Yatırımlarına da hız kesmeden devam eden Ahmet Şahade, Gaziantep’te 7500 metrekarelik alan üzerine kurulu yeni ofislerine ek olarak İstanbul’da 5500 metrekarelik alanda, çok yakında inşasına başlanacak bir ofis ve garaj yatırımı da yapmış durumda. Şahade’nin önümüzdeki beş yıl için hedefi ise lojistik sektörüne ve firmasına inancını kanıtlar nitelikte; “2030 yılına kadar yüzde 100 büyümek!”
1996 yılında Ahmet Şahade tarafından Gaziantep’te kurulan Şahade Lojistik, sadece Gaziantep değil tüm bölgenin yükünü taşımaya devam ediyor. Gaziantep başta olmak üzere Güneydoğu Anadolu Bölgesinden dökme paletli ürün, halı, tekstil, sağlık malzemeleri gibi ürünlerin taşımasını gerçekleştiriyor. 30 yıl önce bu uzun soluklu yolculuğuna adım atan firmanın yıllar içindeki gelişimini okuyucularımız için anlatarak sözlerine başlayan Ahmet Şahade; “1996 yılında şirketimizi kurmamın ardından aldığımız bir teşvik ile İsveç’ten beş araç getirerek filomuzun ilk adımlarını attık. Aradan geçen 30 yılın ardından filomuzdaki araçlar 150 adete ulaştı. Ancak yaşadığımız personel sıkıntısı nedeniyle tekrardan ortalama 100 araca geri döndük ve şu an bu adetlerle yolumuza devam ediyoruz.” dedi.
“Filomuzda Yerli Üretime Yer Vermeye Özen Gösteriyoruz”
“Mercedes ve Tırsan Bizi Her Açıdan Memnun Ediyor”
Araç tercihlerinde tüm marka araçları kullandıklarını ancak yerli üretime oldukça önem verdiklerini belirten Şahade bu nedenle Mercedes marka araçlarda karar kıldıklarını belirtti. Treylerde ise başladıkları günden bu yana Tırsan markasını tercih ettiklerini söylerken, iki markanın öne çıkan yönlerini şöyle açıkladı; “İlk olarak iki marka da yerli üretim. Bunun yanı sıra iki markada da servis ve yedek parça temininde 7/24 hızlı bir şekilde hizmet alabiliyorum. Beni oldukça memnun ediyorlar.”
“İtalya ve Yunanistan Ana Hatlarımızı Oluşturuyor”
“Hizmet Alanımıza İskandinav Ülkelerini de Alacağız”
Hizmet verdikleri bölgeleri açıklayarak sözlerine devam eden Şahade, Balkan ülkeleri ve Avrupa’ya hizmet verdiklerini ancak ana hatlarını İtalya ve Yunanistan’ın oluşturduğunu söyledi.
Tüm bunların yanı sıra hizmet sınırlarını genişletme planı içerisinde bulunduklarını da belirtti. Şahade konuyla ilgili olarak şu ifadeleri kullandı; “Bulunduğumuz bölgeden İskandinav ülkelerine doğrudan ve rutin çalışan bir firma yok. Bu doğrultuda bölgemizde bir açık bulunmakta. Hizmet verdiğimiz ülkeleri o sınırlara genişleterek, o açığı kapamayı düşünüyoruz. Bunlara ek olarak Yunanistan’da da bir yatırım yapmayı planlıyoruz.”
“Önceliğimiz Müşteri Memnuniyeti ve Yüksek Kalitede Hizmet Sağlamak”
Her zaman önceliklerinin müşteri memnuniyeti ve yüksek kalitede hizmet sağlamak olduğunu söyleyen Şahade; “Müşterilerimize yüklemeden boşaltmaya kadar yüklerini takip etme imkanı sağlıyoruz. 7/24 ulaşılabiliyor, böylelikle istediği her an hizmet alabilmelerini sağlıyoruz. Tüm hizmetlerimizi aynı zamanda mail şeklinde de onlara iletiyoruz.” dedi.
