Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
MERCEDES, MERCEDESBENZ, MERCEDESTRUCKS, KAMYONUM
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan, treyler, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
koçaslanlar, koçaslanlarotomotiv, kcs, kcsdışticaret,
Petrol Ofisi’ne Muse Creative Awards’tan 13 Ödül
Petrol Ofisi’ne Muse Creative Awards’tan 13 Ödül
Brisa’nın Emisyon Azaltım Hedefleri, Bilim Temelli Hedefler Girişimi’nden Onay Aldı
Brisa’nın Emisyon Azaltım Hedefleri, Bilim Temelli Hedefler Girişimi’nden Onay Aldı
English
IRU And ETF Welcome New EU Funding For Safe And Secure Truck Parking Areas

IRU And ETF Welcome New EU Funding For Safe And Secure Truck Parking Areas

1 2 3 4 5 6
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
   
  Nizamettin KARADAĞ [email protected]  
Taşımacının Hayali Başka Bir Bahara mı Kaldı?
21 Mayıs 2021 Cuma

Bütün sektörlerde olduğu gibi, taşımacılık sektöründe de hızlı bir şekilde yabancı işletmeler hâkim olmak istemektedir. Defalarca bu köşemde yazdıklarımdan ötürü keşke haklı çıkmasaydım. Ama maalesef bütün işaretler Türkiye karayolu taşımacılığının hızlı bir şekilde zayıfladığını göstermektedir.

Bu konuda en büyük etken ülkemizin kendi taşıma aracının olmaması. Bunun yanında aracın yedek parça ve diğer girdilerinin tamamına yakınının ithal olması, ithal olmasının yanında da uluslararası kartellerin hâkim olması. Bu durum İçerideki sermaye operasyonlarını kolaylaştırarak bu kartellerin talepleri doğrultusunda bir yapılanmaya gidildiği net bir şekilde görülmektedir.

Bu anlamda bir birim araç yani çekici ve dorsesi, bugünkü fiyatlarla yaklaşık bir milyon TL. Bütün araç markaları üç aşağı beş yukarı aynı fiyat bandında seyretmektedir. Malum ticari araçlarda devletimizin aldığı ÖTV oranı çok düşük olmasına rağmen, fiyatlar gene de aynı bantta seyretmektedir. Oysa kartelleşmenin rekabet kurallarına uymadığını herkes söylüyor, ancak gerekeni yapan da maalesef yok. Herkesin hatırladığı gibi ülkemizde sadece patenti bize ait olmayan, diğer bütün aksamlarıyla yerlileşmiş bir markamız vardı. Maalesef onu da büyük bir maharetle çökerttik. Şu anda üretime başlayan bu marka da yukarıda saydığımız kartellerin fiyatına yakın bir fiyat vermektedir. Sormak istiyorum hangi bireysel taşımacı bir milyon TL ödeyip bugünkü koşullarda taşıma yapıp taksitlerini ödeyebilir? Bir beyin egzersizi yapalım, diyelim ki %30’unu ödediniz. Geriye kalan 700.000,00 TL ‘yi 24 ay taksitle ve  %1,54 faizle aldığınızda ödeyeceğiniz para ;  873.013,84 TL, AYLIK TAKSİDİ; 36.375,58 TL. Bu, hepinizin bildiği gibi imkânsıza yakın bir durum. Burada da anlaşılacağı üzere bundan sonraki 20 yıl içerisinde ya taşıma filomuz hızlı bir şekilde yaşlanacak ya da sektördeki aktörler yer değiştirecek.

 

Saygı değer okuyucularım, benim anladığım, hissettiğim ve bildiğim kadarıyla istenilen;  sektördeki aktörlerin yer değiştirmesi. Bireyselliğin tamamen bitirilmesi, yerine kurumsallaşma adı altında uluslararası taşıma kartellerinin sektörümüze hâkim olmaları. Bunu defalardır yazıyorum. Nedenine gelince daha önceki yazılarımda da altını çizerek anlatmaya çalıştığım, ülkemiz karayolu taşımacılığı bu denli bir operasyona maruz kalırsa ve başarılırsa, karayolu taşımacılığımız tamamen çökecektir. Ülkemiz %94 oranında karayolunu kullanmaktadır. Bu durum denize uzak olan kobilerin tamamına yakının ya deniz kenarına taşınması ya da kapanması anlamına gelir. Maalesef bugüne kadar sesimizi duyan da olmadı.

 

Kartelleri anladık da bireysel kamyonlarımızın örgütlendiği, motorlu taşıt kooperatifleri, Türkiye şoförler federasyonu ve ticaret odası, ya işin vahametinin farkında değiller ya da bilerek veya bilmeyerek, yabancı kartellerin nasıl yaşayacağına ve büyüyeceğine çalışmaktadırlar. Her gün eriyen sektörün başında bulunup hiçbir şey olmamış gibi, hatta umut aşılayarak yaşamanın adını koymakta zorlanıyorum. Defalarca sektörü bir araya getirmek istedik, fakat sektörün başında olduğunu zanneden aktörler engel oldular. Sonuçta kendileri yapsınlar istedik maalesef kendilerinin de hiçbir şey yapmadıkları ortadadır. Umarım çok geç olmadan sektör uyanır, gerekeni yapar, kendisini de ülkesini de düze çıkarır.

 

                                                                       NİZAMETTİN  KARADAĞ


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Domates, Biber, Patlıcan…
0
0
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
1 Ocak 2022’de Yürürlüğe Giriyor
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Örnek Ulaştırma Politikası
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Rekabet Avantajı ve Hızlılık
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
şah, lojistik, nakliye, taşıma,
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
kamyonum
dikkat
truck
bus
fahrer
news
lkw
sondakika
src