Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan,
Bartın Belediyesi Hafriyat Nakil Hizmeti Alacak
Bartın Belediyesi Hafriyat Nakil Hizmeti Alacak
OSD Başkanı Haydar Yenigün, ''Tedarik Krizinde Normalleşme 2023'ün İkinci Çeyreğinde''
OSD Başkanı Haydar Yenigün, ''Tedarik Krizinde Normalleşme 2023'ün İkinci Çeyreğinde''
English
Burhan Çakan, General Manager of Gürbulak Transport, 'The Most Crucial Problem of The Logistics Industry: Qualified Driver Shortage and the Case of Not Preferring The Profession'

Burhan Çakan, General Manager of Gürbulak Transport, "The Most Crucial Problem of The Logistics Industry: Qualified Driver Shortage and the Case of Not Preferring The Profession"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
   
  Av. Bilun ELMACIOĞLU [email protected]  
Karbon Sınır Vergisi
30 Aralık 2021 Perşembe

Avrupa Yeşil Mutabakatı Kapsamında Karbon Sınır Vergisi

Avrupa Birliği, Avrupa Yeşil Mutabakatı (European Green Deal) çerçevesinde tüm dünyayı ilgilendiren iklim ve çevre krizini engellemek amacıyla çok büyük bir adıma imza atmıştır. İlgili Mutabakat iklim ve çevre krizi ile mücadele kapsamında oldukça ayrıntılı bir yol haritası çizmektedir. AB Yeşil Mutabakatı gelişmeleri kapsamında, hedeflenen amaçlar için Türkiye’nin planladığı düzenlemeler ve T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığının uygulamaya sunmayı amaçladığı taslak iklim yasası henüz kanunlaşmamıştır ancak, Türkiye’nin bu konudaki görüşünü ve hedeflediği düzenlemeleri gösteren bir yol haritası niteliğindedir. Taslak iklim yasasının en temel amacı; küresel ortalama sıcaklık artışı limitinin sanayi öncesi döneme göre 2°C altında tutulması ve buna ek olarak bu artışın 1,5°C’nin altında sınırlandırılması olarak belirtilmiştir. Bu hedefe ulaşmak amacıyla; sera gazı emisyonlarının kademeli olarak azaltılması, iklim değişikliğine uyum adına gerekli yasa ve kurumsal örgütün oluşturulması ve tüm bu uygulamaların gerçekleşmesi ile ilgili gerekli finansal ve teknik birikimin belirlenmesi hedeflenmektedir. Aynı zamanda, çevresel, sosyal ve ekonomik faydaları gözeterek ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını, enerji verimliliğini, yenilenebilir enerji yatırımlarını teşvik ederek, bilimsel bilgi temeline dayalı olarak düşük karbonlu ekonomiye geçiş ve ülke çapındaki sera gazı azaltımı hedeflerinin gerçekleştirilmesi ve iklim değişikliğine dirençliliğin ve uyumun sağlanması için gerekli usul ve esasların belirlenmesidir.

Yeşil Mutabakat kapsamında kısaca; 2030 yılına kadar karbon salımını %50 oranında azaltma,    2050 yılında ise karbon salımını sıfıra indirme hedeflerine ulaşmak için yeni stratejiler belirlenmiştir. Ayrıca bu hedeflere ulaşabilme amacıyla kademeli olarak yeni sektörel kriterler, vergiler ve iş modelleri uygulamaya konulacaktır. Tüm bu amaçlar doğrultusunda atılan en önemli adımlardan biri de, ‘’Karbon Sınır Vergisi’’dir. Karbon vergisi, ulaşım ve enerji sektöründe, yakıtların karbon içeriğine uygulanan bir vergi olarak tanımlanmaktadır. Karbon vergileri karbon fiyatlandırmasının bir biçimidir. Karbon sınır düzenlemesinin temel amacı, karbon kaçağını önleyerek iklim değişikliğiyle mücadele etmektir. AB’nin karbon sınır vergisi uygulaması AB pazarının boyutları ve önemi sebebiyle dünya ticaretini etkileyecektir. AB’nin en büyük altıncı ticaret ortağı olan Türkiye’de ise en çok demir, çelik ve çimento ile cam, seramik ve plastik endüstrilerinin etkilenmesi bekleniyor.

