Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
otokar, otokaratlas,
okt, okttrailer, oktreyler, treyler, dorse,
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
English
Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, 'We Continue to Invest in Atlas and We will'

Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, "We Continue to Invest in Atlas and We will"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
ford, fordfmax, fmax, kamyonumdergisi, kamyon, trucs
   
  Mustafa İmrak   
Kuzeydeki Savaş ve Sektörümüz
11 Nisan 2022 Pazartesi

Kimi düşünürler (özellikle antik dönem) savaşın insanlığın ilerlemesinde temel bir olgu olduğunu söyler. Yazı dahil bir çok medeniyet göstergesinin yeni yeni yer ettiği çağda bu düşüncenin ileri sürülmesi anlaşılırdır; ancak düşünsel ve felsefi olarak kabul edilir değildir. Madem savaş insanlığın ilerlemesini sağlıyordu; ilk andan itibaren barışa dair sözler sarf edilir? O halde savaşın yıkıcılığını kabul etmek ve insanlığı (ve elbette doğayı) geriye götürdüğünü onarılmaz zararlar verdiğini bilerek konuşmak, ilkesel olarak da savaşa karşı durmak gerekir.

Rusya gibi bir dünya devinin yanı başındaki Ukrayna ile tutuştuğu savaş beni felsefi olarak bir tefekküre sürüklese de, sektörümüze yansımalarını konuşmamız gerekir.

Baştan söyleyeyim, Rusya-Ukrayna savaşı Türkiye’nin konumunu güçlendirmiştir. Savaşlar hiçbir zaman kabul ettiğimiz olaylar değil; ama bu gerçeğin yansımalarını da konuşmalıyız. Orta koridor olarak adlandırılan bir koridorun içindeyiz ülke olarak. Dolayısıyla Avrupa ve ABD’nin ambargolarıyla beraber Rusya üzerinden geçişlerin engellenmesi orta koridorun önemini direk arttırdı. Orta koridordan söz ederken özellikle Mersin Limanı bu noktada büyük önem arz ediyor. İstanbul’da birçok  gümrük noktası aktif olarak kullanıldı. Dolayısıyla Türkiye, isteğinin ve hedefinin dışında; ama konumunun gücünden dolayı lojistikte çok güçlü ve etkin bir dönemini yaşıyor.

Bununla beraber sektörün global düzeyde yaşadığı temel sıkıntı yakıt fiyatlarının artmasıdır. Bu maliyetlerin artması, istihdam başta olmak üzere yeni atılımlar yapması mümkün olan sektörün kendini görece frenlemesine neden olmuştur.

Gel gelelim savaş sonrası döneme. Elbette savaşın en kısa zamanda bitmesini isteriz. Ancak, Rusya-Ukrayna savaşı özellikle ABD’ye Kuzey’de ve Avrupa kıtasında öyle bir manevra alanı açtı ki, egemenliğini adeta meşrulaştırdı. Bu nedenle ABD’nin yaptırımlarını kolay kolay geri çekmeyeceği de açıktır. Bunun yanında Kuzey kıtasının huzur alanı diyebileceğimiz Avrupa ve AB ülkelerinde de ABD siyasetinin ve tüm egemenlik araçlarının alan bulduğu söylenebilir. O nedenle lojistik sektörünün yakın geleceğini yine Rusya-Ukrayna savaşı ve bu olayın etkilerine göre konuşacağız. Başka türlü bir şekillenme şu anda mümkün görünmüyor.

Bu arada Türkiye’nin Ortadoğu’da önemli bir güç ve devlet geleneği yüzyıllara dayanan bir yapı olduğunu unutmayalım. ABD’nin söz ettiğimiz etkisi devam ederken orta koridor ülkesi olarak Türkiye, lojistikte bir geçiş noktası olarak kalabilmenin yollarını arayacaktır, aramalıdır. Hatta bu arayışın, geleceğe bir yatırım olacağını söylemek mümkün.

Türkiye bu sürece hazırlıksız yakalandı. Daha önce farklı vesilelerle ‘Türkiye’nin lojistik merkezi’ olacağını söylemiştim. Şu anda da olan budur. Türkiye maalesef teknik olarak bu buna hazır olmasa da gerçek bu. Gerek liman, gerek gümrük olarak birçok prosedürün hızlanması için gerekenin yapılması için Türkiye bir an önce çalışmalar yapmalı. Limanlardaki bürokrasiyi uzatmamak lazım. Limanlarda ve sınırlarda gıda yüklü araçların günlerce bekletilmesi hâlâ ayrı bir sorun olarak orta yerde duruyor. Zaten o malzemeler Türkiye’de kalmayacak, farklı ülkelere ticari ürün olarak gidiyor.

Özetle, pandemiden sonra savaş koşulları lojistik sektörünün insanlığın temel hizmetlerinden biri olduğunu bir daha gösterdi. Bu dönemde lojistik sektörü devlet tarafından en çok desteklenmesi gereken sektördür. Bu yapılırsa, Türkiye elde ettiği dönemsel avantajı kalıcı hale getirebilir.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Baki Sunbat
29 Nisan 2022 Cuma 12:38
Merhaba Yazını çok beğendim eline diline sağlık. Evet maalesef Hastalıklar savaşlar ve dünyada ki iklim değişikliği hepimiz psikolojik olarak olumsuz etkiledi. bahsettiğin gibi Türkiye’nin jeopolitik konumu ve lojistiğinin önemi ortaya çıkmakta.lojistik desteklenmeli Teşekkür ediyorum.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Alacağız, Satacağız, Taşıyacağız
busworld
automechanica, automechanicaturkey, automechanicaistanbul
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Müktesebat Nedir? Ne Değildir?
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Kuzeydeki Savaş ve Sektörümüz
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Ukrayna - Rusya Krizi: Karadeniz Limanları
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
logitrans, logitransistanbul, fuar,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
haberler
sondakika
src
kamyonum
şoför
lkw
Kamyon
bus
treyler