GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
Takograf Değişim Süresi Uzatıldı
Takograf Değişim Süresi Uzatıldı
Atatürk Orman Çiftliği Arazisinde Hasad Başladı
Atatürk Orman Çiftliği Arazisinde Hasad Başladı
What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

What Is Happening In The Transportation Sector For Corona Virus Pandemic?

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
27 Ekim 2008 Pazartesi - 00:00

ANKARA'DAKİ DEV LOJİSTİK ÜSSÜ İÇİN SÜREÇ HIZLANDI

ANKARA DAKİ DEV LOJİSTİK ÜSSÜ İÇİN SÜREÇ HIZLANDI

Projenin adını ve gerçekleştirilme sürecini sizden dinleyebilir miyiz?

Roder Taşımacılık Üssü Ankara Projemizi sizlere anlatmak gerektiği inancını taşıyorum. Projemiz 2004 yılında Roder Ro-Ro Gemi Operatörleri Kombine Taşımacıları Derneği Üyesi firmaların bir araya gelmesiyle başlatıldı. Proje öncelikle Roder üyesi firmaların ve devamında tüm uluslararası ve yurtiçi taşımacıların katılımına açık olarak yürütüldü. Ülkemiz uluslararası taşımacılığının ağırlığını teşkil eden uluslararası ve yurtiçi taşımacılar ve Roder Ankara Toplu İşyeri Yapı Kooperatifi çatısı altında bir araya geldiler ve ülkemizde bir ilki gerçekleştirdiler.

Bugün Roder Kooperatifi, Ankara Kazan mevkiinde, otoban sınırında yaklaşık 500 dönüm tek parça imarlı bir arazinin sahibidir. Bu arazi için devletten hiçbir tahsis talebinde bulunulmamıştır ve hiçbir muafiyetten faydalanılmamıştır. Toplam 40 üye ve 60 hisseden oluşan kooperatif elini taşın altına koymuş ve yaklaşık 6.000.000 U.S.D’lik bir yatırımı nakit olarak finanse etmiştir. Kooperatifin sahip olduğu arazi yaklaşık 200 kişiden toplanarak oluşturulmuştur. Bu arazi yapılan çalışmalar neticesinde tarım arazisi kapsamından çıkartılmış ve kooperatifin imar çalışmaları başlatılmış. Proje ve müşavirlik hizmetleriyle ilgili çalışmalar da başlatılmış. Aynı zamanda da fizibilite çalışmaları da yürütülmüştür. Yakın zamanda kooperatifin proje işlemleri tamamlanmış. Müşavirlik hizmetleri ile ilgili ihtiyaç ihale edilmiş ve kooperatifin imarı ile ilgili işlemler de tamamlanmıştır. Ve şu anda kooperatif inşaat aşamasına getirilmiştir. Kooperatifin faaliyetleri ile ilgili olarak Kazan Belediyesi ve Kazan Kaymakamlığı başta olmak üzere, Ankara Valiliği’nce ve Ulaştırma Bakanlığı’nca gerekli tüm destekler sağlanmıştır. Bu anlamda projemize destek olan kamunun tüm değerli bürokratlarına teşekkür ediyoruz.

Projenizin amacı konusunda bizi bilgilendirir misiniz?

Projemiz Türkiye’nin ihracat ve ithalat taşımacılığında İç Anadolu Bölgesinin lojistik üssü olma özelliği taşıması yanında, Avrupa’dan Asya’ya yapılan taşımacılıkta bir transit üs vazifesini ifa edecektir.  Ayrıca yurtiçi taşımacılığı anlamında batıdan doğuya yönelik taşımalarda bir üs görevini üstlenecektir.

Projenin içerisinde neler yer alacak?

Bu ihtiyaçlara cevap vermek üzere oluşturulan projenin detaylandırılmasına yönelik olarak proje üzerinde gerekli park alanları, yurtiçi taşımacılara yönelik ihtiyaçları karşılayacak tesisler, yurtdışı taşımacılığa yönelik ihtiyaçları karşılayacak tesisler, firmaların büro ve depolama ihtiyaçlarına yönelik tesisler düşünülmüş ve planlanmıştır. Proje kapalı, antrepo, otel, gümrük alanları, lokanta ve benzin istasyonu, ambalajlama, kantar, servis tamir bakım istasyonları ve ihtiyaçlara yönelik projeleri ve büroları kapsayacak şekilde planlanmış ve fizibilite çalışmaları bitirilmiştir.

