Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
26 Ağustos 2025 Salı - 11:00

Yollarda Tecrübe, Taşımada Güven: Yanbolu 61

“YYS ADİL BİR UYGULAMA DEĞİLDİR” “GÜRCİSTAN’DA T1 KONUSUNDA CİDDİ PROBLEMLER YAŞIYORUZ”

Yollarda Tecrübe, Taşımada Güven: Yanbolu 61

Yanbolu 61 Uluslararası Nakliyat Firma Sahibi Yunus Akgöğ, uzun yıllara dayanan deneyimin ardından 2018 yılında Yanbolu 61 Uluslararası Nakliyat’ı kurdu. Firma, Akgöğ’ün uzun yıllara dayanan emek ve birikiminin sonucu olarak doğdu. Avrupa’dan Asya’ya taşımacılık hizmetleri gerçekleştiren firma, 2022 yılında açılan Gürcistan ofisi ve yeni yatırımlarıyla büyümeye devam etti. Trabzon’da doğan ve her geçen gün hizmet alanını genişleten firmayı Firma Sahibi Yunus Akgöğ’den dinledik.

Aynı zamanda hizmet verdikleri bölgelerde yaşanılan sorunlara da değinen Akgöğ; vize sorunları, kapılardaki beklemeler, Sarp Sınır Kapısındaki yetersizlikler başta olmak üzere birçok konudaki görüşlerini okuyucularımız için aktardı.

Yunus Akgöğ uzun yıllara dayanan birikiminin neticesinde 2018 yılında kurduğu Yanbolu 61 Uluslararası Nakliyat’ın geçmişten bugüne hikayesini anlatarak sözlerine başladı; “2004 yılına kadar otobüs muavinliği yaptım ve ardından ehliyetimi alarak otobüs sürmeye başladım. 2005 yılına geldiğimizde ise yük taşımacılığına geçiş yaparak, İstanbul’da bir uluslararası nakliyat firmasında şoför olarak çalışmaya başladım. 11 yıllık şoförlük geçmişimin ardından 2016 yılında ilk aracımı aldım. 2018 yılında ise Yanbolu 61 Uluslararası Nakliyat’ı kurdum.”

“Hizmetlerimizi 2022 Yılında Gürcistan’da Kurduğumuz Firma ve Araçlarla Genişlettik”

İlk çalışmalarını Azerbaycan, Rusya, Kazakistan ve Özbekistan’a yaptıklarını ve aradan geçen dört yılın ardından rotalarını Avrupa’ya çevirdiklerini söyleyen Akgöğ, bu dönüşümle beraber araç ve dorselerini de tamamen değiştirdiklerini, yenilediklerini ifade etti. 11 araçla gerçekleştirdikleri Avrupa taşımalarının kapsamını, 2022 yılında Gürcistan’da kurdukları firma ve firma bünyesinde alınan altı araçla genişlettiklerini belirten Akgöğ sözlerine şöyle devam etti; “Şu anda tüm araçlarımızla Avrupa ve Asya arasında çalışıyoruz. Doğu tarafında ağırlıklı olarak Gürcistan, Azerbaycan ve Ermenistan’a taşımacılık gerçekleştiriyoruz.”

“Bugünü Geçirmeyen Firmalar Kapanmaya Mecbur”

Şu an sektörün düşük seyrettiğini söyleyen Akgöğ; “Türkiye’de ihracat çok düşük. Avrupa ise tatilde olduğundan dolayı işlerimiz zayıf. Bugün bu düşüş nedeniyle birçok meslektaşımız sorun yaşıyor. Ancak bugünü geçiremeyen firmalar maalesef kapatmaya mecbur kalacak.” dedi.

