Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
otokar, otokaratlas,
okt, okttrailer, oktreyler, treyler, dorse,
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
English
Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, 'We Continue to Invest in Atlas and We will'

Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, "We Continue to Invest in Atlas and We will"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
ford, fordfmax, fmax, kamyonumdergisi, kamyon, trucs
1 Aralık 2021 Çarşamba - 18:02

IMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak, "Türkiye Avrupa’nın Vazgeçilmez Lojistik Merkezi Olacak"

Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda IRU Karayolu Nakliye Şirketi Tepe Yöneticisi alanında ödüle layık görülen İMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak ile firmaya, sektöre ve sektörün sorunlarına dair söyleşi gerçekleştirdik.

IMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak,  Türkiye Avrupa’nın Vazgeçilmez Lojistik Merkezi Olacak

İMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak,

“TÜRKİYE AVRUPA’NIN VAZGEÇİLMEZ LOJİSTİK MERKEZİ OLACAK”

“İHTİYACIMIZ OLAN, ŞOFÖR OKULLARIYLA MESLEĞİ NİTELİKLİ HALE GETİRMEK”

“AZERBAYCAN’I GÖNÜL RAHATLIĞIYLA TAŞIMA KORİDORU OLARAK KULLANABİLMEYİ ARZU EDİYORUZ”

Öncelikli olarak vize ve şoför sıkıntılarına dikkat çeken İmrak, sektörün ihtiyacının şoför okulları ile mesleğin daha nitelikli hale getirilmesi olduğunu belirtiyor. Lojistik sektörünün önemli konularından Orta Koridor konusuna da değinen İmrak, “Azerbaycan’ı gönül rahatlığıyla taşıma koridoru olarak kullanabilmeyi arzu ediyoruz ”diyor. Detaylar haberimizde.

“İMS Lojistik olarak freight forwarder kısmında TİO ile taşıma işleri organizatörlüğü yapan bir kolumuz olmakla beraber, İmsan Group  kendi özmal araçları olan,  ihracatta Avrupa, dönüşte de transit taşımalarına ağırlık veren;  Irak, İran, Azerbaycan, Gürcistan gibi destinasyonlara direk çalışan, hem komple hem parsiyel servisleri sağlayan bir grup firması. Aynı zamanda kendi bünyemizde, 2018 yılında kurmuş olduğumuz İMS Sigorta ile de 4 büyük acentelik alarak hem kendi faaliyetlerimizi teminat altına alıyor hem de paydaşlarımıza, tedarikçilerimize bu hizmetimizi sunabiliyoruz.”

“Vize Sorunu, Mevcut Şoför Kadromuzu Sürekli Değiştirmemize Yol Açıyor”

 “Şu an global anlamda yaşanan şoför sıkıntısında; Türkiye’yi değerlendirdiğimiz zaman insan gücü bakımından bir sıkıntımız olmadığını görebiliyoruz ancak başka sıkıntılarımız bizde de şoför konusunda sıkıntı yaşamamıza neden oluyor. Yaşadığımız sorunları Avrupa bazında değerlendirecek olursak bunlardan birincisi;  yaşadığımız vize sorunu. Bugüne kadar vizesini düzenli olarak alabilen şoförlerimiz artık vize alamıyor; ikinci, üçüncü defa başvurularında da sürekli retler geliyor ve hiçbir sebep gösterilmiyor. Mevcut kadromuz sürekli olarak değişmek durumunda kalıyor. İkincisi ise; nitelik bakımından bizim ihtiyaçlarımızı karşılayacak,  hem evrak dokümantasyonuna hakim olabilecek hem de Avrupa’daki sisteme ayak uydurabilecek nitelikteki şoför eksikliği.”

“İhtiyacımız Olan, Şoför Okullarıyla Mesleği Nitelikli Hale Getirmek”

