






Sektör verileri, ağır vasıta pazarındaki daralmaya rağmen üretimin sınırlı da olsa artıda kaldığını ortaya koydu. Aynı dönemde ağır ticari araç üretimi yüzde 1 artış gösterirken, özellikle otobüs üretimindeki yüzde 26’lık artış dikkat çekti. Buna karşılık kamyon üretimi yüzde 6, midibüs üretimi ise yüzde 3 oranında geriledi.
Kapasite Kullanımı %57’de Kaldı
Ocak–Kasım döneminde ağır vasıta grubunda kapasite kullanım oranı yüzde 57 seviyesinde gerçekleşti. Otobüs–midibüs grubunda bu oran yüzde 67 olurken, otomotiv sanayinin genel kapasite kullanım oranı yüzde 66 olarak kaydedildi. Kapasite kullanımındaki bu tablo, sektörde temkinli üretim planlamasının sürdüğüne işaret etti.
İhracat Desteği Daralmanın Etkisini Sınırladı
Yurt içi pazardaki daralmaya rağmen, ihracattaki artış ağır vasıta sektörüne destek oldu. 2025 yılı Ocak–Kasım döneminde toplam otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 5, değer bazında ise yüzde 11 artarak 37 milyar dolar seviyesine ulaştı. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, bu artışta yüksek katma değerli ticari araç ihracatı önemli rol oynadı.
10 Yıllık Ortalamanın Üzerinde
Tüm bu gelişmelere rağmen ağır vasıta pazarı, 10 yıllık ortalamanın üzerinde seyretmeye devam etti. Ağır ticari araç pazarında 10 yıllık ortalama 29,8 bin adet seviyesindeyken, 2025 Ocak–Kasım döneminde pazar 39,1 bin adet ile bu ortalamanın yüzde 31 üzerinde gerçekleşti.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||
|
|
|||||||
![]() Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
