Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
24 Kasım 2025 Pazartesi - 16:18

Mutlular Transport Sınır Tanımayan Büyümesine 2025 Yılında da Devam Etti

Mutlular Transport Yönetim Kurulu Üyesi ve Logista Global Yönetim Kurulu Başkanı Mutluhan Akan; Logitrans Fuarı’nda verdiği özel röportajda Mutlular Transport’un 2025 yılını okuyucularımızla paylaştı.

Mutlular Transport Sınır Tanımayan Büyümesine 2025 Yılında da Devam Etti

2025 yılında 475 adetlik Tırsan yatırımının yanı sıra 76 adetlik MAN yatırımı gerçekleştirdiklerini aktaran Akan, Türk plakalı 1100 araçla hizmet verdiklerini ifade etti. Aynı zamanda 2027 yılı için elektrikli araç yatırımında bulunacaklarını da sözlerine ekledi. Yeni güzergah açılımlarında da bulunduklarını söyleyen Akan; Moğolistan seferlerini devreye aldıklarını ifade etti.Azerbaycan’da yeni bir şube ve Polonya’da yeni bir şirket açtıklarını paylaşan Akan; daha önceleri açmış oldukları Kazakistan şubelerinde ise önemli bir yol kat ettiklerinden bahsetti. Sektöre dair değerlendirmelerde de bulunan Akan, Türk nakliyecisinin önünde büyük bürokratik engeller bulunduğunu ve bu engeller aşılırsa sektörün 10 katı kadar bir büyümeye ulaşacağını ifade etti.

Sözlerine 2025 yılında önemli yatırımlar yaptıklarından bahsederek başlayan Akan, ilk olarak yıl içerisinde gerçekleştirdikleri araç yatırımlarını açıkladı; “2025 yılı içerisinde şu ana kadar 475 adetlik Tırsan yatırımı yaptık. Belki 50 araçlık ikinci bir yatırımımız daha olabilir. Bunun yanı sıra 76 adetlik MAN yatırımı gerçekleştirdik. Yatırımımızı 76 araçlık gerçekleştirmemizin sebebi; Iğdırlı olmamız. Aynı zamanda bütün araçlarımız 76 plakalı. Şu anda çekici ve römork dahil Türk plakalı 1100 civarı aracımız bulunuyor.”

“Moğolistan Seferlerimizi Devreye Aldık”

Avrupa’dan Çine’e uzanan geniş bir coğrafyada hizmet verdiklerini aktaran Akan, yeni güzergah açılımlarında da bulunduklarını söyleyerek sözlerine devam etti; “Bizim işimiz transit taşımacılık. Yeni sunmaya başladığımız bir hizmet olarak, Moğolistan güzergahımızı devreye aldık. Moğolistan’ın sadece Rusya ve Çin’e sınırı var ve dünyada başka hiçbir ülkelere kara sınırı bulunmuyor. Rusya üzeri taşımalar ise ambargoya bağlı yasaklara takıldığı için, taşımalar yalnızca Çin üzerinden yapılabiliyor. Biz de bu güzergahımızı devreye alarak Avrupa’nın her noktasından, Çin üzeri Moğolistan seferlerimizi başlattık.”

“Azerbaycan’da Yeni Şube ve Polonya’da Yeni Bir Şirket Açtık”

“Kazak Plakalı Araçlarımız Sayesinde Çin’de Hizmet Verebiliyoruz”

Şube yatırımlarına da hız kesmeden devam ettiklerini açıklayan Akan yeni açtıkları ve halihazırda hizmet vermekte olan şubeleri hakkında bilgi verdi; “Azerbaycan’da yeni bir yatırımda bulunarak, yeni şubemizi açtık ve çekici-römork kombinasyonuyla toplam 70 araçla hizmet vermeye başladık. Bakü’de yeni bir ofis ve tır garajı açtık. Önceki yıllarda Kazakistan’da şubemizi açmıştık, orada büyük yol kat ettik. Yüzden fazla Kazak plakalı aracımızla Kazakistan içi taşımalar da dahil olmak üzere Avrupa ve Türkiye’den Kazakistan’a rahatlıkla taşımacılık yapabiliyoruz. Kazakistan’dan da Avrupa ve Türkiye’ye yükleri hızlıca alabiliyoruz. Aynı zamanda Kazak plakalı araçlarımızı Çin’de de kullanabiliyoruz. Türk araçlarıyla Çin taşımaları yapılamıyor. Çünkü Türkiye ile Çin arasında dozvola anlaşması henüz reale dönmediği için ve vize konusunda yaşanılan sıkıntılar nedeniyle Türk bir şoför, araç ve römork ile Çin’e girmek oldukça zor. Biz bu yatırımımızla engelleri aşmış olduk. Bunun yanı sıra Polonya’da yeni bir şirket açtık. Polonya plakalı çekicilerle, Avrupa içerisinde ekstra bir rota belirlemiş olacağız.”

