Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
19 Ekim 2021 Salı - 14:19

'Kamunun, STK’ların, Üniversitelerin Kolektif Şekilde Çalışması Gerekli!'

Salgında tedarik zincirinin aksamasıyla yaşanan sorunlara çözüm aranıyor. Sektör temsilcileri şoför sorununa yönelik değerlendirmelerde bulundu. Şoför istihdamı konusunda Y ve Z kuşağının sektöre kazandırılması için kamu, STK ve üniversitelerin kolektif çalışmasına dikkat çekildi.

 Kamunun, STK’ların, Üniversitelerin Kolektif Şekilde Çalışması Gerekli!

Türk lojistik sektörü temsilcileri, İngiltere’de yaşanan sorundan Türkiye’nin ders çıkarması gerektiğini belirterek, “Y ve Z kuşağıyla ilgili ön çalışma yapıp master plan hazırlayamazsak şoför istihdamı konusunda Türkiye de ileride sıkıntı yaşayacaktır. Bunun için kamunun, STK’ların, üniversitelerin kolektif şekilde çalışması gerekli” diyor. 

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Başkanı Ayşem Ulusoy, salgın döneminde lojistik elemanlarının tedarik zincirinin aksamaması için sahada var gücüyle çalıştıklarını ifade etti. İngiltere’de yaşanan TIR şoförü konusuyla ilgili açıklamalarda bulunan Ulusoy, “Y ve Z kuşağıyla ilgili ön çalışma yapıp master plan hazırlayamazsak şoför istihdamı konusunda Türkiye de ileride sıkıntı yaşayacak” dedi. Bunun için kamunun, STK’ların, üniversitelerin  çalışmalar yürütmesi gerektiğine değinen Ulusoy, “Şoför akademileri kurulmalı. Üniversitelerde sürekli eğitim merkezleri de var. Ancak gençler artık daha kolay işe ulaşma hevesinde. Şoförlük meşakkatli meslek. Dernek olarak da bu konuda çalışmalarımız sürüyor” diye konuştu.

Yaşlar yüksek

Sürücülerin yabancı dil konusunda zorlandığını da kaydeden Ulusoy, “Üniversitelerde altyapı oluşturarak ve dil eğitimine meslek liselerinden başlanırsa donanım sağlanır. Yurt dışına şoför ihraç etmek çok kolay değil, bu da ülkelerin talepleriyle bağlantılı. Biz bugün vizeyi bile uzun sürelerde alıyorsak uluslararası platformlarda o mesleği yapmak çok kolay bir şey değil. Bu da çok büyük bir dış göç olur biz de bunu hiç istemeyiz” diye konuştu.

Şoförlükte yaş ortalamasının yükseldiğini söyleyen Ulusoy, ortalama yükseldikçe 25-40 yaş arası genç nüfusun gelip tabandan desteklemesi gerektiğini belirtti. 69 yaşa kadar çalışılabildiğini kaydeden Ulusoy, şöyle devam etti:

“Türk şoförlerin yaş ortalaması 50’nin üzerinde. O yaşlarda da genellikle işi bırakmak istiyorlar. Esasında bu sadece lojistikçilerin değil memleketin meselesi. Bu bir dengedir. Sınır kapılarında uzun süre beklemek de şoförleri etkiliyor.”

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, İngiltere’deki gelişmeleri endişe ile izlediklerini kaydetti.

65 bin TIR

Avrupa’da sürücü açığı bulunduğunun altını çizen Özel, “Türkiye’de de var fakat İngiltere boyutunda değil. Bizim sürücü mesleğini cazip hale getirmemiz gerekiyor. Yoksa birkaç yıl sonra Türkiye de benzer bir durumla karşı karşıya kalabilir” dedi. “Gençleri bu iş için cesaretlendirelim istiyoruz” diyen Özel, “Üniversitelerle de görüşüyoruz, bu alanda belki meslek yüksek okulları olabilir. Araç teknolojisi, gümrük mevzuatı, yabancı dil, defansif sürüş teknikleri eğitimiyle gençlere geniş kapsamlı bir eğitim ayağı oluşturmak istiyoruz. Böylece daha cazip hale gelir” diye konuştu.