“Şu an ihtiyacımız olan şoförlük mesleğini ciddi anlamda nitelikli bir hale getirmek. Şoförlük gerçekten önemli ve ihtiyaç duyulan bir meslek. Bizim de şoför akademileri, üniversitelerde açılan bölümler ya da bunun gibi çalışmalarla bu mesleği daha da nitelikli hale getirmemiz gerekiyor. Biz nakliyeciler, ancak iyi bir şoför kadrosuna sahip olduğumuz zaman doğru hizmet verebiliriz. Şoförlüğü hem daha cazip hem de artık profesyonel insanlardan oluşan bir meslek grubu haline getirmemiz gerekiyor. Şoförlük artık hiçbir iş bulamayan insanların mesleği olmamalı; nitelikli ve kaliteli bir meslek olarak devam etmeli. Şunu unutmamalıyız ki; ihracatımız şoförün sırtında. UND ve Utikad gibi bağlı bulunduğumuz derneklerimiz de bu konuya oldukça duyarlılar ve pandeminin de etkisini yitirmesiyle bu çerçevede çok daha güzel çalışmalar yapılacağını biliyoruz. Sonuç olarak bu hepimizin ortak sorunu. Şu an globalleşen şoför krizinden ders çıkarıp, önlemlerimizi almalıyız. Biz de sorunları dile getirmekten ve sorunların çözümleri içerisinde yer almaktan hiçbir zaman kaçınmıyoruz.”

“Azerbaycan’ı Gönül Rahatlığıyla Taşıma Koridoru Olarak Kullanabilmeyi Arzu Ediyoruz”

 “Bölgesel olarak Azerbaycan’ı değerlendirdiğimizde şunu belirtmeliyiz ki; bizim Azerbaycan’dan beklentilerimiz var. Her zaman dediğimiz gibi biz ‘İki ülke, Tek milletiz!’ Dolayısıyla bizim bir ayrıcalık hissetmemiz gerekirken şu an tam tersine tüm bu yaşananların maliyetini biz ödüyoruz. Birçok kalemde ödenen ek maliyetler sadece nakliyecinin değil, onların ithalatçısının da sırtında bir yük; bize yüklenen ek maliyetleri biz nakliyeye yansıtmak zorunda kalıyoruz. Umuyoruz ki; yapılan görüşmelerle beraber bu konuyla ilgili güzel haberler alacağız. Maliyetlerimizi minimize etmeyi ve Azerbaycan’ı, Orta Asya’ya yaptığımız taşımalarda gönül rahatlığıyla taşıma koridoru olarak kullanabilmeyi arzu ediyoruz.”

“Türkmenistan’a Karşı El Birliğiyle ve İyi Niyetle Zorlayıcı Davranmamız Gerektiğine İnanıyorum”

“Türkmenistan’da çok ciddi sıkıntımız var; nakliyecimiz orada can çekişiyor. Kapıların kapalı olması hem transit sürelerimizi hem maliyetlerimizi artırıyor. Buna ek olarak dönen dorselerimizde hasarlar oluşmuş olabiliyor. Zararlarımızın karşılanamadığı sahipsiz bir döngünün içerisine giriyoruz. Bunun bir an önce çözüme ulaştırılması gerekiyor. Türkiye’nin gücünün bulunduğu ve siyasi olarak birbirimize yakın olduğumuz Türkmenistan’da esnekliğe gidilmesi ve bize destek sağlanması gerekiyor. Şu an halihazırda devam eden bu durumda nakliyecimiz artık başka bölgelere gitmek zorunda kalıyor; hiç bilmediği Avrupa’ya girme telaşına ya da Ortadoğu pazarına giriyor,  bu da girdiği ülkelerde nakliye pazarının fiyatlarının düşmesine sebep oluyor. Tüm bunların neticesinde hepimiz birbirimize zarar vermiş oluyor. Türkmenistan’ın bu noktada gerekli esnekliği sağlaması noktasında el birliğiyle ve iyi niyet çerçevesinde zorlayıcı davranmamız gerektiğine inanıyorum.”

“Yeşil Lojistik İçin Ne Gerekiyorsa Yapacak ve Bu Konuda Öncü Olacağız”

 “Son dönemlerde doğanın ne kadar tahrip edildiğini ve dengesinin ne kadar değiştiğini gözlerimizle görüyoruz. Yeşil bir dünya için hepimizin üzerinde bir yük ve taşıdığı sorumlulukları var. Biz de şu anda Mersin’de kurduğumuz lojistik merkezimizi bu çerçevede inşa ediyoruz. Bu konuda yürüttüğümüz birtakım projelerimiz var; bunların başında kurulacak olan tesisimizde tamamen solar enerjiyi kullanmak var. Tamamen kendi enerjimizi üretip, bunu devletin de kullanımına açmak istiyoruz. İkinci olarak ise yine yeşil lojistik adına, kullandığımız Euro 6 araçlarımızın bataryalarını yine solar enerjiyle şarj etmesine dikkat ediyoruz. Biz bu konuda çok dikkatli ve özellikle kurallar konusunda titiz bir grubuz. Yeşil lojistik gündeme gelmeden biz bu geçiş için kendimizi hazırladık. Dolayısıyla ilerleyen zamanlarda da bunun için ne gerekiyorsa biz firma olarak yine içerisinde yer alacağız ve hatta öncülüğünü yapacağız.”

