Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum, iveco, özgözde, daily, s-way
youtube, kamyonum, trucks, kamyonet,
kamyonumpazar, truckmarket, alışveriş, kamyonumdergisi
Macaristan Uluslararası Taşımalar İçin Elektronik Kayıt Sistemi Başlattı
Macaristan Uluslararası Taşımalar İçin Elektronik Kayıt Sistemi Başlattı
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, 'Ford Trucks Olarak 2021’de de Müşterilerimize En İleri Teknolojileri Sunmaya Devam Edeceğiz'
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, "Ford Trucks Olarak 2021’de de Müşterilerimize En İleri Teknolojileri Sunmaya Devam Edeceğiz'
English
Schaeffler Starts Mass Production Of Electric Motors

Schaeffler Starts Mass Production Of Electric Motors

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
   
  Nizamettin KARADAĞ [email protected]  
KAMYONCUNUN SAHİBİ VAR MI?
26 Ağustos 2020 Çarşamba

Sahip kelimesi çok hoşlandığım bir kelime değil. Amiyane tabirle böyle bir başlık kullandım çünkü kamyoncularımıza dokunulduğunda “biz sahipsiziz” derler. İşin mutfağından gelen birisi olarak bu lafı sık sık duyuyorum.

Değerli okurlarım, demokratik rejimlerde esnaf, zanaatkâr, tüccar, müteşebbis vesaire gruplar demokratik kanallardan örgütlenirler. Sivil toplum örgütleri oluştururlar, devlete karşı ya da kendi işverenlerine karşı haklarını demokratik yollardan korurlar.

Bizim ülkemiz 1923’te bir imparatorluk bakiyesi olarak savaş sonunda yorgun, bitkin on üç milyon rençperle kuruldu. Osmanlı Devleti’nin zencileri olan bugünkü Türkiye Cumhuriyeti yurttaşları, cumhuriyetle birlikte özgürleşirler. Osmanlı döneminde dedelerimiz toprağa bağımlı yaşayan, hayvancılıkla uğraşan köylülerdi. Ya asker olurdu ya da rençper.

 Cumhuriyet’in ilk yıllarında sivil toplum örgütleri devlet tarafından şekillendirilmiştir. Bugünkü Odalar Borsalar Birliği, Barolar Birliği, Sendikalar, Şoförler Federasyonu vesaire bu kapsamdadır. Yoksa siyah plakalı sivil toplum örgütü yöneticisi olamaz. Her konuda olduğu gibi bu alanda da maalesef güncellenemedik. Cumhuriyet’in kuruluş felsefesi doğruydu; laik, demokratik bir hukuk devletiydi. Halk aydınlanacak ve kendi kurumlarını oluşturacaktı. Maalesef bu noktada ilerleyemedik.

Bugün bu bütün bu sivil toplum örgütlerine rağmen kronikleşmiş problemler çözülemiyorsa bir yer de bir arıza var, bizim sektörümüzdeki arızayı 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu’nun çıktığı 10 Temmuz 2003 yılından bugüne net bir şekilde teşhisi koyduk ve tedavi yollarını aramaya başladık. Maalesef  %100 haklı olmamıza rağmen toplantılarımızda, söylevlerimizde sürekli Merkez Birliği ve TİŞOF’un engellerine takıldık. Onların hedefleri kamyoncu esnafının kronikleşmiş problemlerini çözmek değildi. Kendilerine altın tepsi üzerinde sunulmuş koltuklarını korumaktı. 2006 yılında oluşturulan Kamyoncu Kooperatifleri Çalışma Grubu onlarca toplantıya katılım sağlamış, binlerce hatta on binlerce kamyoncu esnafı yöneticilerini bir araya getirerek devlet nezdinde yüksek sesle kamyoncu esnafının sorunlarını masaya yatırmış, çözüm yollarını aramıştır. Küçümsenmeyecek düzeyde de mesafe almıştır. 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve ilgili mevzuatla ülkemize dayatılan taşımacılıkta kartelleşme provası rafa kaldırılmıştır. Bugün taşımacılık sektöründe yüzbinlerce aktör varsa ve hiç yabancılar yoksa bu bir avuç motorlu taşıyıcı kooperatifinin verdiği mücadeleden dolayıdır.

Birçok problem çözüldü fakat nihai sonuç alınamadı. Bugün gene kamyoncu esnafı ve taşımacılar HGS, OGS, Trafik para cezaları, motorlu taşıtlar vergisi, dijital takograf, muayene istasyonları, araç yaş sınırı, haksız rekabet, kaçak yakıt kullanımı vb. onlarca kronik durumla karşı karşıyadır. Yıllardır hiçbir beklentisi olmadan sektöre hizmet eden birisi olarak bu problemlerin çözümünün sizlerin, yani kamyoncu esnafının sivil bir inisiyatif oluşturarak tekrar Kamyoncu Kooperatifleri Çalışma Grubu gibi son derece demokratik ve sivil bir komite oluşturarak devlet nezdinde kronikleşmiş problemleri çözeceğine inanıyorum.

Bu anlamda konusunda son derece mahir olan Kamyonum Dergisi yayın yönetmeni Sayın Nuray Pekcan ve ekibini bu konuda teşvik etmek gerekiyor. Yapılacak ilk toplantıya devlet ricalinin üst düzeyden katılımının sağlanması halinde problemlerimizin detaylı bir şekilde anlatılacağından ve çözüm yollarının aranacağından kuşkum yoktur. Yeter ki bizler inanarak, orada yerimizi alalım ve sorunlarımızı yüksek sesle dile getirelim. Sonuçta devleti yönetenlerin iyi niyetli olduklarına inanıyoruz, fakat sorunlarımızın farkında olduklarına inanmıyoruz. Çözüm, unutmayalım ki bizdedir.                                                                                                                                                               


 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Hayaller ve Hayatlar
  YAZARLAR
Dr. Deniz Yıldız
Dr. Deniz Yıldız
Lojistikte Aşı Yolculuğu
Prof. Dr. Birol Erkan
Prof. Dr. Birol Erkan
Türk Lojistiği Geleceğe Hazır mı?
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Bir Gün Ülkemizde Yabancı Kamyoncular da Olabilir mi?
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Demiryolu ile Eşya Taşımacılığı
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
treyler
şoför
dikkat
türkiye
haberler
fahrer
sondakika
truck
lkw