Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
otokar, otokaratlas,
okt, okttrailer, oktreyler, treyler, dorse,
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
English
Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, 'We Continue to Invest in Atlas and We will'

Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, "We Continue to Invest in Atlas and We will"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
ford, fordfmax, fmax, kamyonumdergisi, kamyon, trucs
   
  Av. Bilun ELMACIOĞLU [email protected]  
Ukrayna - Rusya Krizi: Karadeniz Limanları
9 Mart 2022 Çarşamba

Ukrayna (ve Rusya) limanlarında çaresiz beklemek zorunda bırakılan gemi ve tayfalarına ilişkin çalışmalar, Devletin ilgili kademelerinden yetkililer ve İMEAK Deniz Ticaret Odası ve Kosder (Koster Armatörleri ve İşletmecileri Derneği) tarafından, etkin koordinasyon ve hassasiyetiyle sürdürülmektedir.

Rusya'nın ele geçirdiğini açıkladığı veya geçirmesi muhtemel Ukrayna limanları göz önüne alındığında (Ukrayna tarafında, Sulina'nın kuzeyinden başlarsak Chernomorsk, Odessa, Yuzhny, Nikolaev, Kherson ve Azak Denizi Batı kıyısında Berdiansk ve Mariupol'da), yaşanan belirsizliği zorlaştıran ilave unsurlar, kalkış manevrasına yardım edebilecek botların eksikliği ve trafiğin akışını bozacak (mayın, batmış barç gibi) muhtemel engellerdir. Yani, ateş ile bir imkan yaratılsa bile hareket kabiliyeti kısıtlıdır.

Sivillerin geçiş koridoruna benzer, mayınsız deniz koridoru (ve belkide tarafsız römorkörlerin dahil edilmesi) ile gemi ve tayfamızın bölgeden uzaklaştırılması için tüm devletlerarası imkanların kullanılacağı kanaatindeyiz. Zira, mahsur kalan gemiler sadece bizimkilerle sınırlı değildir.

Rusya'nın kontrolünde ve fakat kalkış müsadesinin devletlerarası görüşmeler sonrası mümkün kılınabileceği limanlardan Azak Denizinde Rostov limanı (ve Don nehrindeki rıhtımları), Yeisk, Temruk, Kerç bölgesinden hareketlenecek gemiler ve ticari faaliyetlerine (hala) devam edebilen Novorossiysk limanından  yüklemesini tamamlayıp kalkan/kalkacak ecnebi bandıralı gemiler "transit" geçerken ikmal için (şüphesiz çoğu) Ahırkapı'da demirleyeceklerdir. Boğazlarımızdaki bu trafik yoğunluğu, ister istemez ticari geçişlerde uzun beklemelere sebep olacaktır.

Sigorta şirketleri, armatörün talep ettiği ilave korumayı kuvertür dışında tutma hususunda direnirken, bu geçiş yoğunluğu riskleri artıracaktır.

Riskleri azaltmak isteyen kiracı ve armatörler ticaret bölgesi Karadeniz söz konusu olduğunda hele hele artan yakıt fiyatları ile pek de yaratıcı olamayacaktır. Hem kosterler, hem de (panamax ve daha) büyük gemiler, sigortanın sağladığı navlun, demoraj, savunma (FDD - Freight, Demurrage, Defence) korumasından faydalanabilecek mi, şüphe ile bakılmalıdır. 

Bir de armatörün gemide iki-üç kişilik iskelet tayfa ile çok güç şartlara dayanma zarureti ortaya çıkarsa, çözüm uzaklaşır, gemi söküm faaliyetleri yoğunlaşır.
Uzmanına danışılması gereken kritik bir deniz meselesi ise Novorossiysk Deniz
Üssü emrine tahsis edilmiş "birkaç" savaş gemisi Ege'den Kuzey'e, Karadeniz'e kaçmak/sığınmak/üssüne ulaşmak istediğinde, reaksiyon ne olmalıdır? 

8 Mart gününü, Karadeniz’e kıyısı olan ülkelerde barış dileyen anaların ve tüm kadınların yüreklerindeki sızıyı hissederek, ümitle kutlarız.

Nazım Karadağ

8 Mart 2022, İstanbul

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Alacağız, Satacağız, Taşıyacağız
busworld
automechanica, automechanicaturkey, automechanicaistanbul
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Müktesebat Nedir? Ne Değildir?
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Kuzeydeki Savaş ve Sektörümüz
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Ukrayna - Rusya Krizi: Karadeniz Limanları
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
logitrans, logitransistanbul, fuar,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyonum
news
treyler
sondakika
dikkat
src
truck
fahrer
bus