Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
24 Kasım 2025 Pazartesi - 15:06

Ford Trucks, Türkiye’nin İlk Seri Üretim Elektrikli Kamyonu F-Line E’yi Solutrans 2025’de Tanıttı

Ford Trucks, fuarda Türkiye’nin ilk seri üretim elektrikli kamyonunu tanıttı. Aracın geliştirilmesinde başrol oynayan Elektrikli Kamyon Şef Tasarım Mühendisi Ali Özgür Aktaş, Kamyonum Dergisine verdiği özel röportajda projenin başlangıcından bugüne kadar tüm süreçlerde görev aldığını belirterek, yeni modelin markanın geleceği açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.

Ford Trucks, Türkiye’nin İlk Seri Üretim  Elektrikli Kamyonu F-Line E’yi Solutrans 2025’de Tanıttı

 

92 kWh Batarya, 300 km Gerçek Menzil

Aktaş F-Line E’nin temel teknik özellikleri şu şekilde açıklandı:

6x2 konfigürasyon

27 ton toplam taşıma kapasitesi

4 adet 98 kWh batarya (toplam 392 kWh)

Tam yükte 300 km, hafif yüklerde 350 km+ menzil

Ali Özgür Aktaş ayrıca bataryalarda enerji yoğunluğu yüksek NMC teknolojisi kullanıldığını ve toplam batarya ağırlığının yaklaşık 2.4 ton olduğunu, bunun da müşterilerin taşıma kapasitesinden ödün vermeden operasyon yapmasına olanak sağladığının altını çizdi.

50 Dakikanın Altında Hızlı Şarj

Araç, CCS DC hızlı şarj sistemi ile %20–%80 arası dolumu 50 dakikanın altında gerçekleştirebiliyor.

Aracın 5 kademeli rejeneratif frenleme sistemi sayesinde menzile kullanım koşullarına göre %20–%30 arasında enerji geri kazanımı sağlanıyor. Ayrıca One Pedal Drive özelliği ile sürücüler sadece gaz pedalını kullanarak aracın hızlanmasını ve yavaşlamasını kontrol edebiliyor.

390 kW Güç, 3 İleri Otomatik Şanzıman

Elektrikli kamyon, şasiye merkezden yerleştirilen elektrik motoruyla çalışıyor. Motor, 390 kW (500+ bg) güç üretirken üç kademeli otomatik şanzımanla destekleniyor. Aktaş, bu güç değerleriyle aracın segmentinde oldukça rekabetçi olacağını belirtti.

Modern Tasarım, Daha Az Hava Girişi İhtiyacı

Elektrikli kamyonun, içten yanmalı modellere göre daha kapalı bir ön yüze sahip. Motorun kabin altında yer almaması nedeniyle daha az hava girişine ihtiyaç duyulduğu; bunun hem modern bir görünüm sunduğu hem de soğutma için yeterli olduğu ifade edildi.

Türkiye Satışları 2026 Başında

Ford Trucks, modelin Türkiye pazarına 2026’nın başında giriş yapacağını açıkladı. Test araçlarının hâlihazırda bazı müşterilerde olduğunu ve geri bildirimlerin toplandığını bildirdi.

 

 
İMS Lojistik Uzun Yıllara Dayanan Çalışmalarını 2025 Yılında Taçlandırdı
 
Nükte Trailer, Solutrans 2025’te Avrupa’ya Açılım Hedefini Güçlendirdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
F-Max ve F-Line E Büyük İlgi Gördü
Sektörün önemli buluşma noktalarından biri olan Fransa’nın Lyon kentinde ...
Türk Treyler Sektöründen Fransa’da Gövde Gösterisi
Fransa’da gerçekleştirilen Solutrans Fuarı’na Türkiye’den katılan; Özgül, ...
Lojistik Sektörünün En İyileri 16. Atlas Ödülleri’nde Bir Araya Geldi
Atlas Lojistik Ödülleri, sektörde yılın en başarılı firmalarını, öne çıkan ...
 
Erçal Trucks, Logitrans 2025’te Sektörle Bir Araya Gelmeye Hazırlanıyor
Kökleri 1930’lu yıllara dayanan ve Türkiye merkezli çok sektörlü bir holding ...
TREDER üyeleri Beton Fuarı’na ‘Yeni ve Yenilikçi’ ürünleriyle katıldı
Türkiye Hazır Beton Birliğinin TG Expo organizatörlüğünde düzenlediği ...
Olgun Çelik, TREDER Üyelerine Kompozit Üretimini Tanıttı
Türk treyler sektörünün tek temsilcisi Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER), ...
 
Otomotivde Kadın Derneği OTOKAD Faaliyete Geçti
Türkiye otomotiv sektöründe kadınların temsiliyetini güçlendirmek, dayanışmayı ...
TAİD: Ağır Ticari Araç Pazarı, 2025’in İlk 9 Ayında Dengeli Bir Seyir İzliyor
Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD), 2025 yılının Ocak-Eylül dönemine ilişkin ...
UND Başkanı Şerafettin Aras: Lojistik Dünyasını Atlas Lojistik Ödülleri’ne Katılmaya Davet Ediyorum
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
2026 Daha İyi Bir Yıl mı Olacak?
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerKamyontürkiyetreyler haberler busdikkatsrcnews