Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Ekim 2025 Çarşamba - 12:01

Doğudan Batıya Uzanan Güvenli Taşımacılığın Adı Pilot Lojistik

1980’li yıllara dayanan geçmişiyle, sektöre uzun yıllar emek vermiş bir ailenin üçüncü kuşak temsilcisi Cihat Erdoğan 2010 yılında Pilot Lojistik’i kurdu. Doğu ile batı arasında bir köprü olan Pilot Lojistik, Gaziantep’ten dünyaya güvenilir ve dürüst bir hizmet vermeye devam ediyor. Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan’ın sorularını yanıtlayan Pilot Lojistik Firma Sahibi Cihat Erdoğan, verdikleri hizmetleri okuyucularımız için aktardı.

Doğudan Batıya Uzanan Güvenli Taşımacılığın Adı Pilot Lojistik

Aynı zamanda sektöre dair değerlendirmelerde de bulunan Erdoğan, Türk nakliyecisinin daha çok desteklenmesi gerektiğinin altını çizdi.

2010 yılında kurulan Pilot Lojistik’in kuruluşundan bu yana geçen süreci ve verdikleri hizmetleri anlatarak sözlerine başlayan Erdoğan şunları söyledi; “Kuruluşumuz 1980’lere dayanan büyük bir mücadelenin sonucu olarak 2010 yılında gerçekleşti. Ben bu sektöre gönül vermiş üçüncü kuşak temsilciyim. Merkezimiz Gaziantep’te bulunuyor. Her zaman önceliğimiz; müşterilerimize dürüst, saygın ve güvenilir bir hizmet sunmak. Uzun yıllardır Avrupa’ya taşımacılık yapıyoruz. Ana hattımız Polonya, Polonya’nın her bölgesine taşıma yapıyoruz. Bunun haricinde İskandinav ve Baltık ülkelerine de taşıma gerçekleştiriyoruz. Hizmetlerimiz arasında Avrupa’dan 3. ülke taşımaları da bulunuyor. Avrupa’dan direkt olarak Irak, Gürcistan, Ermenistan ve Azerbaycan taşımaları gerçekleştiriyoruz. O bölgelerden genel olarak Lüks araç, makine aksamı gibi ürünleri taşıyoruz. Doğuyu Avrupa’ya, Avrupa’yı doğuya bağlıyoruz.  Bunların yanı sıra müşterimizin bizden talep ettiği her noktaya fiyatlandırma ve araç imkanı da sunabiliyoruz.”

“Avrupa Polisi Türk Şoförlere Adil Yaklaşmıyor”

Avrupa taşımalarında ise birtakım sorunlar yaşadıklarını belirten Erdoğan; “Yaşadığımız en büyük sıkıntılardan biri; Avrupa polisinin Türk şoförlere karşı adil olmayan yaklaşımı. Hiçbir sorun olmasa dahi mutlaka bir açık bulmak için uğraşıyorlar.” dedi.

Bunların yanı sıra bazı uygulamaların da teslimat sürelerini uzattığını ve evraklarla ilgili bazı problemler yaşadıklarını belirten Erdoğan sözlerine şöyle devam etti; “Örneğin; Polonya, Macaristan’da uygulanan BiReg sistemi. Yeri geliyor şoförümüzün geçiş saati gece 3’ü buluyor, bu durumda çalışanlarımız bu geçiş evraklarını tamamlayabilmek için uykusundan, zamanında feragat etmek zorunda kalıyorlar.”

“Ceza Yazarak Çözüm Üretilmez”

Birçok farklı sorunla karşılaştıklarını ancak bu sorunları hep kendi imkanlarıyla halletmeye çalıştıklarını söyleyen Erdoğan konuşmasına devam ederken; “Örneğin; geçtiğimiz günlerde Romanya’dan Macaristan’a geçerken bir aracım Nadlac sınır kapısında, saha dolu olduğu için giriş yapamadı. Halbuki tırın Avrupa’ya geçiş yapabilmesi için oraya girmesi, bekleyebilmesi ve evraklarını hazırlaması gerekiyor. Hal böyle olunca polis arkadaşımıza ceza yazdı. Parkı genişleterek çözüm üretebilirler. Ceza yazarak çözüm üretilmez.” dedi.

“UND Bazen Bir Devlet Kurumundan Daha Çok Yardımcı Oluyor”

Aynı zamanda UND Gaziantep Çalışma Grubunda olan Erdoğan, UND’nin güçlü bir yapılanma olduğunu ve uluslararası platformda birçok aksiyon aldığını söyledi. Sektörün tek sahibinin UND olduğunu söyleyen Erdoğan sözlerine şöyle devam etti; “Öncelikle şu anki başkanımız Sayın Şerafettin Aras’a ve bugüne kadarki tüm başkanlarımıza vermiş oldukları emek ve desteklerinden dolayı çok teşekkür ediyorum. UND bir devlet kurumu olmamasına rağmen elinden geleni yapıyor. Bazen bir devlet kurumuna başvurduğunuzda dahi çözüm bulamazken, UND elinden geldiği kadar bize yardımcı olmaya çalışıyor.”

