Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
   
  Sedat ŞAHİN sefa_sahin24@hotmail.com  
KENTLERDE YOLCU TAŞIMACILIĞI MEVZUATINA İLİŞKİN DÜŞÜNCELER
7 Mart 2016 Pazartesi

Kentiçinde çeşitli lastik tekerlekli araçlarla yolcu taşımacılığı hizmeti sunulması yasal mevzuat açısından bakıldığında gerek 5216 sayılı büyükşehir yasası,  gerekse 5393 sayılı belediye yasası kapsamında yerel yönetimlere verilmiş bulunmaktadır.

Belediyeler günümüzde bu hizmeti bazı alanlarda kendi otobüs işletmeleri ile bazı alanlarda ise genelde özel halk otobüsü olarak tanımlanan özel otobüslerle yerine getirmektedir. Belediyelerin otobüs işletmeleri ayrı müdürlük olabildiği gibi belediye bünyesinde amirlikler aracılığı ile de sağlanmaktadır.

Özel halk otobüsü çalıştırılan yerel yönetimlerin bazıları bu hizmeti süreli ihaleler karşılığı verebilmekte, bazıları ise belediye meclisi, encümeni veya büyükşehirlerde UKOME kararıyla yönetmelik-yönerge benzeri düzenlemelerle her yıl ruhsat yenileyerek yürütmektedir.

Kamu ve özel otobüs işletmelerinin dışında taksi, dolmuş ve minibüs gibi taşıtlarla gerçekleştirilen ticari taşımacılıkta kentlerimizde görülmektedir. Bunlarla ilgili mevzuat da yukarıda belirtilen yasalar çerçevesinde geçerli olmaktadır.

Ancak geçmiş yıllarda bu tür düzenlemeler il veya ilçe trafik komisyonu kararları ile yapılmıştır. Bu şekilde hak sahibi olan taşımacı esnafın günümüzde belediyelerce yapılan düzenlemelerden etkilenmesi durumunda konu yargıya taşınmakta ve kaotik sonuçlar ortaya çıkmaktadır.

Ayrıca kamu veya özel otobüs işletmeciliği ile diğer türler arasında da ortak kullanılan güzergahlarda sorun yaşanmaktadır. Bunun dışında bazı il ve ilçelerde gelişigüzel gelişen işyeri personel servis taşımacılığı da haksız rekabeti körüklemektedir.

Kentiçi toplu taşıma hizmeti ile doğrudan belediyeler görevli ve sorumlu olmaktadır. Ancak çeşitli şekillerde özel kişi ve kuruluşlarca da sunulan bu hizmetin kaliteli ve verimli bir biçimde sürdürülmesinden özel ve tüzel kişilerin de sorumluluğu kaçınılmazdır.

Toplu taşıma yükümlülüğünü üstlenen kişi ve kuruluşlar belediyelerin belirlediği ücret tarifesi ile çalışmak zorunluluğundadır. Bu tarifenin gerçek maliyetlerin altında kalması nedeniyle de hizmetin kalitesinde kaçınılmaz düşüş yaşanmaktadır. Genelde bireysel ağırlıkta olan oluşumların kurumsal bir şekle dönüşmesi zaman içinde bu sorunun kalkmasına yardımcı olacaktır.

Hizmet kalitesini düşürücü gelişmeler yolcu şikayetlerine yol açmakta, bu da özel işleticilerin önünde önemli bir handikap oluşturmaktadır. Dolayısıyla toplu taşıma hizmetini devreden belediyeler kadar gerek bireysel gerekse kurumsal işleticiler sorumlu tutulmaktadır.

Bireysel ve kurumsal firmalar bu sorunları personel kalitesini yükseltici eğitim seminerleri, şoför ve biletçilerin bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi eylemlerine ağırlık vererek gidermeye çalışmaktadır.

Kentlerde yaşanan benzer sorunların çözümü yolunda belediyelerin kontrollü özerklik olarak tanımlanabilecek yöntemlerle özel sektörden toplu taşıma hizmeti alması ülke genelinde bütünlük sağlayacak bir uygulamayla mümkün bulunmaktadır.

Her geçen gün pahalılaşan toplu taşıma yatırımları karşısında, bu hizmete talip olacak ve sürdürecek özel ve tüzel kişilerin mağdur olmaması için tarafların hak ve hukukunu koruyan, kaliteyi ve verimliliği artıracak düzenlemelere de ihtiyaç bulunduğu görülmektedir.                                                                                                                                                                                                                                                  Sedat ŞAHİN


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR    Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Mehmet çalış
11 Mart 2016 Cuma 13:35
Çok doğru tespitler Sedat bey bu konularda daha aktif olmanızı sektöre katkılı olmanızı istiyoruz sektör işi bilmeyen insanlarca yönetiliyor
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%75 %25
 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
dikkat
türkiye
treyler
fahrer
news
şoför
sondakika
kamyonum