“Gürcistan’da T1 Konusunda Ciddi Problemler Yaşıyoruz”

“Gürcistan’da Kötü Bir Portre Görsek, Oraya Yatırım Yapmazdık”

Gürcistan’ın eski dönemlere nazaran daha iyi bir noktada olduğunu düşündüğünü söyleyen Akgöğ sözlerine şöyle devam etti; “Gürcistan, Avrupa’nın da desteğini almış durumda. Birçok iyileştirme yapılıyor. Ben yarınını iyi görüyorum. Ancak tabi bazı konularda sıkıntımız mevcut. Örneğin; T1 konusunda ciddi bir sıkıntı yaşıyoruz. Bunun yanı sıra eskiden Gürcistan’da oldukça rahattık, polisler bize o kadar müdahale etmiyor, ceza yazmıyordu. Şimdi ise yolda giden şoförü durduruyor, mutlaka bir şeyler bulup o cezayı kesmeye çalışıyorlar. Ama dediğim gibi güzel günler gelecek ve biz o günleri göreceğiz. Bölgede kötü bir portre görsem, oraya yatırım yapmazdım.”

“Ermenistan Önemli Bir Pazar”

Ermenistan’a kapı açılsa, Türkiye’den Ermenistan’a gerçekleşecek ihracatın hatırı sayılır şekilde büyüyeceğini söyleyen Akgöğ şu ifadeleri kullandı; “Şu an Türkiye’den Ermenistan’a bir ihracat olunca, yükümüzü önce Gürcistan’a indiriyor, orada evrak yapıyor ve sonra Ermenistan’a devam ediyoruz. Oysaki Avrupa Birliği ülkelerinden geldiğimiz zaman böyle bir sorun yaşamıyoruz, T1’imizle beraber Gürcistan’a giriyor, oradan direkt Ermenistan’a devam edebiliyoruz. Ermenistan, ufak bir bölge ama gittikçe büyüyor ve pazarı da hatırı sayılır oranlarda. Ermenistan önemli bir pazar.”

“Sarp Sınır Kapısına Ciddi Yatırımlar Yapıldı Ancak Hala Düzgün Bir Park Yerimiz Yok”

Sarp Sınır Kapısında çok büyük yatırım yapıldığını ancak binek araçlar ve ağır vasıtalar aynı kapıdan çıkış yapmaya devam ettiği için sorun yaşadıklarını belirten Akgöğ; “Uzun kuyruklar oluyor. Çok büyük mağduriyet yaşıyoruz. Bunun yanı sıra bir diğer sorunumuz ise park yerleri. Temiz, şoförlerimizin rahat edeceği bir park istiyoruz. Her bir araca park için neredeyse bin küsur lira para ödüyoruz, bu paralar nereye gidiyor? Fiş aldığımız bir park var ama orası da 200 araç almaz.”

“YYS Adil Bir Uygulama Değildir”

“Bu Uygulamanın Düzenlenmesi Adına Bir Çaba Gösterdik Ancak Hiçbir Şey Değişmedi”

Kapıkule'de ayrıcalıklı hızlı geçiş sistemi olan YYS ile ilgili görüşlerini aktararak sözlerine devam eden Akgöğ, bu uygulamayı adil bulmadığını belirtti ve “Biz çok uzun beklemeler yaşıyoruz ama gücü olan öncelikli olarak beyannamesi ile beraber geliyor, evrakını çıkartıyor. Benim yeşil hattım yok ama onlar yeşil hatlarda geliyor, sırayı alıyor, 5-6 saat içerisinde işlemini yapıyor gidiyor. Ben neden mağdur oluyorum? Bizim bu durumun önüne geçmek niyetiyle bir girişimimiz oldu; Trabzon’dan Çavdaroğlu Nakliyat’tan Haşim Çavdar, Petek Uluslararası Nakliyat’tan Coşkun Yılmaz ve Yanbolu 61 Uluslararası Nakliyat olarak ben toplanarak bir oluşum gerçekleştirdik. Burada kaç firma varsa hepsiyle konuştuk, organize olduk ve aynı gün, aynı saate uçak bileti alarak Kapıkule’ye gitmek konusunda anlaştık. Biz o saatte havaalanında olduk ama kaç kişiydik biliyor musunuz? Sadece üç! Ardından Kayseri’den gelen arkadaşlarımızla beraber Kapıkule’ye gittik ve şikayetlerimizi bildirdik, haksızlıkları anlattık. Bir çaba gösterdik. Rayına oturacağını söylediler, ancak tabi durum hala aynı.” ifadelerini kullandı.

