Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
   
  Nizamettin KARADAĞ nizamettinkaradag@hotmail.com  
Bir Gün Ülkemizde Yabancı Kamyoncular da Olabilir mi?
17 Aralık 2020 Perşembe

Saygıdeğer Kamyonum Dergisi okurları, yukarıdaki başlık size ilginç gelmiş olabilir. Fakat 10 Temmuz 2013 tarihinde çıkarılan 4925 Sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve ilgili mevzuat, mesleki saygınlık, mesleki yeterlilik ve mali yeterlilik argümanlarıyla kurumsallaşma bahanesiyle bireysel kamyonculuğu bitirerek, Türkiye taşımacılığının birkaç tane şirket tarafından organize edilmesini hedeflemiştir. Türkiye taşımacılık sektörünün direnmesi sonucu kanun esnetilmişse de, istenilen sonuç beklenmektedir. Bu cihetle bireysel taşımacıya yüklenen sürdürülmesi imkânsız HGS/OGS ve trafik para cezaları karayolu taşıma mevzuatı gereği kesilen astronomik idari para cezaları haksız rekabetin getirdiği ucuz taşımacılık, bireysel kamyoncunun dayanmasını imkansız hale getirmiştir. Malumunuz olduğu gibi yabancı şirketler kârlı yerli şirketlerimize önce ortak olmakta, sonra da şirketi tamamen satın alarak yerleşmektedir.

 

Hafızalarınızı zorlayın 2019 yılında sektörümüze dayatılan dijital takograf mevzuatının içeriği incelendiğinde tamamen taşıma istatistikleriyle ilintiliydi. Yabancı taşıma şirketleri Türkiye’deki sağlıklı taşıma istatistikleri ellerinde olmadığı için öngörüde bulunamıyorlar. Ülkemizde de sağlıklı taşıma istatistiklerinin olmadığını biliyoruz. Anlaşılıyor ki bir yönüyle Türkiye taşımacılığı uluslararası kartellere pazarlanmak istenmektedir.

 

Saygıdeğer okurlar, birey olarak yabancı sermayeye karşı değilim, globalleşen Dünya’da tabi ki ülkemize yabancı sermaye gelecektir. Fakat yabancı sermaye, özellikle bizim halkımızın yapamadığı yüksek teknoloji isteyen ürünlerin üretilmesinden ve daha nitelikli sektörlerde yabancı sermayeyi tabi ki isteriz, aynı zamanda ülkemiz için son derece ehemmiyetli bazı stratejik öneme sahip sektörlerin yabancıların eline geçmesi gelecekte ülkemizde telafisi imkânsız sonuçlara yol açacaktır. Taşımacılık sektörü bu stratejik sektörlerden birisidir. Kısa bir örnek verecek olursak bizim ülkemiz %94 oranında karayolu taşımacılığı kullanmaktadır. Karayolu taşımacılığının yabancı kartellerin eline geçmesi halinde, astronomik düzeyde artacak nakliye navlunları denize uzak olan Kobilerin ve ihracatçıların uluslararası pazara çıkışı oldukça imkânsız hale gelecektir. Tabiri caizse denize uzak olan Anadolu’daki tüm Kobiler çökecektir.

 

Hâlihazırda ülkemizde uluslararası anlamda dev sayılabilecek birçok lojistik firması faaliyet göstermektedir. Bu lojistik şirketleri yatırım yapmadan, araç almadan, bir kasa bir masa tabiriyle milyarlarca dolarlık ticari faaliyetlerde bulunmaktadırlar. Türkiye piyasasını çok iyi bilen bu dünya devi lojistik firmaları, mevzuatın istekleri doğrultusunda iyileşmesi halinde araç sahibi olabileceklerini öngörmemek mümkün değildir.

 

Bilindiği gibi sözde globalleşen dünyada özellikle G-7’lerde ticari anlamda bir yasaklamanın ya da tahdidin olmadığını ama ülkelerin yüksek menfaatleri söz konusu olduğunda yani stratejik sektörler bazında sektöre girişin yabancılar açısından imkânsız düzeyde zorlaştırıldığını yabancılaşma oranını en asgari düzeyde tuttukları görülecektir. Ülkemiz yol yakınken oturmuş olan ve yıllardır fedakârca sürdürülen karayolu taşımacılık altyapısını mevcut aktörleriyle yenileyerek çeşitli destekler sunarak güçlendirmelidir. Aksi takdirde telekomünikasyonda, akaryakıt dağıtımında, sigortacılıkta ve benzeri alanlarda olduğu gibi tamamen bizim yapabildiğimiz, becerebildiğimiz hizmet sektörü olan taşımacılığı yabancılara kaptırmaya ramak kalmıştır.                      

 

                                                                                              NİZAMETTİN KARADAĞ


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Vahap Tan
5 Mart 2021 Cuma 03:33
Nizamettin Bey, yazınızda takograf konusunda geçen yargıya (sanırım bilgi eksikliğinden kaynaklı) yorum yapmak ve katkıda bulunmak isterim. 2019 yılında dayatıldığını söylediğiniz Dijital Takograf Mevzuatı, 2006 yılında hazırlıkları başlayarak 2010-2012 yıllarında yürürlük kazanmıştır. Dijital takografa geçiş, taşıma istatistikleri ile değil "trafik kazaları hakkındaki dramatik istatistik verilerden etkilenmiştir. Kamu Otoritesi, ölümlü her üç kazadan birinin (hatta %35'inin) ağır vasıta kaynaklı olduğunu, bu kazaların da çalışma süresi ve hız ihlalleri kökenli olduğunu görmüştür. Öncelikle 2014 yılında yeni tescil araçlarda dijital takografa geçilmiştir. Daha sonra 2016- 2021 yıllarını kapsayan uzun bir değişim takvimi ile araçlarda takılı takografların teknolojisini yükseltmek hedeflenmiştir. Alınan kararda öncelikli olarak kamu yararı gözetilmiştir. Saygılarımla
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%75 %25
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Seçimin Şifreleri
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
türkiye
fahrer
src
kamyonum
dikkat
news
sondakika
kamyoncu
truck