Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
31 Mayıs 2019 Cuma - 09:52

Dünya Genelinde 65’ten Fazla Ülkeyi Kapsayan Girişim!

Türkiye'yi Bakan Turhan’ın temsil ettiği Uluslararası Ulaştırma Forumu (ITF), Almanya'nın Leipzig kentinde başladı. Turhan, forumda Uluslararası Yol Federasyonu ile Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü (KEİ) tarafından düzenlenen “Kuşak ve Yol: Avrasya’da Sürdürülebilir Ulaştırma ve Büyüme için Bağlantı Kurulması” etkinliğine ana konuşmacı olarak katıldı. 

Dünya Genelinde 65’ten Fazla Ülkeyi Kapsayan Girişim!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M. Cahit Turhan, Yeni İpek Yolu olarak da adlandırılan Kuşak ve Yol Girişimi`ni, Asya’yı, Avrupa’yı, Afrika’yı ve hatta Güney Amerika’yı birbirine bağlama hedefiyle, çok önemli bir açılım olarak değerlendiklerini belirterek, “Dünya genelinde 65’ten fazla ülkeyi kapsayan girişim, yaklaşık 40 milyon kilometrekarelik bir alanı ve dünya nüfusunun 4,5 milyarını kapsayan devasa bir projedir. Bu nedenle ikili, çok taraflı ve bölgesel iş birliklerinden istifade edecek ülkeler için bu girişimin ‘kazan-kazan’ anlayışıyla hayata geçirilmesi büyük önem arz etmektedir.” dedi.

Turhan, Asya ile Avrupa arasındaki ekonomik ve ticari ilişkilerin, süratle geliştiği ve derinleştiği bir dönemden geçtiğini belirterek, “Kıtalar arası ticaret hacmi devasa boyutlara ulaşmış bulunmakta. Öyle ki, 2050 yılında Avrupa ve Çin arasındaki ticaret hacminin 800 milyar doları aşması bekleniyor. Şüphesiz, bu hacmin karşılanmasında kaliteli ve kesintisiz ulaştırma altyapılarının tesis edilmesi büyük öneme sahiptir.“ diye konuştu.

Ulaştırma politikalarının geliştirilmesinde “koridor” perspektifli yaklaşımların göz önüne alınmasının bir gereklilik haline dönüştüğünü anlatan Turhan, bunun nedeni olarak da ulaştırma altyapılarının güçlü bir ekonominin bel kemiğini teşkil etmesini ve ulaştırma koridorlarının da güzergah üzerindeki lojistik hizmetlerin, sınır geçişlerinin ve çok-modlu ulaştırma imkanlarının gelişimine temel oluşturmasını gösterdi. 

"Kuşak ve Yol Girişimi dünya nüfusunun 4,5 milyarını kapsayan devasa bir proje"

Turhan, bir ulaştırma koridorunun başarısının tüm güzergâh ülkeleri için ekonomik kalkınmanın yolunu açması olduğunu belirterek, şöyle devam etti:

“Bu nedenle biz, Asya ve Avrupa arasında çok modlu ulaştırma altyapı bağlantıları, enerji nakil hatları ve telekomünikasyon şebekelerinin tesisini öngören Kuşak ve Yol Girişimini bu bağlamda değerlendiriyoruz. Dünya genelinde 65’ten fazla ülkeyi kapsayan girişim, yaklaşık 40 milyon kilometrekarelik bir alanı ve dünya nüfusunun 4,5 milyarını kapsayan devasa bir projedir. Bu nedenle ikili, çok taraflı ve bölgesel iş birliklerinden istifade edecek ülkeler için bu girişimin ‘kazan-kazan’ anlayışıyla hayata geçirilmesi büyük önem arz etmektedir.”

Asya ve Avrupa’nın kesişme noktasında bulunan Türkiye’nin özel coğrafi konumuyla İpek Yolu coğrafyasının önde gelen ülkelerinden birisi olduğuna işaret eden Turhan, “Kuşak ve Yol Girişimi’nin, Türkiye’nin Hazar geçişli ‘Orta Koridor’ projesiyle bütünleşiyor olmasından büyük memnuniyet duyuyoruz.” ifadesini kullandı.

Turhan, Avrasya bağlantılarının tesisine yönelik olarak ihtiyaç duyulan yatırımlarda, ortak finansman mekanizmalarının hayata geçirilmesine de önem verdiklerini vurgulayarak, Türkiye’nin Asya Altyapı Yatırım Bankası'nın kurucuları arasında bulunduğunu, yönetimde 2,6 milyar dolar sermaye katkı payı ve yüzde 2,48 oy hakkı ile yer aldığını anlattı.