Özel, Türkiye’nin uluslararası taşıma yapan yaklaşık 65 bin TIR’ı bulunduğunu sözlerine ekledi.

Şoför yoksa markette un da olmaz!

Intermodal demiryolu taşımacılığına önem verilmesi gerektiğine de değinen Ayşem Ulusoy, “Bence yeni çağın problemi; denge. Dengeyi bozarsanız şoförünüz yoksa marketinizde ununuz da olmaz. Sürdürülebilirlik, devamlılık her şey tedarik zincirinin sorunsuzca işletilmesine bağlı” dedi. Ulusoy, şoför maaşlarının rotaya göre değiştiğini de sözlerine ekledi.

Yaş sınırı 65’ten 69’a yükseltildi

Karayolu taşımacılığında ağır ticari araç sürücü ihtiyacını karşılamak amacıyla 65 olan yaş sınırının 69 yaş sınırına çekildiğini hatırlatan Alper Özel, “Yaş sınırının yükselmesiyle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na ciddi bir başvuru oldu. Şoförlerimizin Türkiye’de kalmasını istiyoruz. Salgının kahramanlarından biri de lojistik sektörü elemanlarıydı. Salgının ilk döneminde marketlere bir hücum vardı. Fakat ertesi günler raflar doluydu. Bunun nedeni de Türkiye’nin güçlü lojistik tedarik zinciri olması” dedi.

KAYNAK: MİLLİYET 

 
UBAK İzin Belgesi Başvuruları Ön Değerlendirme Listesi Yayımlandı
 
NEOPLAN Cityliner, ‘Coach of the Year’ Seçildi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Şoför Açığı İngiltere'nin Ardından Almanya ve Avusturya'ya Sıçradı
İngiltere’yi sarsan kamyon ve TIR şoförü açığının Almanya ve Avusturya’da ...
Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan'dan Zengezur Koridoruna Yeşil Işık
Ermenistan Başbakan'ı Paşinyan, Türkiye-Nahçivan-Azerbaycan koridoruna ...
UND, Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdürlüğü Lojistik Dairesi Başkanı Yusuf Karakaş'ı Ziyaret Etti
UND, 15.10.2021 tarihinde Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdürlüğü ...
 
Karaismailoğlu Türk Konseyi Ulaştırma Bakanlarına İş Birliği Çağrısında Bulundu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türk Konseyi Ulaştırma ...
UND, Yunanistan Uluslararası Taşımacılar Derneği ile Görüştü
UND, Yunanistan Uluslararası Taşımacılar Derneği (OFAE) temsilcileri ile ...
Başkan Nuhoğlu, “Sektör Sorunları Çözüldükçe İhracata Katkımız Daha da Artacak”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve beraberindeki heyet ...
 
Kılıçdaroğlu, 'Kamyon ve Tır Şoförünün Plakası Değer Kazanırsa Onların da Geleceği Olacak'
Kılıçdaroğlu, partisinin TBMM Grup Toplantısı'nda konuştu. Nakliyecilerin ...
Ticaret Bakanı Mehmet Muş, "Uluslararası Ticaretin Önemli Gündemlerini G20 Bakanlarıyla Değerlendiriyoruz"
Ticaret Bakanı Mehmet Muş, G20 Dönem Başkanı İtalya'nın ev sahipliğinde ...
İngiltere'de Kriz Sektörleri Durma Noktasına Getirdi
İngiltere'de yetkililer, ülkede yaşanan petrol, gaz, gıda ve enerji krizi nedeniyle ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
türkiye
bus
kamyoncu
kamyonum
haberler
truck
Kamyon
dikkat
treyler