“Türkiye Avrupa’nın Vazgeçilmez Lojistik Merkezi Olacak”

 “Türkiye olarak çok ciddi bir bölgede bulunuyoruz; Avrupa ile Ortadoğu arasında bir köprü, Orta Asya’ya açılan bir kapıyız. Üç tarafımız denizlerle çevrili; bulunduğumuz coğrafi konum hem kara hem deniz hem de demiryolu taşımaları için oldukça uygun.  Ayrıca özellikle pandemiden ve son olarak Avrupa’da yaşanan şoför sorunlarının lojistiği aksatmasından sonra, sektörümüzün önemini de bir kez daha görmüş olduk. Türkiye de bu sektörde oldukça güçlü bir oyuncu. Özellikle konteynır krizi ve Çin’in bölgeler üzerinde avantajını kaybetmesiyle beraber gelecekte Türkiye’nin, dünya lojistik merkezinde ciddi yerlere geleceğini, ihracatımızın artacağını ve Avrupa’nın vazgeçilmez lojistik merkezi veya vazgeçilmez ihracat pazarı olacağını düşünüyorum.”

 
Temsa İsrail Yollarında Çevreci Otobüslerinin Sayısını Artırdı
 
Petrol Ofisi’nde CHRO’luk Görevine Burcu Yüksel Kocagöz Atandı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İskenderun Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Birol Erkan, "Fayda Maliyet Analizi Yapıldığında Bu Meslek Cazip Gelmiyor"
Avrupa’da gündem olan ve ülkemizde de sektörün sıkça telaffuz etmeye başladığı ...
Yerli Ecotorq Motor ve Ecotorq Şanzımanın Mükemmel Uyumunu Sürüşlerle Test Ettik
Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanı Ecotorq şanzıman gerçekleştirilen ...
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, "Türkiye’nin Transitte Yaşadığı Darboğazı Fırsatçılığa Çevirmeye Çalışıyorlar"
Sektörün gündeminde yer alan önemli konuları sektör temsilcisi UND ile ...
 
Yılnak Akdeniz Bölge Satış Müdürü Murat Göksun, "Avrupa’da Yaşanan Şoför Krizi Bizim İçin Bir Fırsat Olabilir"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda Yılnak Akdeniz Bölge ...
Soğuk Zincir Finansal Kiralama Destek Programına Sektörün Bakışı..
KOSGEB’in sebze ve meyve zayiatını azaltmak üzere soğuk zincir faaliyeti ...
Destan Ağır Taşımacılık ve Lojistik Filo Yöneticisi Mustafa Yaldız, "Avrupa’dan Asya’ya Giden Taşımaların Pek Çoğunu Türk Plakalı Araçlar Gerçekleştiriyor"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nın ilk gün konuklarından ...
 
Galata Taşımacılık CEO&Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Vittorio Zagaia, 'Biz Aslında Türkiye’yi Taşıyoruz'
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda bir diğer konuğumuz ...
Özgü İş Geliştirme ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Müdürü Öner Aydın, ''Marmara Bölgesi’nde Teşvikler Artırılmalı''
18 ülkeden 122 firmanın katılımıyla 10-12 Kasım tarihleri arasında gerçekleşen ...
Konteyner Krizi ve Deniz Taşımacılığındaki Artan Maliyetlere Yeni Alternatif Güzergahlar
 Lojistik sektöründeki gelişmeleri yakından takip ederek detayları ilgililerden ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Alacağız, Satacağız, Taşıyacağız
busworld
automechanica, automechanicaturkey, automechanicaistanbul
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Müktesebat Nedir? Ne Değildir?
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Kuzeydeki Savaş ve Sektörümüz
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Ukrayna - Rusya Krizi: Karadeniz Limanları
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
logitrans, logitransistanbul, fuar,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
türkiye
dikkat
kamyonum
truck
news
haberler
şoför
lkw
sondakika