“2026 Yılı da İyi Geçmeyecek”

2025 yılının umdukları gibi geçmediğini söyleyen Akan, 2026 yılının da iyi geçmeyeceğini öngördüğünü söyledi. Özellikle son çeyreğe kadar geçecek dönemin 2025 yılıyla aynı olacağını ya da daha kötüye gideceğini aktardı. Dünya genelinde ekonomide kötüye giden bir durumun söz konusu olduğunu vurgulayan Akan, bunun Türkiye’yi ve doğal olarak lojistik sektörünü çok etkilediğini dile getirdi. Transit ve üçüncü ülke taşımalarının ise bir avantaj olduğunu ifade ederken sözlerine şöyle devam etti; “Orta Koridorun her geçen gün artan öneminin Türkiye’ye yansımasının sağladığı imkanlardan faydalanıyoruz. Ancak yine hakkını verebildiğimizi düşünmüyorum. Bürokratik engeller önümüzde çok büyük bir duvar.”

“Türk Nakliyecisi Bürokratik Engelleri Aşabilirse, Rekabet Şansı Bulabilecektir”

Türk nakliyecisinin, yabancı firmalarla rekabetinden önce aşması gereken bürokratik engeller olduğuna vurgu yapan Akan; “Bunları aşarsak, diğer oyuncularla da rekabet etme şansı buluruz. Türk nakliyecisi aslında hem Avrupa’da hem de Asya’da güçlü bir yapıya sahip. Avrupa’nın yenilik ve teknolojisiyle, Asya’nın çok da profesyonel olmayan şartlarını sentezleyebiliyor. Avrupa’daki nakliyecinin Avrupa sınırları içerisinde oyun alanları geniş, ancak Avrupa dışında çok da büyük bir alanları olduğuna inanmıyorum. Avrupa’da üç bin aracı olan bir firma bile Türkiye’yi geçip Orta Doğuya, Çin’e gidemiyor, gitmiyor. Burada tabi ki Türk nakliyecisi öne çıkıyor. Tabi bizlerin de inovasyona, yeşil lojistik vs. gibi yeni çağın getirdiği gerekliliklere ayak uydurmamız gerekiyor. Çağa ayak uyduramayan, yok olmaya mahkumdur.” dedi.

“2027 Yılında Elektrikli Çekici Yatırımı Planlıyoruz”

Kendilerinin de yeşil lojistik anlamında adımlar attıklarını söyleyen Akan bunları şöyle açıkladı; “Üç bin metrekarelik kapalı alanımızın üzerinde bulunan güneş panelleri ile kendi elektriğimizi kendimiz üretiyoruz. Bu elektrik tüm yerleşkemizin ihtiyacını karşılıyor. Aynı zamanda personelimize tahsis ettiğimiz yirmiye yakın binek aracımız elektrikli. 2027 yılı için ise elektrikli çekici yatırımı planımız bulunuyor. Yeşil Lojistik Belgemiz henüz yok ama onun başvurusunu da en yakın zamanda yapacağız.”

“Ekstra Teşvik İstemiyoruz, Çünkü Gerçekleşmeyeceğini Biliyoruz”

“Engeller Kalkarsa Sektör 10 Katı Bir Büyüklüğe Bile Ulaşabilir”

Devletin nakliye sektörüne sağladığı hiçbir teşvik olmadığını söyleyerek sözlerine devam eden Akan; “Lojistiğin herhangi bir kolunda teşvik alamıyoruz. Aslında biz ekstra bir teşvik de istemiyoruz, çünkü gerçekleşmeyeceğini biliyoruz. Tek isteğimiz önümüzdeki engelleri kaldırmaları. Eğer bunu yaparlarsa sektörümüzün 10 katı bir büyüklüğe bile ulaşabileceğini düşünüyorum.” ifadelerini kullandı.

“Zengezur Koridoru’nun Türkiye’ye Çok Büyük Bir Getirisi Olacak”

Ukrayna-Rusya savaşının ardından Orta Koridorun öneminin tescillendiğini paylaşan Akan, Türkiye’nin ise jeopolitik konumu nedeniyle dünyanın merkezi olabilecek bir konumda olduğunu vurguladı. Zengezur Koridoru’nun ise bunların can damarı olduğunu ifade eden Akan sözlerine şöyle devam etti; “Türkiye’den çıktıktan sonra geçeceğiniz tek nokta; Gürcistan. Ancak Gürcistan’ın altyapısı, gümrüğü vs. buna asla uygun değil. Aynı zamanda bürokratik engelleri, önümüzde çok büyük bir duvar. Zengezur’u devreye aldığımızda, Gürcistan bypass olacak. Türkiye’den sonra direkt Azerbaycan topraklarına adım atmış olacağız. Bunun da aslında 100 yıllık bir hedef olduğunu söyleyebiliriz. Zengezur olmazsa olmazımız, Türkiye’ye çok büyük bir getirisi olacak. Zengezur’un göbeğinde ise Iğdır var. Bir Iğdırlı olarak bu da bizi gururlandırıyor.”

“Kurumsallaşma Yolunda Attığımız Önemli Adımlar Var”

“Zengin Filomuzla Taşıyacak Yeni Ürünler Arıyoruz”

Son olarak orta vadeli hedeflerinden bahseden Akan sözlerini bitirirken şu ifadeleri kullandı; “Kurumsallaşma yolunda attığımız önemli adımlar ve büyük hedeflerimiz var. Yeşil lojistik konusunda da yatırımlarımıza devam ediyor ve buna çok önem veriyoruz. Avrupa’nın birkaç noktasında daha şube açmayı planlıyoruz, araç yatırımlarımız da olabilir. Kazakistan ve Azerbacan’daki yatırımlarımızı çok daha iyi bir konuma getirmeyi planlıyoruz. İkisi de çok önemli aktörler. Bunun yanı sıra frigolu araçlarımızdan tutun, ADR’li araçlara uzanan geniş bir yelpazede zengin bir filoya sahibiz. Yeni ürünler taşımak için arayışlarımız mevcut.”

Özel Haber/Öykü İmset

 
Nükte Trailer, Solutrans 2025’te Avrupa’ya Açılım Hedefini Güçlendirdi
 
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İMS Lojistik Uzun Yıllara Dayanan Çalışmalarını 2025 Yılında Taçlandırdı
IMS Lojistik Genel Müdürü Mustafa İmrak Kamyonum Dergisi’ne verdiği röportajda, ...
Seyit Usta Treyler Kamyon Taşıyıcı Treyleri ile Pazarda Yine İddiasını Konuşturacak
Seyit Usta Treyler Genel Müdür Yardımcısı Alp Arslan, Logitrans Fuarı’nda ...
Deep Trailer Spare Parts, Treyler Dolaplarında Yeni Bir Dönem Başlatıyor
Deep Trailer Spare Parts, son olarak treyler yemek ve takım dolaplarında ...
 
Samko Kalitesi Artık İzmir’de: IVECO Tercihinin Arkasındaki Güç Türkiye’nin En Kapsamlı Tesisini Açtı!
Uzun yıllar boyunca Antalya’dan tüm Türkiye’ye hizmet vermekte olan firma, ...
Zarife Atik ile İş Dünyasında Kadın Olmak ve Fark Yaratmak
Lojistik sektörü, doğası gereği operasyonel yoğunluğu yüksek, rekabetin ...
Yarim Asırlık Tecrübe ile Her Yük Güvende: Cihan Alp Group
1979 yılında Kocaeli’de kurulan ve yarım asra yakın bir zamandır konteyner ...
 
Avrupa’nın Kalbine Taşımacılıkta DNT İmzası
“EGE BÖLGESİNDE İLK 3, TÜRKİYE’DE İLK 10’DA OLMAYI HEDEFLİYORUZ!”
Doğudan Batıya Uzanan Güvenli Taşımacılığın Adı Pilot Lojistik
1980’li yıllara dayanan geçmişiyle, sektöre uzun yıllar emek vermiş bir ...
Şahade Lojistik: Güçleniyor, Yükseliyor, Geleceğe Koşuyor
Şahade Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Şahade, 1996 yılında beş ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
2026 Daha İyi Bir Yıl mı Olacak?
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler kamyonumşoförsondakikafahrernewstürkiyedikkatlkw