Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
27 Mart 2021 Cumartesi - 11:39

IVECO Türkiye Daily ve Eurocargo Ürün Müdürü Süha Yılmaz, 'Mini Tır Uygulamasının Özellikle Şehir Dışı ve Özel Uygulamalı Araçlarda Artacağını Öngörüyoruz"

Lojistik sektörü için hızlı taşımada çözüm haline gelmiş Mini Tır taşımacılığına ilişkin markalar ile olan söyleşilerimiz devam ediyor. Mini Tır taşımacılığında hangi araçların kullanıldığını, özelliklerini ve bu taşımacılık için sağladığı avantajları IVECO Türkiye Daily ve Eurocargo Ürün Müdürü Süha Yılmaz Kamyonum Dergisi okurları için aktardı. Detayları haberimizde okuyabilirsiniz.

IVECO Türkiye Daily ve Eurocargo Ürün Müdürü Süha Yılmaz,  Mini Tır Uygulamasının Özellikle Şehir Dışı ve Özel Uygulamalı  Araçlarda Artacağını  Öngörüyoruz

“BU ARAÇLAR GENELDE GÜÇLÜ MOTOR ÖZELLİKLERİ İÇİN TERCİH EDİLİR”

Yılmaz, lojistik sektöründe hızlı taşımacılık için önemli bir yere sahip olan Mini Tır taşımacılığında kullanılan araçlara yönelik detaylardan bahsediyor. Yılmaz, “Mini Tır gibi araçlar tamamen verimliliği arttırmak için kullanılan araç tipidir. Tabiri caizse ‘Bir taşla iki kuş vurmak’ demektir. Araçların azami yüklü ağırlıkları ve  katar ağırlıkları ayrı ayrı hesaplanmaktadır. Katar ağılıkları her zaman 3500 kg ve üzeridir. Dolayısıyla daha fazla yük taşırken yükü de çekerek götüreceğinden daha çok yükü daha az yakıt ile götürebilecektir. Dolu treyler bırakıp boş treyleri alabildikleri için de yükleme ve boşaltma zamanından da tasarruf sağlayabilirler. Tabii sabit kasalı bir araçta tek tip kasa değiştirilemezken  Mini Tır tipi araçlarda; showroom, özel amaçlı tanıtım, kuru gıda, soğuk gıda gibi ihtiyaca göre değişik trailer çekilebilmektedir. Sabit kasalı bir araçtan daha uzun da olabilirler.”

“Çift Kabinli Araçlar Ayrı Bir Avantaj Sağlıyor”

Mini Tır olarak tabir edilen araçların genel özelliklerine değinen Yılmaz bu taşımacılık için kullanılabilecek segmentteki araç önerilerinde de bulunuyor. Yılmaz,“Bu araçlar, bulundukları segmentte ürün gurubunda en yüksek katar ağırlığına sahiptir ve genelde güçlü motor özellikleri için tercih edilir. IVECO Daily de 160 hp yerine 180 ve 210 hp motor güçlerini tavsiye ederiz. IVECO Daily serisi azami yüklü ağırlıkları 3500 kg’dan başlar ve 7200 kg’da sona erer. Mini Tır ürün gurubuna biz 3500 kg’lık Daily aracımızdan da verdik; ama genel anlamda tercih edilen 7200 kg’lık aracımız. Bu aracımız 5. teker montesinden sonra katar ağırlığı olarak 10700 kiloya ulaşır. Bu tip şasi araçlarımızda tercih edilen de kısa dingil mesafesidir. Mesela bizde 5100 mm dingil mesafesi varken Mini Tır uygulaması için uygun gördüğümüz araç 3450 veya 3750 mm dingil mesafesi. Çift kabinli araçlar ayrı bir avantaj sağlıyor. Hem 7+1 kişi taşıyor hem de arkada dorsesi var. Bu şekilde kamuda çalışan araçlarımız mevcut. Araçların bir diğer özelliği de arka süspansiyonun havalı tercih edilmesi. Bu şekilde hem yol tutuş hem de konfor daha da artmış oluyor.Tabii son zamanda bizim tam otomatik 8 ileri Hi Matic aracımız da devreye girdi.” diyor.

 

“Aracın Uygun Olduğuna Dair Tip Onay ve Araç Uygunluk Belgesinde Gerekli Bildirimler Olmalı”

Mini Tır olarak adlandırılan araçların modifiye sürecine de değinen Yılmaz, bunun hassas bir konu olduğunu vurgulayarak; “Hem araçta yapılacak modifikasyon hem de treylerin kalitesi önemli. Öncelikle aracın bu işe uygun olduğuna dair tip onayında ve araç uygunluk belgesinde gerekli bildirimlerin olması lazım. Tabii bunlar üretici firmanın yapmış olduğu çalışmalarla aracın dökümanlarına ekleniyor. Yine 5. tekeri ekleyecek olan firmanın da bu yetkiye ve onaylara sahip olması gerekmekte.” açıklamasında bulunuyor.

