
Elektrikli kamyon uyumlu giriş modeli
Orta segment için tasarlanan SCUd 80 ePTO-ready versiyonu, standart modele entegre edilen özel bir soket sayesinde elektrikli kamyonların yüksek voltajlı bataryasına bağlanarak çalışabiliyor. Bu özellik sayesinde ünite hem dizel kamyonlarda hem de E-truck’larda kullanılabiliyor.
Ünite fuarda, şehir içi market dağıtımı için tasarlanan SKO City treyler ile birlikte sergilendi.
Tam hibrit yapı: Dizel + Jeneratör + ePTO + AC-ePTO
Steckel, tüm SCU soğutma ünitelerinin hibrit bir yapıda olduğunu vurguladı. Soğutma çevrimindeki tüm bileşenlerin—kompresör, kondenser fanı ve evaporatör fanlarının—zaten 400V elektrikle çalıştığını, bu nedenle farklı enerji kaynaklarına kolayca adapte olabildiğini söyledi.
Ünite şu kaynaklardan enerji alabiliyor:
Dizel motor + jeneratör
Kamyon ePTO bağlantısı
Elektrikli kamyonlarda AC-ePTO üzerinden HV batarya
AC-ePTO bağlantısı kullanıldığında sistem yerel olarak sıfır emisyonlu çalışabiliyor.
Akıllı enerji yönetimi: Önce CE soket, sonra ePTO, en son dizel
Sistemin enerji yönetimi tamamen otomatik çalışıyor. Ünitenin izlediği sıralama şöyle:
1. CE soketi bağlıysa enerji buradan alınıyor.
2. Değilse ePTO bağlantısı kontrol ediliyor.
3. Enerji yoksa dizel motor otomatik olarak devreye giriyor.
Steckel, bu yapının yük güvenliğini en üst düzeye çıkardığını belirtti:
“Dizel motor her zaman yedek olarak hazır. Böylece çözüm hem kamyona bağımlı çalışabiliyor hem de tamamen bağımsız kullanılabiliyor.”
Ekstra batarya yok, ekstra ağırlık yok
Yeni çözümün en önemli avantajlarından biri, treylerde yüksek voltajlı batarya veya jeneratör aksı bulunmaması. Bu sayede:
Ek yatırım maliyeti gerekmiyor
Treyler ağırlığı artmıyor
İlave HV batarya taşınmıyor
Kamyonun mevcut HV bataryası kullanılıyor
Bu yapı özellikle toplam taşıma kapasitesine duyarlı şehir içi operasyonlarda önemli bir avantaj sağlıyor.
Kullanıcı dostu tasarım ve sessiz çalışma
Tüm SCU ünitelerinde olduğu gibi SCUd 80 ePT-ready’de de:
Geniş servis kapıları,
Basit ve sezgisel kontrol paneli,
Özel evaporatör tasarımı sayesinde daha az defrost ihtiyacı,
Üst seviye sessizlik kiti (standart)
gibi özellikler yer alıyor.
Şehir içi treyler: Manevra kabiliyeti yüksek SKO City
Fuarda SCUd 80 ePT-ready, SKO City ile sergilendi.
Sergilenen SKO City treyler şehir içi lojistik için özel olarak geliştirilen bir model.
Öne çıkan özellikleri:
Kısa gövde sayesinde dar sokaklarda kolay kullanım
Yönlendirmeli arka aks ile yüksek manevra kabiliyeti
Elektrikli kepenk (enerjisini taillift (arka lift/yükleme rampası) akülerinden alıyor)
40 tona kadar taşıma kapasitesi
Palet, rulo arabaları ve dökme yük ile tam uyumluluk
Yatay ve dikey yük sabitleme sistemleri
Rampa temasında kendini ayarlayan dinamik rampa koruma sistemi
Soğuk hava dağılımını optimize eden ve darbelere karşı koruma sağlayan ön hava sirkülasyon paneli
Bakım gerektiğinde panel açılarak soğutma ünitesine kolay erişim sağlanıyor.
Avrupa’da satışta, Türkiye’ye talep doğrultusunda getirilebilir
Ürünün üretimi Schmitz Cargobull’un Litvanya fabrikasında yapılıyor ve tüm Avrupa’da satışta. Steckel, Türkiye pazarının da açık olduğunu belirtiyor:
“Adapazarı tesisimiz brandalı ve standart soğutucu dorseler üretiyor. Eğer talep olursa bu versiyon Türkiye’ye getirilebilir.”
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
|
|
|||||||
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |







