Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Ro-Ro Move in the Caspian

Ro-Ro Move in the Caspian

1 2 3 4 5 6
Dergi
22 Aralık 2025 Pazartesi - 12:20

Hazar’da Ro-Ro Hamlesi: Orta Koridorun Lojistik Kaderi Yeniden Yazılıyor

Türkiye, Orta Asya ve Avrupa arasındaki ticaretin kalbi olacak Orta Koridor’da kritik bir adım daha atıldı. Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) öncülüğünde Hazar Denizi’nde hayata geçirilmesi planlanan modern Ro-Ro taşımacılığı yapılanması, bölgesel lojistik dengeleri kökten değiştirmeye hazırlanıyor.

Hazar’da Ro-Ro Hamlesi: Orta Koridorun Lojistik Kaderi Yeniden Yazılıyor

UND’nin Azerbaycan ve Kazakistan’daki paydaşlarıyla birlikte başlattığı bu stratejik girişim, Hazar Denizi’ni bir engel olmaktan çıkarıp rekabet avantajına dönüştürmeyi hedefliyor. Proje kapsamında, karayolu taşımacılığında yaşanan bekleme süreleri, belirsizlikler ve maliyet artışlarına karşı sürdürülebilir, düzenli ve yüksek kapasiteli bir Ro-Ro hattı kurulması planlanıyor.

Orta Koridor Güçleniyor

Yeni Ro-Ro yapılanması, Türkiye’den çıkan yüklerin Gürcistan–Azerbaycan–Hazar Denizi–Kazakistan–Orta Asya hattında daha hızlı ve öngörülebilir şekilde taşınmasını sağlayacak. Bu sayede hem Türk taşımacıları hem de Avrupa–Asya ticaret zinciri için Rusya ve İran dışındaki en güvenli alternatif koridor daha da güçlenecek.

Sektör temsilcilerine göre Hazar’daki Ro-Ro hattı, sadece taşımacılık sürelerini kısaltmakla kalmayacak; aynı zamanda Orta Asya pazarlarına erişimi kolaylaştırarak Türk lojistik firmalarının rekabet gücünü artıracak.

Sürdürülebilir ve Kurumsal Bir Yapı

Projenin en dikkat çekici yönlerinden biri de kurumsal ve sürdürülebilir bir yapılanma hedeflemesi. Modern Ro-Ro gemileri, dijital takip sistemleri ve düzenli sefer planlamasıyla Hazar geçişinin “bekleme noktası” olmaktan çıkarılması amaçlanıyor. Bu yapı, Avrupa Birliği’nin Global Gateway ve yeşil lojistik hedefleriyle de örtüşüyor.

Sektör İçin Stratejik Dönüm Noktası

Uzmanlar, Hazar Ro-Ro yapılanmasını Türk taşımacılık sektörü için stratejik bir dönüm noktası olarak değerlendiriyor. Projenin hayata geçmesiyle birlikte:

  • Orta Koridor’da taşıma süreleri kısalacak

  • Karayolu ve denizyolu entegrasyonu güçlenecek

  • Türk lojistik firmalarının Orta Asya’daki etkinliği artacak

  • Bölgesel ticaret hacmi büyüyecek

Hazar Denizi’nde kurulacak bu yeni Ro-Ro düzeni, sadece bir taşımacılık projesi değil; Türkiye’nin lojistik vizyonunu Orta Asya’ya taşıyan jeostratejik bir hamle olarak görülüyor.

 
Taşımacılık Şirketlerinin Süveyş Kanalı’na Dönüş Planları Neler?
 
Ro-Ro Move in the Caspian
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
AB, 2035 Yılı için Öngörülen İçten Yanmalı Motor Yasağını Hafifletiyor
Avrupa Komisyonu, yaptığı açıklamada, bölgenin otomotiv sektöründen gelen ...
Rusya, Odessa kıyısında Türk Ro-Ro gemisini vurdu
Türk ve Rus liderlerin telefon görüşmesinden saatler sonra gerçekleşen ...
Uluslararası Takografçılar Derneği Antalya’da Sektörün Geleceğini Masaya Yatırdı
Uluslararası Takografçılar Derneği, Antalya’da 3. İstişare ve Eğitim Toplantısı'nı ...
 
AB Geri Adımı Sonrası Avrupa’da Elektrikli Araç Geçişi Yavaşladı, Ancak İvme Sürüyor
Avrupa’da elektrikli araçlara (EV) geçiş, Avrupa Birliği’nin içten yanmalı ...
MAN Truck & Bus, Deutsche Bahn’ın Tarihindeki En Büyük Otobüs İhalesini Kazandı
MAN Truck & Bus, Deutsche Bahn’ın (DB) şimdiye kadar gerçekleştirdiği ...
Endüstri 4.0 Zirvesi’nde Geri Sayım Başladı
V. World Media Group / Endüstri 4.0 Zirvesi için çalışmalar tamamlandı. ...
 
Türkiye Pazarı Küresel Ağır Vasıta Devlerinin Radarında
Çinli Markalar Avrupa’ya Yaklaşıyor, Elektrikli ve Hidrojenli Kamyonlar Yeni Rekabet Alanı Yaratıyor
Ağır Vasıta Pazarı Fren Yaptı: Kamyon Satışlarında Düşüş, Otobüs Üretiminde Artış
2025 yılının Ocak–Kasım döneminde ağır ticari araç pazarı yüzde 4 daralarak ...
Kamil Koç Genel Müdürü Çağatay Kepek, "Kamil Koç’un Hikayesi, Türkiye’nin Yolculuğunun Hikayesidir"
Kâmil Koç Genel Müdürü Çağatay Kepek, Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
IVECO Vizyonunu SAMKO OTOMOTİV İZMİR ile Güçlendiriyor
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şofördikkattreylertrucklkwsrctürkiyeKamyon haberler