Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
filo kiralama, estepe,
   
  Dr. Can Baydarol cbaydarol@hotmail.com  
AB’de Çiftçi İsyanı
12 Şubat 2024 Pazartesi

AB ülkelerinde traktörleri ile sokaklara dökülen, siyasetçilerin evlerine gübre saldırısı yapan  çiftçiler ilgimizin geçen haftaki odak noktalarından bir tanesiydi. Artan enerji maliyetleri, Ukrayna’ya destek amaçlı ucuz tahılla rekabet edememek, kısaca gelecekte bu mesleği sürdürememek endişeleri böylesine büyük bir kalkışmaya yol açtı. Tabi bizde de Konya’da küçük bir çiftçi isyanı oldu ama AB’de olan bitenlerin yanında solda sıfır hanesine geçti.

Peki AB hikayesine dönüp, “sorun yeni mi?” sorusuna cevap aramak istersek.

Bir an için bugünü unutup, 1950’li yılların ikinci yarısında Avrupa Ekonomik Topluluğu’nun (AET) kuruluşunda yapılan tartışmaları anlamak gerekiyor. Dönemin Fransa devlet başkanı Charles de Gaulle, özellikle AET kurucu antlaşmasında yer alan gümrük birliğinin, daha emekleme döneminde olan Fransız sanayisinin Alman sanayisi ile rekabet edememesine yol açacağını gerekçe olarak göstererek itirazlarını ortaya koyuyordu. De Gaulle’ü ikna edebilmek için geliştirilen formül, Fransız çiftçisinin Alman sanayicisi tarafından finanse edilmesini sağlayacak, üçüncü ülkelere karşı yüksek korumalı, kendi içinde de yüksek sübvansiyonlu ve satın alma garantili bir ortak tarım politikasının (OTP)  oluşturulmasıydı. Öylesine ki ilk yıllarda AET bütçesinin yaklaşık yüzde 75’i bu politikanın finansmanı için kullanıldı.

Sonraki yıllarda, özellikle Topluluğa daha sonra katılan İngiltere’nin itirazlarına bağlı olarak bu oran düşse de hala tarım günümüz AB bütçesinden yüksek oranda finanse edilmekte.

Simdiki adıyla AB’nin izlediği bu OTP yıllar içinde süt göllerinin, tereyağı dağlarının oluşmasına neden olurken, tarımdan başka geliri olmayan geri kalmış ülkelerin daha da fakirleşmesine yol açıyor, “siz üretmeyin, biz size hibe verelim!”, bu sayede stok maliyetlerinden kurtulalım mantığının doğmasına da yol açıyordu.

Bu görünüm altında çok ufak bir toprak sahibi bile olsa, AB çiftçisi çok müreffeh bir hayat sürebiliyor ve AB oluşumunun siyasi olarak en büyük destekçileri arasında yer alıyordu.

Çeşitli itirazlarla OTP’de ne zaman bir reform yapılmaya çalışılsa, bugün gördüğümüze yakın çiftçi ayaklanmaları ortaya çıkıyor (Avrupa Komisyonu’nun çalışma binası olan Berlaymont’un Tarım Genel Müdürlüğü katına asansörle inek çıkarıldığı bile vakidir), üye devletlerin tarım bakanları soruna neşter vurmaktan kaçınıyorlardı.

Peki bugün gelinen noktada OTP mevcut haliyle sürdürülebilir mi?

Bir yandan Ukrayna’nın Rusya’ya karşı savaşını desteklemek üzere AB bütçesinden ciddi finansal kaynak transferleri yapılırken, öte yandan kendi güvenlik harcamalarını İkinci Dünya Savaşından bu yana hiç görülmemiş kadar zirveye taşıyan başta Almanya ve Fransa olmak üzere AB ülkeleri ortadayken ve nihayet enerji maliyetleri bu kadar artarken, sorumuza verilecek cevap “sürdürülemez” şeklinde.

Peki sürdürülemez, diğer ifadesi ile AB’li çiftçiler tatmin edilemez ise bunun siyasi sonuçları ne olur? Daha açık ifadesi ile aşırı sağ rüzgarların estiği Avrupa siyasetinde, tatmin edilmeyen çiftçiler AB destekçileğinden AB karşıtlığına geçerlerse, AB’nin geleceği ne olur?

AB çiftçilerine acıyor muyum? Kesinlikle hayır. Ben başta gıda harcamalarıma, kendi çiftçime acıyor, doğru dürüst bir tarım politikasını yürütemeyen yönetim modelimize fazlasıyla kızıyorum.

Söz bize gelince, önce F16 ve yenileme kitleri hayırlı olsur. Bakalım F35 programına geri dönüşümüz sağlanacak mı? Türkiye’nin zaten çıkmadığı Batı kampına geri dönmesinin sonuçları ne olacak? Türkiye ziyaretini belirsiz bir süre erteleyen Putin’in Rusyası ile ilişkilerimizin geleceğinde hangi nüanslar etkili olacak? Önümüzdeki dönemde cevap arayacağımız genel soru işaretleri bu çerçevede yer alıyor.

31 Mart seçimleri mi? Ekonominin geleceği mi?

Hiçbir fikrim yok, peki ya sizin?

 

 

 

 

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Kısırdöngü
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
lkw
treyler
kamyoncu
dikkat
src
şoför
truck
haberler
news