Türkiye’nin son 16 yıldır ulaştırma politikalarının bölgesindeki ulaştırma koridorlarına yönelik tamamlayıcı ve kapsayıcı bir bakış açısına dayandığına işaret eden Turhan, “Ulaştırma altyapılarımızı iyileştirmek, bu ağları genişletmek ve uluslararası taşımacılık güzergahlarındaki eksik bağlantıları tamamlamak üzere son 16 yılda 537 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. Bunu yaparken, kamu kaynaklarıyla sınırlı kalmayarak yap-işlet-devret mekanizmasını etkin olarak kullandık ve dev projeler tamamladık.” bilgisini paylaştı. 

"Engeller, maliyetleri ve taşımacılık sürelerini yükseltiyor"

Bakan Turhan, Türkiye’nin Hazar Geçişli Orta Koridor kapsamındaki çalışmaları sadece altyapı ile sınırlı olmadığının altını çizerek, şöyle devam etti:

“Bu koridorun gelişmesine yönelik iş birliği mekanizmalarına verdiğimiz önemi de vurgulamak isterim. Ulaştırmanın önündeki fiziki olmayan engellerin kaldırılması da ulaştırma koridorlarının gelişiminde anahtar bir rol oynamaktadır. Bürokratik engeller, kotalar, sınır geçişlerindeki tıkanıklıklar ve yüksek geçiş ücretleri gibi engeller, kimi zaman uluslararası taşımacılığa altyapı eksikliklerinden daha fazla zarar verebilmektedir. Bu engeller, maliyetleri ve taşımacılık sürelerini yükseltmektedir. Türkiye, sınır kapılarının modernizasyonu ve sınır geçişlerinin kolaylaştırılmasının yanı sıra temel taşımacılık anlaşmalarına da taraf olarak, uluslararası transit taşımacılık için en çok tercih edilen ülkelerden biri konumuma yükselmiştir.”

Bakan Turhan, Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü (KEİ) Bakanlar Toplantısı’na da katılarak Türkiye'nin ulaştırma alanındaki projelerini anlattı. Daha sonra, Uluslararası Yol Federasyonu Başkanı Kiran Kumar Kapila ile baş başa görüşme gerçekleştirdi.

Uluslararası Ulaştırma Forumu’na 70'den fazla ülkeden yaklaşık 40 bakan, bin delege katılıyor. 24 Mayıs’a kadar sürecek Forum’da 80’dan fazla etkinlikte yeni ticaret yollarından otomobillerin bağlantılarına kadar birçok konu masaya yatırılacak.

Türkiye ve Çin demiryolu hatlarının inşası için finansman anlaşması planlıyor

Bakan Turhan, Uluslararası Yol Federasyonu ile KEİ tarafından düzenlenen “Kuşak ve Yol: Avrasya’da Sürdürülebilir Ulaştırma ve Büyüme için Bağlantı Kurulması” etkinliğine katıldıktan sonra bir Çinli gazetecinin Çin ile Türkiye arasında demiryolu hatları inşasına yönelik sorusunu cevaplandırdı. 

Turhan, “Türkiye ile Çin arasında demiryolu hatlarının inşası amacıyla bir finansal  anlaşması imzalamayı planlıyoruz.” ifadesini kullandı.

 
Tırsan Yükselişe Devam Ediyor!
 
Otokar'dan 3'ü Bir Arada!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Türk Lojistik Firmaları Büyük Maraton İçin Hazırlıkları Tamamladı.
Münih’de 4-7 Haziran 2019 tarihlerinde düzenlenecek olan Transport Lojistik ...
Lojistikte Büyük Yenilik!
DHL Express ve EHang’in Çin’de başlattığı stratejik ortaklık, lojistikte ...
Türkiye'de İlk Kez Açılıyor!
Sertrans LogisticsTürkiye’de ilk kez yapay zeka odaklı kodlama sınıfını açtı.
 
EKOL, SOCIAL MEDIA AWARDS TURKEY’DE SEKTÖR BİRİNCİSİ
Lojistik sektörünün öncü şirketi Ekol, Marketing Türkiye ve BoomSonar ...
Arınak Lojistik Türkiye-İran Hattında
İran’a sevkiyatı yapılan ürünlerin taşınması işlemlerini gerçekleştirmekte ...
Ekonomi ve Lojistik Zirvesi’nden Sertrans Logistics’e Ödül
Ekonomi dünyası, kamu ve lojistik sektörünün bir araya geldiği Ekonomi ...
 
Reysaş Lojistik'te Önemli Atama
Reysaş Yatırım Holding A.Ş.’de Finans Direktörlüğü görevine Hakan Alan getirildi.
"Özbekistan Nakliyesinde İddialıyız"
Şah Lojistik Nakliye Müdürü Cansu Bal, firmalarının Özbekistan nakliyesine ...
‘Yılın Lojistik Çözümleri Şirketi’ Ödülü Frachtbox’a
Türkiye’nin önde gelen lojistik yayınlarından Uta Dergisi tarafından bu ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
treyler
kamyonum
kamyoncu
Kamyon
türkiye
news
src
bus
sondakika