doğru Yaklaşımlarla İnşa Ediliyor"
Balıkesir DKMP İl Şube Müdürlüğü Kamyonet Kiralayacak
Balıkesir DKMP İl Şube Müdürlüğü Kamyonet Kiralayacak
English
Kögel Telematics Adopted As Standard Equipment: Smart Trailer Deployment Now Even Easier

Kögel Telematics Adopted As Standard Equipment: Smart Trailer Deployment Now Even Easier

1 2 3 4 5 6
kamyonumpazar, truckmarket, alışveriş, kamyonumdergisi
   
  Nizamettin KARADAĞ [email protected]  
Bir Gün Ülkemizde Yabancı Kamyoncular da Olabilir mi?
17 Aralık 2020 Perşembe

Saygıdeğer Kamyonum Dergisi okurları, yukarıdaki başlık size ilginç gelmiş olabilir. Fakat 10 Temmuz 2013 tarihinde çıkarılan 4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve ilgili mevzuat, mesleki saygınlık, mesleki yeterlilik ve mali yeterlilik argümanlarıyla kurumsallaşma bahanesiyle bireysel kamyonculuğu bitirerek, Türkiye taşımacılığının birkaç tane şirket tarafından organize edilmesini hedeflemiştir. Türkiye taşımacılık sektörünün direnmesi sonucu kanun esnetilmişse de, istenilen sonuç beklenmektedir. Bu cihetle bireysel taşımacıya yüklenen sürdürülmesi imkânsız HGS/OGS ve trafik para cezaları karayolu taşıma mevzuatı gereği kesilen astronomik idari para cezaları haksız rekabetin getirdiği ucuz taşımacılık, bireysel kamyoncunun dayanmasını imkansız hale getirmiştir. Malumunuz olduğu gibi yabancı şirketler kârlı yerli şirketlerimize önce ortak olmakta, sonra da şirketi tamamen satın alarak yerleşmektedir.

 

Hafızalarınızı zorlayın 2019 yılında sektörümüze dayatılan dijital takograf mevzuatının içeriği incelendiğinde tamamen taşıma istatistikleriyle ilintiliydi. Yabancı taşıma şirketleri Türkiye’deki sağlıklı taşıma istatistikleri ellerinde olmadığı için öngörüde bulunamıyorlar. Ülkemizde de sağlıklı taşıma istatistiklerinin olmadığını biliyoruz. Anlaşılıyor ki bir yönüyle Türkiye taşımacılığı uluslararası kartellere pazarlanmak istenmektedir.

 

Saygıdeğer okurlar, birey olarak yabancı sermayeye karşı değilim, globalleşen Dünya’da tabi ki ülkemize yabancı sermaye gelecektir. Fakat yabancı sermaye, özellikle bizim halkımızın yapamadığı yüksek teknoloji isteyen ürünlerin üretilmesinden ve daha nitelikli sektörlerde yabancı sermayeyi tabi ki isteriz, aynı zamanda ülkemiz için son derece ehemmiyetli bazı stratejik öneme sahip sektörlerin yabancıların eline geçmesi gelecekte ülkemizde telafisi imkânsız sonuçlara yol açacaktır. Taşımacılık sektörü bu stratejik sektörlerden birisidir. Kısa bir örnek verecek olursak bizim ülkemiz %94 oranında karayolu taşımacılığı kullanmaktadır. Karayolu taşımacılığının yabancı kartellerin eline geçmesi halinde, astronomik düzeyde artacak nakliye navlunları denize uzak olan Kobilerin ve ihracatçıların uluslararası pazara çıkışı oldukça imkânsız hale gelecektir. Tabiri caizse denize uzak olan Anadolu’daki tüm Kobiler çökecektir.

 

Hâlihazırda ülkemizde uluslararası anlamda dev sayılabilecek birçok lojistik firması faaliyet göstermektedir. Bu lojistik şirketleri yatırım yapmadan, araç almadan, bir kasa bir masa tabiriyle milyarlarca dolarlık ticari faaliyetlerde bulunmaktadırlar. Türkiye piyasasını çok iyi bilen bu dünya devi lojistik firmaları, mevzuatın istekleri doğrultusunda iyileşmesi halinde araç sahibi olabileceklerini öngörmemek mümkün değildir.

 

Bilindiği gibi sözde globalleşen dünyada özellikle G-7’lerde ticari anlamda bir yasaklamanın ya da tahdidin olmadığını ama ülkelerin yüksek menfaatleri söz konusu olduğunda yani stratejik sektörler bazında sektöre girişin yabancılar açısından imkânsız düzeyde zorlaştırıldığını yabancılaşma oranını en asgari düzeyde tuttukları görülecektir. Ülkemiz yol yakınken oturmuş olan ve yıllardır fedakârca sürdürülen karayolu taşımacılık altyapısını mevcut aktörleriyle yenileyerek çeşitli destekler sunarak güçlendirmelidir. Aksi takdirde telekomünikasyonda, akaryakıt dağıtımında, sigortacılıkta ve benzeri alanlarda olduğu gibi tamamen bizim yapabildiğimiz, becerebildiğimiz hizmet sektörü olan taşımacılığı yabancılara kaptırmaya ramak kalmıştır.                      

 

                                                                                              NİZAMETTİN KARADAĞ


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen 1 yorum var.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Teknik Bilgi ve Donanım, Yeterli Mevzuat, Eğitimli İnsan
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Lojistik Köyler ve Demiryolu Taşımacılığı
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Lojistikte Yapılması Gerekenlerin Önemi Artıyor
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Türkiye’de Tersine Lojistik Uygulama Girişimleri
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Bir Gün Ülkemizde Yabancı Kamyoncular da Olabilir mi?
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
haberler
sondakika
lkw
kamyonum
bus
türkiye
Kamyon
şoför
kamyoncu