Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan,
Bartın Belediyesi Hafriyat Nakil Hizmeti Alacak
Bartın Belediyesi Hafriyat Nakil Hizmeti Alacak
OSD Başkanı Haydar Yenigün, ''Tedarik Krizinde Normalleşme 2023'ün İkinci Çeyreğinde''
OSD Başkanı Haydar Yenigün, ''Tedarik Krizinde Normalleşme 2023'ün İkinci Çeyreğinde''
English
Burhan Çakan, General Manager of Gürbulak Transport, 'The Most Crucial Problem of The Logistics Industry: Qualified Driver Shortage and the Case of Not Preferring The Profession'

Burhan Çakan, General Manager of Gürbulak Transport, "The Most Crucial Problem of The Logistics Industry: Qualified Driver Shortage and the Case of Not Preferring The Profession"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
   
  Mustafa İmrak   
İhracatın Motor Gücü Lojistik
30 Aralık 2021 Perşembe

Pandeminin küresel düzeyde yarattığı sıkıntıların kısa sürede atlatılmayacağı tüm uzmanlarca dile getirilen bir konuydu. Halihazırda küresel düzeyde özellikle döviz üzerinden bir ekonomik dalgalanma var. Gelişmiş kıta Avrupa’sı ülkelerinde dahi enflasyonun yükseldiği görülüyor. Türkiye’nin bu küresel kriz ortamından etkilenmemesi mümkün değildi. Nitekim iki aya yakın bir süredir, görülmedik bir döviz kuru yükselişleriyle karşı karşıya.

Ülkemiz farklı ekonomik darboğazları aştığı gibi, bunu da atlatacaktır; ancak biraz da bunun yollarına bakmak gerekir.

Devlet makamları açıklamalarında ihracat girdisini önemsediklerini söylüyor. Bu açıklamalar, en çok bu noktada hizmet ihracatı içinde yer alan bir sektörün mensubu olarak bizler için önemli. Tabii bu bize ayrıca bir sorumluluk da yüklüyor. Zira, ülkemiz şu anda döviz girdisine ciddi bir ihtiyaç duyuyor. Cari açığın kapanması, ülkemize döviz girdisinin sağlanarak dengenin kurulması adına sektörümüze çok önemli sorumluluklar düşüyor. Ülkeye ne kadar çok döviz getirebilirsek devlete ve genel olarak ülke ekonomisine katkı sunacaktır. Ekonomiyi ayakta tutan bu dengelerdir.

Her dönem ihracatın motor gücü olan lojistik sektörü bu kritik zamanda da ekonominin rahatlaması adına üzerine düşeni yapacaktır.

Ekonominin gündeminde olan bir diğer konu da asgari ücret ve istihdam endişesi. Öncelikle belirlenen asgari ücretin çalışanlar için olumlu olduğunu düşünüyoruz. Başka sektörler adına konuşmak bizim konumuz olmamakla beraber, ihracatın temelini oluşturan lojistik sektörünün bu dönemde istihdama da olumlu katkı sunacağını söylemek mümkün. Lojistik sektörü en çok istihdam yaratan sektör olmaya devam edecektir. Özellikle son bir aydır görüştüğüm meslektaşlarımızın da benzer bir gayret içinde olacağını söylemesi fikren bizi doğruluyor. Araç sayılarının artması, çalışma ofislerimizin büyümesi daima istihdamı arttıran unsurlar olacaktır. Çünkü ihracat alanında yaşanan gelişim ve büyüme daima bizim istihdamı da büyütmemize katkı sağlıyor.

Sektörümüz, ihracatta olduğu gibi istihdamda da yükselecek bir potansiyele ve motivasyona sahip.

Peki bu durumda lojistik sektörünün gelecek adına en çok ihtiyaç duyduğu husus nedir? Açıkçası istihdamda süreklilik adına en çok ihtiyaç duyulan şey mesleki eğitimdir. İş alanlarımız, günden güne lojistik bölümlerinde eğitim almış üniversite mezunlarından oluşan bir yapıya bürünüyor. Eğitimli personele ihtiyaç olduğu kesin. Ancak, mesleki eğitimin en azından lise yıllarından başlaması gerekiyor. En önemlisi mesleki eğitim almak bir eksik ya da kusur değildir. Sektörümüze günden güne yüklenen sorumluluğun hafiflemesi adına mesleki eğitimin bir politika olarak geliştirilmesi yerinde olacaktır.

Tabii, bununla beraber küresel bir iş olan lojistik sektörüne yönelen personel adayının uluslararası geçerliliği olan bir yabancı dili öğrenmesinin gerekliliğinin de altını çizelim.

Mustafa İMRAK


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
KAFAM KARIŞIK
busworld
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
İhracatın Motor Gücü Lojistik
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Karbon Sınır Vergisi
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Taşımacılıkta Ağır Vasıta Sürücü Sorunu
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Şoför Krizinin Tek Nedeni Pandemi mi?
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
bus
Kamyon
dikkat
şoför
lkw
fahrer
treyler
haberler
türkiye