“Devletin Sağladığı Kolaylıklar, Herkesin Sektörümüze Girmesine Sebep Oldu”

Türkiye’de lojistik sektörünün son zamanda çok rağbet gören bir sektör olduğunu söyleyen Erdoğan; “Devlet bazı kolaylıklar sağladı. Örneğin; biz 2010 yılında şirketimizi kurduğumuzda C2 Belgesini 12 araçla alabiliyorduk. Şu an bu sayı beşe düştü. Bu durum birçok firmanın açılmasına sebebiyet verdi, rekabet arttı. Özellikle Gaziantep bölgesinde elektrikçisinden kaportacısına çoğu kişi iki araç alıp, sektöre girdi ve ardından lojistik şirketi olarak faaliyet göstermeye başladı. Tabi ki rekabet iyidir, rekabet başarıyı getirir ama devletimizin bu konuda biraz daha duyarlı olması gerekiyor. İhracatın düşük olduğu zamanlarda biz birbirimizi baltalıyoruz. Hesaplama yaparak değil de araçlar gözümüzün önünde durmasın, bir an önce gidip gelsin mantığıyla hareket ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Şoförlere Hizmet Pasaportu ya da Şoför Karnesi Verilmesi Gerekiyor”

Yaşanılan vize probleminin ise taşımalarını aksattığını söyleyen Erdoğan sözlerine şöyle devam etti; “Vize problemi süreçlerimizi ciddi anlamda uzatıyor. Halihazırda şu anda vize bekleyen beş şoför arkadaşımız var. Biz buna bir çözüm bulmaya çalıştık. Vizesi olmayan arkadaşlarımız araçları kapıya kadar götürüyor, orada vizesi olan arkadaşlarımız dorse değişikliği yaparak Avrupa’ya geçiyor.”

“Biz bunları UND çalışma grubunda da çokça dile getiriyoruz. Şoförlerimize hizmet pasaportu veya şoför karnesi gibi bir ayrıcalık tanınmalı.” diyen Erdoğan devam etti; “Ama tabi ki bir sonuca varamıyoruz. Bir şoför arkadaşımız geliyor, ihtiyacımız olduğu için işe başlatıyoruz, vizesini çıkartıyoruz. İki seferin ardından işi bırakacağını söylüyor. Vizesini iptal etsek onun rızkıyla oynamış oluyoruz, iptal etmediğimizde de bizim vizemizle Avrupa’da başına bir şey geldiğinde bunun sorumluluğunu biz taşımış oluyoruz. Şoför karnesi gibi bir uygulama olsa, en azından şoförün de daha önceki işinden neden ayrıldığı gibi bilgiler görülebilir ve bu bizim için daha faydalı olur.”

“İhracatçılarımız Türk Nakliyecisini Daha Çok Desteklemeli”

Yabancı firmaların Türkiye’deki yapılanmalarıyla ilgili de görüşlerini dile getiren Erdoğan şunları söyledi; “Türkiye’ye yatırımın girmesi güzel bir şey ama tabi ki yabancı firmaların lojistik sektöründe daha aktif hale gelmesi biraz da korkutucu. Bu durumda bizi daha çok gayret göstermemiz, daha rekabetçi olmamız, daha kaliteli bir hizmet sunmamız gerekiyor. Özellikle ihracatçılarımızın bu konuya daha fazla önem göstermesi ve Türk nakliyecisini daha çok desteklemesi gerektiğini düşünüyorum. Son zamanlarda özellikle çok sayıda forwarder firmaları kurulmaya başladı. Tabi ki herkesin bir geçim kaynağı var ama müşterilerimizin malını birinci elden, sorunsuz bir şekilde teslim etmesi adına direkt olarak nakliyecilerle çalışmalarını tavsiye ediyorum.”

 

 
Şahade Lojistik: Güçleniyor, Yükseliyor, Geleceğe Koşuyor
 
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Şahade Lojistik: Güçleniyor, Yükseliyor, Geleceğe Koşuyor
Şahade Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Şahade, 1996 yılında beş ...
Tırsan, Treyler Mühendisliğinin Yeni Standardını Sektör ile Birlikte Lanse Etti
Tırsan, Adapazarı Mega Kampüs’te gerçekleştirdiği etkinlikte çifte lansman ...
Nükte Trailer’den Stratejik Konuma Önemli Yatırım
Nükte Trailer, Türkiye’deki sınırlarını yeni bayiler ve fabrika satış ...
 
Ford Trucks Yeni F-MAX ile Çekici Pazarının Yeni Standartlarını Belirliyor
Ford Trucks, tüm geliştirme ve üretim süreçlerini Türkiye’de gerçekleştirdiği ...
Mercedes-Benz Türk’te Tek Niyet Memnuniyet
Mercedes-Benz Türk Satış Sonrası Hizmetler Yedek Parça Grup Müdürü Burçak ...
Güvenle Taşıyor, Memnuniyetle Büyüyoruz: Pektaş Uluslararası Nakliyat
“HÜKÜMETİMİZ SEKTÖRÜMÜZE ÇOK YABANCI” “DESTEK VE TEŞVİKLER YETERSİZ ...
 
Yollarda Tecrübe, Taşımada Güven: Yanbolu 61
“YYS ADİL BİR UYGULAMA DEĞİLDİR” “GÜRCİSTAN’DA T1 KONUSUNDA CİDDİ PROBLEMLER YAŞIYORUZ”
Avrupa’dan Çin’e, Sınır Tanımayan Hizmetin Adresi: Çavdaroğlu 61 Nakliyat
“TÜRKİYE ÇOK ÖNEMLİ BİR KONUMDA ANCAK BUNU DOĞRU KULLANAMIYORUZ” “GÜÇSÜZÜ ...
Nükte Trailer ile Akıllı Üretim, Güçlü Taşımacılık!
Nükte Trailer son teknolojiyle donatılmış özel fabrikasında, ayda 100 ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Zengezur Koridoru Türk Nakliyesine Ne Kazandıracak?
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoför haberler truckkamyoncukamyonumlkwnewssondakikadikkat