“IVECO Olarak Her Zaman Bu İşin Uzmanı Olan Firmalarla Çalışırız”

Modifiye işlemi yapılırken özellikle dikkat ettikleri unsurlar arasında kalite vurgusunda bulunan Yılmaz şunları dile getiriyor; “Modifiye yapılırken hem işçilik hem de en önemlisi kullanılan parçaların kaliteli ve araca uyumlu olmasıdır. Teknik olarak yapacak olan firmanın da bilgi birikiminin olması gerekir. Biz IVECO olarak zaten her zaman bu işin uzmanı olan firmalarla çalışırız. IVECO’nun yayınlamış olduğu üstyapı kılavuz kitaplarında pek çok konuda olduğu gibi bu konuda da ayrıntılı olarak bilgi verilmiştir. Her zaman bu işi yeni yapacak firmadan bir portotip yapmasını ve bunun bizim tarafımızdan onaylanarak  seri üretime geçmesini isteriz.”

“Bu Araçların Ne Kadar Verimli Olduğunu Kullancılara Aktarmalıyız”

Bu tür araçların satışına ilişkin nasıl bir trend izlendiğini aktaran Yılmaz, Mini Tır taşımacılığında kullanılan araçların veriminden bahsederken de şu açıklamalarda bulunuyor; “Bazen herkese çok mantıklı gelen ve  işi kolaylaştıran uygulamaların daha seri kullanılması zaman alır. Yıllar boyu 6x2, 8x2 ve 8x4 gibi araçlar yük taşıdı. Sonra bir çekici keşfedildi ve bu kamyonlar nerdeyse ortadan kalktı. Yine otomatik vitesli ticari araçlar yavaş ilerledi; fakat her segmentin vazgeçilmezi olmaya başladı. Biz ilk Mini Tır yapıldığında çok yoğun bir talep olacağı yönünde umutlanmıştık; fakat biraz umduğumuzdan yavaş ilerliyor.  Bu araçların ne kadar verimli olduğunu kullancılara aktarmamız lazım. Kullanıcılar, aracın ne kadar verimli olduğunu gördükçe Mini Tır uygulamasının özellikle şehir dışı ve özel uygulamalı araçlarda artacağını öngörüyoruz.”

 

 
Hollanda İkili Transit Geçiş Belgeleri Tükendi
 
Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi İş Makinesi, Kamyon ve Hizmet Aracı Kiralayacak
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 1 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Deniz Bayram Camcı 2 Aralık 2021 Perşembe 20:20

Fiyatlar hakkında bilgi alabilirmiyim,birde mini tırların fiyasa iş potansiyel çalışmalarınız muhakkak vardır,paylaşabilirmisiniz

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mobilite İş Geliştirme Direktörü Erdal Çınarcı, "Firmalar Artık Doğru Aracı ve Doğru Tasarımı Onaylatmak Zorunda"
Uluslararası Lojistik sektöründe kolay ve hızlı yük taşımada sektörün ...
MAN Hafif Ticari Araçlar Ülke Satış Müdürü Cumhur Kutlubay, ''Mini Tır İşinin Büyümeye ve Pazardaki Yerini Korumaya Devam Edeceğine İnanıyoruz''
Lojistik sektöründe hızlı taşımacılık büyük önem taşıyor. Kamyonum Dergisi ...
Farhym Otomotiv CEO’su Bülent Akgöl, '2021 Yılında da Ticari Araç Sektörü Müşterilerimize İnovatif Çalışmalar Sunmaya Devam Edeceğiz'
Otomotiv Endüstrisi içerisinde yer alan ticari araç üreticileri için bir ...
 
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener; 'KDV İadesini Kaldırarak Türk Nakliyecisinin Avusturya’yı Tercih Etmesini Sonlandırmaya Çalışıyorlar'
Avusturya’da karbon emisyonlarının azaltılmasına yönelik alınan önlemler ...
Prometeon Türkiye, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak, "Türkiye Şartlarına Uygun Özel Lastik Üretiyoruz"
Emniyetli bir sürüş ve can güvenliği için hayati önem taşıyan kış lastiklerinde ...
İkinci El Piyasasında Gelinen Nokta!
İkinci el araç piyasası ilgili ilgisiz herkesin az çok fikir sahibi olduğu ...
 
Continental Türkiye Ticari Operasyonlar Direktörü Egemen Atış; ''Güvenlik ve İyi Performans Kilit Rol Oynuyor''
Kış lastiği takma zorunluluğunun gelmesi ile Kamyonum Dergisi okurları ...
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (Und) Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener; ''Türk Taşımacısının Maliyeti Batılılardan Daha Farklı''
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan gündemin önemli konularından ...
Ordu Üniversitesi Ünye Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Dr. Deniz Yıldız; Elimizdeki Cevherin Kıymetini Bilmiyoruz
Alanında yetkin isimlerin lojistik sektörüne dair değerlendirmelerini  ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
haberler
bus
truck
dikkat
kamyonum
lkw
şoför
news