“Yaşadığımız Şoför Sıkıntısı, Vize Problemiyle Birleşince İçinden Çıkılmaz Bir Hal Alıyor”

Vize probleminin sektör için büyük sıkıntılar yaşattığını ifade eden Akgöğ; “Örneğin; bugün Hollanda’dan randevu alıyoruz, randevumuz neredeyse iki ay sonraya. Bunu UND’ye de bildirdik, gerçekten büyük sıkıntı yaşıyoruz. Zaten şoför sıkıntısı da bir diğer önemli sorunlardan biri. Bu sıkıntı, vizelerde yaşanan problemle birleşince içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Devletimizden bu konuda destek bekliyoruz.” dedi.

“Avrupa Birliği Bizi Eziyor”

Geçiş belgeleri ve kotaların da sektörde yaşanan diğer problemlerden olduğunu söyleyen Akgöğ; “Örneğin; Sırp dozvolasında sıkıntı yaşıyoruz, araçlarımız orada 3-5 gün yatıyor. UBAK defterimiz olmadığı zaman araçlarımız bekliyor. Böyle olunca Macaristan üzeri gitmeye karar veriyoruz ama bu sefer de Çek Cumhuriyeti’nin transit dozvolası olmuyor. Yani Türk nakliyecisi hep bir sıkıntı yaşıyor, Avrupa Birliği de bizi eziyor.” diyerek sözlerine devam etti.

Bahsedilen sıkıntılar olmasaydı sektörün ve sektör temsilcisi firmaların çok daha hızlı büyüyeceğini belirten Akgöğ sözlerini bitirirken şunları söyledi; “Yanbolu 61 Uluslararası Nakliyat, 2025 yılı itibariyle 7 yıllık bir firma ve bugün 17 aracıyla hizmet vermekte. Ancak bahsettiğimiz bu sıkıntılar olmasaydı bugün 25 araçla da hizmet veriyor olabilirdik. Bu şartlarda her şey kademe kademe ilerliyor.”

 

 
Avrupa’dan Çin’e, Sınır Tanımayan Hizmetin Adresi: Çavdaroğlu 61 Nakliyat
 
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Avrupa’dan Çin’e, Sınır Tanımayan Hizmetin Adresi: Çavdaroğlu 61 Nakliyat
“TÜRKİYE ÇOK ÖNEMLİ BİR KONUMDA ANCAK BUNU DOĞRU KULLANAMIYORUZ” “GÜÇSÜZÜ ...
Nükte Trailer ile Akıllı Üretim, Güçlü Taşımacılık!
Nükte Trailer son teknolojiyle donatılmış özel fabrikasında, ayda 100 ...
Mersin ve Bölgesinde Lojistik Sektöründe Şu Anda Aktif Olarak YYS Kullanan Birinci Firmayız
İMSAN Group Yönetim Kurulu Üyesi ve İMS Lojistik Genel Müdürü Mustafa ...
 
"2025 Yılı için Hedeflerimizi Yükselttik!"
Marubeni Dağıtım ve Servis A.Ş. tarafından Türkiye distribütörlüğü yürütülen ...
Ağır Nakliyedeki Deneyim ile Doğru Üretim-Seçsan Treyler
Seçsan Treyler Yöneticilerinden Salih Yiğit, kuruluşlarından ürünlerine ...
"Güzergahımızı Avrupa’dan Balkanlara Kadar Genişlettik"
Doğru Akl Lojistik, ulusal ve uluslararası lojistik alanında geniş bir ...
 
"20 Araçlık Filomuzla Yaş Sebze-Meyveden İlaç Taşımacılığına Birçok Taşıma Yapıyoruz"
Afrin Nakliyat Firma Sahibi Mehmet Afrin, yaş meyve-sebzeden ilaç taşımacılığına ...
Özbekistan Nakliye Hizmetleriyle Arı Nakliyat
Türkiye ve Özbekistan arasındaki ticaret hacminin giderek artması, beraberinde ...
Yalçın Trailer Sadakat Programını Sunuyor
Yalçın Trailer Satış Müdürü Selman Şentürk 48. yılını kutlayan Yalçın ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Türkiye: Lojistik Koridorların Kesişim Noktası
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
trucktürkiyesrcdikkattreylerbussondakikaKamyon haberler