Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
MERCEDES BENZ, TRUCK, ACTROS,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan, kösbohrer, tırsantreyler
okt, okttrailer, oktreyler, treyler, dorse,
Lojistik Sektörüne Yüzde 70'e Varan Yatırım Desteği Verilecek
Lojistik Sektörüne Yüzde 70'e Varan Yatırım Desteği Verilecek
Transit Refakat Belgelerinde Önemli Gelişme!
Transit Refakat Belgelerinde Önemli Gelişme!
English
Our R&D Works Continue For Electric Heavy Vehicles

Our R&D Works Continue For Electric Heavy Vehicles

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
akran lojistik
   
  Mustafa İmrak   
Geleceğin Çevreci Lojistik Sektörü
13 Haziran 2022 Pazartesi

Lojistik, çağlar boyu yaşadığı değişim ve zamanın araçlarına göre yenilenerek bugüne varan bir sektör. Sanayi çağının gereği ve gerçeğine uygun bir şekilde yoluna devam eden mesleğimiz, insanlığın belki en eski uğraşlarından biri olagelmesi açısından ciddi bir birikim sağlamıştır. Şöyle bakalım: Hemen her kavmin en azından bir mensubunun bir yola çıkma hikayesi vardır. Hâlâ dolaşımda ve hayatımızın her ihtiyacı için kritik bir noktada duruyor. Kentleşmenin vakıa olarak karşımızda durduğu bu çağda sektörün karşısında duran en büyük sorun  ve sorumluluklarından biri de çevreye duyarlı bir planla işimizi yapabilmektir. 
Bu konuda bir standart yakalanması için neler yapılabilir?
Bunları ele almak isterim. 
Öncelikle sektör mensupları olarak çevreye duyarlı araçların kullanılması şarttır. Bu konuda sanayi kuruluşları, mühendislik bilimi gerekeni yıllardır ortaya koymaktadır. Bizlerin ilke olarak bundan vazgeçmememiz gerekir. 
Motorlu araçlarda emisyon değerini düşürmenin yolu buna uygun ürün kullanmaktır. AdBlue kullanımı bu açıdan önemlidir. 
Lojistik sektörünün temel unsuru taşıma araçlarıdır. Bu yönüyle sürekli tamirat ve yenilik gerektiren bir iş yapıyoruz. Araçların yedek parçaları ve kullanılmayan aparatları çevre için ciddi sıkıntılar yaratabiliyor. Bu açıdan geri dönüşüm üzerinde durmamız gereken bir olgudur. Bütün firmalar tesislerinde geri dönüşüm alanları açmalı ya da paydaşlar bulmalıdır. 
Yakıt (petrol) bir enerji olarak kullanılmakta. Ancak petrol tüketimi ne kadar az tutulursa o denli çevre daha az görür. Bu nedenle iş planı yaparken en kısa güzergahların kullanılması önem arz ediyor. Ayrıca dönüş yollarında da aracın dolu olması için özen gösterilmeli. Araçlarımızın güzergahlarının binlerce kilometrelik yollar olduğu düşünüldüğünde bir aracın boş dönmesi yakıtın yok yere harcanması demektir ki bunun çevreye zararı da olgudur. Araç takip cihazları ile doğru adrese ulaşmasını sağlamak hem zaman hem yakıt tasarrufu açısından üzerinde durulması gereken bir konu. 
Sektörümüz araç filolarının tamir, bakım ve dinlenme alanlarına ihtiyaç duyan bir sektördür. Bugün mesleğimizde çok önemli profesyonel firmalar güçlü tesislerle yoluna devam etmektedir. Burada olması gereken bu tesislerin çevreye duyarlı inşa edilmesi ya da buna uygun hale getirilmesidir. 
Bizim firma olarak tesisimizin elektrik ihtiyacının güneş enerjisinden sağlanması için kolları sıvadık ve en kısa sürede güneş panelleri kuruyoruz. Ayrıca araçlarda akülerin şarj edilmesi için uygun güneş panellerinin kullanılması da mümkün. 

Söylediğimiz öneri ve örnekler elbette çoğaltılabilir. Ancak, sektörümüzün ve tüm sektörlerin varması gereken nokta yakıtsız, elektirik enerjisine dayalı hizmet vermektir. Sektör olarak bunun koşullarını oluşturmak için gayret göstermeliyiz ancak bağlı olduğumuz STK’ler, meslek odaları da bu konu üzerinde düşünmeli ve çalışmalar yapmalıdır.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Busworld Yarını Bugüne Taşıdı
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Dış Politikada Mayın Tarlası... Peki ya İç Politika?
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Geleceğin Çevreci Lojistik Sektörü
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Ukrayna - Rusya Krizi: Karadeniz Limanları
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
logitrans, logitransistanbul, fuar,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
Kamyonum TV
0
lösev
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
haberler
fahrer
lkw
türkiye
bus
kamyonum
Kamyon
kamyoncu
şoför