Avrupa Birliği’nin 2050 yılına ulaşıldığında karbon nötr ilk kıta olma hedefiyle hazırladığı Sınırda Karbon Uygulaması, 14 Temmuz 2021 tarihinde onaylanmıştı ve bu tarihte karbon emisyonunun düşürülmesi yönünde önemli bir vergi regülasyonu adımı atılmıştı. Karbon vergisi AB’ye ithalat esnasında alınacak bir vergi olacak, süreç yetkili ithalatçıların yapacağı ithalat ile başlayacak ve gümrük rejimi olarak serbest dolaşıma giriş rejimi uygulanacak. Planlanan sistemin uygulanmasına, 1 Ocak 2023’te başlanması ve 2026’dan itibaren AB’ye ihraç edilen ürünler için üretim sürecinde salınan seragazı tonu başına vergi alınması planlanıyor. Hayata geçirilmesi hedeflenen yeni sistemin önceki sistemlerden farkı, üretim koşullarından ziyade ihraç edilen ürünler üzerinden vergilenme kısmında ortaya çıkıyor. Bu yenilik sayesinde taşıma yolunda karbon kaçağı yaratılması engellenmiş olacak. Ürünler ilk etapta sınırlı olarak; demir, çelik, çimento, gübre, alüminyum ve elektrik gibi kalemlerle sayılmış olsa da, vergi uygulama alanının kademeli olarak genişletilmesi planlanıyor.

Bu uygulama, iklim ve çevreye getirdiği faydaların yanında ülkeler açısından bazı riskler de taşımaktadır. İlk olarak kafaları karıştıran soru bu uygulama adına ne yapılacağı ve uygulamanın nasıl yürüyeceğidir. Anılan uygulama doğrultusunda öncelikle ihracatçılar ülkelerinden ‘’Sınırda Karbon Uygulaması Sertifikası’’ alacaklar ve her yılın 31 Mayıs tarihinde, önceki sene içerisinde Avrupa Birliği’ne ihraç ettikleri ürünün ton cinsinden değerini ve ihraç dolayısıyla sebep oldukları seragazı emisyonunu ibraz edeceklerdir. Bu kapsamda Avrupa Birliği ile ihracat yapan tüm ülkeler vergi sistemine tabi olacaktır. Tüm bunların dışında, mevcut olarak Emisyon Ticaret Sistemi’nde bulunan ülkeler veya Avrupa Birliği ile başka emisyon anlaşmaları bulunan ülkeler, karbon emisyonu düşürülmesinde gerekli çalışmalarda bulundukları takdirde uygulamadan muaf tutulabilecekler. İlk etapta zorluk yaşanmaması adına ihtiyaç sahibi ülkelere 2030 yılına kadar süre tanınmıştır. Yapılan araştırmalara göre, sera gazı emisyonunun ton başına 30€ ya da 50€ ile fiyatlandırılacağı düşünülmektedir.  Avrupa birliği, 2023 yılından itibaren gemi karbon salımını da karbon vergisine dahil etmeyi planlamaktadır. AB’ye üye ülkelerin limanlarına uğrayan gemilerden ton co2 başına alınması planlanan karbon vergisi 25 Euro/tco2’den aşamalı olarak 2030 yılına kadar 65 Euro/tco2’ye kadar yükseleceği öngörülmektedir.

Dünyanın önde gelen petrol şirketleri ve limanlarının da aralarında olduğu 150’den fazla şirket ve kuruluş, küresel denizcilik endüstrisinin 2050 yılına kadar karbondan tamamen arındırılması ve hükümetlerin süreci hızlandırması çağrısında bulundular. Tüm bunların yanında, Türkiye’de de karbon nötr olmayı hedeflediği tarihi açıklayan şirketlerin sayısı artıyor. Karbon Vergisi uygulamasının, Türkiye’de başta demir-çelik, otomotiv, tekstil gibi yoğun ihracat yapan sektörleri etkileyeceği düşünülüyor.

                                                                                       Av.Bilun Elmacıoğlu

                                                                                       Yağmur Aydın

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
KAFAM KARIŞIK
busworld
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
İhracatın Motor Gücü Lojistik
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Karbon Sınır Vergisi
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Taşımacılıkta Ağır Vasıta Sürücü Sorunu
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Şoför Krizinin Tek Nedeni Pandemi mi?
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
kamyonum
Kamyon
türkiye
news
haberler
truck
bus
treyler