Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
8 Aralık 2025 Pazartesi - 15:35

Elektrikli Kamyon (Battery Electric Truck BEV) ve Hidrojen Yakıt Hücreli Kamyon (FCEV) Farkı Nedir?

Ağır vasıtalarda gelişen teknolojiler yeni terimleri ve sistemleri literatürümüze sokuyor. Gelecek elektrikli araçlarda mı yoksa hidrojen geleceğin asıl enerji kaynağı mı olacak?

Elektrikli Kamyon (Battery Electric Truck  BEV) ve Hidrojen Yakıt Hücreli Kamyon (FCEV) Farkı Nedir?

Elektrikli Kamyon (Battery Electric Truck – BEV)

Nasıl çalışır?

Büyük bir lityum-iyon batarya elektrik motorunu besler.

Şarj edilir ve motor bu elektriği doğrudan kullanır.


Avantajları

Daha yüksek enerji verimliliği (%70–90).

Daha sessiz ve titreşimsiz.

Bakım ihtiyacı çok düşük (yağ yok, şanzıman basit).

Şehir içi ve orta mesafe için çok ekonomik.


Dezavantajları

Batarya ağırdır, araç ağırlığını artırabilir.

Şarj süreleri uzun olabilir (hızlı şarj gelişiyor).

Menzil genelde 250–500 km sınırlı.

Soğuk hava, yük ağırlığı menzili düşürür.


En uygun kullanım

Şehir içi dağıtım

Bölgesel lojistik

Soğuk zincir kısa/orta mesafe

Sabit hatlarda çalışan filolar

 

Hidrojen Yakıt Hücreli Kamyon (FCEV)

Nasıl çalışır?

Araç hidrojen depolar.

Yakıt hücresi hidrojeni elektriğe çevirir → motoru besler.

Yani aslında elektrikli motordur, aküyü hidrojenle şarj eder.


Avantajları

Çok daha uzun menzil (600–1000 km).

Hidrojen dolumu 5–10 dakika.

Bataryaya göre daha hafif sistem → daha fazla taşıma kapasitesi.


Dezavantajları

Hidrojen üretimi pahalı.

Dolum istasyonu altyapısı çok sınırlı.

Verimlilik elektrikliye göre düşük (%30–50).

Araçlar bugün çok daha pahalı.


En uygun kullanım

Uzun yol taşımacılık

Ağır yükler

İstasyona bağlı düzenli hatlar

Şarj süresinin kritik olduğu operasyonlar

 Kısaca farkı

Özellik                      Elektrikli Kamyon                      Hidrojenli Kamyon

Enerji kaynağı          Büyük batarya                           Hidrojen tankı + yakıt hücresi
Menzil                      250–500 km                               600–1000 km
Dolum/Şarj               30–120 dk (hızlı şarj)                 5–10 dk
Verimlilik                   Daha yüksek                             Daha düşük
Araç maliyeti             Daha ucuz                                 Daha pahalı
Altyapı                       Şarj noktası genişliyor               Hidrojen istasyonu çok az
En uygun kullanım    Kısa–orta mesafe                      Uzun yol, ağır yük

 
22 Yılda 100 Bin Kamyondan 4 Yılda 100 Bin Kamyona
 
VOITH'ten DRIVENTIC'e Yolculuk
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TAILLIFT / EVAPORATÖR FANI / AC-ePTO NEDİR? NASIL ÇALIŞIR?
Treyler sektöründeki kullanılan teknik terimlerden bazılarına bakalım.
Aftermarket, Lemförder Markası ile Cam Kaldırma Krikolarını Pazara Sunuyor
Cam kaldırma krikolarının sürüş konforu ve güvenliğindeki kritik öneminden ...
Nükte Trailer, Solutrans 2025’te Avrupa’ya Açılım Hedefini Güçlendirdi
Fransa’nın Lyon kentinde düzenlenen ve ağır–hafif ticari araç sektörünün ...
 
Ford Trucks, Türkiye’nin İlk Seri Üretim Elektrikli Kamyonu F-Line E’yi Solutrans 2025’de Tanıttı
Ford Trucks, fuarda Türkiye’nin ilk seri üretim elektrikli kamyonunu tanıttı. ...
F-Max ve F-Line E Büyük İlgi Gördü
Sektörün önemli buluşma noktalarından biri olan Fransa’nın Lyon kentinde ...
Türk Treyler Sektöründen Fransa’da Gövde Gösterisi
Fransa’da gerçekleştirilen Solutrans Fuarı’na Türkiye’den katılan; Özgül, ...
 
Lojistik Sektörünün En İyileri 16. Atlas Ödülleri’nde Bir Araya Geldi
Atlas Lojistik Ödülleri, sektörde yılın en başarılı firmalarını, öne çıkan ...
Erçal Trucks, Logitrans 2025’te Sektörle Bir Araya Gelmeye Hazırlanıyor
Kökleri 1930’lu yıllara dayanan ve Türkiye merkezli çok sektörlü bir holding ...
TREDER üyeleri Beton Fuarı’na ‘Yeni ve Yenilikçi’ ürünleriyle katıldı
Türkiye Hazır Beton Birliğinin TG Expo organizatörlüğünde düzenlediği ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
IVECO Vizyonunu SAMKO OTOMOTİV İZMİR ile Güçlendiriyor
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylertürkiyetrucklkwfahrersrcbussondakikaKamyon