Tesisimizin fizibilitesi uluslararası bir fizibilite firması olan Savilis ve onun Türkiye partneri olan Kuzey Batı firması tarafından yapılmıştır. Tesisimizin projesi ve müşavirlik hizmetleri uluslararası alanda isim sahibi Essa firması tarafından yapılmıştır. Projemize yönelik olarak ihtiyaç duyulan kredi, Garanti Bankası tarafından karşılanmış ve hesaplarımıza intikal ettirilmiştir. Gelinen süreçte kooperatifimizin şirketleşme ihtiyacı oluştu. Şirketleşme ihtiyacı doğrultusunda üyelerimizin talepleriyle yeminli mali müşavirlik ve danışmanlık veren firmalarla yapılan toplantılar sonucunda şirketleşme süreci belirlenmiş ve bu süreci yaşayan kurum ve kuruluşlarla görüşmeler yapılmıştır. Maliye Bakanlığı ve Sanayi Bakanlığı müracaatları tamamlanmış; tüm bilgi ve belge, evrak ve dokümanlar oluşturulmuştur. Şirketleşme sürecimiz Olağan Genel Kurul neticesinde karara bağlanmıştır. Ve şirketimizin adı Roder Lojistik Yatırımlar ve Akaryakıt Tic. A.Ş. olarak belirlenmiştir. Projemizle ilgili ihale süreci ayrıca tamamlanmış ve görüşmeler neticesinde en uygun teklifi veren Özçelik İmaş firmasıyla ihale anlaşması yapılmıştır.

“İnşaatımızla ilgili temel atma süreci Ekim ayı sonlarına kadar tamamlanmış olacak. İnşaatımızın süresi 15 ay olarak belirlendi. Hedefimiz 2009 yılı sonunda inşaatımızı bitirmek. Tesisimiz normal şartlarda 2010 yılından itibaren hizmete girmiş olacak.”

Projenin sonlandırılma süreci ve tarihlere ilişkin neler söyleyeceksiniz?

İnşaatımızla ilgili temel atma süreci Ekim ayı sonlarına kadar tamamlanmış olacak. İnşaatımızın süresi 15 ay olarak belirlendi. Hedefimiz 2009 yılı sonunda inşaatımızı bitirmek. Tesisimiz normal şartlarda 2010 yılından itibaren hizmete girmiş olacak. Tesisimiz toplam 500 dönüm imarlı araziden oluşmakta olup 150.000 metrekare kadar kapalı bir inşaat alanı ve 110.000 metrekare depolama alanını içeriyor. Tesisimiz yurtiçi ve yurtdışı taşımacılar ile transit taşımalara yönelik olarak tüm ihtiyaçları karşılayabilecek şekilde planlandı. Avrupai anlamda bir lojistik üs olma özelliğini taşıyor. Sosyal içerikli projemizin hayata geçirilmesi sürecinde bizlere destek olan üyelerimize ve ortaklarımıza ayrıca yeri gelmişken bir kez daha teşekkür ediyoruz.

Şirketleşme süreci içersinde şirketimizin sermayesi 25 milyon 104 bin YTL olarak belirlenmişti. Üyelerimizin tamamı şirketimize ortak olarak katılmış ve bu taahhütlerini teminat altına almışlardır. Arsa değerimiz ve kooperatiften intikal eden özkaynaklarımız ile ortaklarımızın nakit katılım payları, kullanılan krediler toplamında yaklaşık 100 trilyon tutarında bir yatırımı içeriyor.    Bu tesis ülkemizin dış ve iç ticaret anlamında kamusal menfaatleri ve ihtiyaçlarına hizmet verecektir. Tesis tamamlandığında uluslararası ve yurtiçi taşımacılar faaliyetleriyle ilgili her türlü imkanı bulacaklardır. Tesisimizden ihtiyacı olan bütün taşımacılar, gümrükleme firmaları ve ithalat ve ihracat firmaları ayrım yapmaksızın faydalanma imkanına sahip olacaklardır. Türkiye’nin uluslararası alanda rekabet şansını yükseltebilmek için, uluslararası taşımacılıkta ve dış ticarette hak ettiği yere sahip olabilmesi için, uluslararası ihtiyaçlara yönelik bir projenin toplu anlamda gerçekleştirilmiş ilk örneği bu proje olacaktır. Bu proje kamusal bir proje olmasının yanında Türkiye ve Ankara’nın uluslararası ve yurt içi lojistik, gümrük, depolama ihtiyaçlarına hizmet edebilecektir.  Lojistik, globalleşen dünyada mal değişiminin temel öğesi olmakla yükselen bir değer konumunda.  Türkiye’nin bu anlamdaki ihtiyacına yönelik ilk proje özelliğini taşıyor.

Bu tesisin oluşmasında ve tesisin hayata geçirilmesi sürecinde başta gerek Sayın Başkan Erhan Gündüz’e, Yönetim Kurulu Üyelerimize ve şirketimizin ortaklarına projeye olan inançları, destekleri ve katkıları nedeniyle sonsuz teşekkür ediyorum. Gönül desteği olan Kamyonum Dergisi yönetimi ve çalışanlarına da ayrıca teşekkür ediyorum.

 
KAMYONCULARDAN ORTAK İSTEK;
 
İzmir'de Tır Parkları Sorunu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
“KARAYOLU TAŞIMACILIĞI ZATEN KÖTÜ DURUMDAYDI”
  YAZARLAR
Emre ELDENER
TÜRK LOJİSTİK FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ ÖNGÖRÜYORUZ
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
lkw
şoför
news
dikkat
kamyonum
treyler
Kamyon
sondakika