“Önümüzdeki Beş Yıl İçerisinde Yüzde 100 Büyümeyi Hedefliyoruz”
Lojistik sektörünün Türkiye’de olduğu gibi dünyada da hızla gelişen bir sektör olduğunun altını çizen Şahade, bu gelişime inançlarının tam olduğunu ve bu nedenle hedeflerini de bu doğrultuda belirlediklerini söyledi. Şahade; “Önümüzdeki beş yıl içerisinde yüzde 100 büyümeyi hedefliyoruz. Yatırımlarımızı da bu yönde planlıyoruz.” ifadelerini kullandı.
Gaziantep’te 7500 Metrekarelik Yeni Ofis…
İstanbul’da Yeni Ofis ve Garaj…
Yeni yatırımlarını ise şöyle açıkladı; “Şu an Gaziantep’te 1000 metrekaresi kapalı olmak üzere 7500 metrekarelik bir alana bir ofis kuruyoruz. İstanbul’da da önemli bir yatırımımız var. Sabiha Gökçen Havalimanına çok yakın bir konumda 5500 metrekarelik bir alana ofis ve garaj kuracağız. Planımız; Gaziantep yükleme- İstanbul aktarma- Avrupa şeklinde işleri hızlandırmak.”
“Avrupa Kendi Arasındaki Ticareti Geliştirmek için Bize Gizli Bir Ambargo Uyguluyor”
Konuşmasının devamında sektörde yaşanan sıkıntılara da değinen ve Avrupa taşımalarında vize ve geçiş belgelerinde yaşanan problemlerin ana sıkıntılar olduğunu belirten Şahade sözlerine şöyle devam etti; “Geçiş belgeleri sürekli bitiyor. Vize alımında da ciddi problemler var. Avrupa bizim için ticaret potansiyelinin en yüksek olduğu bölge, ancak oraya ulaşamıyoruz. Tüm bunların yanı sıra gizli bir ambargo da uygulanıyor. Kendi birliklerinin içerisinde ticareti artırmak istiyorlar. Yakın zamanda yurtdışına gittiğimde sebze ve meyvelerin hepsinin İspanya, İtalya, Yunanistan’dan geldiğini gördüm. Benim hissiyatım, kendi aralarındaki ticareti geliştirmek için gizli bir vize ambargosu uyguladıkları yönünde.”
“Güvenlik Deniyor Ama Şoförlerde İltica Oranı Oldukça Az”
Şirketlerin üst düzey yöneticilerine ve şoförlerine gri pasaport verilmesinin birçok süreci kolaylaştıracağını söyleyen Şahade; “Tabi ki her şoföre verilmesin ancak belli bir süre bu mesleği icra etmiş, SRC’si olan, daha önce de yurtdışına gitmiş gelmiş şoförlere bu hak sağlansa, sektörümüzde rahat bir nefes alacak. Bahane olarak güvenlik amaçlı deniliyor ama baktığınız zaman şoförlerin iltica sayısı oldukça az. Neredeyse hiçbir şoför iltica etmemiş. Bunun yanı sıra üst düzey yöneticilere de bu hakkın tanınması gerekiyor, yeri geliyor vize alamadığı için o kişi gidip firmasının pazarlamasını yapamıyor.” dedi.
“Yabancı Yatırımcılarla Ekonomik Olarak Rekabet Edemeyebiliriz”
“Yabancı Yatırımcının Bölgemize Girmemesi Adına Elimizden Ne Gelirse Onu Yapacağız”
Yabancı firmaların özellikle son zamanlarda Türkiye’ye ciddi yatırımlar ve alımlar yaptıklarını ifade eden Şahade, bunun Türk nakliyecisi için ise bir risk olabileceğini söyledi. Konuşmasının devamında şu ifadeleri kullandı; “Yabancı yatırımcılarla rekabet etme şansımız ekonomik olarak çok zor olabilir. Ancak biz, bölgemize girmemeleri adına elimizden ne gelirse onu yapacağız.”
Tüm sektörlerde yaşanan mavi yakalı problemine de dikkat çeken Şahade; “Çocuklarımızı liseye, üniversiteye kadar okutuyor ama onları mesleki yönde yetiştiremiyoruz. Üniversite mezunu çocuklar da zaten gelip şoför olmak istemiyor.” dedi. Şoförlüğü daha cazip kılmak için ise devletin ilgili kurumlarında özendirici bazı uygulamalara geçilmesi gerekliliğini vurgularken, tüm sektörler için mavi yakalı istihdamını artırmak adına yeni bir strateji uygulanması gerektiğini söyledi.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
|
|
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |